Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*går og tar en jerntablett..* Takk for påminnelsen.

Ja,gjør det. Begynte med aminojern, men det hjalp ikke. Så begynte jeg å ta en duroferon morgen og kveld. Det hjalp veldig! Merker at jeg ikke er så svimmel og slapp lengre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lav ferritin, så jeg burde være flink resten av svangerskapet. Men etter å ha vært flink et par dager glemmer jeg det dobbelt så mange dager som jeg har tatt... Tar fero-retard , er det samme som duroferon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja burde sikkert det, men å faktisk ta tabletten kan jo utsettes til senere og glemmes... Har tatt i kveld etter at jeg leste her :) Har også tatt Laktulose i kveld- fyttihelvetedetsmaktedritt!!!! Og toppet det hele med ei plomme, så nå er jeg spent på virkninga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra jeg har vært på UL; alt var normalt og morkaken hadde flyttet seg!!! Da blir det ferie til sydlige strøk på lørdag, jippiii!

Tenk nå er det ikke lenge igjen til permisjon heller. Gleder meg max til å kose meg hjemme litt før minsten kommer med å vaske tøy og ordne

Er veldig sliten om dagen så laaang ferie etterfulgt av liten tur innom jobben før permisjon skal bli godt!

Ellers kan jeg melde om at av ikke-glamorøse bi-effekter av graviditet har jeg nå lagt til hemorrider på listen. Aldri hatt før; satans ubehagelig og klør som fy. Holder på å bli gal

Hør på apoteket om du kan bruke Alcos-anal, vet Scheriproct ikke bør brukes i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja burde sikkert det, men å faktisk ta tabletten kan jo utsettes til senere og glemmes... Har tatt i kveld etter at jeg leste her :) Har også tatt Laktulose i kveld- fyttihelvetedetsmaktedritt!!!! Og toppet det hele med ei plomme, så nå er jeg spent på virkninga :P

Vært på doss enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja burde sikkert det, men å faktisk ta tabletten kan jo utsettes til senere og glemmes... Har tatt i kveld etter at jeg leste her :) Har også tatt Laktulose i kveld- fyttihelvetedetsmaktedritt!!!! Og toppet det hele med ei plomme, så nå er jeg spent på virkninga :P

Vært på doss enda?

Ha ha, nei dessverre! Litt usikker på om jeg tar mere laktulose, for det smakte såpass høgg at jeg er usikker på om jeg klarer å svelge en dose til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hurra jeg har vært på UL; alt var normalt og morkaken hadde flyttet seg!!! Da blir det ferie til sydlige strøk på lørdag, jippiii!

Tenk nå er det ikke lenge igjen til permisjon heller. Gleder meg max til å kose meg hjemme litt før minsten kommer med å vaske tøy og ordne

Er veldig sliten om dagen så laaang ferie etterfulgt av liten tur innom jobben før permisjon skal bli godt!

Ellers kan jeg melde om at av ikke-glamorøse bi-effekter av graviditet har jeg nå lagt til hemorrider på listen. Aldri hatt før; satans ubehagelig og klør som fy. Holder på å bli gal

Hør på apoteket om du kan bruke Alcos-anal, vet Scheriproct ikke bør brukes i svangerskapet.

Jeg sendte self gubben på apoteket 😄 Han kom tilbake med Apotekets Hemorridesalve. Satser på at den er ok, han informerte at jeg er gravid.

 

Hva vi ikke skal igjennom for disse små 😊 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv litt sviskekompott til dessert i dag:)

Jeg kan alle triksa- det er å utføre dem som er problemet :P Så egentlig kan jeg bare ha det så godt :D Nei da, det er ikke så ille, men jern hjelper jo ikke på fordøyelsen selv om noen får løs mage av dem.

 

34 uker og straks klar for svangerskapskontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hurra jeg har vært på UL; alt var normalt og morkaken hadde flyttet seg!!! Da blir det ferie til sydlige strøk på lørdag, jippiii!

Tenk nå er det ikke lenge igjen til permisjon heller. Gleder meg max til å kose meg hjemme litt før minsten kommer med å vaske tøy og ordne

Er veldig sliten om dagen så laaang ferie etterfulgt av liten tur innom jobben før permisjon skal bli godt!

Ellers kan jeg melde om at av ikke-glamorøse bi-effekter av graviditet har jeg nå lagt til hemorrider på listen. Aldri hatt før; satans ubehagelig og klør som fy. Holder på å bli gal

Hør på apoteket om du kan bruke Alcos-anal, vet Scheriproct ikke bør brukes i svangerskapet.

Jeg sendte self gubben på apoteket Han kom tilbake med Apotekets Hemorridesalve. Satser på at den er ok, han informerte at jeg er gravid.

Hva vi ikke skal igjennom for disse små

Den er sikker ok når han fikk den anbefalt til sin svanger fru :) Håper det hjelper!

Og så bra at morkaka di også hadde flyttet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide med en liten oppdatering herfra også. Har vært alt for treig til å skrive i det siste.

 

Jeg er i uke 35 nå, og er i superform (ting tatt i betraktning). Går ofte tur, og har minimalt av de plagene jeg hadde forrige svangerskap. Babyen har ligget mye i seteleie, men de siste par ukene har den holdt seg i hodeleie. Så nå krysser jeg fingrene for at den holder seg sånn til fødselen.

Jeg blir fulgt opp pga at det mistenkes at babyen blir ganske stor, så nå har jeg lagt om kostholdet en del. Burde selvsagt ha gjort det for lenge siden, men det var ikke bare bare når man er så stor søtmons som jeg er :P Har ihvertfall redusert sukkerinntaket til en brøkdel av hva det var. Alle andre prøver i har heldigvis vært negative, så det ser ikke ut til at jeg har sv.diabetes eller noe sånt.

 

Har begynt å forberede meg til fødselen. Vasket babyklær og begynt å pakke fødebagen. Og begynt å legge en slagplan for hvordan vi gjør det med storesøster når fødselen starter. Har ikke familie som bor i nærheten, så har måttet ordne med andre som kan passe henne på kort varsel inntil noen i familien kommer hit.

 

Forrige uke hadde jeg så mye modningstegn at jeg begynte å bli redd for at fødselen skulle starte. Veldig harde kynnere med nedpress. Og stikninger. Det har heldigvis roet seg en del nå da, så da satser jeg på at ingenting er på gang med det første. Fortsetter med samme aktivitetsnivå som før, men prøver å unngå arbeidsoppgaver som må utføres når jeg står bøyd framover, siden det er det som framkaller mest kynnere.

 

Har fått åreknuter og halsbrann for første gang i mitt liv. Halsbrannen lindrer jeg ganske effektivt med makademianøtter. Og så håper jeg at åreknutene forsvinner etter fødselen. Det er jo ikke egentlig plagsomt på andre måter enn at det ser mindre pent ut.

 

Håper det går bra med alle dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som bruker lactulose: trikset er å blande det med noe. Jeg tar det hver morgen, men ikke søren om jeg drikker den bar. Blander mine 15ml med noen skjeer med yoghurt naturell, gjerne med oppskårne fruktbiter i. Kan også blande i et glass juice, selv om det også blir i søteste laget. Funker supert for å holde magen i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bruker lactulose: trikset er å blande det med noe. Jeg tar det hver morgen, men ikke søren om jeg drikker den bar. Blander mine 15ml med noen skjeer med yoghurt naturell, gjerne med oppskårne fruktbiter i. Kan også blande i et glass juice, selv om det også blir i søteste laget. Funker supert for å holde magen i gang.

Jeg tror virkelig ikke jeg orker å blande det med noe. Da blir det jo flere skjeer som inneholder søtt klin å svelge. Jeg VET det er oppi der. Grøss og gru! Får heller komme meg igjennom litt kortvarig tortur og svelge 15 ml i en svelg de gangene jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle føde i natt, 32+4,skikkelig rar i magen.. Men til slutt kom det en promp;) skal kjøpe meg dette vidundermiddelet i dag! Jegvil også holde styr på magen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg har også ligget med noe som jeg har vært redd er rier, og nærmest vekker mannen fordi det gjør så vondt. Så kommer det en solid braker  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg har også ligget med noe som jeg har vært redd er rier, og nærmest vekker mannen fordi det gjør så vondt. Så kommer det en solid braker  :fnise:

Greit at brakern kommer før man ringer føden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du skylla ned med appelsinjuice ;)

Grøss!!!! Nei det klarer jeg ikke å drikke. Kan av og til ta litt eplejuice. 1/4 juice og resten vann. Her går det i melk og vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det her med termingruppe på Facebook? Noen som evt kan legge meg til? :)

Send PM til AHENG... Veldig fin gruppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en liten oppdatering fra meg. Nå er jeg 35 uker på vei... bare juli igjen! :hakeslepp:

Føler at dagene går sakte til tider, men plutselig er uka gått. Formen er ganske så bra, litt sliten, litt bekken innimellom og litt kaos i hode.

Neste uke så satser jeg på at vi har det mest grunnleggende på plass til baby, det blir deilig, da klarer jeg kanskje å slappe av litt ;) .. skal begynne og pakke litt i fødebaggen, og vaske klær denne uka.

 

Skal prøve å slappe av og kose meg så mye som mulig de siste ukene, håper vi får deilig vær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...