Gå til innhold

***August 2014 ***


Fillibobba

Anbefalte innlegg

29 uker og tiden flyr! Vi har var på 3D og 4D forrige uke og det var helt fantastisk! Kan virkelig anbefales! Nå er det snart 10 små uker igjen for min del. Synes dette svangerskapet har gått veldig fort. Gleder oss selvsagt masse til å møte den lille prinsen i magen og blir mer og mer utålmodig med tiden ;) formen er upåklagelig og foreløpig går det også greit med denne varmen. Blir litt fortere sliten og det er vel i grunn det. Håper det fortsetter sånn ❤️

 

Hva med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her:) Formen upåklagelig, og har energi til både jobb, venner, trening og flytting! Blir jo litt mer sliten enn vanlig, men helt levbart! Ingen vondter eller noe sånt:)) uke 32, og tiden raser jo! Helt skummelt :) Vuggen er ferdig redd opp og ting kommer på plass! Vasker nok sengetøyet enda en gang når det nærmer seg, men så mye koseligere med sengetøy på nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd og kontroll av morkakens plassering i dag. Krysser fingrene for at den har flyttet seg slik at det blir vaginal fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, TanteTroll. Håper alt ser bra ut!

Er det mange som har vært på UL etter den ordinære i uke 18? Tenkte egentlig på å bestille 3D, men så ble det ikke helt tid, så nå har jeg slått det fra meg. Lurer fælt på hvordan hun ser ut da, men får smøre meg med tålmodighet til slutten av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!

Alt var bra, og morkaka hadde flyttet seg. Ligger an til å bli rett under 4 kg ved termin, og det blir ca samme størrelse som storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, TanteTroll. Håper alt ser bra ut!

Er det mange som har vært på UL etter den ordinære i uke 18? Tenkte egentlig på å bestille 3D, men så ble det ikke helt tid, så nå har jeg slått det fra meg. Lurer fælt på hvordan hun ser ut da, men får smøre meg med tålmodighet til slutten av august.

Jeg skal få ekstra ultralyd, pga stort barn og komplikasjoner ved forrige fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på 4D ultralyd etter den ordinære ❤️❤️👍 kjempestas 😊

Kan se ut til at det blir en til på sykehuset også.. Måle baby og leie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke er det de sjekker leie da? Jeg er bare i uke 30 enda, og her ligger frøkna alle veier i løpet av en dag. Det er ganske stilig å se på magen når hun turner, blir aldri lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke plassering av morkaka om 2 uker. Håper den har flyttet seg, ellers er det ikke sikkert jeg kommer meg på ferie. Legen mente jeg ikke ville kunne fly 😢 Har noen andre hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke plassering av morkaka om 2 uker. Håper den har flyttet seg, ellers er det ikke sikkert jeg kommer meg på ferie. Legen mente jeg ikke ville kunne fly Har noen andre hørt om det?

Jeg fikk ikke beskjed om noe jeg måtte passe på i fht dette på oul. Det eneste jeg har lest er om sex etter uke 36. Ikke oppsøkt så mye informasjon heller da. Håper den har flyttet seg tilstrekkelig hos deg også. Det hørtes ut på jordmor på oul som at den i de aller fleste tilfeller flyttet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi du i tilfelle fødsel, må ha KS. Litt vanskelig fra et fly....

Godt poeng! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kjøpt vogn! Kjøpte brukt- den så veldig fin ut. Emmaljunga Edge duo. Fant plutselig ut at det var på tide å ordne bittelitt til babyen... 33+4 i dag, og har i grunnen ikke ordnet noe før torsdag og i dag. På torsdag kjøpte jeg 2 bodyer og ei bukse, og altså vogn i dag. Venter med å kjøpe mere klær til jeg ser hva vi kan bruke etter storesøster. Det er nok ikke så mye av de aller minste klærne, for det var mye ull. Og er det gutt i magen, så er ikke rosa ull så veldig aktuelt :)

Formen er som før- ikke så veldig bra. Men nå begynner det jo faktisk å minke på antall uker igjen, så jeg skal absolutt holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31+4 og har i dag montert og vasket grinda sammen med storesøskene! Skal vaske madrasstrekk og alt tilbehøret i morgen:) Jeg har ikke tenkt å vente til siste liten, så skal ta litt hver helg fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 32 of har i dag fiksa ny seng til eldste mann. Skulle til å re opp sprinkelseng til lillesøster som kommer i august, men finner ikke dynetrekk til babydyna...blir vel en del samsoving også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+3 i dag (siden klokka har passert midnatt) :) I går skrudde vi opp senga og la madrass og babynest oppi, men vi venter med dyne og sengekant og sengehimmel og uro og sånt litt til. Kan ikke ha alt klart nå, da blir jeg gæærn før termindatoen kommer ;) Vogn henta vi for en uke siden. Ting begynner å komme på plass, men det aller meste ligger i boden foreløpig. Har ikke oversikt over babytøy i det hele tatt, og det er fortsatt ting vi mangler. Men vi er i alle fall i gang. Har laget to-do-list og tar litt om gangen nå :)

 

Nå begynner vi å nærme oss, jenter  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en skikkelig handlerunde i går, så nå har vi fått madrass til senga, dyne og sengetøy. Har kjøpt troll bedside crib for noen uker siden, for vi har litt lite soverom. Blir nok litt vasking og stryking fremover. :) 31+5 i dag. Jobber 70 % på dagtid nå, og bruker ellers ettermiddagen på å tenke på og drømme om babyen. Gravidbobla og redebygginga har virkelig kommet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig helt greit så lenge jeg får hvilt meg nok. Har en kontorjobb, og gradert sm de siste 30 % som jeg prøver å bruke fornuftig når det trengs. Nå har ikke jeg noen andre små å ta hensyn til heller, så da er ettermiddagen lettere å ta seg inn på. Men det er tydelig at kroppen trenger mye hvile!! Er det mange andre som jobber, og hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg :)

Jeg er 50% sykemeldt nå, og kunne aldri jobbet fullt. Men så jobber jeg som sykepleier på en ganske heftig sykehusavdeling. Er helt ødelagt etter en dag på jobb. Så jobber nå to dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 70%sm fra neste uke. Jeg har problemer med medisineringen på stoffskifteproblemer, samt risiko for prematur fødsel, så nå ville ikke legen at jeg skulle jobbe mer enn det. I tillegg har jeg 3 små hjemme, så det skal bli godt med litt ro hjemme alene innimellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vogna i hus. Bare å nistrikke så jeg får ferdig pleddet til babyen da. Og finne fram, seng, klær, dyne..... Men det haster egentlig ikke såååå mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anekdote : jeg jobber fortsatt 100 %, jobber litt saktere enn før og tar meg mer pauser, men går bra. får hjelp til/slipper å ta tunge løft. har en praktisk jobb, og er absolutt ikke en person som hadde greid kontorjobb, hvertfall ikke nå. får vondt i ryggen av å sitte i samme stilling over lengre tid så. nå har jeg tre uker med jobb igjen og håper på å klare resten med samme prosent. deretter 1 1/2 uke ferie og permisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra 😃 jeg har vært på UL; alt var normalt og morkaken hadde flyttet seg!!! Da blir det ferie til sydlige strøk på lørdag, jippiii!

 

Tenk nå er det ikke lenge igjen til permisjon heller. Gleder meg max til å kose meg hjemme litt før minsten kommer med å vaske tøy og ordne 😊

 

Er veldig sliten om dagen så laaang ferie etterfulgt av liten tur innom jobben før permisjon skal bli godt!

 

Ellers kan jeg melde om at av ikke-glamorøse bi-effekter av graviditet har jeg nå lagt til hemorrider på listen. Aldri hatt før; satans ubehagelig og klør som fy. Holder på å bli gal 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! (Ikke hemorrider altså..) kos deg på ferie, høres deeeeilig ut!

Jeg har vært hos jordmor i dag . Fikk vite at hodet ligger ned:) da ble jeg hoppende glad! Og blodprosenten fyker til værs og alt ser så bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...