Gå til innhold

Skravletråd. =)


Frk B.

Anbefalte innlegg

Uff for en trøst! "om en 3 års tid" xD Janei! Håper virkelig trøttheten og energien kommer seg etter sommerferien, bare neste uke igjen på jobb så er det sommer og soool! Ja hvis vi får sol da xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var Snuppa over 2 år før hun sov ei heil natt, men jeg har selvfølgelig bestilt en "sovebaby" denne gangen ;)

 

Vi har heldigvis garantert en uke med sol og sommer, for sommeren ser ut til å være over her hvor vi bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har skrivi noe her nå. Alt går bra. Jeg har vært hos legen å fått vite at alle verdiene mine er bra og at jeg har hatt kyssesyken (veit ikke om jeg har skat det, men jentungen på 6 år har det nå å jeg var redd for å få det, da mamma og pappa sa at jeg ikke hadde hatt det.) :laugh: 

 

Men jeg har alt begynt å tenke på barnehage. Vi som får i januar, hvordan blir det? Når skal vi søke? Når får vi plass? Kan vi si at vi vil starte januar 2016, eller hvordan er det?? Dette er som sakt mitt første barn så alt er nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har skrivi noe her nå. Alt går bra. Jeg har vært hos legen å fått vite at alle verdiene mine er bra og at jeg har hatt kyssesyken (veit ikke om jeg har skat det, men jentungen på 6 år har det nå å jeg var redd for å få det, da mamma og pappa sa at jeg ikke hadde hatt det.) :laugh:

 

Men jeg har alt begynt å tenke på barnehage. Vi som får i januar, hvordan blir det? Når skal vi søke? Når får vi plass? Kan vi si at vi vil starte januar 2016, eller hvordan er det?? Dette er som sakt mitt første barn så alt er nytt. :)

Jeg og en venninne snakket om dette i går faktisk :P Hun sa noe sånt som at vi søker før fristen i mars15(?)  Og sier vi vil ha plass fra f.eks desember15 elr januar16, og håper på at vi får plass :)

 

Er det normalt å ha magesmerter nederst i magen på denne tiden av svangerskapet?

9+4

Jada :) livmoren strekker på seg heletiden :) jeg har det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor i landet du bor. Jeg er ganske optimistisk og tror at vi får barnehageplass fra januar 2016 i bhg til Snuppa. Det har aldri vært noe problemer for søsken før. Men man har jo ikke krav på det. Så i verste fall må man innstille seg på dagmamma, annen pass eller ulønnet permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har krav fra august, ja. I vår kommune gjelder bare søknaden for inneværende år, dvs det har ingen vits å søke før 2016 (og det er heldigvis leeenge til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har ikke tenkt så langt som til barnehageplass. Men jeg håper det løser seg. Det hjelper vel litt å ha en storebror? :)

 

Takk twiiie. Jeg håper dette stemmer. Blir virkelig knust om jeg skulle miste nå. Har faktisk allerede begynt å få et forhold til den lille krabaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum. Siden bhg vi skal velge er vår nabo har alle som bor på det lille stedet fått beskjed om at vi har førstepri på plass. Så jeg får bare gå over til dem når de magiske 12 ukene er over. ;)

 

Men dere som har barn fra før, når skal dere fortelle dem det? Jentungen er 6, 5 år å jeg vil drøye sånn at vi er sikker på at alt er bra og at det blir kortest ventetid. Men hva tenker dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 3,5 og jeg planlegger å vente leeeenge med å fortelle han det. Dette blir alt for lenge for han å gå å glede seg/ vente. Barn har en annen oppfattelse av tid enn vi har. For oss er en uke kort, men for barna er uke lenge.

 

Det er mange rundt oss som får barn for tiden. Vår nærmeste nabo fødte for to dager siden, og det har naturlig nok vært mye snakk om barnet i magen hennes i det siste.

 

Sønnen min har sagt at han ønsker seg i baby, og i helgen sa han: "mamma, har du baby i magen din?"

Det var rart og lyve for han, men jeg svarte nei, og forklarte at jeg kanskje kan få det en annen gang. Det er for hans eget beste at han ikke vet det enda.

 

Etter sommerferien kommer jeg til å fortelle det i barnehagen, og da er det vel naturlig at han også får vite det. Men personlig skulle jeg helst ønske at han kunne ventet til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og lurt på når det er best å fortelle det. Problemet er jo at om alle andre vet det, så er det en mulighet for at Snuppa vite det fra andre enn oss. Det ønsker jeg ikke. Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt det jeg tenker også. Men som sakt så er jentungen er 6,5 år så hun forstår jo litt angående tid, med mnd, viter, etter jul, osv. Men trur hu skal få vite det når jeg er 13 uker på vei, da det er neste ferie uke med henne. Også siden jeg er veldig slapp og sliten, hu merker jo at jeg sover en time ekstra om dagene. Hu forstår så mye, men det er jo  som dere sier at det er lenge å vente for disse små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke om det var her eller på 1.trimester tråden vi diskuterte når vi går inn i 2. trimester. Var kommet opp en ny tråd som jeg hang meg med på, der heller ble vi ikke enige! xD Så jeg konfirerte med augustgjengen på facbook, og de sier 2.trimester starter fra 12+0! ;) Så da holder jeg meg til det, og gleder meg til å gå/komme inn i 2.trimester på fredag! :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten er snart to, så han skjønner vel ikke så mye av dette. Han er kjempefascinert av babyer for tida,men når jeg spør om han tror det er en baby i magen min, blir det stille! :-) Vi kommer vel til å nevne med jevne mellomrom at det er en baby der, men venter lenger med å prøve å bygge en forventning til at det kommer et småsøsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Twiiie! Jeg er10+0 i morgen. :D  Så er ikke lenge til jeg blir med over. ;)

 

Ja mortilknerten, men det blir jo annerledes når de er så små.

 

Jentungen her har jo spurt alt i minst 4 mnd etter småsøsken, så hu skjønner det med en gang når vi sier noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haff. Jeg er 9+0 i dag. Bomma med en uke. :P Ja ja. Tre uker igjen istedefor da. ;)

Så kjedelig! :P

 

Ja, jeg tenkte som så, at nå er jeg i uke 10, da er jeg 10+0 xD i stede for 9+0. Men jeg syns tiden går fort. Eneste ''plagen'' jeg har er trøtt og slapp, også hvis jeg står mye så blir jeg svimmel og ør i hode. :) Så er ikke det verste som fins. ;) Så jeg glemmer noen ganger at jeg er gravid (litt stykt å si, men sant) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Haff. Jeg er 9+0 i dag. Bomma med en uke. :P Ja ja. Tre uker igjen istedefor da. ;)

Så kjedelig! :P

 

Ja, jeg tenkte som så, at nå er jeg i uke 10, da er jeg 10+0 xD i stede for 9+0. Men jeg syns tiden går fort. Eneste ''plagen'' jeg har er trøtt og slapp, også hvis jeg står mye så blir jeg svimmel og ør i hode. :) Så er ikke det verste som fins. ;) Så jeg glemmer noen ganger at jeg er gravid (litt stykt å si, men sant) :)

 

Du er vell ikke den eneste som glemmer litt at man er gravid, vet ikke helt om jeg tror helt på det en gang jeg at jeg er gravid... xD Selv om jeg har vært på tidlig ul og sett lille knøttet, tror ikke det kommer til å gå opp for meg før det blir liv å røre inne i magen, og den begynner å vokse skikkelig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Haff. Jeg er 9+0 i dag. Bomma med en uke. :P Ja ja. Tre uker igjen istedefor da. ;)

Så kjedelig! :P

 

Ja, jeg tenkte som så, at nå er jeg i uke 10, da er jeg 10+0 xD i stede for 9+0. Men jeg syns tiden går fort. Eneste ''plagen'' jeg har er trøtt og slapp, også hvis jeg står mye så blir jeg svimmel og ør i hode. :) Så er ikke det verste som fins. ;) Så jeg glemmer noen ganger at jeg er gravid (litt stykt å si, men sant) :)

 

Du er vell ikke den eneste som glemmer litt at man er gravid, vet ikke helt om jeg tror helt på det en gang jeg at jeg er gravid... xD Selv om jeg har vært på tidlig ul og sett lille knøttet, tror ikke det kommer til å gå opp for meg før det blir liv å røre inne i magen, og den begynner å vokse skikkelig! :P

 

He he, godt å høre. :) Å jeg har ikke vært på ul heller. :P Håper jeg bare får beskjed om at alt er bra på 1. svangerskaps kontroll den 24. juli. :) Og på ul som blir i slutten av august (trur jeg) :) Jeg føler at jeg slapper av mer nå enn hva jeg gjorde bare for 3-4 uker siden. Tankene går litt saktere nå, føler ikke stresse med å tenke på innredning, barenvogn, m.m. ;)

 

Er fryktlig surrete i hode, glemmer og er distre. :fnise:  He he. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å merke at buksene mine blir trange.

Skyldes dette for dårlig kalorikontroll i det siste, eller er det lov å skylde på "knøttet" allerede? (10 uker gravid nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...