Gå til innhold

Skravletråd. =)


Frk B.

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig fortalte dere/skal dere fortelle om graviditeten til nærmeste familie? Vi tenker å gjøre det neste uke, når vi er ferdige med eksamener. Da er jeg 8 uker på vei. Om noe skulle gå galt, tror jeg vi synes det er godt å kunne snakke med dem om det uansett, så da tenker vi at vi like så godt kan fortelle dem det. Dette blir første barnebarn på begge sider, så vi vil gjerne at de skal få ta del i denne fantastiske reisen :)

Vi skal fortelle det om 4 uker til familie, og rett etter det til venner, er da nesten 12 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi faktisk alt begynt å fortelle det så smått. Foreldrene våre vet det, og noen venner.. Vi tar det litt som det kommer, og forteller når det faller seg naturlig. Sist svangerskap sa vi det ikke til noen før uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+5 uker idag og dei fleste i nær familie og venneflokk veit om det allerede :-) Noen har vi sagt det til, andre har gjettet seg frem til det med tanke på brå røykeslutt og endring av kosthold :-P Syntest det er heilt greit at dei veit det, for det er godt å ha den ekstra støtten rundt oss uansett korleist dette skulle gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har erfaringer med sydentur når man er gravid? Bestilt og planlagt tur til Rhodos i juli, da er jeg 12 uker på vei. Veldig lyst til å reise, men usikker på om jeg bør med tanke på risiko i forhold til fosteret. Hva tenker dere? Skal til legen i morgen så får høre med henne også hva hun anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen din og hvis du reiser så sørg for å ha helfo sitt forsikringsbevis for gravide. Jeg har reist en del i forrige svangerskap, har ikke hatt noen plager. Jeg bruker støttestrømper på flyet, prøver å drikke masse vann og røre litt på meg utløpet av reisen. Når du kommer dit så er det bare å passe på hva du spiser. Forsiktig med salat og grønnsaker, jeg spiser bare frukt og grønt som jeg kan renske eller som er kokt/stekt. Og vær forsiktig i solen! :-) håper du reiser, godt med litt varme på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge legen var det bare å reise så lenge jeg var litt ekstra oppmerksom på mat og sterk sol. Var bare godt for meg mente hun med en skikkelig ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei alle sammen.

 

Synes det er bra stille her på terrminklubben. Hvordan har dere det? Jeg har endelig vært på første kontroll med lege, og har fått sendt henvisning til tidlig ul. Betaler selv, selvfølgelig, men trenger den tryggheten etter siste svangerskap. Ellers jobber jeg for fullt og teller ned dagene til sommerferie. Er så utrolig trøtt for tida, så gleder meg til å slappe litt av. Så mye en 3åring tillater, vel og merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det stille. :)

 

Jeg jobber 50% siden jeg er helt utslitt. Å jeg har ingen barn som bor her fult, bonus jenta mi kommer annenhver helg, mens bikkja mi bor her da. :) Er veldig glad for det kjenner jeg, hadde vært veldig ensomt å vært alene hjemme halve dagen. :P

 

Jeg teller også ned til ferie, ut denna uka bare nå, så blir det tre uker ferie. :laugh:

 

Håper du får slappa av i ferien å at trøttheten gir seg snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må bli flinkere til å bruke terminklubben! :)

Prøver å stikke innom og se om det er noe som skjer, men er somregel veldig stille... :)

 

Nå var det noe jeg satt og tenkte på at jeg skulle skrive/spørre om... Meeen det falt ut av hodet gitt! xD

 

Jeg er mye trøtt og sliten, har vært 50% sykmeldt i 3 uker, og kommer nok til å få bli det til ferien...

Håper formen tar seg opp etterhvert :)

 

Jeg skal på første kontroll fredag neste uke :) Spent på hva som skjer da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo! Slo meg plutselig at lørdag neste uke er jeg 12+1 og går inn i 2.trimester! :D Det er jo "bare" en uke til! :D

 

 

Nå kom jeg foresten på hva det var jeg skulle skrive! :D

Noen på jobb har allerede veddet på kjønnet på lille knøttet! ;)

Det er ei som mener bestemt at jeg får en gutt! Hun har hatt rett på alle sine, og barnebarna, så dette kan bli spennende ;) Hun har også fortalt meg at hun så på meg at jeg var gravid før jeg viste det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende meg kjønn-gjetting!

Jeg har ikke begynt å tenke mye på det enda, men noen få tanker har jeg gjort meg :) Ingen magefølelse utpeker seg denne gangen. Sist var jeg "sikker" på jente, men ul viste gutt, og det ble gutt.

 

Nå håper jeg på gutt igjen, for vi har så mange klær og ting jeg ønsker å bruke om igjen. Samtidig håper jeg på jente, fordi jeg har lyst til å kjøpe nytt. Dessuten var det noen som sa til meg en gang at det de større sjanse for å beholde god kontakt med voksne døtre enn sønner, og det har de kanskje rett i. (Men det er vel også litt ettersom hva man gjør det til selv) Derfor kanskje greit med en av hver :)

 

Har dere andre noen magefølelse på gutt/jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen følelse enda. Sist tenkte jeg at det var gutt, og det ble bekreftet på OUL. Men husker ikke helt om jeg hadde sen følelsen hele tiden eller om det kom etter uke 12 når jeg slappet litt mer av... Tar gjerne en gutt til! (men det viktigste er jo en frisk unge!) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følelsen av jente, håper at første blir gutt, men spiller ikke så veldig stor rolle så lenge babyen er frisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på jente, men det hadde vært veldig kjekt med gutt. Spesielt med tanke på at mannen synes at det holder med 2 barn. Ringtesten bevegde seg fram og tilbake, og kinesiske fødselskartet sier jente. Blir spennende å få vite. Jeg er så nysgjerrig at jeg ikke klarer å vente til fødsel!

 

Nå har jeg endelig ferie, så jeg håper jeg får litt mer overskudd ettrhvert. Uke 10 i dag :D

Endret av Prompeloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg får gutt, men må innrømme at jeg håper på jente. Blant annet fordi barna til nære venninner er jenter og ønsker jo at de skal gå godt sammen også,hehe:) Glad og lykkelig blir jeg for en liten skatt uansett kjønn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er små, leker de like godt sammen gutter og jenter. Snuppa her er ei typisk jente-jente... Men hun leker gjerne med både biler ol sammen med guttevennene sine. I barnehagen er de 2 gutter og 3 jenter på samme alder som alltid finner hverandre og leker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart :) Hadde selv mange guttevenner. Jeg drømmer litt da vettu, om dobbel mor-datter tur når de blir større ;) Men som jeg skrev, jeg blir kjempeglad uansett! Tidlig UL om en uke, håper bare vi får høre et bankende hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jente-følelse. Mest fordi det føles så annerledes enn med gutten vi alt har! Han er forsåvidt min store dårlige samvittighet disse dagene, hjemme alene en måned, mannen reiser mye i jobben. Jeg er så slapp og trøtt, og det er IKKE han! Har heldigvis bestemødre som avlaster et par timer i uka, men synes synd på den lille blidfisen som må være mye inne med en kjedelig mamma for tiden!

Det var dagens syt fra meg :-) ellers så har formen blitt litt bedre synes jeg, ikke så mye kvalm nå. Puppene har eksplodert og jeg synes jeg begynner å få litt mage alt! Er 11 uker nå. Hvordan er det med dere andre? Håper dere har det kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og tatt noen bilder underveis, så i dag har jeg satt sammen 3 bilder, der jeg har skrevet på bildene, Før, 8+5 og 11+2(idag) veldig morsomt å se at formen på magen allerede har begynt å komme, + de ca 2 kg jeg har lagt på meg, tror jeg ligger mest på magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og tatt noen bilder underveis, så i dag har jeg satt sammen 3 bilder, der jeg har skrevet på bildene, Før, 8+5 og 11+2(idag) veldig morsomt å se at formen på magen allerede har begynt å komme, + de ca 2 kg jeg har lagt på meg, tror jeg ligger mest på magen :)

 

Det var en god idé :)! Jeg har litt pondus på magen fra før så tror egentlig ikke den er blitt noe større enda, men merker likevel at et par bukser er trangere og det føles som om magen er mer i veien enn før. Aner ikke om det er psykisk eller om det er slik at livmoren hindrer fleksibilitet etter hvert som den vokser. Noen som vet/har erfaring med det samme?

Er jo bare 8+5 så trodde ikke det skulle være noe mage på noen uker enda. 

 

Ellers enig ang Cubus-buksene. De er deilige! 

 

Formen er stort sett grei, men mye kvalm til tider. Kastet opp noen ganger nå. Endelig ferie så nå blir det avslapning til 2. trimester er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og tatt noen bilder underveis, så i dag har jeg satt sammen 3 bilder, der jeg har skrevet på bildene, Før, 8+5 og 11+2(idag) veldig morsomt å se at formen på magen allerede har begynt å komme, + de ca 2 kg jeg har lagt på meg, tror jeg ligger mest på magen :)

Jeg er nok en av de som ikke liker så godt forandringene kroppen går gjennom når jeg er gravid. Så jeg har ingen bilder fra forrige graviditet, og står nok over denne gangen og. Det til tross for at jeg egentlig ikke har noe å klage på kroppsmessig, men det er vanskelig å gjøre noe med komplekser. Synes alle andre er vakre som gravide da. Alle kler det utenom meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få ut litt frustrasjon. For nå har jeg desperat prøvd å få bestilt tidlig ultralyd, men det er jo teknisk umulig når til og med privatklinikkene har 3 måneders ventetid. Jeg regner med at jeg til da har hatt ordinær ul ;) Huff. Ja, jeg måtte bare blåse av litt. Dårlig timing å være 12 uker på vei rundt fellesferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) Ser ut til at du bare må vente ja :) Men skjønner frustrasjonen din :P Syns det var helst fantastiskt å være på tidlig ul ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Skjønner ikke at det går ann å være så trøtt! Jeg fikk sove 1 time og ca 3 kvarter etter jobb i dag... Og da klokka var 8 var jeg så trøtt at jeg trodde klokka var mer! Meeen neeei daaa... Så nå sitter jeg her å prøver å få tiden til å gå så jeg kan legge meg snart...

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper trøttheten virkelig forsvinner like fort som den kom. Blir et langt svangerskap hvis ikke. Det verste er jo at jeg våkner x antall ganger om natten for å tisse og. Regner med at jeg får sove litt igjen om en 3 års tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...