Gå til innhold

Bivirkninger Pergotime? (samme som på Bligravid)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt Pergotime denne måneden. Rundt eggløsning hadde jeg veldig kraftige symptomer. MASSE stikninger i magen, oppblåst osv. Dette var forrige helg. Stikningene har gitt seg utover i uka. Men jeg er fortsatt veldig stinn i magen og har siste halve uka hatt vondt/ubehag i korsryggen. Det sitter på venstre side og murrer litt nedover. Jeg pleier ikke å ha det før mens, men det er kanskje fordi jeg er ekstra stimulert av hormoner? Noen som har erfaringer med dette? Jeg har noe uregelmessig mens, men dersom jeg jeg har 28 dager denne mnd så er det på fredag. Jeg har testet i dag med billigtest, men den slo ikke ut. Det er kanskje for tidlig? Jeg er også noe hoven i fingrene fordi jeg får ikke av ringene som jeg pleier. Jeg har også vært litt småuggen til og fra de siste dagene og litt svimmel, men jeg er redd for å innbille meg noe. Er det noen som kjenner igjen symptomene med Pergo?



Anonymous poster hash: 2b633...a79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært igjennom 2 enkle pergokurer. Den første hadde jeg mye ubehag og murringer, søvnløshet, svimmel. Det kan være ganske likt graviditetstegn så slapp heller av å ta tiden til hjelp :-) Tipper det meste er "normalt" når vi får ekstra hormoner i sving ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, jeg tenker også at hormonene gjør at ting føles annerledes nå enn ellers.

 

HI



Anonymous poster hash: 2b633...a79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært igjennom 2 enkle pergokurer, dessverre uten klaff. Skal igang med runde 3 nå veldig snart. Har akkurat samme symptomer som du beskriver HI. Syns det er litt slitsomt, men hva gjør man vel ikke for å kunne få en liten spire i magen :)



Anonymous poster hash: d2edd...a12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på slutten (tror jeg) av min første pergotime syklus. Fikk dobbel kur av gynekologen, og hadde blodprøve på dag 21 som viste fin stigning i progesteron. Dama på legekontoret sa jeg hadde eller hadde nettopp hatt eggløsning:):) men nå er jeg på dag 38 og ingen tante er kommet. Har tatt flere tester som alle er negative. Blir helt tullete av dette, har såre brystvorter, en sinnsyk matlyst og har hatt mensmurringer på og av i en uke nå.. Tror dette er bivirkninger av pergoen, nå vil jeg bare tanta skal komme så jeg kan sette i gang med neste kur! :) har fått beskjed om å ta fire doble kurer etter hverandre dersom jeg ikke blir gravid. Har kur nummer to liggende klar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje prøv perog men Letrazol (samme som Femar). Det skal tas 5 dager der ein begynner på menstruasjonsdag 3. Ganske tidlig fekk eg stikkinger oppe på venstre side, ikkje vondt men relativt ubehagelig. Og så er man jo seff veldig bekymra for at noe skal gå galt så da kjenner man bedre etter også! Hadde mest vondt på dag 5. Deretter ga det seg fort. Er på dag 11 og har kjent lite og ingenting denne uka. Eg har hørt at Letrazol er mildere mot eggstokkene og skal visstnok gi bedre forhold i livmora (ka no det betyr), også mindre fare for tvillinger. Det er egentlig en kreftmedisin som viste seg å funke som fertilitetsmedisin også. Har skjønt det slik at den er lite brukt i Norge. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg fikk en sinnsyk sexlyst etter jeg var ferdig med pillene (har avtatt noe), har gått ned ca 5 kg og er veldig trøtt hele tiden. Har vært veldig tørst mens jeg tok tablettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært igjennom 9 doble pergokurer som har resultert i to barn. Hadde aldri noen bivirkninger.



Anonymous poster hash: 388d5...d57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er mange som får UL rundt EL for å sjekke hvor mange egg de har klar til å slippes. Hvor vanlig er dette? Jeg skal ikke på noe mere oppfølging enn den blodprøven jeg tok denne syklusen. Legen nevnte jo risiko for flerlinger og lurte på hva vi synes om det. Vi sa at det var bare bonus, mulig det er derfor han ikke skal sjekke med UL rundt EL.? Han nevnte det var mellom 15-25 % større mulighet for flerlinger pga alder, gener og pergo. Tiden vil vise, bare synd den går så sakte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hormoner kan jo gi de fleste bivirkninger.. heh.. høres ut som det kan være pergoen :)

 

Jeg har tatt to enkle kurer hittil, og ikke hatt spesielt mye bivirkninger. Bare varm i ansiktet! Ekstreemt varm i ansiktet, skikkelig blush!  :rodme: Men det er jo ikke så mye å klage over... :) Har merket at syklusen er ganske lang, forrige hadde en varighet på 45 dager.. og jeg har EL seinere enn ellers. Jeg har ikke tatt noen UL rundt EL, men har hørt at noen praktiserer dette.. veldig ulikt hvordan de ulike legene gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første syklus ble også veldig lang, 38 dager. Nå er jeg spent på hvor lang denne syklusen blir, er på dag 16 nå og ingen utslag på EL test enda. Står på så bare det, så vi bør treffe uansett:) har hatt mindre bivirkninger denne gang, håper det er kroppen som har vent seg til det og at det ikke er noe signal om dårlig effekt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg utslag på EL test på min andre syklus også:):) men siden den kom allerede nå (dag 17) så ser det ut som syklusen blir kortere enn 38 dager denne gang, godt med litt mindre ventetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fikk jeg ingen virkning av Dobbel kur med Pergotime som jeg gikk på i tre mnd. Jeg syns derimot at de gjorde utrolig mye med kropp og sinn.

Jeg reagerer veldig sterkt på tabletter , å for meg var de tre mnd og hele tiden etter Pergotime mye mer påkjenning enn det å ta medisiner før prøverørs . Jeg ble en liten tikkende bombe, hihi !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergotime gjorde rett å slett ikke så mye for oss , så vi ble sendt rett videre etterpå å kom inn veldig fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :) er vel det det blir på oss og om ikke spiren sitter denne eller de neste to syklusene. Ingenting i veien med noen av oss utenom mine ustabile sykluser:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :) er vel det det blir på oss og om ikke spiren sitter denne eller de neste to syklusene. Ingenting i veien med noen av oss utenom mine ustabile sykluser:/

Er sånn det var med oss også , begge fungerer fint , men klikker bare ikke samme . Nå er vi lykkelig gravide i uke 14+1 på første forsøk . Helt fantastisk :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk - gratulerer så masse! :D godt å høre at det ordner seg til slutt for andre også - det hjelper på motivasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Brukte pergotime enkel dose og vart gravid med tvilingar (som no er 5 mnd). Hadde masse ilt-ar i nedre del av magen og følte meg skikkeleg "på tur" når eg tok kuren. Er glad eg slapp meir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med 3 kur, hadde en tidlig SA etter kur nr 2:( men gynekologen sa det lå et stort og fint egg klart - så håper det klaffer denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...