Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 En slik hvor du kan se hvor barna dine er på en app på tlf. Jeg ville definitivt! Ikke for å snoke og følge med på hver eneste bevegelse, men om jeg ikke skulle få tak i barnet, om barnet ikke kommer hjem til avtalt tid osv, betryggende å vite tenker jeg! Tenk hvor mange savnede barn mysterier vi ville unngått! Anonymous poster hash: 90a69...e5b
Førstemann Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Absolutt ikke! Vil ikke overvåke barna mine, og hvor selvstendige blir de av det?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Sier jo at jeg ikke ville bruke den for å overvåke, men i bekymrede situasjoner! Kan ikke se en eneste negativ ting med det, bare en trygghet! Ville såklart ikke misbrukt den, og har da annet å gjøre enn å sitte med hodet ned i tlf å følgemed på barnets minste bevegelser! Anonymous poster hash: 90a69...e5b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Absolutt!! Jeg har en datter med Aspergers syndrom/ADHD.. Hun elsker å farte rundt, sykle rundt i nabolaget. Men hun er ikke så flink til å huske mobilen.. Jeg hadde syntes det hadde vært fantastisk! Anonymous poster hash: 90779...be4
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Da kunne datteren min nytt friheten sin, mens jeg fremdeles kunne følt en viss trygghet i at jeg kunne se hvor hun var. Anonymous poster hash: 90779...be4
sug lut Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Nja, en gps-tracka tenåring kunne jo vært greit, men vedkommende hadde antakelig ikke syntes det. Derimot skal mine foreldre chippes tvert om de blir demente.
Ennai Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Så absolutt. Tenker da i storby, på ferie, fornøyelsesparker osv. Ikke i dagliglivet, men i spesielle situasjoner. Sønnen er veldig virrete og distre så hadde vært godt å hatt gps i spesielle situasjoner så jeg og kunne kost meg og ikke stresset over at jeg kan miste sønnen av syne..
Berta_78 Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Veldig vanskelig. Når kobler man den av? Ti år? (Nei, fortsatt liten, mye kan skje..) 12 år? (Nei uff, det er utrygt når de går alene hjem fra venner) 14 år? (Gud nei, det er nå det begynner å bli farlig) 16? (Ikke på vilkår - han kjører jo båt om natten) Det er vanskelig å utvikle seg som individ når man er under overvåkning. Selv om det er tryggest for mamma å vite.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 uten tvil, har ønsket meg noe slikt lenge. har barn med diagnose og uten evne til å forstå hvorfor vi voksne blir sint/ redd når barnet forsvinner ingen behov for å vite hvor barnet er til enhvær tid, men et stort behov for å vite hvor barnet går når det forsvinner fra skolen, stikker av til skogs, lange sykkelturer .... Anonymous poster hash: e949a...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Noen som vet hvor man kan få kjøpt en? Vil ha! Anonymous poster hash: 90a69...e5b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Ungene, nei. De skal ikke overvåkes. Jeg er redd GPS ville blitt en sovepute for mange foreldre og gitt falsk trygghet. I enkelte situasjoner, som skogs eller fjellturer der barna selv kunne velge å ta sporingsenheten med kunne det være ok. Foreldre, ja, om de blir demente. Anonymous poster hash: 12f7e...936
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Nei ikke snakk om. Jeg og mine barn skal alle etterhvert gjennom en løsrivelsesprosess hvor de må bli mer selvstendige og jeg må lære å slippe taket. Jeg tror denne typer overvåkningsverktøy kan stå i veien for dette. Jeg satser på at vi kan klare å finne rammer for bevegelse som funker uten GPS. Anonymous poster hash: f29d0...2b6
Kanutten83 Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 Ja, og vi kommer til å bruke det. Men så er vår sønn psykisk utviklingshemmet og autist, og faren for at han blir borte er ganske stor. Enn så lenge har vi jo ham konstant under oppsikt, men en dag kan det hende han stikker av, eller blir såpass stor at vi faktisk må la ham få gå litt alene. Vi kan dessverre ikke se alle lekeplassene her omkring fra huset, og gps blir derfor en ekstra trygghet. Ikke vurdert det på våre andre barn.
Tulisa Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Ville ikke brukt det. Ville følt det som et overgrep og et overtramp mt mine barns privatliv. BK sier «Intet barn skal utsettes for vilkårlig eller ulovlig innblanding i hans eller hennes privatliv, familie, hjem eller korrespondanse og heller ikke for ulovlige angrep mot hans eller hennes ære eller omdømme. Barnet har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep.». Så en slik overvåkning vil være i strid med barns rettigheter.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 På overbefolka plasser som feks tusenfryd, ja. Ellers ikkr
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 På overbefolka plasser som feks tusenfryd, ja. Ellers ikkr Tusenfryd er jo et inngjærdet område der det kryr av ansatte som kan hjelpe til å finne igjen ungene. Der anser jeg det som helt unødvendig. Barn som går i fjellet alene eller liknende kan jeg derimot tenke meg at kan ha nytte av en sporingsenhet i tilfelle de skulle gå seg bort. Anonymous poster hash: 12f7e...936
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2014 #20 Skrevet 12. mai 2014 For de som tenker på å skaffe seg noe sånt er det lurt å sjekke hva det vil koste å bruke "dingsen" i utlandet. De fleste fungerer så vidt jeg vet med et mobiltelefonabonement. Det kan bli rådyrt i enkelte land. Anonymous poster hash: 12f7e...936
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2014 #21 Skrevet 12. mai 2014 På overbefolka plasser som feks tusenfryd, ja. Ellers ikkrTusenfryd er jo et inngjærdet område der det kryr av ansatte som kan hjelpe til å finne igjen ungene. Der anser jeg det som helt unødvendig.Barn som går i fjellet alene eller liknende kan jeg derimot tenke meg at kan ha nytte av en sporingsenhet i tilfelle de skulle gå seg bort. Anonymous poster hash: 12f7e...936 Joda, men spørsmålet var hva jeg ville valgt
Monica Skrevet 12. mai 2014 #22 Skrevet 12. mai 2014 Lurer faktisk på om jeg skal skaffe en sånn til reisen vår i sommer, vi skal mange steder i Italia og Frankrike. Skulle minste bli borte, så får jo ikke han gjort seg forstått. Men ellers ville jeg ikke brukt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå