Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Jeg var på et informasjonsmøte for gravide på KK den 20. mai, og må si jeg fikk et ganske godt inntrykk. Jeg tror det kan være lurt å ha tenkt litt gjennom på forhånd hva man ønsket og være åpen med dem om det. Viktig å huske at alle historiene vi leser om i avisene er dem der alt går galt, men at de faktisk er veldig sjeldne. KK tar jo i mot alle risikofødsler i fylket, så det betyr i prosent er det kanskje flere uvanlige fødsler på KK enn f eks på Voss eller Stord fordi de ikke får lov til å føde der. Men hvis man selv er innenfor 'normalen' er det ikke noen større sjanse for komplikasjoner enn ved andre fødesteder. Jeg har snakket med flere som har født på KK som har hatt kjempefine fødselsopplevelser, til og med to med setefødsel som gikk helt fint. De forteller at de følte seg trygge og godt ivaretatt. Jeg tror at hvis vi våger å stole på at de kan sakene sine er det lettere å ikke bli for anspente og stresset slik at det går ut over fødselen. Jeg gruer meg jo selvsagt litt til å føde også, og samtidig har jeg en litt merkelig 'gleder meg' følelse. Er vel det som kalles skrekkblandet fryd? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...