Gå til innhold

Når la baby seg med hodet ned hos dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg trodde d var sånn at de legger seg tidligere med hodet ned hos førstegangsfødende? eller tar jeg feil da?

jeg er førstegangs og i uke 38 nå. hun har ligget i hodeleie i mange uker allerede, men er ikke festet.

Annonse

jeg trodde d var sånn at de legger seg tidligere med hodet ned hos førstegangsfødende? eller tar jeg feil da?

jeg er førstegangs og i uke 38 nå. hun har ligget i hodeleie i mange uker allerede, men er ikke festet.

Usikker på om de legger seg raskere i hodeleie, men det er ihvertfall vanligere at hodet fester seg for førstegangs. Jeg er andregangs og babyen har ligget i hodeleie siden ca halvveis i svangerskapet, men var fortsatt ikke festet i uke 38.

Første var vel festet en del uker før, men vanlig at de ikke fester seg i det hele tatt når man ikke er førstegangs.

Jeg er førstegangs og er 32+5, her har lillegull ligget på tvers frem til 31+6, da snudde hun seg med hodet ned. Det var ikke noe problem å kjenne at hun snudde seg, og det jeg kjenner av bevegelser nå etterpå er helt annerledes enn når hun lå i tverrleie :)

Annonse

Min lå i sete frem til uke 26 sånn ca, snudde så med hodet ned. Kjente noe forandret seg forrige uke (29), og fikk bekreftet i dag med ul at hode har gått ned i bekkenet. Er 3. Gangs, så vet det er litt bedre plass der inne nå, men håper nå at gutten vil ligge slik til fødsel.

Med første skulle jeg ha planlagt ks 12 dager før termin (38+4) pga seteleie, men han snudde seg selv til hodeleie dagen før. Festet seg aldri, født naturlig en uke senere.

Med andre skulle jeg ha planlagt setefødsel, men hun snudde seg selv i uke 37. Hodet festet seg aldri der heller, født 40+0.

Denne gang er det ny rekord!! Seteleie frem til forrige kontroll (går ukentlig), og da hadde minstegull allerede i uke 35+0 snudd seg selv! Men selvsagt ikke festet denne gang heller, og hodet sto høyt.

• 2 uker senere...

Min lå i hodeleie i uke 28, men lå i seteleie i uke 31+5. I dag var jeg hos jordmor i uke 33 og hun trodde at han hadde snudd seg  ned, men var litt usikker. Skal på UL i uke 36 så da blir det spennende å se om han ligger ned, men jeg har lav morkake også så det må jo også være i endring for å føde normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...