Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

Ok, det var det jeg fryktede :/ 

Men så bra at kiropraktor hjalp!! Hvordan gikk det å jobbe?

Jeg slet litt på jobb på grunn av de harde betonggulvene vi har. Det er rett og slett betong med et belegg på, så det gir lite demping. Jeg er lærer, så det er mye tråkking i løpet av en dag. Men det gikk på et vis. Var 50% sykemeldt en del av tida. Denne gangen får jeg heldigvis sommerferien midt i svangerskapet, så da håper jeg at det går bedre:) Håper det går bra med deg! Det er jo ikke sikkert det blir så ille... Har du problemer på jobb nå?

Kjenner meg også dessverre igjen. Har vondt etter jobb og ellers når jeg har "jobba hjemme". Tror jeg bestiller time hos kiropraktor i neste uke. Har hørt at dersom det er bekkenlåsning hjelper det å få behandling så tidlig så mulig sånn at bekkenet kan "løsne riktig" etterpå. Det skader vertfall ikke å få det sjekka tidlig:-)

 

Tror betonggulv må være standard skolegulv:-) Jobber også som lærer og kjenner meg helt igjen der... håper jeg klarer å unngå mer plager med gode sko og kiropraktor:-)

 

Jeg anbefaler absolutt kiropraktor! Tror det stemmer at man kommer seg raskere om man får behandling undervegs og etterpå. Jeg har ikke hatt låsning, men for bekkenløsningen min hjalp det veldig bra. Følte meg litt sutrete, siden jeg ble værre hver gang jeg var på jobb, og bedre når jeg fikk være hjemme;) Men de gulvene er virkelig drepen!

 

Håper det går bra med deg:)

 

Jeg er klar sykepleier om 5 uker og skal begynne ny jobb etter det, så jeg gruer meg veldig. Har en praktisk periode nå og jeg kjenner det bra om det er mye gåing og ståing. Skal sjekke muligheten for kiropraktor, det er jo som du skriver bra om man er tidlig ute. Og blir man sykemeldt litt, så får jo det bare være.

Men det er godt å høre at du ble bedre av behandling :)

Håper vi alle slipper de verste krampene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det bare timer til de kommende farforeldrene kommer på kaffe og kaker... (Kjæresten jobber til 20 i kveld, derfor så sent)

Kaffen skal de få servert i hver sin kopp med påskriften Farmor/ Farfar. Blir spennede å se hvordan de reagerer.

De har barnebarn fra før, men dette er første til sønnen. Han er yngst og sistemann ut. :)

hvordan ble reaksjonen i går ? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble veldig bra! :D

Det tok litt tid da, for de la ikke merke til hva som sto på koppene. Til slutt ble kjæresten så utålmodig at han spurte om de ville ha mer kaffe og om det ikke var fine kopper... :P

Da tok det er par sekunder og så skjønte de tegninga. :)

Men den kommende farmoren har skjønt det for en stund siden, siden jeg har slitt sånn med blodtrykksfall, og det hadde hun også i et av sine svangerskap. Men de ble veldig overrasket da de fikk se bilder, da ble de straks veldig usikker på hvor langt jeg var på vei. De ble helt fortapt i bildene, det fantastiske at det ligger et lite menneske der inne. :)

Resten av familien hans får ikke vite før 17mai, da hele gjengen er samlet, men de har allerede spådd at jeg kom til å være gravid før sommeren, at vi snart kom til å invitere foreldrene hans på besøk for å fortelle at jeg var gravid osv, så tror nok ikke noen blir særlig overrasket. :)

Så det største spørsmålet er jo om farmoren klarer å holde tett disse to ukene da. Hun har verdens dårligste pokerfjes. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble veldig bra! :D

Det tok litt tid da, for de la ikke merke til hva som sto på koppene. Til slutt ble kjæresten så utålmodig at han spurte om de ville ha mer kaffe og om det ikke var fine kopper... :P

Da tok det er par sekunder og så skjønte de tegninga. :)

Men den kommende farmoren har skjønt det for en stund siden, siden jeg har slitt sånn med blodtrykksfall, og det hadde hun også i et av sine svangerskap. Men de ble veldig overrasket da de fikk se bilder, da ble de straks veldig usikker på hvor langt jeg var på vei. De ble helt fortapt i bildene, det fantastiske at det ligger et lite menneske der inne. :)

Resten av familien hans får ikke vite før 17mai, da hele gjengen er samlet, men de har allerede spådd at jeg kom til å være gravid før sommeren, at vi snart kom til å invitere foreldrene hans på besøk for å fortelle at jeg var gravid osv, så tror nok ikke noen blir særlig overrasket. :)

Så det største spørsmålet er jo om farmoren klarer å holde tett disse to ukene da. Hun har verdens dårligste pokerfjes. :P

Så gøy dette hørtes ut! Jammen kreativ måte å fortelle det på:) He, he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Er 12+3 og får oftere og oftere vondt i skambenet og liksom oppover i "babyåpningen" og øverst på innsiden av lårene. Oftest når jeg går og står, men også når jeg ligger på siden i sengen for eksempel. Andre som har vondt også? I mai hadde jeg bekkenLÅSNING på venstre side og nå kjenner jeg at jeg har vondt akkurat der også :/ 

Det her er jo min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Kan det være en begynnende bekkenløsning tro? 

Det høres dessverre sånn ut. Jeg tror det kan kjennes på like måter, men for meg begynte det med at jeg trodde jeg hadde forstrekt meg på innsiden av lårene. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Kiropraktoren foklarte at det er musklene som kompenserer når bekkenet gir etter og derfor kjenner man det muskulært. Jeg gikk i behandlig i siste del av svangerskapet og en stund etterpå, og det hjalp veldig.

 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne det om jeg går tur, men også om natta. Går nok til kiropraktoren om det blir verre:)

Ok, det var det jeg fryktede :/ 

Men så bra at kiropraktor hjalp!! Hvordan gikk det å jobbe?

Jeg slet litt på jobb på grunn av de harde betonggulvene vi har. Det er rett og slett betong med et belegg på, så det gir lite demping. Jeg er lærer, så det er mye tråkking i løpet av en dag. Men det gikk på et vis. Var 50% sykemeldt en del av tida. Denne gangen får jeg heldigvis sommerferien midt i svangerskapet, så da håper jeg at det går bedre:) Håper det går bra med deg! Det er jo ikke sikkert det blir så ille... Har du problemer på jobb nå?

Kjenner meg også dessverre igjen. Har vondt etter jobb og ellers når jeg har "jobba hjemme". Tror jeg bestiller time hos kiropraktor i neste uke. Har hørt at dersom det er bekkenlåsning hjelper det å få behandling så tidlig så mulig sånn at bekkenet kan "løsne riktig" etterpå. Det skader vertfall ikke å få det sjekka tidlig:-)

 

Tror betonggulv må være standard skolegulv:-) Jobber også som lærer og kjenner meg helt igjen der... håper jeg klarer å unngå mer plager med gode sko og kiropraktor:-)

 

Jeg anbefaler absolutt kiropraktor! Tror det stemmer at man kommer seg raskere om man får behandling undervegs og etterpå. Jeg har ikke hatt låsning, men for bekkenløsningen min hjalp det veldig bra. Følte meg litt sutrete, siden jeg ble værre hver gang jeg var på jobb, og bedre når jeg fikk være hjemme;) Men de gulvene er virkelig drepen!

 

Håper det går bra med deg:)

 

Jeg er klar sykepleier om 5 uker og skal begynne ny jobb etter det, så jeg gruer meg veldig. Har en praktisk periode nå og jeg kjenner det bra om det er mye gåing og ståing. Skal sjekke muligheten for kiropraktor, det er jo som du skriver bra om man er tidlig ute. Og blir man sykemeldt litt, så får jo det bare være.

Men det er godt å høre at du ble bedre av behandling :)

Håper vi alle slipper de verste krampene:)

 

Vi får krysse fingrene! Det viktigste er at man stopper en aktivitet om det gjør vondt. Ikke press deg om du kjenner smerte, for da kan du bli verre. Når det gjelder dette her, så gjelder det å være føre var... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble veldig bra! :D

Det tok litt tid da, for de la ikke merke til hva som sto på koppene. Til slutt ble kjæresten så utålmodig at han spurte om de ville ha mer kaffe og om det ikke var fine kopper... :P

Da tok det er par sekunder og så skjønte de tegninga. :)

Men den kommende farmoren har skjønt det for en stund siden, siden jeg har slitt sånn med blodtrykksfall, og det hadde hun også i et av sine svangerskap. Men de ble veldig overrasket da de fikk se bilder, da ble de straks veldig usikker på hvor langt jeg var på vei. De ble helt fortapt i bildene, det fantastiske at det ligger et lite menneske der inne. :)

Resten av familien hans får ikke vite før 17mai, da hele gjengen er samlet, men de har allerede spådd at jeg kom til å være gravid før sommeren, at vi snart kom til å invitere foreldrene hans på besøk for å fortelle at jeg var gravid osv, så tror nok ikke noen blir særlig overrasket. :)

Så det største spørsmålet er jo om farmoren klarer å holde tett disse to ukene da. Hun har verdens dårligste pokerfjes. :P

Så artig at de har spådd hendelsen. Men tenker de blir gledelig overrasket over å få bekreftet spådommen likevel ;-) 

Vi har fortalt min famile, men ikke hans. Venter til vi treffer de 17 mai helgen. Så det blir gøy å få dele nyhetene. Vet ikke helt hvordan vi skal fortelle, så gøy om flere vil dele kreative "avsløringsmetoder" ;-) Kanskje vi kan plukke opp noen gode ideer :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle bare innom med bikkja hos foreldrene til kjæresten i dag (han har ikke fått bygget hundegård ved huset sitt ennå, så da står hunden på gården hos dem om jeg ikke skal være hjemme når han er på jobb), det tok fem timer før jeg fikk kommet meg videre derifra... :P

Den kommende farmoren har drømt om babyen i hele natt, og mener at han kanskje har fått min profil når hun ser på ul-bildet. Da lo farfaren godt ja!

Ikke noe tvil om at de er glade for nyheten nei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare innom med bikkja hos foreldrene til kjæresten i dag (han har ikke fått bygget hundegård ved huset sitt ennå, så da står hunden på gården hos dem om jeg ikke skal være hjemme når han er på jobb), det tok fem timer før jeg fikk kommet meg videre derifra... :P

Den kommende farmoren har drømt om babyen i hele natt, og mener at han kanskje har fått min profil når hun ser på ul-bildet. Da lo farfaren godt ja!

Ikke noe tvil om at de er glade for nyheten nei... :)

Herlig når det er sånn! Mine svigerforeldre er også kjempehappy, mens mamma ikke klarer å skjule at hun synes dette er en aldeles elendig ide... Ikke spesielt hyggelig å se de stramme leppene hennes hver gang babyen blir nevnt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt det til mine foreldre ennå. Hadde håpet kanskje frøken fryd ville fortelle at hun skulle bli storesøster. Men det ville hun visst ikke. :P

Feig jeg? Hæ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var gravid, kjøpte jeg en t-trøye på nettet, hvor det stod " jeg skal bli storesøster". Den hadde datteren vår på seg når vi kom på besøk til besteforeldrene. Det var stas, spesielt for henne, siden hun hadde ønsket seg en lille bror/ søster lenge, men vi skulle ikke ha fler..... Hun hadde litt flaks:-)

 

Anonymous poster hash: e648e...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

 Me like! Godt å være samla vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på tidlig ultralyd i dag, og alt så helt normalt og fint ut. Så da er det kanskje greit å melde seg inn her. Har bare vært inne og lest hva dere andre har skrevet:-) nå når jeg er over første trimester, føler jeg det er litt tryggere å melde seg på listen :-)

Foreløpig termin 10 nov. Regner ,ed noen kan føre meg på listen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lurer" meg inn her selv om jeg bare er 12+1:-) klarer endelig å slappe litt av å bare nyte det å være gravid. Ble forresten flytta litt da jeg var på ultralyd :-)

 

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5. AlexandraMedMirakeliMagen

6. Tuppen85

7. Silhouette

8. illyheart, tikl

9. Bonusmamma, MammaMia, Malv

10. Håpet om nr 3 :-), Makemyday

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤hvor er du lille spire❤, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Jeg skrev deg på lista Makemyday, og så fjernet jeg meg selv. Har jo formelt sett flytta over til okober, men kommer til å være aktiv her hos dere om dere vil eller ei;) Jeg ligger jo sånn helt på grensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt vondt i magen et lite øyeblikk der da jeg leste at du hadde strøket deg selv på listen...

Så gikk jeg lest setningen ferdig og sett at det bare var fordi du ligger på vippen mellom oktober og november. :)

Synes vi har mistet altfor mange i gruppen allerede. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

Hvordan går det med deg nå RosaParasoll? Begynner det å bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

 

Hvordan går det med deg nå RosaParasoll? Begynner det å bli bedre?

 

Ja, det er mye bedre, tusen takk :) jeg blir ikke ordentlig kvalm lengre bare skikkelig uggen. Så jeg får beholde så og si alt jeg spiser, hvilket er en stor lettelse. Men er fortsatt veldig kresen og litt råflott i kosten :P det koster å leve på pai, ferdig lagd toast og lunsjkaker.

I dag har vært en kjempegod dag, JEG lagde middag OG spiste relativt greit av den og. Har frem til nå ikke klart å lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over hit :-) er 13+0 idag og kan vel regne meg på trygg grunn :-)

 

Gleder meg at formene r bedre, mindre kvalme, mindre trøtthet og puppene er til å leve med. Blir fortsatt fort sliten, men jeg klarer meg :-)

Jordmortime 28.mai, det går fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

Hvordan går det med deg nå RosaParasoll? Begynner det å bli bedre?

 

Ja, det er mye bedre, tusen takk :) jeg blir ikke ordentlig kvalm lengre bare skikkelig uggen. Så jeg får beholde så og si alt jeg spiser, hvilket er en stor lettelse. Men er fortsatt veldig kresen og litt råflott i kosten :P det koster å leve på pai, ferdig lagd toast og lunsjkaker.

I dag har vært en kjempegod dag, JEG lagde middag OG spiste relativt greit av den og. Har frem til nå ikke klart å lage mat.

 

Så godt å høre! Jeg har tenkt mye på deg de siste ukene. Etter å ha lest om det du sliter med, har jeg blitt veldig takknemlig for de relativt ubetydelige plagene jeg har. Når jeg får lyst til klage på ett eller annet, tenker jeg bare "skjerpings, tenk på RosaParasoll, det kunne vært mye verre". Så jeg ønsker deg ALT godt fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da er jeg 12+0 og hopper over hit. Selv om de fleste mener at man når 2. trimester først ved 13+0 :D

 

Hvordan går det med deg nå RosaParasoll? Begynner det å bli bedre?

Ja, det er mye bedre, tusen takk :) jeg blir ikke ordentlig kvalm lengre bare skikkelig uggen. Så jeg får beholde så og si alt jeg spiser, hvilket er en stor lettelse. Men er fortsatt veldig kresen og litt råflott i kosten :P det koster å leve på pai, ferdig lagd toast og lunsjkaker.

I dag har vært en kjempegod dag, JEG lagde middag OG spiste relativt greit av den og. Har frem til nå ikke klart å lage mat.

Så godt å høre! Jeg har tenkt mye på deg de siste ukene. Etter å ha lest om det du sliter med, har jeg blitt veldig takknemlig for de relativt ubetydelige plagene jeg har. Når jeg får lyst til klage på ett eller annet, tenker jeg bare "skjerpings, tenk på RosaParasoll, det kunne vært mye verre". Så jeg ønsker deg ALT godt fremover!

Haha, morsomt. Men det er lov å syte og klage litt uansett da, det er jo faktisk ikke så mange gangene (?) i livet man skal gå gravid og det er et skikkelig stykke arbeid. Så noen utblåsninger må man unne seg ;)

Men veldig hyggelig at du har tenkt på meg altså.

Ønsker deg, og alle andre vordene mødre her inne alt godt!

 

 

Forresten; ble det noe av denne facebookgruppen eller er den fortsatt på vent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; ble det noe av denne facebookgruppen eller er den fortsatt på vent?

Send en melding til Sminth, så kan hun legge deg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg på Rikshospitalet på ultralyd. Har aldri gruet meg så mye til noe før! Siden syv idag har jeg ikke greid å sitte i ro engang. Aner ikke hva jeg skal forvente engang. 

 

 

Er det noen andre her som har opplevd smerter på sidene ved eggestokkene, eller stikking i underlivet? Smertene er ikke enorme, men kommer og går i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forresten; ble det noe av denne facebookgruppen eller er den fortsatt på vent?

Send en melding til Sminth, så kan hun legge deg til. :)

 

Hvor mange er med i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...