Gå til innhold

Hadde en fyr fra sector alarm på døren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hysterisk redd for brann som jeg er, så skrev jeg under på en avtale med disse folkene. Angrer meg litt, men tenker at jeg kan jo sikkert bare prøve de et års tid..

Noen som har alarm fra det selskapet hjemme og som er fornøyd, er det verdt pengene.. ?

Anonymous poster hash: d4861...010
Skrevet

har ikke, men de kommer på døra hos meg et par ganger i måneden, og lover å aldri komme mer, men den gang ei......

Skrevet

Vi har droppet det.

De rekker neppe frem før brannvesenet uansett, og hva skal Sector gjøre om det brenner ?

Da er det bedre å være føre var : Seriekoblede røykvarslere, ikke overdrevet bruk av skjøteledninger, el kontroll av sikringsskap, sørge for at ildsted er etter forskriftene, aldri gå fra levende lys etc etc.

Anonymous poster hash: b3409...b27
Skrevet

Disse er blitt avslørt som falsk trygghet. Brannalarmen deres er ikke koblet til brannvesenet. Ville fylt ut angreskjema og droppet det. De har vært i avisen her i flere mnd fordi de lurer kunder med å ha alarm tilkoblet brannvesen og politi.

Anonymous poster hash: 29d49...0a4

Skrevet

Takk for svar, må nok prøve de ut, da de 14 dager med angrerett er over. Heldigvis var det ingen bindingstid, så de får duge frem til jul :)

Skrevet

Kjøpt utenfor fast utsalgssted. Da har du vel 14 dgr angrerett?

Anonymous poster hash: 2c45f...853

Skrevet

Takk for svar, må nok prøve de ut, da de 14 dager med angrerett er over. Heldigvis var det ingen bindingstid, så de får duge frem til jul :)

Dersom det står i avtalen at de er koblet til brannvesen, så kan du angre med bakgrunn i falsk kontrakt.

Anonymous poster hash: 29d49...0a4

Skrevet

Da skal eg hva som står i kontrakten :)

Skrevet

De har visst endret dette punktet, det står at vakselskapet skal kontakte brannvesenet ved eventuell brann.. Søren heller,så er det da 3 mndrs oppsigelsestid og de skal han en avslutningsservice som jeg visstnok må betale for..

Skrevet

De har visst endret dette punktet, det står at vakselskapet skal kontakte brannvesenet ved eventuell brann.. Søren heller,så er det da 3 mndrs oppsigelsestid og de skal han en avslutningsservice som jeg visstnok må betale for.. Anonymous poster hash: d4861...010

Nei, ved oppsøkende salg gjelder angrefristloven og du har 14 dager kostnadsfri angrerett.

Trenger hverken binde deg i 3 mnd eller betale noe service så lenge du sier ifra i løpet av 14 dager.

Fikk du ikke info om dette ved signering har du egentlig 3 mnd angrerett, men den kampen hadde jeg ikke giddet å ta.

Skrevet

Vi er fornøyde. De oppdager om noe ikke fungerer og kontakter oss feks.

For de som tror Sector kommer hjem til dere å redder dere fra brann har dere misforstått hele greia! Det finnes feks ulmebranner som oppstår en fredag du reiser på helgetur, men som ikke bryter ut før feks søndag morgen. Ingen oppdager det før flammene står ut av vinduene, men da er det for sent å redde tingene dine... Sector ville reagert fredag og kunne reddet tingene dine ved å kontakte brannvesenet... Som et eksempel.

Dessuten har de tyveri, noe som er kjekt så ikke døra blir stående åpen alle de 14 dagene du er på ferie feks...

Og du kan trykke på "katastrofeknappen" om du trenger øyeblikkelig hjelp, da kommer de eller politi med en gang...

Jeg synes det er en ekstra trygghet i tillegg til å være føre var. De tar ansvaret for at alt er i ordentlig ringer oss om noe ikke virker og kommer å fikser det. Det er gull verdt i en hektisk hverdag hvor man fort kan glemme å sjekke at røykvarslene faktisk fungerer som de skal ;)

Anonymous poster hash: 002e9...37f

Skrevet

Tenker at de er veldig useriøse når de går fra dør til dør for å selge tjenesten.

Anonymous poster hash: a3c97...868
Skrevet

Vi er fornøyde. De oppdager om noe ikke fungerer og kontakter oss feks.

For de som tror Sector kommer hjem til dere å redder dere fra brann har dere misforstått hele greia! Det finnes feks ulmebranner som oppstår en fredag du reiser på helgetur, men som ikke bryter ut før feks søndag morgen. Ingen oppdager det før flammene står ut av vinduene, men da er det for sent å redde tingene dine... Sector ville reagert fredag og kunne reddet tingene dine ved å kontakte brannvesenet... Som et eksempel.

Dessuten har de tyveri, noe som er kjekt så ikke døra blir stående åpen alle de 14 dagene du er på ferie feks...

Og du kan trykke på "katastrofeknappen" om du trenger øyeblikkelig hjelp, da kommer de eller politi med en gang...

Jeg synes det er en ekstra trygghet i tillegg til å være føre var. De tar ansvaret for at alt er i ordentlig ringer oss om noe ikke virker og kommer å fikser det. Det er gull verdt i en hektisk hverdag hvor man fort kan glemme å sjekke at røykvarslene faktisk fungerer som de skal ;)

Anonymous poster hash: 002e9...37f

Enig med deg. Vi har de, og er veldig fornøyde. Her har innbruddsalarmen blitt utløst 4 ganger, og du rekker ikke å reagere før de er på telefonen. Synes det er en ekstra trygghet med skall-alarmen om nettene når ungene og jeg er alene hjemme.

Skrevet

Har de selv. Det som var utgangspunktet er at vi har stort hus over to plan. Skulle det begynne å brenne i ene enden av huset så vi sentralen og betjeningspanelene samt alle alarmene varsle. I tillegg så er det kamera på alle sensorene, på det viset ser alarmsentralen det hvis alarmen blir utløst og kan kontakte btannvesen umiddelbart.

Den fordelen jeg uten tvil bruker mest er appen. Med den får jeg varsling når alarmen skrues av og at barnet mitt har kommet hjem fra skolen.

Anonymous poster hash: 322ef...439

Skrevet

Vi hadde i utgangspunketet sagt ja til sector alarm. Dette var vel i 2011 tenker jeg. En av grunne til vi sa ja var at selger påstod at denne alrmen var kobblet til hos brannvesen. Vi spurte flere ganger om dette virkelig stemte å selger postod at dette var tilfellet.

Da han som skulle installere alarmen kom, så kom det tydelig frem at dette ikke stemte. Dette var vel nærmere 1 mnd etter at vi hadde signert papirene om alarm. 

Vi ble selvsagt irriteret å sa at vi ikke ønsket alarmen allikevel. Han som skulle installere den forstod oss godt.

Hørte aldri noe mer i fra dem.

Skrevet

Vi har det og er fornøyd. Brannalarmen har gått noen ganger pga stekeos, og de er kjappe med å ringe for å høre om vi er hjemme.

Var også kjappe den gangen skallalarmen gikk fordi et vindu blåste opp.

Skrevet

De har vært her også et utall ganger. Men vi har alarm gjennom altibox, der er det direkte varsling til brannvesenet. Hvert sekund teller når det gjelder brann.

Skrevet

Vi har også de og er veldig fornøyde :)

De ringer når alarmen utløses og det er jo en trygghet, selvom vi aldri har fått brukt for de er det veldig godt å ha den tryggheten. Panikk knappen ligger i nattbordsskuffen i tilfelle jeg skulle høre noe på natta da gubben er på jobb :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...