Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #26 Skrevet 14. april 2014 Kan snakke hva som helst for min del - Hjemme! Verste jeg vet er utlendinger som jabber i vei på eget språk ute blant folk. Hadde feks. to bosniere i klassen et år som satt og snakket fremmedspråk i klasserommet, utrolig frekt! Nå ble selvfølgelig de snakka til og fikk beskjed om å snakke norsk i klasserommet (skulle jo bare mangle egentlig). Samme når man er på gatekjøkken og sånt, når de bak kassa prater i vei på eget språk mens de har kunder der mister jeg lysten på å komme tilbake! Så du mener at hvis man snakker med barna sine hjemmespråket sitt hjemme så skal man plutselig gå over til norsk hvis man får besøk? Og mener du at det kun skal snakkes norsk i Norge? Hva med turister? Skal de ikke få lov til å komme til Norge før de har lært seg flytende norsk? Her jeg bor er det mange turister på sommeren, også en del samer som selvfølgelig snakker samisk seg imellom. Det hadde vært utrolig kjedelig og ensformig hvis alle i Norge snakket kun norsk hele tiden. Anonymous poster hash: 51a66...3a0 Samer er jo de verste til å utestenge de som ikke forstår samisk. Jabber i vei på samisk mens de skuler og ler, selv om de kan like godt norsk som deg. Anonymous poster hash: a28a5...fe5
skjotta Skrevet 14. april 2014 #27 Skrevet 14. april 2014 Nå er det snart på tide at verdenssamfunnet blir enige om et språk som alle skal bruke slik at alle skjønner alt!!!
mylittlecat Skrevet 14. april 2014 #28 Skrevet 14. april 2014 Hvor er det press om å slutte og snakke sitt eget morsmål i Norge? Tror det er særs få som mener utlendinger må slutte å snakke sitt eget morsmål, eller ikke skal få lære barna sine det. Det at det er viktig å ta ansvar for at barna lærer norsk (i tillegg) er en annen sak. Det er forøvrig ikke for sent å lære barnet ditt språket ditt, han er forstatt ung, og vil lære fort.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #29 Skrevet 14. april 2014 Kan snakke hva som helst for min del - Hjemme! Verste jeg vet er utlendinger som jabber i vei på eget språk ute blant folk. Hadde feks. to bosniere i klassen et år som satt og snakket fremmedspråk i klasserommet, utrolig frekt! Nå ble selvfølgelig de snakka til og fikk beskjed om å snakke norsk i klasserommet (skulle jo bare mangle egentlig). Samme når man er på gatekjøkken og sånt, når de bak kassa prater i vei på eget språk mens de har kunder der mister jeg lysten på å komme tilbake! Så når du er på ferie i Hellas snakker du Gresk? Det er vel helt naturlig at man snakker morsmålet sitt når man har mulighet da dette ofte er en trygghet. Anonymous poster hash: 77f93...dac
Gemini77 Skrevet 14. april 2014 #30 Skrevet 14. april 2014 Kan snakke hva som helst for min del - Hjemme! Verste jeg vet er utlendinger som jabber i vei på eget språk ute blant folk. Hadde feks. to bosniere i klassen et år som satt og snakket fremmedspråk i klasserommet, utrolig frekt! Nå ble selvfølgelig de snakka til og fikk beskjed om å snakke norsk i klasserommet (skulle jo bare mangle egentlig). Samme når man er på gatekjøkken og sånt, når de bak kassa prater i vei på eget språk mens de har kunder der mister jeg lysten på å komme tilbake! Så du prater engelsk med hele familien din, inkludert barna når dere er på en weekentur til England? *rister oppgitt på hodet*.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #31 Skrevet 14. april 2014 Kan snakke hva som helst for min del - Hjemme! Verste jeg vet er utlendinger som jabber i vei på eget språk ute blant folk. Hadde feks. to bosniere i klassen et år som satt og snakket fremmedspråk i klasserommet, utrolig frekt! Nå ble selvfølgelig de snakka til og fikk beskjed om å snakke norsk i klasserommet (skulle jo bare mangle egentlig). Samme når man er på gatekjøkken og sånt, når de bak kassa prater i vei på eget språk mens de har kunder der mister jeg lysten på å komme tilbake! For en usaklig kommentar… Selv bodde jeg en periode i Egypt, og jeg skal love deg at de gangene jeg møtte på nordmenn, så snakket vi ikke arabisk sammen… Egentlig en absurd tanke. (Men hvis vi var en vennegjeng med mange språk samlet, så holdt vi oss jo stort sett til engelsk for å ikke være eksluderende, det blir noe helt annet og er vanlig høflighet, tenker jeg.) Anonymous poster hash: ef3d6...d83
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #32 Skrevet 14. april 2014 Jeg har ikke noe imot at folk snakker noe annet enn morsmålet sitt annet enn når de snakker til meg. Hvis jeg er ute og spiser for eksempel bør betjeningen snakke norsk. Kelnere som bare snakker engelsk, fransk eller svensk irriterer meg. Det samme gjelder folk som jobber på sentralbord for norske bedrifter ol. De bør snakke norsk flytende.Anonymous poster hash: 0cdd0...29c Hvorfor er svensk et problem? Fordi det ikke er norsk. Jeg forstår både engelsk og tysk også, litt fransk skjønner jeg også. Det er greit å kunne, men jobber du i et servisyrke i Norge forventer jeg at du bruker norsk (eventuelt samisk i områder det er naturlig). Noe annet anser jeg som en fornærmelse av kundene, ikke fra den som ikke snakker norsk, men fra ledelsen i firmaet som ansetter dem. Anonymous poster hash: 0cdd0...29c
DaenerysStorm Skrevet 14. april 2014 #33 Skrevet 14. april 2014 Gidder ikke å sitere alle som svarte på innlegget mitt, men les de jævla eksemplene a... Gaaad!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #34 Skrevet 14. april 2014 Gidder ikke å sitere alle som svarte på innlegget mitt, men les de jævla eksemplene a... Gaaad! Hvilke jævla eksempler? Du virker dummere og dummere for hvert innlegg jeg leser fra deg her inne.. Anonymous poster hash: da116...10b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #35 Skrevet 14. april 2014 Jeg har ikke noe imot at folk snakker noe annet enn morsmålet sitt annet enn når de snakker til meg. Hvis jeg er ute og spiser for eksempel bør betjeningen snakke norsk. Kelnere som bare snakker engelsk, fransk eller svensk irriterer meg. Det samme gjelder folk som jobber på sentralbord for norske bedrifter ol. De bør snakke norsk flytende.Anonymous poster hash: 0cdd0...29c Hvorfor er svensk et problem? Fordi det ikke er norsk. Jeg forstår både engelsk og tysk også, litt fransk skjønner jeg også. Det er greit å kunne, men jobber du i et servisyrke i Norge forventer jeg at du bruker norsk (eventuelt samisk i områder det er naturlig). Noe annet anser jeg som en fornærmelse av kundene, ikke fra den som ikke snakker norsk, men fra ledelsen i firmaet som ansetter dem. Anonymous poster hash: 0cdd0...29c Trist at man skal være så firkanta da. Anonymous poster hash: 86484...a9d
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #36 Skrevet 15. april 2014 (endret) Gidder ikke å sitere alle som svarte på innlegget mitt, men les de jævla eksemplene a... Gaaad! Hvilke jævla eksempler? Du virker dummere og dummere for hvert innlegg jeg leser fra deg her inne.. Anonymous poster hash: da116...10b Tøffe anonyme bruker... De eksemplene jeg brukte i første innlegget jeg skrev vel!!! Det er ikke greit å jabbe avgårde på eget språk feks. i klasserom, når man jobber i butikk osv. Hva utlendinger snakker med unga sine når de går forbi meg på gata driter jeg i, men jeg gadd ikke å skrive opp absolutt alle steder det er greit og ikke, trodde folk klarte å bruke huet litt selv også. Feks. når jeg handler på et varehus er jeg svært lite interessert i at de to som sitter i kassene ved siden av hverandre snakker polsk mens jeg blir ekspedert. Har du/dere skjønt poenget nå eller skal jeg hente en mindre teskje? Endret 15. april 2014 av DaenerysStorm
*Miss Marple* Skrevet 15. april 2014 #37 Skrevet 15. april 2014 Gidder ikke å sitere alle som svarte på innlegget mitt, men les de jævla eksemplene a... Gaaad!Hvilke jævla eksempler? Du virker dummere og dummere for hvert innlegg jeg leser fra deg her inne.. Anonymous poster hash: da116...10b Tøffe anonyme bruker... De eksemplene jeg brukte i første innlegget jeg skrev vel!!! Det er ikke greit å jabbe avgårde på eget språk feks. i klasserom, når man jobber i butikk osv. Hva utlendinger snakker med unga sine når de går forbi meg på gata driter jeg i, men jeg gadd ikke å skrive opp absolutt alle steder det er greit og ikke, trodde folk klarte å bruke huet litt selv også. Feks. når jeg handler på et varehus er jeg svært lite interessert i at de to som sitter i kassene ved siden av hverandre snakker polsk mens jeg blir ekspedert. Har du/dere skjønt poenget nå eller skal jeg hente en mindre teskje? "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #38 Skrevet 15. april 2014 Jeg synes fint foreldre kan lære siden barn sitt morsmål også, samtidig som de bør være opptatt av at barnet lærer det språket til det landet hvor man bor.Er også med på det at man på skole og jobb skal snakke et språk som alle forstår enten engelsk eller språket som er i det landet.Hadde 2 koloegaer en gang på en jobb, han ene var ikke noe å smle på for det viste seg at han satt å komenterte puppene til alle damene som jobbet der til andre kolegaer som hadde samme morsmål som han, den andre kolegaen fortalte meg dette. Godt mulig at det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av, men jeg synes godt han kunne ha fått seg en smekk på lankene.Min sønn har også opplevd dette i skolesammenheng: to rusiske gutter som snakket russisk og pekte og lo. Anonymous poster hash: 47b1c...660
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #39 Skrevet 15. april 2014 Hve med de snørrhovne norske pensjonistene som har "overtatt" deler av Spania og krever at alt skal være så norsk som mulig? Da bør jo de snakke spansk hele tiden de, men mange av dem kan vel ikke ytre ett ord på spansk, jezez. Anonymous poster hash: fb967...51e
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #40 Skrevet 15. april 2014 "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg. Hva er forskjellen på om to stk. sitter i klasserommet og prater et språk du ikke skjønner mens de ler og tydeligvis har det veldig moro og to ansatte? I og med at hele klassen, inkludert læreren reagert til slutt tror jeg ikke du hadde sittet der som den eneste som syns det var greit Syns du det er trivelig å gå forbi en haug med utlendinger som sitter og snakker og kikker på deg mens de ler? Tror ikke det gitt...
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #41 Skrevet 15. april 2014 Hve med de snørrhovne norske pensjonistene som har "overtatt" deler av Spania og krever at alt skal være så norsk som mulig? Da bør jo de snakke spansk hele tiden de, men mange av dem kan vel ikke ytre ett ord på spansk, jezez. Anonymous poster hash: fb967...51e Jeg syns det er tafatt at de ikke prøver å lære språket engang... Hadde jeg flytta til utlandet ville jeg jo for pokker lært meg språket! Blir flau av å tenke på det egentlig, hadde jeg møtt på et norsk 17. mai-tog i Spania hadde jeg rista på huet og sagt No Comprende!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #42 Skrevet 15. april 2014 Jeg har ikke noe imot at folk snakker noe annet enn morsmålet sitt annet enn når de snakker til meg. Hvis jeg er ute og spiser for eksempel bør betjeningen snakke norsk. Kelnere som bare snakker engelsk, fransk eller svensk irriterer meg. Det samme gjelder folk som jobber på sentralbord for norske bedrifter ol. De bør snakke norsk flytende.Anonymous poster hash: 0cdd0...29c Hvorfor er svensk et problem? Fordi det ikke er norsk. Jeg forstår både engelsk og tysk også, litt fransk skjønner jeg også. Det er greit å kunne, men jobber du i et servisyrke i Norge forventer jeg at du bruker norsk (eventuelt samisk i områder det er naturlig). Noe annet anser jeg som en fornærmelse av kundene, ikke fra den som ikke snakker norsk, men fra ledelsen i firmaet som ansetter dem. Anonymous poster hash: 0cdd0...29c Trist at man skal være så firkanta da. Anonymous poster hash: 86484...a9d Hvor mange språk mener du man må godta at folk i servisyrker, i Norge, bruker? Jeg har faktisk ikke så godt språkøre at jeg forstår alle svenske dialekter. Noen av de danske sliter jeg også med. Tysk går ganske greit så lenge det er høytysk og ikke en dialekt, Fransken er problematisk. Hva om hun på skattekontoret bare snakker polsk og de i klesbutikken gresk eller at din mors hjemmehjelp bare snakker vietnamesisk. Synes du det også er greit. Anonymous poster hash: 0cdd0...29c
*Miss Marple* Skrevet 15. april 2014 #43 Skrevet 15. april 2014 "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg. Hva er forskjellen på om to stk. sitter i klasserommet og prater et språk du ikke skjønner mens de ler og tydeligvis har det veldig moro og to ansatte? I og med at hele klassen, inkludert læreren reagert til slutt tror jeg ikke du hadde sittet der som den eneste som syns det var greit Syns du det er trivelig å gå forbi en haug med utlendinger som sitter og snakker og kikker på deg mens de ler? Tror ikke det gitt... De butikkansatte er der for å betjene deg mens de to studentene har en privat samtale seg imellom. En himmelvid forskjell i mine øyne. At noen ser på meg og ler er ikke behagelig samme hvilket språk de snakker. Men vi kan komme med tusen eksempler, mitt syn er at det er helt naturlig at når to landsmenn møtes så snakker de sitt eget språk. Enkelt og greit.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. april 2014 #44 Skrevet 15. april 2014 Gidder ikke å sitere alle som svarte på innlegget mitt, men les de jævla eksemplene a... Gaaad! Hvilke jævla eksempler? Du virker dummere og dummere for hvert innlegg jeg leser fra deg her inne.. Anonymous poster hash: da116...10b Tøffe anonyme bruker... De eksemplene jeg brukte i første innlegget jeg skrev vel!!! Det er ikke greit å jabbe avgårde på eget språk feks. i klasserom, når man jobber i butikk osv. Hva utlendinger snakker med unga sine når de går forbi meg på gata driter jeg i, men jeg gadd ikke å skrive opp absolutt alle steder det er greit og ikke, trodde folk klarte å bruke huet litt selv også. Feks. når jeg handler på et varehus er jeg svært lite interessert i at de to som sitter i kassene ved siden av hverandre snakker polsk mens jeg blir ekspedert. Har du/dere skjønt poenget nå eller skal jeg hente en mindre teskje? Du fremstår som svært rasistisk og med lite respekt for andre enn nordmenn. Det heter ikke jabbe, men prate/snakke. Når du snakker så nedsettende om alle andre språk enn norsk så fremstår du ikke noe annet, enn dum.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. april 2014 #45 Skrevet 15. april 2014 "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg. Hva er forskjellen på om to stk. sitter i klasserommet og prater et språk du ikke skjønner mens de ler og tydeligvis har det veldig moro og to ansatte? I og med at hele klassen, inkludert læreren reagert til slutt tror jeg ikke du hadde sittet der som den eneste som syns det var greit Syns du det er trivelig å gå forbi en haug med utlendinger som sitter og snakker og kikker på deg mens de ler? Tror ikke det gitt... Hehe, så du mener at når DU går forbi så skal alle utlendinger automatisk gå over til norsk? Hvem tror du at du er, dronningen? Er det mulig å være så selvsentrert og så lite smart. Synes synd på barna dine som må få intellektuelt påfyll andre plasser enn hjemme, for hos mora er lyset på, men ingen hjemme dessverre.
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #46 Skrevet 15. april 2014 "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg. Hva er forskjellen på om to stk. sitter i klasserommet og prater et språk du ikke skjønner mens de ler og tydeligvis har det veldig moro og to ansatte? I og med at hele klassen, inkludert læreren reagert til slutt tror jeg ikke du hadde sittet der som den eneste som syns det var greit Syns du det er trivelig å gå forbi en haug med utlendinger som sitter og snakker og kikker på deg mens de ler? Tror ikke det gitt... Hehe, så du mener at når DU går forbi så skal alle utlendinger automatisk gå over til norsk? Hvem tror du at du er, dronningen? Er det mulig å være så selvsentrert og så lite smart. Synes synd på barna dine som må få intellektuelt påfyll andre plasser enn hjemme, for hos mora er lyset på, men ingen hjemme dessverre. HaHa, mest brukte herskemetoden her inne: Du er uenig med meg, så du er en dårlig mor! Nei, jeg mener de som sitter der og skravler skal ha respekt nok til å ikke glane på de som går forbi mens de lirer av seg noe man ikke skjønner... Hvis du ikke skjønner hva slags situasjon jeg mener har du enkelt og greit ikke vært i den
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #47 Skrevet 15. april 2014 De butikkansatte er der for å betjene deg mens de to studentene har en privat samtale seg imellom. En himmelvid forskjell i mine øyne. At noen ser på meg og ler er ikke behagelig samme hvilket språk de snakker. Men vi kan komme med tusen eksempler, mitt syn er at det er helt naturlig at når to landsmenn møtes så snakker de sitt eget språk. Enkelt og greit. JaJa, deg om det... Etter min (og tydeligvis fleres) mening skal ikke 2 av 10 elever sitte i et klasserom og snakke bosnisk ell hva det nå var i timene!
Gjest Antarctica Skrevet 15. april 2014 #48 Skrevet 15. april 2014 "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg. Hva er forskjellen på om to stk. sitter i klasserommet og prater et språk du ikke skjønner mens de ler og tydeligvis har det veldig moro og to ansatte? I og med at hele klassen, inkludert læreren reagert til slutt tror jeg ikke du hadde sittet der som den eneste som syns det var greit Syns du det er trivelig å gå forbi en haug med utlendinger som sitter og snakker og kikker på deg mens de ler? Tror ikke det gitt... Hehe, så du mener at når DU går forbi så skal alle utlendinger automatisk gå over til norsk? Hvem tror du at du er, dronningen? Er det mulig å være så selvsentrert og så lite smart. Synes synd på barna dine som må få intellektuelt påfyll andre plasser enn hjemme, for hos mora er lyset på, men ingen hjemme dessverre. HaHa, mest brukte herskemetoden her inne: Du er uenig med meg, så du er en dårlig mor! Nei, jeg mener de som sitter der og skravler skal ha respekt nok til å ikke glane på de som går forbi mens de lirer av seg noe man ikke skjønner... Hvis du ikke skjønner hva slags situasjon jeg mener har du enkelt og greit ikke vært i den Vi vanlige dødelige blir neppe lagt merke til og glant på så mye som du. Trøst deg med at du sikkert er smellvakker og at det kan være grunnen.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #49 Skrevet 15. april 2014 De butikkansatte er der for å betjene deg mens de to studentene har en privat samtale seg imellom. En himmelvid forskjell i mine øyne. At noen ser på meg og ler er ikke behagelig samme hvilket språk de snakker. Men vi kan komme med tusen eksempler, mitt syn er at det er helt naturlig at når to landsmenn møtes så snakker de sitt eget språk. Enkelt og greit. JaJa, deg om det... Etter min (og tydeligvis fleres) mening skal ikke 2 av 10 elever sitte i et klasserom og snakke bosnisk ell hva det nå var i timene!Ingen skal sitte og skravle slik at de forstyrrer i timene, uansett om det er på engelsk, svensk, persisk eller norsk, men læreren bør snakke norsk med mindre det er en god grunn for noe annet, som at det er en engelsktime. Anonymous poster hash: 0cdd0...29c
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #50 Skrevet 15. april 2014 "Verste jeg vet er utlendinger som jabber på sitt eget språk ute blant folk". Dine ord, og jeg trenger ingen teskje for å skjønne meningen med den setningen. At to elever fører en privat samtale på sitt eget språk i klasserommet skjønner jeg heller ikke problemet med egentlig. Hvorfor har du behov for å vite hva de snakker om? At to ekspeditører f.eks snakker sammen på et språk man ikke forstår og som gjør at man føler seg usikker på hva som skjer, 'snakker de om meg?', er en annen side av saken og der er jeg enig med deg. Hva er forskjellen på om to stk. sitter i klasserommet og prater et språk du ikke skjønner mens de ler og tydeligvis har det veldig moro og to ansatte? I og med at hele klassen, inkludert læreren reagert til slutt tror jeg ikke du hadde sittet der som den eneste som syns det var greit Syns du det er trivelig å gå forbi en haug med utlendinger som sitter og snakker og kikker på deg mens de ler? Tror ikke det gitt... Hehe, så du mener at når DU går forbi så skal alle utlendinger automatisk gå over til norsk? Hvem tror du at du er, dronningen? Er det mulig å være så selvsentrert og så lite smart. Synes synd på barna dine som må få intellektuelt påfyll andre plasser enn hjemme, for hos mora er lyset på, men ingen hjemme dessverre. HaHa, mest brukte herskemetoden her inne: Du er uenig med meg, så du er en dårlig mor! Nei, jeg mener de som sitter der og skravler skal ha respekt nok til å ikke glane på de som går forbi mens de lirer av seg noe man ikke skjønner... Hvis du ikke skjønner hva slags situasjon jeg mener har du enkelt og greit ikke vært i den Vi vanlige dødelige blir neppe lagt merke til og glant på så mye som du. Trøst deg med at du sikkert er smellvakker og at det kan være grunnen. Ja, det er nok det som er grunnen...... Eventuelt så har det med hvor man bor! Skjer aldri her jeg bor, men det var faktisk et ganske stort problem for tenåringsjenter i nærmeste by en stund når jeg var yngre. Grupper utenlandske gutter/menn som snakka på sitt eget språk mot jenter mens de kom nærmere og gliste et sånt ekkelt glis som er umulig å ta feil av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå