Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Babyen reiser seg selv og går selv, men holder fast i bord, stoler osv. Har gått i ca 2 mnd. Er det farlig? Anonymous poster hash: da1bd...788
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Nei ikke farlig. Min gjorde det fra 6 mnd. Gikk da rundt bordet og holdt seg. Slapp seg ved 9 mnd. Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt? Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Nysgjerrig og våken, men ikke urolig og har god døgnrytme. Anonymous poster hash: da1bd...788
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Hvis barnet greier å reise seg selv så er vel støttemuskulaturen og skjelett klar for det da. Så neppe skadelig. Hva sier hs? Men det må jo være fryktelig slitsomt for dere? Veeeldig glad min på 9 mnd fortsatt bare forsiktig drar seg rundt på gulvet. Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt? Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Her sa helsesøster at det du sier var en vanlig misforståelse. Ingen tegn overhodet på ADHD her, og barnet går nå i 4. Klasse og er vel heller klassens roligste;-) Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt? Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Du kødder? Du kommer med mulig diagnose på en baby på 7 mnd? Og ellers har du det bra? Anonymous poster hash: 396af...cf1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt?Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Her sa helsesøster at det du sier var en vanlig misforståelse. Ingen tegn overhodet på ADHD her, og barnet går nå i 4. Klasse og er vel heller klassens roligste;-)Anonymous poster hash: 8ece2...fe8 Sikkert ikke slik alltid. Men 2 av mine venninner har barn med adhd og de "klatret" på veggen og var veldig tidlig ute med å gå. De hadde fått beskjed om at så tidlig gåing ofte var tegn på litt over snittet rastløshet ofte knyttet til adhd. Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt?Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Du kødder? Du kommer med mulig diagnose på en baby på 7 mnd? Og ellers har du det bra?Anonymous poster hash: 396af...cf1 Jo takk bare bra. Verre med deg ser jeg. Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt?Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Her sa helsesøster at det du sier var en vanlig misforståelse. Ingen tegn overhodet på ADHD her, og barnet går nå i 4. Klasse og er vel heller klassens roligste;-)Anonymous poster hash: 8ece2...fe8 Sikkert ikke slik alltid. Men 2 av mine venninner har barn med adhd og de "klatret" på veggen og var veldig tidlig ute med å gå. De hadde fått beskjed om at så tidlig gåing ofte var tegn på litt over snittet rastløshet ofte knyttet til adhd. Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Tviler på at noen profesjonelle har sagt at det OFTE er tegn på adhd. Jeg gikk selv ved 9 mnd- samme gjorde faren og mine søsken. Ingen ADHD overhodet hos noen. Tror at når en først får diagnosen vil en se etter tegn gjennom hele oppveksten og jeg tror det er lett å tillegge det at en var tidlig ute med diverse, ikke sov godt, urolig osv til diagnosen. Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 At barn som er tidlig ute motorisk skal ha en diagnose er noe av det villeste jeg har hørt på lenge.. Jeg kan ihvertfall trøste deg med at jeg har fire barn som alle har vært tidlig ute, og alle fire har reist seg etter møbler, sprinklene i lekegrinden osv fra de var ca 7 mnd. Yngtebarnet reiste seg opp midt på gulvet uten støtte da hun var 9 mnd gammel Ingen av dem har ADHD altså! Anonymous poster hash: f8cb1...abb
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Nysgjerrig og våken, men ikke urolig og har god døgnrytme. Anonymous poster hash: da1bd...788 Du må ikke bekymre deg og tenke negativt. Du har et nysgjerrig og fysisk sterkt barn- se heller det positive i det:-) Tror desverre det ofte sees på som "slitsomt" når barna går såpass tidlig, og faller en litt utenfor gjennomsnittet idag er noen raske med å trekke inn en eller annen diagnose. Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 Det man ofte ser hos barn som går og står så tidlig, er plager med rygg, hofter og knær når de blir eldre/voksne. Skjelettet er egentlig ikke sterkt nok til å bære kroppen ved så tidlig alder. Anonymous poster hash: 350e4...d31 Anonymous poster hash: 350e4...d31
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt?Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Du kødder?Du kommer med mulig diagnose på en baby på 7 mnd? Og ellers har du det bra?Anonymous poster hash: 396af...cf1 Jo takk bare bra. Verre med deg ser jeg. Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Alt kan jo ikke være bra oppe i hodet ditt når det første du tenker på er å se etter en diagnose på en 7 mnd gammel baby? Anonymous poster hash: 396af...cf1
LittLykkelig Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 😱 Haha min på 7 mnd åler ikke engang.. Sitter heller ikke selv.. 🙊
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 Det man ofte ser hos barn som går og står så tidlig, er plager med rygg, hofter og knær når de blir eldre/voksne. Skjelettet er egentlig ikke sterkt nok til å bære kroppen ved så tidlig alder. Anonymous poster hash: 350e4...d31 Anonymous poster hash: 350e4...d31 Merkelig. Ofte plager med skjelett! Ofte ADHD! Jeg ble altså ikke opplyst om dette fra helsesøster eller lege. Selv om barn gjennomsnittlig går noe senere enn 7-9 mnd er det slett ikke uvanlig gå så tidlig. At en ofte får plager grunnet dette er også tull. Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #17 Skrevet 4. april 2014 Oj, ja det var tidlig, men sikkert gøy:) mi tuppe rulla rundt først når hun var 7 mnd... ) hehe. Stor forskjell på barn Anonymous poster hash: 4de49...1c8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 Jeg begynte å gå da jeg var 7 mnd og kunne gå opp trapper f.eks ved 9 mnd. Ingen plager med rygg, knær eller annet. Jeg var alltid rolig og har aldri hatt tegn til adhd. Ikke hør på disse som må komme med noe negative uttalelser om ting de ikke vet noe om! Noen er tidlig ut, andre ikke... Jeg kjenner en som hadde en datter som ikke slapp seg før hun var 2,5 år. Du har en som vil opp, frem og utforske verden -så kjekt! Anonymous poster hash: feabf...f30
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #19 Skrevet 4. april 2014 Det er ikke tull at de kan få problemer med skjelettet..... Dette har jeg hørt fra mange ortopeder og andre spesialister. Hodet er fortsatt for tungt i forhold til kroppen, og skjelettet er mykt enda ved 7 mnd alder. Et par mnd senere har mye skjedd, så da er ikke risikoen like stor. Det skjer mye bare på noen uker det første leveåret. ADHD får man ikke av å gå tidlig.... Anonymous poster hash: 350e4...d31 Anonymous poster hash: 350e4...d31
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 Det er ikke tull at de kan få problemer med skjelettet..... Dette har jeg hørt fra mange ortopeder og andre spesialister. Hodet er fortsatt for tungt i forhold til kroppen, og skjelettet er mykt enda ved 7 mnd alder. Et par mnd senere har mye skjedd, så da er ikke risikoen like stor. Det skjer mye bare på noen uker det første leveåret. ADHD får man ikke av å gå tidlig.... Anonymous poster hash: 350e4...d31 Anonymous poster hash: 350e4...d31 Faktisk er det noen som sier det motsatte; nemlig at jo tidligere en går jo bedre blir bentettheten. Når barna reiser seg selv er det ikke fare for at de skal skade seg. Å tvinge de til å reise seg blir derimot noe annet. Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Min sønn gjorde også det samme. Han er i dag en gutt på fem år som er sterk i kroppen, og har alltid liggi litt foran motorisk. Eneste "problemet" jeg har merket så langt, var følelsen av at jeg aldri fikk ha "skikkelig" baby. Han rullet alle veier og dro seg bortover gulvet rett før tre mnd alder.. Anonymous poster hash: a01a4...ac1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #22 Skrevet 4. april 2014 Min sønn gjorde også det samme. Han er i dag en gutt på fem år som er sterk i kroppen, og har alltid liggi litt foran motorisk. Eneste "problemet" jeg har merket så langt, var følelsen av at jeg aldri fikk ha "skikkelig" baby. Han rullet alle veier og dro seg bortover gulvet rett før tre mnd alder.. Anonymous poster hash: a01a4...ac1 Hehe, kjenner meg igjen der ja:) Nå er min enda eldre men ingen plager, ute tidlig med egentlig alt og selv om han begynte på skolen når han var 5,5 år(bursdag i romjulen) var han den eneste som kunne lese. Det har jevnet seg ut såklart, men han tar enda alt veldig lett. Tar alt av fysisk aktivitet veldig lett og lærer seg alt raskere enn gjennomsnittet og han er også veldg flink faglig. Det var noen her som var veldig bastante i sine uttalelser, og bruken av ordet "ofte" ble litt påfallende når de ikke hadde annet å vise til. Vi er på et mammaforum og jeg tolker HI slik at hun kanskje var litt småbekymret. Det er kanskje nytt for henne, at alle rundt henne har hatt barn som er senere utviklet. Å da komme med påstander om adhd og fremtidige skjelettplager blir helt latterlig. Hva mener dere HI skal gjøre da? Nekte barnet reise seg fordi dere påstår dere har rett?? Anonymous poster hash: 8ece2...fe8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #23 Skrevet 4. april 2014 Ikke noe problem så lenge barnet gjør det av seg selv, men ikke oppmuntre til det - sjelettet er fremedeles fryktelig mykt og det kan bli litt hjulbeint... Anonymous poster hash: 94c37...c84
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #24 Skrevet 4. april 2014 Det er vel i tidligste laget... barn med adhd er ofte ute slik. Er barnet veldig urolig og aktivt?Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Du kødder?Du kommer med mulig diagnose på en baby på 7 mnd? Og ellers har du det bra?Anonymous poster hash: 396af...cf1 Jo takk bare bra. Verre med deg ser jeg.Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1 Alt kan jo ikke være bra oppe i hodet ditt når det første du tenker på er å se etter en diagnose på en 7 mnd gammel baby?Anonymous poster hash: 396af...cf1 Men slapp av da lille du. Det var jo nettopp om det var skadelig å gå tidlig som var spm. Jeg kom med et svar. Ikke fasit. Mitt svar utfra hva jeg har hørt rundtom. Hvorfor skulle det tilsi at noe er galt i hodet mitt?? Har du en dårlig dag? Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #25 Skrevet 4. april 2014 Det er ikke tull at de kan få problemer med skjelettet..... Dette har jeg hørt fra mange ortopeder og andre spesialister. Hodet er fortsatt for tungt i forhold til kroppen, og skjelettet er mykt enda ved 7 mnd alder. Et par mnd senere har mye skjedd, så da er ikke risikoen like stor. Det skjer mye bare på noen uker det første leveåret. ADHD får man ikke av å gå tidlig.... Anonymous poster hash: 350e4...d31 Anonymous poster hash: 350e4...d31 Tror alle skjønner at man ikke får det av å gå tidlig. Det er jo i tilfelle motsatt... Anonymous poster hash: 1ac1c...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå