Gå til innhold

Pp. nr. 17... Svar på sædprøve.

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med det.

Men nå har vi endelig fått svar på mannens sædprøve. Helt ok prøve sa legen. Men trege svømmere. 21% mobilitet. Skal vel være 40 % i 30 årene så vidt jeg har lest. Men hva vil 21 % si? Dårlig, eller vanskeligere bare?

Jeg selv er ikke ferdig utredet. Gyn. mener jeg har pcos pga. cyster, men jeg har ingen andre symptomer. EL har jeg også fått påvist. Har prøvd pergo i 3 mnd. nå.

Men nå som hans prøver er tatt kan jeg bestille ny time for videre behandling.

Er det slik at inseminasjon er noe man kan prøve så lenge han har ok sædceller og alt er greit med meg, eller blir det prøverør som blir behandlingen?

Ellers, vi lever sunt. Han hverken drikker eller røyker. Snuser litt innimellom.

Jeg hverken drikker eller røyker. Men i det siste har jeg gått litt ned i vekt, fordi dette tærer på meg. Var normalvektig, er det enda. Men har gått ned 6- 7 kilo på et par mnd. Får ikke i meg særlig med mat. Spiser sunt når jeg spiser. Ond spiral. Tror ikke matinntaket har noe å si, vi får det jo ikke til uansett.

Har maten mye og si, den ene eller den andre veien?

Ja alle sier: Ikke tenk så mye på det, ikke stress. Men det er lettere sagt enn gjort...

Anonymous poster hash: 52c7c...9eb

Fortsetter under...

Hold hodet høyt du nå. Hvis du har gått ned så mye på et par måneder så kan det være at kroppen må stabilisere seg litt. Vanlig etter vekttap, og hvis du nylig har gått ned så kan det være at den nye forandringen gjør at det klaffer♡♥ Fortsett å spis sunt også gjør noe kjerringråd. Wild jam er mye brukt man kan smøre på sånn krem for å øke fruktbarheten. Progresteronkrem, hostesaft har jeg hørt rundt el og grapefrukt juice. Øke mengden av e-vitaminer skal visst hjelpe å gjøre en fruktbar. Jeg brukte også sånn softcups man får kjøpt. Etter sex så tok jeg inn en sånn så ikke alt skulle renne ut. Mye man kan gjøre for å kanskje øke sjansen. Sjekke at alle blodprøver er normale. Hvis ikke øke de vitaminer man mangler. Bra du spiser sunt. Fortsett med det;) vet man også kan måle ph nedentil. Det skal visst ha mye å si for om sperm trives. Hvis ikke for man kjøpt noe som heter proseed som tas før sex. Noe gode tips til deg♡♥

Mat har mye å si og ph balansen nedentil har mye å si. Ja dette har jeg lest mye om:) her klaffet det 1 pp med begge, men det er fordi jeg gjorde likeså greit alle kjerringråd på en måned. Haha. Litt utålmodig av meg. Trener masse og spiser sunt. Når man trener går stress nivået ned i kroppen og man skiller ut lykkehormoner som igjen kan ha mye å si hvis man er stresset i en prøveperiode;)

Også må jeg nevne at etter vi hadde hatt sex så lå jeg en stund med beina høyt også fikk en deilig fot massasje. Om det gjorde susen vet jeg ikke men kroppen var totalt avslappet;) også husk å ta el tester da vet du akkurat når el er. Fokuser på målet og ikke på alt rundt. Gjør kjerringråd for å holde det busy. Hehe;)

Takk så mye for så fine og utfyllende svar! 😊

Mange tips her, mye å prøve, mye som er prøvd.

Men jeg er litt usikker på kjærringråd når naturen ikke spiller på lag. Det er jo noe med oss begge.

Men det vil nok gå.. Jeg har et barn fra før, å han har jo en ok prøve.

Takk igjen!God helg! 😄

Annonse

Tusen takk for svar!

Ja han tar tilskudd, er flink med vitaminer.

Fått ny time hos gyn. i slutten av mai (er jo så lange ventetider).

Får ordentlig svar på hva prøven han vil si for oss og videre behandlingsplan.

Takk igjen! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...