Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Politiet skal jo prøve å finne bevis mot denne mannen. Dermed tar de også kontakt med samboeren din for å få han til å hjelpe med å bekrefte historien din.

 

Politiet kommer ikke til å tro på deg om samboeren sier at du har helt normal oppførsel hjemme, han vet ingenting og merker ikke noe på deg.

 

Politiet trenger mer enn bare dine ord. Dersom alle vitner sier du er helt normal og virker ikke redd og ingen vet noe, da vil politiet tro det er oppdiktet.

 

Politiet sin oppgave er å etterforske, og det involverer andre mennesker.

 

Vi hadde de på døra her når nabokona ble banket av mannen. Vi visste lite før politiet banket på men la jo to og to sammen. Fortalte selvsagt alt vi visste.

 

Nabokona fikk ikke beskjed om at de kontaktet naboene, men fikk jo en mye sterkere sak da alle naboene sa det de visste. (Flere visste mye mer enn oss)

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

 

Det der er noe forbanna tull. Ikke far med løgn. 

Jeg har jobbet nok opp mot politiet og i samarbeid med dem til å vite hva jeg snakker om. De kommer IKKE til å ringe samboeren til HI!

Iallefall ikke i uten videre.

 

Ikke la deg skremme av dette HI

 

Anonymous poster hash: 75884...c5d

 

Ingen som prøver å skremme HI her inne og det forstår hun. Man må kunne fortelle om politiet uten å få kjeft, for da forstår jo alle at her er det noe!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

 

 

 

Herregud, for en trasig situasjon hi! Jeg skjønner at du har vært uheldig og rotet deg borti en helt feil type person, men for å være helt ærlig med deg blir jeg skikkelig provosert når jeg ser hvordan du uttrykker deg. Du høres jo ut som det perfekte offer jo! Ta deg selv i nakken jente! Rett ryggen og vær sterk, for h......!

Slutt å svare "underdanig" på meldinger! Slutt å svare i det hele tatt! Skal liksom den der lille dritten av en fyr komme inn i klasserommet og du skal følge med uten protester? Lam til slaktebenken? Hvorfor skal du det egentlig?? Lag en scene da så noen ringer politiet, masse vitner hvis du er redd ingen vil tro på deg.

Lykke til videre; "mann" deg opp og slutt å være offer. Den fyren der skulle ikke hatt noe godt rykte lenger i lokalmiljøet hvis jeg hadde vært deg. Riv ham ned fra pidestallen for meg :)

 

Anonymous poster hash: 7438f...1fe

HI, du synes nok at det er vondt å bli stilt tvil til. Dessverre så er det akkurat det du vil møte om du søker "offentlig" hjelp. Søk privat hjelp i form av lege og advokat de vil være dine støttespillere. Begynner du å grine på politi stasjonen så vil de nok sende deg til legevakten, derfra ender du gjerne opp med en innleggelse på psykiatrisk mens du hele tiden trodde at det å vise følelser er ok.

Bruk dine nærmeste, la de lese alt ikke vær flau, du trengte nok å leve litt og personen på nettet utnyttet det.

Få noen til å følge deg til skolen og snakk med lærerne dine. Få noen medstudenter til å følge deg noen dager. Du kan bytte nr og lukke facebook. Kanskje vil frykten du føler nå aldri bli borte, men med tiden lærer du deg å leve med den. Det er selvsagt helt galt at noen skal kunne gjøre dette mot et annet menneske, men det finnes så mange som lever i grå sonen at mye dritt får passere uten at det blir stoppet. Om man kan hente energi ut av å være sadist så er man syk! Et normalt menneske vill føle skam og skyld om det påfører andre skade!

Det er ikke ditt ansvar å stoppe en kriminell galning det er politiet som har. Ikke spill helt. 

 

Glad du føler at du får råd og at du tenker selv, fortsett med det, men involver mennesker du kjenner og stoler på nå. Tror alle som er glad i deg vil tilgi deg raskt og bare ønske å beskytte deg på alle måter.

 

Vær strek!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg grein meg så godt som tom for tårer og hadde småproblemer og snakke mellom hulkene til tider, hos politiet. Og jeg ble ikke sendt til lege, heller ikke innlagt på noen form for avdeling. Jeg kom i tillegg inn alene med tydelige tegn på å ha nesten ikke sove og grått i et par døgn i tillegg, følte meg rett og slett som en zombie. Gikk heller ut overasket over at jeg fikk hjelp, og de ringte knapt en time etter og bekreftet et besøksforbud i tillegg. 

 

Jeg gikk selv med troen på at de ikke kom til å tro meg og nå kom jeg til å få et verre hælvette enn det jeg hadde før, og en av grunnene til at jeg ventet lenge var historier som dine anonym 389. Jeg kunne ha fått hjelp litt over 1 år tidligere, men valgte og vente for politiet gjorde bare vondt verre.....

 

Synes det er veldig dårlig av deg anonym 389 og drive og skremme HI med politiet. 

 

Godt det gikk fint med deg. Det er din tolkning at jeg skremmer. Har jeg ikke lov å si hva jeg opplevde? 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Min tolkning er at du fraråder politiet, og det er skremmende. Å si sin mening er en ting, men når man fremmer at å gå til politiet og viser følelser gjør at du ender opp innlagt på psykiatrien og at man mister barna, da er man i mine øyne ute etter å skremme... HI må skaffe hjelp der hun kan, og politiet er rette veien og gå.

 

Der tar du feil igjen! Hvorfor har du et så ekkelt bilde? For å skremme? På seg selv kjenner man andre.

 

HI snakke med samboeren din. Uansett hvordan dette begynte så har du ikke skyld for det som skjer nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Ut fra det du skiver som: "Begynner du å grine på politi stasjonen så vil de nok sende deg til legevakten, derfra ender du gjerne opp med en innleggelse på psykiatrisk mens du hele tiden trodde at det å vise følelser er ok."

 

Det er trasig at du har opplevd negativt med politiet, men å komme med å heller oppsøke lege og advokat blir feil. Hva kan legen gjøre? eller en advokat? Du må til politiet uansett og de vil si det samme! Jordmoren jeg hadde sendte meg til politiet, helsesøster, lege, rådgivere, advokater osv. sendte meg til politiet for de kunne ikke hjelpe.

 

Politiet skal etterforske ei sak, selvfølgelig blir jo også ting stilt tvil til! Det er jo derfor man etterforsker for å se om det stemmer. Nå har HI bevis, og er denne mannen dum nok til å legge frem nettdelen vil hun stå sterkere hvis hun er ærlig fra starten. Er det snakk om ord mot ord så har de ingen bevis og gå på, men de kan faktisk fortsatt hjelpe. 

 

Har ei venninne som ikke fikk hjelp, og vet du hva? Det var faktisk ikke rart, hun tok kontakt med mannen hun anmeldte og var likegyldig når hun anmeldte som om det var ikke så farlig. Hun synes de er håpløse... Hun hadde til og med vitner og fysiske bevis som sms og ting på facebook, hun fikk ikke hjelp pga hun ikke tok politiets hjelp seriøst, for de gjorde jo ingenting.... 

 

Mangler du helt sosiale antenner?

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Mangler du helt evne til å svar seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over igjen. Håper det var greit at jeg fortalte deler av min historie. Det var for å vise at det går an å komme seg ut av det. Det koster mye krefter, etterpå koster det krefter å bygge seg opp igjen. Du klarer det hvis du vil. Du må bestemme deg inni deg. Hente fram mot å styrke. Ikke gjør som meg. Jeg brukte alt for mange år på å komme meg vekk. Jeg gjorde mitt beste og etter beste evne, men det som ikke skulle skje skjedde. Jeg ble lovt gang på gang at jeg ikke skulle bli slått igjen. Men ting ble heller værre og værre. Jeg hadde ingen barn. Jeg er bekymret for deg. Håper du kommer deg ut av dette. Husk. Du kan ikke stole på denne mannen. Ingen frisk oppegående person kommer med slike trusler. En ting er er å nå. Blir du med han i bilen må du leve med opplevelsene i ettertid.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne tråden er også litt av din sikkerhet. Her dokumenterer du jo på mange måter Hva som skjer. Og ingen av oss har noen mulighet til å vite hvem du snakker om, bare at det er en mann i eller i nærheten av Vestfold. Det kan jo være flere tusen. Men om noe skjer med deg, vet vi alle her Hva forhistorien var. Håper virkelig det ordner seg for deg. Du MÅ sette din egen sikkerhet og barnets sikkerhet foran det at din samboer vil bli sint og kanskje gå. Masse lykke til!

 

Anonymous poster hash: 2d403...b24

har ikke tenkt på det slik, men du har jo rett. 

Mannen bor på østlandet iallfall.... "heldigvis" ikke i vestfold.... men veien er fremdeles ikke lang vel og merke.. men men... gruer meg til imorgen men vet at det må til for å få et bra liv.

å føle seg fanget i sitt eget liv, ikke gøy.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Er han fra Drammen?

 

Anonymous poster hash: b4f2d...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han fra Drammen?

 

Anonymous poster hash: b4f2d...f93

 

 

 

Vær så snill å ikke begynne å spekulere om slike detaljer før HI har vært hos politiet!

 

 

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Denne tråden er også litt av din sikkerhet. Her dokumenterer du jo på mange måter Hva som skjer. Og ingen av oss har noen mulighet til å vite hvem du snakker om, bare at det er en mann i eller i nærheten av Vestfold. Det kan jo være flere tusen. Men om noe skjer med deg, vet vi alle her Hva forhistorien var. Håper virkelig det ordner seg for deg. Du MÅ sette din egen sikkerhet og barnets sikkerhet foran det at din samboer vil bli sint og kanskje gå. Masse lykke til!

 

Anonymous poster hash: 2d403...b24

har ikke tenkt på det slik, men du har jo rett.

Mannen bor på østlandet iallfall.... "heldigvis" ikke i vestfold.... men veien er fremdeles ikke lang vel og merke.. men men... gruer meg til imorgen men vet at det må til for å få et bra liv.

å føle seg fanget i sitt eget liv, ikke gøy.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Er han fra Drammen?

 

Anonymous poster hash: b4f2d...f93

Nei men ikke alt for langt unna. Hvordan det

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si sted eller navn eller noe slik. Det blir alt for feil og den risikoen tar jeg ikke. Jeg vet nå aldri hva som ja. Skje. Jeg må innrømme jeg har vært masse frem og tilbake ikveld med politi eller ikke osv. Slapp helt sv, jeg vet hva som er rett... Men jeg er redd, og da kommer mange tanker. Jeg er også litt spørrende til at jeg skal sende mannen en mld imorgen tidlig og si at han skal holde seg unna meg, slutte med spillet sitt. Da kommer det nok mye hissig tilbake men da har jeg iallfall noe å vise til... Om dere forstår. Ellers går jeg dit tomhendt.....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI,

det er ille det du forteller.

Jeg har selv vært fanget, i starten var det små ting som ga meg dårlig samvittighet. Så utviklet det seg tilå bli værre og værre.Vold og trusler. Å komme seg vekk var vanskelig. Når jeg ville dra kom han etter og var helt crazy. Jeg ble holdt fanget i mange timer helt til jeg hadde overgitt meg. Jeg fortalte det ikke til noen. Men andre merket det alikvel at jeg ikke var den samme. Jeg hadde omtrent ingen venner igjen. De fleste ble ikke godkjent. Fikk aldri besøke familie alene. Jeg vet hvor vanskelig det er å føle seg fanget i et edderkoppspinn. Og hvor vanskelig det er å komme seg ut.

Hvordan jeg klarte det var litt flaks. Uten å røpe slutthistorien var det min pappa som reddet meg. Han kom og hentet meg mens jeg var innelåst. Jeg ble tatt med til et sted langt unna. Etterhvert fikk jeg et nytt bosted.

Uten forvarsel dukket denne personen opp igjen. Truet, hadde en forferdelig oppførsel. Ville ha penger. Jeg betalte. Dumme meg. Jeg bare orket ikke å kjempe. Jeg måtte gå til politiet en gang. Var blitt slått og truet mitt eget hjem. Det jeg erfarte flere ganger. Personen så at skulle ikke slå osv. Men det var ikke til å stole på. Det skjedde gjentatte ganger. Jeg sier det til deg. Ikke stol på denne mannen.

Jeg hadde ingen skriftlige ting å vise til. Politiet var veldig hyggelig å snakke med. De ville jeg skulle anmelde det. Jeg tørte ikke.Jeg ville ikke ødelegge for denne personen. Pluss at det var mye trusler mot meg hvis jeg anmeldte. Personen ville ødelegge livet mitt for alltid. Ødelegge slik at jeg aldri kunne leve et normalt liv igjen. Det tror jeg absolutt han var i stand til. Altså ikke bare en tom trussel. Jeg måtte gå å snakke med noen for å styrke meg opp til å forlate dette. Det tik meg årevis å komme meg opp. Bestemme over mitt eget liv og sette grenser.

Jeg håper du greier det også. Jeg måtte flytte enda en gang. Jeg var også maks heldig med at den personen jeg snakker om fikk et forhold til noen andre. Og glemte meg. Jeg føler ingen fare lengre. Jeg hadde gått rett til politiet om det hadde skjedd meg på nytt. Evt dratt til et krisesenter. Jeg ville flyttet med tanke på barnas sikkerhet. Null kontakt. Jeg måtte si i klær tekst at jeg ønsket ikke å ha kontakt lengre. Hvis ikke det blir akseptert er det bare å kontakte politiet. Du har loven på din side. Forskjellen på meg nå er at jeg hadde ikke funnet meg i en slik oppførsel. Det er ikke bra det du opplever. Jeg ser ut i fra det du skriver at mannen som truer deg er enda farligere enn det jeg har opplevd. Jeg forstår ikke hvorfor du frivillig tenker å bli med å la han gjennomføre det han vil.

For å komme videre må du hente møte inni deg. Mot og styrke. Bestem deg i dag å si nei. Sett foten ned. Jeg gjorde det selv mange ganger og ble fysisk angriper hver gang. Til kreftene mine var tomme. Det varte i mange timer dag eller natt. Jeg klarte det ikke alene. Innse det med engang. Dette klarer du ikke alene. Jeg måtte en stund late som. Jeg bodde i samme hus. Planla hvordan jeg skulle komme vekk uten å bli oppdaget. Du har ikke tid. Du må gjøre noe nå. Det kan ikke vente. Du må ha en plan. Jeg håper du møter noen som kan hjelpe deg hos politiet. Det du opplever er svært ødeleggende for psyken. Lar du han gjøre det han sier blir sporene dypere. Jeg er enda ikke helt bra etter 15 år. Men jeg har kommet et langt stykke på meg. Selvtilliten min har vært så dårlig at jeg nesten ikke har kunnet jobbe. Unner deg ikke det. Jeg har tapt vanvittig mye inntekt. Det er prisen jeg betaler for å holde det for meg selv så lenge. Ikke ba om hjelp i tide.Håper du klarer det.

 

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Så grusomt at du opplevde slik med (samboeren din?) !!!! Fantastisk at du til slutt kom deg ut av det, men ingen fortjener noe så fælt og skummelt! Ingen!!!! Mange klemmer til deg

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si sted eller navn eller noe slik. Det blir alt for feil og den risikoen tar jeg ikke. Jeg vet nå aldri hva som ja. Skje. Jeg må innrømme jeg har vært masse frem og tilbake ikveld med politi eller ikke osv. Slapp helt sv, jeg vet hva som er rett... Men jeg er redd, og da kommer mange tanker. Jeg er også litt spørrende til at jeg skal sende mannen en mld imorgen tidlig og si at han skal holde seg unna meg, slutte med spillet sitt. Da kommer det nok mye hissig tilbake men da har jeg iallfall noe å vise til... Om dere forstår. Ellers går jeg dit tomhendt.....Anonymous poster hash: 5cae8...930

Ikke send ham melding før du har rådført deg med politiet!

 

Anonymous poster hash: dd4bf...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kan ikke si sted eller navn eller noe slik. Det blir alt for feil og den risikoen tar jeg ikke. Jeg vet nå aldri hva som ja. Skje. Jeg må innrømme jeg har vært masse frem og tilbake ikveld med politi eller ikke osv. Slapp helt sv, jeg vet hva som er rett... Men jeg er redd, og da kommer mange tanker. Jeg er også litt spørrende til at jeg skal sende mannen en mld imorgen tidlig og si at han skal holde seg unna meg, slutte med spillet sitt. Da kommer det nok mye hissig tilbake men da har jeg iallfall noe å vise til... Om dere forstår. Ellers går jeg dit tomhendt.....Anonymous poster hash: 5cae8...930

Ikke send ham melding før du har rådført deg med politiet!

 

Anonymous poster hash: dd4bf...15f

Ok takk. Jeg tenkte kanskje det hjalp å ha noe å vise til. Men da får jeg bare vente og se hva de sier....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kan ikke si sted eller navn eller noe slik. Det blir alt for feil og den risikoen tar jeg ikke. Jeg vet nå aldri hva som ja. Skje. Jeg må innrømme jeg har vært masse frem og tilbake ikveld med politi eller ikke osv. Slapp helt sv, jeg vet hva som er rett... Men jeg er redd, og da kommer mange tanker. Jeg er også litt spørrende til at jeg skal sende mannen en mld imorgen tidlig og si at han skal holde seg unna meg, slutte med spillet sitt. Da kommer det nok mye hissig tilbake men da har jeg iallfall noe å vise til... Om dere forstår. Ellers går jeg dit tomhendt.....Anonymous poster hash: 5cae8...930

Ikke send ham melding før du har rådført deg med politiet!

 

Anonymous poster hash: dd4bf...15f

Ok takk. Jeg tenkte kanskje det hjalp å ha noe å vise til. Men da får jeg bare vente og se hva de sier....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Og ikke svar hvis han sender deg melding!

 

Jeg bor i Drammensområdet, HI, og har vært på en del chatsider før. Jeg ble en gang kjent med en mann som ikke likte at jeg avviste han, ble en veldig agressiv tone. Begynner å lure nå :)

 

Uansett, masse lykke til i morgen. Dette klarer du!

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke svart deg tidligere, men ville bare si LYKKE TIL i morgen :) Skal tenke masse på deg! Klem

Tusen takk! Det trengs mer enn jeg selv tror.,.,, sukk.... En skikkelig tung klump i magen. Som om jeg skal åpne en boks som har ligget begravet i mange pr og jeg vet jeg får et helvete for det.,, heh.... Dritt....

Men takk :) jeg kommer med oppdatering

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg kan ikke si sted eller navn eller noe slik. Det blir alt for feil og den risikoen tar jeg ikke. Jeg vet nå aldri hva som ja. Skje. Jeg må innrømme jeg har vært masse frem og tilbake ikveld med politi eller ikke osv. Slapp helt sv, jeg vet hva som er rett... Men jeg er redd, og da kommer mange tanker. Jeg er også litt spørrende til at jeg skal sende mannen en mld imorgen tidlig og si at han skal holde seg unna meg, slutte med spillet sitt. Da kommer det nok mye hissig tilbake men da har jeg iallfall noe å vise til... Om dere forstår. Ellers går jeg dit tomhendt.....Anonymous poster hash: 5cae8...930

Ikke send ham melding før du har rådført deg med politiet!

 

Anonymous poster hash: dd4bf...15f

Ok takk. Jeg tenkte kanskje det hjalp å ha noe å vise til. Men da får jeg bare vente og se hva de sier....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Og ikke svar hvis han sender deg melding!

 

Jeg bor i Drammensområdet, HI, og har vært på en del chatsider før. Jeg ble en gang kjent med en mann som ikke likte at jeg avviste han, ble en veldig agressiv tone. Begynner å lure nå :)

 

Uansett, masse lykke til i morgen. Dette klarer du!

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Skal jeg ikke svare noe ? Ikke ala hold deg vekk eller noe? Hmmm

 

Ikke Drammen nei, :/ denne personen tar det skikkelig "rolig" i starten og har mange psykologiske spm rettet. ........

Desverre har personen fanget meg hardt og hadde jeg ikke skrevet her inne, hadde jeg gått "frivillig" til han på onsdag. Kun fordi det er forventet. Jepp... Ser nå hvor sykt det er, men det føltes og føles nesten litt verre ut å la vær, men jeg har jo forstått at det er akkurat det han vil oppnå

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke svart han. Han kommer sikkert til å mislike det, men da har du noe å vise til politiet.



Anonymous poster hash: 769e9...a44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg ville ikke svart han. Han kommer sikkert til å mislike det, men da har du noe å vise til politiet.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Absolutt mislike det ja. Og det blir første "varsel" for han om at noe er galt... Men hadde jeg svart så hadde jeg fått svart på hvitt hva han skal med meg osv...

 

Men de gangene han truet meg såpass at jeg svarte i en veldig "enig" tone, i form av at jeg samtykket i ordene hans osv, da tror vel ratt politiet jeg car en del av det da..... Jeg svarte slik kun av frykt :(

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på tv3 nå, programmet "forfulgt", så skjønner du viktigheten av å anmelde..

 

Anonymous poster hash: 78cae...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke svart deg tidligere, men ville bare si LYKKE TIL i morgen :) Skal tenke masse på deg! Klem

Tusen takk! Det trengs mer enn jeg selv tror.,.,, sukk.... En skikkelig tung klump i magen. Som om jeg skal åpne en boks som har ligget begravet i mange pr og jeg vet jeg får et helvete for det.,, heh.... Dritt....

Men takk :) jeg kommer med oppdatering

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Vi er mange som bekymrer oss for deg og som vil sette pris på en oppdatering, men tenk deg godt om hva det er greit at du legger ut her. Ikke glem at dette ligger åpent på nett og du har allerede skrevet mye som gjør at nitten nok kan kjenne deg igjen. Ikke skriv noe som det kan bli galt om feil personer leser. Og selv om vi her inne bryr oss om deg, så har du heller ingen forpliktelser ovenfor oss. Her er det heller ikke sånn at har du sagt A så må du si B. Ikke legg ut mer detaljer enn det som helt sikkert et greit at ligger her.

 

Ønsker deg inderlig lykke til i morgen og alt mulig godt for fremtiden!

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har ikke svart deg tidligere, men ville bare si LYKKE TIL i morgen :) Skal tenke masse på deg! Klem

Tusen takk! Det trengs mer enn jeg selv tror.,.,, sukk.... En skikkelig tung klump i magen. Som om jeg skal åpne en boks som har ligget begravet i mange pr og jeg vet jeg får et helvete for det.,, heh.... Dritt....

Men takk :) jeg kommer med oppdatering

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Vi er mange som bekymrer oss for deg og som vil sette pris på en oppdatering, men tenk deg godt om hva det er greit at du legger ut her. Ikke glem at dette ligger åpent på nett og du har allerede skrevet mye som gjør at nitten nok kan kjenne deg igjen. Ikke skriv noe som det kan bli galt om feil personer leser. Og selv om vi her inne bryr oss om deg, så har du heller ingen forpliktelser ovenfor oss. Her er det heller ikke sånn at har du sagt A så må du si B. Ikke legg ut mer detaljer enn det som helt sikkert et greit at ligger her.

 

Ønsker deg inderlig lykke til i morgen og alt mulig godt for fremtiden!

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Nitten skulle vært noen...

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg!:)

Kom deg til politiet og bli kvitt blodsugeren! Du har vært tøff lenge nok og fortjener å komme deg ut av hengemyra nå.

 

Sender deg en stor og varm lykke-til-klem♡:)

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk skal du ha. Jeg vil på en måte forberede deg på at hvis du setter foten ned, vet du hvordan han reagerer? Jeg gjorde det 1000 ganger, så dette vil jeg ikke. Det endte hver gang opp med fysisk aggresjon og trusler mot meg. Jeg ble innestengt til jeg få meg. Det jeg tenker på er at hvis du nekter å ha noe mer med fyren å gjøre. Får du hjelp av noen? Jeg frykter at du ikke greier å hamle opp med han alene. Har du sjanse til å vinne over han hvis han på en eller annen måte går fysisk løs på deg. Det er en forferdelig situasjon å være i. Ettervirkningene kan sitte i mange år. Jeg syns utrolig synd på deg at du har havnet i en slik situasjon. Sedu trenger ha noen som støtter deg psykisk og du trenger noen som kan hjelpe deg om du blir fysisk angripet. Er det flere rundt deg er det ikke sikkert han tør. Du kan f.eks at du ikke ønsker å fortsette kontakten med han. Du har gått til politiet. Du kommer til å anmelde han hvis han gjør noe. Politiet vet om saken, og han vil bli mistenkt med en gang om han gjør noe han ikke burde gjøre. Fortell at du har folk rundt 24 timer i døgnet. Skriver du det på textmld har du også det som bevis. Da kan du se hva han skriver tilbake. Du kan evt bo på et krisesenter hvis du føler det er fare for å bli angrepet.

Med min bakgrunn vet jeg at det ikke er lett å komme seg ut. Jerngrepet kan bli strammere jo mer man prøver. Jeg håper du greier det. Husk at du ikke kan stole på denne mannen. Han er syk. Sier han noe som gjør deg trygg. Ikke stol på han. Jeg og mange har gått i den fellen.

Vet han hvor du bor, ditt fulle navn? Du burde gjøre navnet ditt hemmelig i telefonkatalogen i dag. Kanskje bytte etternavnet ditt, eller bytte hele navnet. Han du er kommet bort i er ikke helt god. Du må beskytte deg selv og barna dine.

 

 

 

Til HI,

det er ille det du forteller.

Jeg har selv vært fanget, i starten var det små ting som ga meg dårlig samvittighet. Så utviklet det seg tilå bli værre og værre.Vold og trusler. Å komme seg vekk var vanskelig. Når jeg ville dra kom han etter og var helt crazy. Jeg ble holdt fanget i mange timer helt til jeg hadde overgitt meg. Jeg fortalte det ikke til noen. Men andre merket det alikvel at jeg ikke var den samme. Jeg hadde omtrent ingen venner igjen. De fleste ble ikke godkjent. Fikk aldri besøke familie alene. Jeg vet hvor vanskelig det er å føle seg fanget i et edderkoppspinn. Og hvor vanskelig det er å komme seg ut.

Hvordan jeg klarte det var litt flaks. Uten å røpe slutthistorien var det min pappa som reddet meg. Han kom og hentet meg mens jeg var innelåst. Jeg ble tatt med til et sted langt unna. Etterhvert fikk jeg et nytt bosted.

Uten forvarsel dukket denne personen opp igjen. Truet, hadde en forferdelig oppførsel. Ville ha penger. Jeg betalte. Dumme meg. Jeg bare orket ikke å kjempe. Jeg måtte gå til politiet en gang. Var blitt slått og truet mitt eget hjem. Det jeg erfarte flere ganger. Personen så at skulle ikke slå osv. Men det var ikke til å stole på. Det skjedde gjentatte ganger. Jeg sier det til deg. Ikke stol på denne mannen.

Jeg hadde ingen skriftlige ting å vise til. Politiet var veldig hyggelig å snakke med. De ville jeg skulle anmelde det. Jeg tørte ikke.Jeg ville ikke ødelegge for denne personen. Pluss at det var mye trusler mot meg hvis jeg anmeldte. Personen ville ødelegge livet mitt for alltid. Ødelegge slik at jeg aldri kunne leve et normalt liv igjen. Det tror jeg absolutt han var i stand til. Altså ikke bare en tom trussel. Jeg måtte gå å snakke med noen for å styrke meg opp til å forlate dette. Det tik meg årevis å komme meg opp. Bestemme over mitt eget liv og sette grenser.

Jeg håper du greier det også. Jeg måtte flytte enda en gang. Jeg var også maks heldig med at den personen jeg snakker om fikk et forhold til noen andre. Og glemte meg. Jeg føler ingen fare lengre. Jeg hadde gått rett til politiet om det hadde skjedd meg på nytt. Evt dratt til et krisesenter. Jeg ville flyttet med tanke på barnas sikkerhet. Null kontakt. Jeg måtte si i klær tekst at jeg ønsket ikke å ha kontakt lengre. Hvis ikke det blir akseptert er det bare å kontakte politiet. Du har loven på din side. Forskjellen på meg nå er at jeg hadde ikke funnet meg i en slik oppførsel. Det er ikke bra det du opplever. Jeg ser ut i fra det du skriver at mannen som truer deg er enda farligere enn det jeg har opplevd. Jeg forstår ikke hvorfor du frivillig tenker å bli med å la han gjennomføre det han vil.

For å komme videre må du hente møte inni deg. Mot og styrke. Bestem deg i dag å si nei. Sett foten ned. Jeg gjorde det selv mange ganger og ble fysisk angriper hver gang. Til kreftene mine var tomme. Det varte i mange timer dag eller natt. Jeg klarte det ikke alene. Innse det med engang. Dette klarer du ikke alene. Jeg måtte en stund late som. Jeg bodde i samme hus. Planla hvordan jeg skulle komme vekk uten å bli oppdaget. Du har ikke tid. Du må gjøre noe nå. Det kan ikke vente. Du må ha en plan. Jeg håper du møter noen som kan hjelpe deg hos politiet. Det du opplever er svært ødeleggende for psyken. Lar du han gjøre det han sier blir sporene dypere. Jeg er enda ikke helt bra etter 15 år. Men jeg har kommet et langt stykke på meg. Selvtilliten min har vært så dårlig at jeg nesten ikke har kunnet jobbe. Unner deg ikke det. Jeg har tapt vanvittig mye inntekt. Det er prisen jeg betaler for å holde det for meg selv så lenge. Ikke ba om hjelp i tide.Håper du klarer det.Anonymous poster hash: 654c8...b08

Så grusomt at du opplevde slik med (samboeren din?) !!!! Fantastisk at du til slutt kom deg ut av det, men ingen fortjener noe så fælt og skummelt! Ingen!!!! Mange klemmer til degAnonymous poster hash: 5cae8...930

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Jeg vil på en måte forberede deg på at hvis du setter foten ned, vet du hvordan han reagerer? Jeg gjorde det 1000 ganger, sa dette vil jeg ikke. Det endte hver gang opp med fysisk aggresjon og trusler mot meg. Jeg ble innestengt til jeg  ga meg. Det jeg tenker på er at hvis du nekter å ha noe mer med fyren å gjøre. Får du hjelp av noen? Jeg frykter at du ikke greier å hamle opp med han alene. Har du sjanse til å vinne over han hvis han på en eller annen måte går fysisk løs på deg. Det er en forferdelig situasjon å være i. Ettervirkningene kan sitte i mange år. Jeg syns utrolig synd på deg at du har havnet i en slik situasjon. Du trenger ha noen som støtter deg psykisk og du trenger noen som kan hjelpe deg om du blir fysisk angripet. Er det flere rundt deg er det ikke sikkert han tør. Du kan si f.eks at du ikke ønsker å fortsette kontakten med han. Du har gått til politiet. Du kommer til å anmelde han hvis han gjør noe. Politiet vet om saken, og han vil bli mistenkt med en gang om han gjør noe han ikke burde gjøre. Fortell at du har folk rundt deg 24 timer i døgnet. Skriver du det på textmld har du også det som bevis. Da kan du se hva han skriver tilbake. Du kan evt bo på et krisesenter hvis du føler det er fare for å bli angrepet.
Med min bakgrunn vet jeg at det ikke er lett å komme seg ut. Jerngrepet kan bli strammere jo mer man prøver. Jeg håper du greier det. Husk at du ikke kan stole på denne mannen. Han er syk. Sier han noe som gjør deg trygg. Ikke stol på han. Jeg og mange har gått i den fellen. 
Vet han hvor du bor, ditt fulle navn? Du burde gjøre navnet ditt hemmelig i telefonkatalogen i dag. Kanskje bytte etternavnet ditt, eller bytte hele navnet. Han du er kommet bort i er ikke helt god. Du må beskytte deg selv og barna dine.

Jeg tenker at han føler at han har overtake på deg. Jo større støtteapparatet ditt er, jo mindre makt får han fordi han ikke får tak i deg og kan overvinne deg. 

Jeg anbefaler absolutt å gå til politiet, vis tekstmld som du har. Si at du er i en fare situasjon, uten hjelp kan det gå ille. 

politiet burde vite hvordan de på best mulig måte kan hjelpe deg. Snakk med din samboer, kanskje han kan hjelpe deg på noen måte. hvis du er redd for hvordan samboeren din reagerer når han får vite om at du har chattet med denne fyren, så tenker jeg at det er underordnet din sikkerhet. Din sikkerhet blir viktigst her. Er du heldig får du støtte av din samboer og hvis ikke må du bare ta det derfra. Det er utrolig mange som har opplevd dette, selv om alle historier er noe ulike. Så er det noen fellesstrekk. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med et krisesenter, de kan kanskje også gi deg noen tips til hvordan du kan komme deg ut av dette. 

Jeg kjenner meg så godt igjen, at hvis man jatter med, så gir aggresjonen seg. Vil man ikke blir og sier nei  blir man fysisk angripet. .Man kommer seg ikke helt ut av det før man tar steget fult ut og setter en stopper for det. Kan ikke gjenta meg selv nok.. da er det utrolig viktig å ha et godt støtteapparat rundt seg. 

Jeg håper denne vanskelige situasjonen ordner seg. 



Anonymous poster hash: 654c8...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god støtte. Jeg har nok absolutt lagt ut nok info om hele saken. Mine følelser er en Annen sak:) men det får gå.

Fikk ikke sett forfulgt igår nei, men hva mente du med så vet jeg virkeligheten av å anmelde? Var det ment.... Dårlig eller positivt? Skal se på det etterpå ,men...

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...