Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går det Ann å slette tråden da?

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Selvsagt gjør det det, send en melding til Elin

 

Anonymous poster hash: e07f7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig fornuftig om du får slettet den. Det er for din sikkerhet

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det Ann å slette tråden da?

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Spør moderator. I et sånt tilfelle som dette synes jeg absolutt de bør gjøre det!

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke så stor lengre. Man kan føle seg anonym, men glemmer at det med stor sannsynlighet er noen fra ditt hjemsted som leser her. Bare se på bim og div treff. ikke alle som snakker høyt om at man er her. Det bllir litt som alle leser se og hør men ingen kjøper det.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært for sikker på at han ikke vet at du har sladret. I teorien kan det stemme.

I praksis tror jeg han forstår realiteten. Han mistenker deg for å ha sladret. Det er jeg ganske sikker på.Han er i en utrygg situasjon. Du svarer ikke, han har ikke kontroll lengre. Jeg tror når han bestemmer seg for hva han skal gjøre videre, så vil han ha det i bakhodet at muligheten er stor for at du har sladret.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt hadde han fått vite det uansett , og at han er usikker fordi jeg er stille er ingen tvil om. Får bare se det Ann .... Løper nok ikke med halen mellom beina den mannen

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av en dag eller dager du har foran deg.

Jeg vil gjerne høre fra deg om hvordan det har gått med deg. Du trenger ikke gi noen detaljer. Men godt å få vite om det gikk greit. Politiet kan ikke holde han for alltid.

Tiden etterpå blir litt værre når man har blandet inn politiet, det kommer an på hvor hevngjerrig personen er og hvor stor respekt han har for at han må holde seg unna deg.

Ikke noe annet å gjøre enn å se Ann. Hadde vært fint om han ble tatt. Problemet er jo også rettsvesenet og hvilken og hvordan det er med straff og hele den prosessen.Mange som har blitt utsatt for det samme føler seg ikke trygge når gjerningsmannen er på frifot. Jeg kjenner andre som har vært utsatt for fæle ting. De måtte flytte til nye steder. Jeg hadde vurdert det om jeg var deg. Jeg kan ikke forstå hvordan du kan fortsette livet ditt der du er nå. Kanskje etter veldig lang tid borte. Jeg hadde vurdert å flytta til utlandet for en periode.

 

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg?

 

Anonymous poster hash: ce242...8c6

Hun prøver å slette tråden og tror det er veldig greit å legge den død. (Dritt lei av dette tullet. Shoot me).

 

Anonymous poster hash: e07f7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen kom, politiet måtte jeg ringe 5 ganger. De rakk aldri komme for de hadde visst ikke tid. J stakk av. Vært i jevnlig kontakt m politiet nå, og godt er d for når de ikke kom mistet j tro og håp. J vil ikke gå i detaljer , men de har funnet ut hvem d er osv. Jeg også. Tiden vil vise fremover. På slutten av politi praten kom jeg iallfall i kontakt med den siste av politi folka og han var oppriktig bekymret, og flink. Følte meg ivaretatt ( selv på tlf). Godt det, etter j mistet helt troa på de.

 

Anmeldelse osv blir gitt. Veien er lang videre. Men nå ser politiet på det ekstra godt etter at de fant ut mer.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du denne delen er unnagjort og at politiet nå vet hvem det er. Det må ha vært vanskelig når de ikke kom som de skulle. Håper det blir slutt på truslene. At du kan få være i fred.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk grusomt når de ikke kom, frustrerende og skummelt. For jeg endte jo opp kun med min venninne ( men takket være at hu var der så fikk han ikke gjort så mye ) , men håper ( hvis d desverre blir en neste gang) at de kommer sporenstreks !!

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI, mulig jeg husker litt feil, men mener politiet kan legge inn en kode slik at dine anrop blir tatt på alvor med det samme, at det blir ansett som alvorlig trussel om du oppgir den. Jeg husker noe lignende fra da jeg ble forfulgt av en mann for flere år siden. Det var snakk om at det var en mulighet hvis han ble mer truende.... kan hende jeg roter litt detaljer siden det er noen år siden, men du kan i hvert fall spørre dem om det finnes noe slikt. Alternativet er sikkert en voldsalarm.

 

Dessverre så er det også slik at saker ikke alltid blir tatt som virkelig alvorlige før det har vært en form for kontakt mellom "gjerningsmann" og "offer". Ikke på den måten at politiet ikke tar det alvorlig, men fordi det ikke er så mye de kan gjøre uten å ha beviser, og det får de gjerne ikke før det har vært kontakt. Men du har jo både beviser fra sms'er og nå i dag at mannen har tatt direkte kontakt med deg. Sånn sett vil jeg tro at du blir tatt enda mer på alvor fra i dag. Hvis mannen hadde "tatt hintet" med at du ikke har svar, og dermed bakket ut så hadde jo saken vært over. Nå viser mannen at han tar kontakt mot din vilje, da er det også mer for politiet å ta tak i.

Så selv om de ikke kom i dag, så ikke mist troen!

 

Godt de nå vet hvem det er og at det blir anmeldt!

 

Har tenkt på deg i dag - hold deg sterk, du skal komme gjennom dette!



Anonymous poster hash: baa36...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å Google

fra anmeldelse til dom

 

Der får du mye informasjon som er til voldsofre.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen kom, politiet måtte jeg ringe 5 ganger. De rakk aldri komme for de hadde visst ikke tid. J stakk av. Vært i jevnlig kontakt m politiet nå, og godt er d for når de ikke kom mistet j tro og håp. J vil ikke gå i detaljer , men de har funnet ut hvem d er osv. Jeg også. Tiden vil vise fremover. På slutten av politi praten kom jeg iallfall i kontakt med den siste av politi folka og han var oppriktig bekymret, og flink. Følte meg ivaretatt ( selv på tlf). Godt det, etter j mistet helt troa på de.

 

Anmeldelse osv blir gitt. Veien er lang videre. Men nå ser politiet på det ekstra godt etter at de fant ut mer.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Personen kom og da? Hvordan visste du at det var han? Og kom han i klassen eller?

 

Håper du er med familien din nå, HI.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk grusomt når de ikke kom, frustrerende og skummelt. For jeg endte jo opp kun med min venninne ( men takket være at hu var der så fikk han ikke gjort så mye ) , men håper ( hvis d desverre blir en neste gang) at de kommer sporenstreks !!

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Hva skjedde da han kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør HI om for mye detaljer, det er ikke bra om hun legger ut for mye detaljer!



Anonymous poster hash: baa36...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Personen kom, politiet måtte jeg ringe 5 ganger. De rakk aldri komme for de hadde visst ikke tid. J stakk av. Vært i jevnlig kontakt m politiet nå, og godt er d for når de ikke kom mistet j tro og håp. J vil ikke gå i detaljer , men de har funnet ut hvem d er osv. Jeg også. Tiden vil vise fremover. På slutten av politi praten kom jeg iallfall i kontakt med den siste av politi folka og han var oppriktig bekymret, og flink. Følte meg ivaretatt ( selv på tlf). Godt det, etter j mistet helt troa på de.

 

Anmeldelse osv blir gitt. Veien er lang videre. Men nå ser politiet på det ekstra godt etter at de fant ut mer.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Personen kom og da? Hvordan visste du at det var han? Og kom han i klassen eller?

 

Håper du er med familien din nå, HI.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Har møtt personen 1 gang før. Ved bilen nå. Tør ikke si så mye. Skal ha kontakt m politi igjen for videre anmeldelse. Hadde alle politi vært like fantastisk som siste person j snakket med, hadde f vært flott!

Og ja, de la på med 112 etter å ha pratet litt.

 

Jeg er til en grad rolig, men ikke naiv og politiet har selv sagt ting om han.

Skal høre med de om den koden du snakket om , for når man står og må fortelle hele historien igjen når det haster som verst, det er skummelt .

 

Takk for masse støtte! Det har kommet veldig godt med, og jeg føler det er enklere å takle nå, selv om jeg aldri vet hva som skjer videre nå! Voldsalarm skal fås ja.

 

Takk for omtankene :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de ikke telefonen når du ringte 112?? :o

En gang ringte det i 2 Min før det kom tlf svarer. En annen gang la på. Da var jeg til slutt panisk . Men men har en følelse av ro nå, selv om det ikke er ferdig. Kan ikke få skrytt nok av politimannen på slutten som ringte meg :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk TELEFONSVARER da du ringte nødnummeret? Det er ikke mulig.

 

Anonymous poster hash: e07f7...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk TELEFONSVARER da du ringte nødnummeret? Det er ikke mulig.

 

Anonymous poster hash: e07f7...9a2

Det samme sa venninnen min. Det trodde jeg ikke var mulig. Ble koblet om etter lenge og det kom på engelsk. Jeg selc tror det har vært noe feil. La på oh ringte på nytt. Til slutt kom jeg igjennom

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Personen kom, politiet måtte jeg ringe 5 ganger. De rakk aldri komme for de hadde visst ikke tid. J stakk av. Vært i jevnlig kontakt m politiet nå, og godt er d for når de ikke kom mistet j tro og håp. J vil ikke gå i detaljer , men de har funnet ut hvem d er osv. Jeg også. Tiden vil vise fremover. På slutten av politi praten kom jeg iallfall i kontakt med den siste av politi folka og han var oppriktig bekymret, og flink. Følte meg ivaretatt ( selv på tlf). Godt det, etter j mistet helt troa på de.

 

Anmeldelse osv blir gitt. Veien er lang videre. Men nå ser politiet på det ekstra godt etter at de fant ut mer.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Personen kom og da? Hvordan visste du at det var han? Og kom han i klassen eller?

 

Håper du er med familien din nå, HI.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Har møtt personen 1 gang før. Ved bilen nå. Tør ikke si så mye. Skal ha kontakt m politi igjen for videre anmeldelse. Hadde alle politi vært like fantastisk som siste person j snakket med, hadde f vært flott!

Og ja, de la på med 112 etter å ha pratet litt.

 

Jeg er til en grad rolig, men ikke naiv og politiet har selv sagt ting om han.

Skal høre med de om den koden du snakket om , for når man står og må fortelle hele historien igjen når det haster som verst, det er skummelt .

 

Takk for masse støtte! Det har kommet veldig godt med, og jeg føler det er enklere å takle nå, selv om jeg aldri vet hva som skjer videre nå! Voldsalarm skal fås ja.

 

Takk for omtankene :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI, det du beskriver nå høres reelt ut i forhold til kontakt med politiet slik jeg husker det. Grusomt å ikke få fred og meldinger og samtaler tikker inn. Beklager at jeg distanserer meg helt og bare tenker at dette må være troll og tull. Ha godt med folk rundt deg HI! Huff dette er trist lesing!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...