Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

Ja, det er mange som har bedt meg snakke med han, det er også mange som har latt det ligge. Men men samme det vel....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI, skulle ønsket at du fikk svar fra DIB sine brukere eller moderator. Da hadde de fleste trodd deg. Det det som er normen her inne på DIB på trolle tråd og ikke. Uansett så må du ha lykke til, ikke ta til deg alt alle sier til deg er det beste rådet jeg kan gi deg! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

dib sine brukere? Jeg har jo fått massevis av svar, nettopp fra DIB sine brukere. Hvorfor skal moderator skrive her inne? Jeg trenger ikke de mest kjente nickene her til å skrive, det gir meg jo ikke mer tro. Jeg har fått masse støtte og dytt her inne, som jeg er kjempe takknemlig for!! 

 

Jeg har vært her av og på siden 2006, så jeg vet normen her inne. Men jeg tåler å høre at jeg troller. Jeg sitter jo midt i et helvete, og vet selv at det ikke er troll, selv om jeg GJERNE skulle ønske dt.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det HI trenger nå er å skulle overbevise om det er troll eller ikke. Jeg syns du klarer deg fint i en så vanskelig situasjon. Lett er det ikke. Du har mange som heier på deg og som ønsker at du skal komme deg ut av dette. Vi som er her kan komme med råd. Du har tatt dine egne valg og gjør det som er riktig for deg. Det høres fornuftig ut.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter å ha lest tråden med krangling mellom mor og far, hvor bv ble innblandet. Kanskje politiet ringer til bv, fordi jeg ringer 112 imorgen?



Anonymous poster hash: 5cae8...930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ja, det er mange som har bedt meg snakke med han, det er også mange som har latt det ligge. Men men samme det vel....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI, skulle ønsket at du fikk svar fra DIB sine brukere eller moderator. Da hadde de fleste trodd deg. Det det som er normen her inne på DIB på trolle tråd og ikke. Uansett så må du ha lykke til, ikke ta til deg alt alle sier til deg er det beste rådet jeg kan gi deg! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

dib sine brukere? Jeg har jo fått massevis av svar, nettopp fra DIB sine brukere. Hvorfor skal moderator skrive her inne? Jeg trenger ikke de mest kjente nickene her til å skrive, det gir meg jo ikke mer tro. Jeg har fått masse støtte og dytt her inne, som jeg er kjempe takknemlig for!! 

 

Jeg har vært her av og på siden 2006, så jeg vet normen her inne. Men jeg tåler å høre at jeg troller. Jeg sitter jo midt i et helvete, og vet selv at det ikke er troll, selv om jeg GJERNE skulle ønske dt.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI, du svare meg nesten hver gang. Tenker at det beste du kan gjøre for deg selv er å bare ta til deg alt som er positivt her inne. Hvert smile fjes. Du kan ikke bruke denne tråden til politiet som noen sier. Det er masse fremmede som synser tilbake til deg. Jeg vil si takk for samtalen og er sikker på at politiet vil gjøre det som er best for deg. ;)

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Ja, det er mange som har bedt meg snakke med han, det er også mange som har latt det ligge. Men men samme det vel....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI, skulle ønsket at du fikk svar fra DIB sine brukere eller moderator. Da hadde de fleste trodd deg. Det det som er normen her inne på DIB på trolle tråd og ikke. Uansett så må du ha lykke til, ikke ta til deg alt alle sier til deg er det beste rådet jeg kan gi deg! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

dib sine brukere? Jeg har jo fått massevis av svar, nettopp fra DIB sine brukere. Hvorfor skal moderator skrive her inne? Jeg trenger ikke de mest kjente nickene her til å skrive, det gir meg jo ikke mer tro. Jeg har fått masse støtte og dytt her inne, som jeg er kjempe takknemlig for!! 

 

Jeg har vært her av og på siden 2006, så jeg vet normen her inne. Men jeg tåler å høre at jeg troller. Jeg sitter jo midt i et helvete, og vet selv at det ikke er troll, selv om jeg GJERNE skulle ønske dt.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI, du svare meg nesten hver gang. Tenker at det beste du kan gjøre for deg selv er å bare ta til deg alt som er positivt her inne. Hvert smile fjes. Du kan ikke bruke denne tråden til politiet som noen sier. Det er masse fremmede som synser tilbake til deg. Jeg vil si takk for samtalen og er sikker på at politiet vil gjøre det som er best for deg. ;)

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

JEg svarer de fleste. Men tror du jeg kun er her inne for de positive kommentarene? Jeg tar til meg all kritikk, råd og det som er. Det er jo det man lærer av

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men etter å ha lest tråden med krangling mellom mor og far, hvor bv ble innblandet. Kanskje politiet ringer til bv, fordi jeg ringer 112 imorgen?

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

 

Det er stor forskjell på om mor eller far er så voldelig at den ene må ringe nødteleforn - og det du evt må gjennom i morgen.

 

Du trues av en utenforstående, HI, en person som ikke har noe med din familie å gjøre. Ikke sammenligne din situasjon med situasjonen i den andre tråden, for de kan ikke sammenlignes.

 

Tenker på deg :)

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv vi som som oftest signerer med nick på anonymforum poster av og til som anonym. Hva har det egentlig å si? Er vi ikke troverdige nok uten nick?

 

Og tro det eller ei, de fleste av brukerne man ser en del av på anonymforum er oppegående folk som overhodet ikke har noen interesse av å rope "troll" eller gjøre narr av mennesker som potensielt er i en helt forjævlig livssituasjon.

 

Har sagt det før, og sier det igjen: jeg bruker heller tid på å svare hundre troll seriøst enn å droppe å svare i en seriøs tråd på bakgrunn av trollemistanke.

 

Hilsen bruker som i de fleste tilfeller svarer med nick, men som noen ganger velger å være anonym. Slik som i denne tråden. Stå på, HI!

 

Anonymous poster hash: 1bbe8...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men etter å ha lest tråden med krangling mellom mor og far, hvor bv ble innblandet. Kanskje politiet ringer til bv, fordi jeg ringer 112 imorgen?

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

 

Det er stor forskjell på om mor eller far er så voldelig at den ene må ringe nødteleforn - og det du evt må gjennom i morgen.

 

Du trues av en utenforstående, HI, en person som ikke har noe med din familie å gjøre. Ikke sammenligne din situasjon med situasjonen i den andre tråden, for de kan ikke sammenlignes.

 

Tenker på deg :)

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

 

ok takk. Jeg er vel generelt veldig nervøs og overbekymra for ALT akkurat nå...  fått flere mld idag som tilsier at imorgen blir et helvete. ( og det er jo utenom det faktum at han ikke vet enda at jeg har sladret.....)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også ikke å være anonym, men er det her. :)

 

Hi, klokka er 18 nå, bruk tid med barna dine, familien din. Ikke vær her inne og forsvar deg selv hele tiden :)

 

 



Anonymous poster hash: 769e9...a44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg pleier også ikke å være anonym, men er det her. :)

 

Hi, klokka er 18 nå, bruk tid med barna dine, familien din. Ikke vær her inne og forsvar deg selv hele tiden :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

 

Er på skolen, så jeg er ikke med min gode familie akkurat nå. :) Hehe, ellers hadde jeg ikke hatt tid til å skrive her!

 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror det kan være positivt å ikke se på seg selv som et offer. Aksepter situasjonen og gå videre. Jeg husker godt min egen usikkerhet med tanke på fremtiden. så aldri på meg selv som offer. Jeg hadde ingen venner og måtte begynne på nytt et annet sted. Jeg tenkte jeg vil heller være alene resten av mitt liv enn å leve under de forferdelige forholdene. Livet endret seg, og nå har jeg bare gode folk rundt meg. Det vil endre seg for deg også. Hold fast ved målet, det du ønsker så vil det ordne seg på sikt. Anonymous poster hash: 654c8...b08

Å være et offer betyr ikke at man er svak, men å innse at man er et offer for slik terror og nedpsyking er endel av det å ta tak i situasjonen. Slike overgrep trenger bearbeiding.

HI vil etter dette uansett utfall slite med usikkerhet og redsel i lang tid for denne personen og vil trenge både hjelp og støtte både privat i sitt eget nettverk, men bør også få profesjonell hjelp, både psykolog, voldsalarm og et besøksforbud rettet mot denne mannen.

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Jeg ser litt annerledes på offerrollen.

Å være et offer høres ut for meg som at man gir fra seg makten sin. Dermed blir man den svakeste parten. Man er et offer i det øyeblikket noen gjør et eller annet. F.eks en voldtekt og man blir et voldtektsoffer. Osv. Offeret kan kanskje ikke noe for å ha havnet i situasjonen. Desverre er det mange mennesker som forgriper seg på en eller annen måte på andre mennesker. Det være seg mobbing (mobbeoffer) vold (voldsoffer).

Klart man er et offer og det er bra å innse det. Men man velger selv hvor lenge man vil være i offerrollen. Jeg tenker at HI kunne havnet i en offerrolle hvis hun hadde tillatt det. Istedenfor bruker hun kreftene sine til å komme seg ut av offerrollen eller overtaket som denne mannen hadde. For meg er å være offer noe negativt. Kan ikke se noe styrke eller positivt ved det. Tar man tak i seg selv og gjør noen endringer kan komme seg ut av det. Jeg vil si man er sterk i det øyeblikket man trer ut av offerrollen. Det trenger bearbeiding. Hvor lenge bestemmer man selv. Det finnes teknikker på hvordan gi slipp på negative tankemønstre og vanskelige ting man har opplevd.

 

 

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men etter å ha lest tråden med krangling mellom mor og far, hvor bv ble innblandet. Kanskje politiet ringer til bv, fordi jeg ringer 112 imorgen?

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nei ikke så lenge du ikke ringer dem på faren til barna :) 

 

Har ikke hatt noe med barnevernet og gjøre, og jeg har ringt nødnummeret selv pga en hendelse med en X ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Men etter å ha lest tråden med krangling mellom mor og far, hvor bv ble innblandet. Kanskje politiet ringer til bv, fordi jeg ringer 112 imorgen?

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nei ikke så lenge du ikke ringer dem på faren til barna :)

 

Har ikke hatt noe med barnevernet og gjøre, og jeg har ringt nødnummeret selv pga en hendelse med en X ;)

Kjekt å vite. Jeg har så mange scenarioer i hodet . Så mange ting. Jeg vet hva jeg må imorgen. Jeg har snakket med gutta i klassen som jeg snakker en del med og de vet hva Og hvordan de skal reagere osv. Men en del av meg føler meg svak med tanke på at jeg ska stå "foran" personen og si at du må holde deg unna meg. Jeg føler jeg knekker sv tanken

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg bare vil knekke inni meg vet jeg at jeg må vise styrke og være tøff der og da.....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å tenke på deg i morgen, HI. Skal sende deg styrkende tanker.

 

Den mannen du skal stå overfor i morgen er en farlig mann, men han er også en bitte-bitte-liten mann på alle måter som virkelig betyr noe. Han trenger å herske over og tråkke på andre for å føle seg bedre selv. Og det er det bare bittesmå mennesker som har behov for. Du som står opp mot ham og ikke lar deg herske med er langt større enn det han er - uansett hvor skjelven du måtte føle deg inni deg når du må konfrontere ham.

 

Jeg måtte en gang konfrontere en mann som var stygg med andre, da forestilte jeg meg at han krympet for hvert stygge ord han hadde ut av seg. Han skrumpet inn foran øynene mine, og hadde til slutt ikke noen penis igjen. Høres litt flåsete ut - men det hjalp meg å ha det bildet i bakhodet. For jo verre ting han sa, jo mindre ble han på bildet i bakhodet mitt, og jo mer ufarlig ble han.

Du skal selvfølgelig ikke si noe slikt til en slik person, det kan være skummelt. Men for meg var det et nyttig bilde å ha i bakhodet. For hvert stygge ord han sa og hver truende antydning så så jeg for meg at han krympet og at jeg samtidig vokste og fikk større krefter.

 

Tenk på deg selv som en kjempende løvemamma i morgen. Denne mannen har ingen rett til, og skal IKKE få gjøre noe mer som kan skade deg eller barna dine, han skal ikke få gjøre noe som helst som får deg til å endre adferd overfor dine barn. Han har ingen rett til det! Jeg tror at du skal kjenne på en urkraft i deg, for den er sterk!

 

Det er lett å si noe på forhånd, men hvordan du sier det og hvordan du er selv betyr ikke så mye i morgen - bare du er helt tydelig på å fortelle ham at han aldri skal kontakte deg igjen, at han aldri skal gjøre deg eller noen du kjenner noe, at han skal late som om han aldri har hatt noe med deg å gjøre, at han skal glemme at du eksisterer. Bare vær tydelig på at han aldri noensinne skal ta kontakt eller gjøre noe med deg, og si at du ikke vil ha noe som helst med ham å gjøre noen gang igjen.

Bare vær tydelig med det du sier så spiller det ikke noen rolle hvordan du sier det. Ikke føl at du skal prestere noe, bare du forteller ham at han skal holde seg unna deg og dine for alltid.

 

Klem til deg - du er sterk! <3



Anonymous poster hash: baa36...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sterk! Du har snakker med politiet. Du har snakket med lærerne dine. Du har snakket med gutta i klassen. Om jeg ikke husker feil har du snakket med en venninne og pappan din. Det er sterkt og tøft gjort å involvere andre nå på tross av meldinger fra jævelen! Ikke la noen ta fra deg den styrken du har vunnet tilbake de siste dagene!

Du er ikke alene:)

Klem:)

 

Anonymous poster hash: 4c57a...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker .... Etter jeg har levert barna så er jeg litt redd. Ok jeg vet klokke slett ca for når han kommer, men DET stoler jeg ikke på nå, for han er forbanna. Og jeg er alene i nesten 4 timer før skole ... (Noe han vet). Frister å bare... Kjøre.. Ja alt annet enn å være hjemme men men. Vi får se hva dagen bringer

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke vurder å sitte alene i så mange timer hvis du tror det er fare.

Ring noen du stoler på og kom deg ut av huset. Garantert får du være hos noen i dag.



Anonymous poster hash: 41ea7...d82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selvsagt til b¨de venninna di og faren din når han sier han skal komme. Og du drar ut og kjører de timene du må være alene. Og du ringer politiet igjen idag og sier dette her. Gå ned på politistasjonen og sitt der i 4 timer da!

Synes du er usedvanlig tafatt og lite løsningsorientert, ærlig talt. Går ikke an å være så dum å bare sitte og vente på å bli tatt, som en ku som venter på slakt. Tenk!



Anonymous poster hash: 75884...c5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste du sier over her tenkte jeg også - en mann sier han skal voldta deg da sitter du ikke å venter på ham :huh:  ta grep i eget liv!



Anonymous poster hash: 41ea7...d82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløs dramaqueen. Sitter å venter på voldtekten? Erre mulig.

 

Anonymous poster hash: 32cad...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere misforsto meg akkurat nå. Jeg mener tiden frem til jeg skal på skolen bare. Ikke tiden frem til han kommer.... Og også det jeg mente var at ja jeg har fått en tid som jeg vet han kommer,men greit jeg er naiv ,'men ikke så naiv at jeg ikke tror han plutselig kommer før, i sinne. Så jeg sitter på ingen måte og venter på å bli tatt for det er jo det jeg virkelig prøver å unngå .

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det går greit i dag. Heldigvis har du folk rundt deg som står klare til å hjelpe deg. Tenker mye på deg.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Tenker på deg! :) Sender deg mange styrkende tanker ;)

 

Men jeg synes fremdeles du burde la politiet vite når det er meningen at han skal komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Værste du kan gjøre er å vise at du er redd han og at du tror på truslene hans. Nei, orn voldsalarm, en rotweiler, anmeld mannen og meng deg med andre. Fær til folk og få folk til å overnatte.. Gjør ka som helst for å skremme han vekk, true han tilbake med det du kan finne på.. Finnes vel farlige menn som gjør hva som helst for å hjelpe oss jenter 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...