Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fortalte rett ut til politiet at jeg ikke sier til han og hvorfor og hun forsto det. Så jeg vil på dette punktet la vær. Den tid kommer, men den tid er faktisk ikke nå. Akkurat nå er fokuset kun på å komme ut av dette, lære meg å takle, og så fortelle. Denne mannen min kjenner jeg ut og inn og vet at det er best. Politiet forsto.......

 

Jeg sier atter en gang takk for at dere fikk meg til å snakke. Fikk meg til å få det ut og ikke tro jeg kunne klare dette i stillhet.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Men stoler ikke du på mannen din, eller stoler ikke han på deg? Hvorfor gjøre deg til mer offer enn du trenger å være? Jeg har bare sjelden hørt om noe så merkelig som dette. Og kommer ikke han til å bli sint når du en gang forteller/han finner ut av det? Litt av et forhold spør du meg..

 

Anonymous poster hash: 8f2c2...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med deg, #276. Hvis jeg hadde funnet ut samboeren (med barn sammen!) hadde holdt på en så stor hemmelighet, hadde jeg dratt. Det er jo ingenting som har skjedd ellers? Det var kun prat på nettet? Stor sjanse at det ikke blir en big deal, men å ikke snakke om dette går veldig langt utenfor grensa. For meg i hvert fall.

 

Håper du gjør det riktige, HI. Lykke til.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare tull.

 

Hvem kan bo sammen med en person som er så livredd, stresset og venter på en gal mann bak hver sving?

 

Man klarer ikke skjule så vanskelige følelser for en man bor sammen med og elsker.

 

Du kan si hvor mye du vil at du er flink å skjule følelser, men hvordan kan mannen ikke merke noe?

 

Hva om denne gale mannen begynner å trur mannen og barna dine?

 

Ryktene kommer til å gå siden di har sagt det på skolen. Hva dersom mannenfår høre det av andre. Du kommer til å ødelegge samboerforholdet ditt.

 

At politiet sier de forstår deg og at du ikke trenger si noe til samboer tror jeg heller ikke noe på. Hva dersom mannen ringer på og mannen din åpner?

 

 

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fortalte rett ut til politiet at jeg ikke sier til han og hvorfor og hun forsto det. Så jeg vil på dette punktet la vær. Den tid kommer, men den tid er faktisk ikke nå. Akkurat nå er fokuset kun på å komme ut av dette, lære meg å takle, og så fortelle. Denne mannen min kjenner jeg ut og inn og vet at det er best. Politiet forsto.......

 

Jeg sier atter en gang takk for at dere fikk meg til å snakke. Fikk meg til å få det ut og ikke tro jeg kunne klare dette i stillhet.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Men stoler ikke du på mannen din, eller stoler ikke han på deg? Hvorfor gjøre deg til mer offer enn du trenger å være? Jeg har bare sjelden hørt om noe så merkelig som dette. Og kommer ikke han til å bli sint når du en gang forteller/han finner ut av det? Litt av et forhold spør du meg..

 

Anonymous poster hash: 8f2c2...2c0

 

Min man kan blokkere meg helt ut. Kan være kjempe lei meg uten at han får det med seg. Men han legger merke hver gang jeg blir glad, da kan han bli litt teit slik at jeg mister humøret. Nå har ikke mannen min en diagnose, men familien har en merkelig æres kultur selv om de er sekulære nordmenn. Det har vært mange skilsmisser i familien og en av de inngiftede endte på psykiatrisk pga ren utmattelse.  

HI jeg sliter veldig med å tro på deg nå. Men av egen erfaring så om du har et tomt samboerskap der du ikke får snakket og ledd, så kan det ha ledet deg til å åpne deg for mennesker du ikke burde.

I mitt tilfelle så stilte gode venninner opp og de gjør det fortsatt. Mannen min ble med i terapi og fikk forklart så mange ganger viktigheten av å bry seg om følelser og ikke bare jobben sin at det hjalp på at jeg ikke lenger føler meg usynlig. Men det er ikke happy, happy å leve med mennesker som man ikke kan dele følelser med. Man kan føle seg litt utrygg. HI om du har det sånn så må du forklare det til politiet før de tenker at du er merkelig. Er ikke meningen å være ute etter deg på noen måte, men du må tillate at andre tviler. Tvil er en viktig og konstruktiv følelse man ikke skal undertrykke! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du mister telefonen mister du jo bevisene? (Eller hvis han tar fra deg telefonen med makt). Har du to telefoner, så har du kanskje dobbelt simkort? Det er lurt å skaffe seg hvis du ikke har det. Evt. videresende meldingene så fort du får dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg fortalte rett ut til politiet at jeg ikke sier til han og hvorfor og hun forsto det. Så jeg vil på dette punktet la vær. Den tid kommer, men den tid er faktisk ikke nå. Akkurat nå er fokuset kun på å komme ut av dette, lære meg å takle, og så fortelle. Denne mannen min kjenner jeg ut og inn og vet at det er best. Politiet forsto.......

 

Jeg sier atter en gang takk for at dere fikk meg til å snakke. Fikk meg til å få det ut og ikke tro jeg kunne klare dette i stillhet.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Men stoler ikke du på mannen din, eller stoler ikke han på deg? Hvorfor gjøre deg til mer offer enn du trenger å være? Jeg har bare sjelden hørt om noe så merkelig som dette. Og kommer ikke han til å bli sint når du en gang forteller/han finner ut av det? Litt av et forhold spør du meg..

 

Anonymous poster hash: 8f2c2...2c0

 

Min man kan blokkere meg helt ut. Kan være kjempe lei meg uten at han får det med seg. Men han legger merke hver gang jeg blir glad, da kan han bli litt teit slik at jeg mister humøret. Nå har ikke mannen min en diagnose, men familien har en merkelig æres kultur selv om de er sekulære nordmenn. Det har vært mange skilsmisser i familien og en av de inngiftede endte på psykiatrisk pga ren utmattelse.  

HI jeg sliter veldig med å tro på deg nå. Men av egen erfaring så om du har et tomt samboerskap der du ikke får snakket og ledd, så kan det ha ledet deg til å åpne deg for mennesker du ikke burde.

I mitt tilfelle så stilte gode venninner opp og de gjør det fortsatt. Mannen min ble med i terapi og fikk forklart så mange ganger viktigheten av å bry seg om følelser og ikke bare jobben sin at det hjalp på at jeg ikke lenger føler meg usynlig. Men det er ikke happy, happy å leve med mennesker som man ikke kan dele følelser med. Man kan føle seg litt utrygg. HI om du har det sånn så må du forklare det til politiet før de tenker at du er merkelig. Er ikke meningen å være ute etter deg på noen måte, men du må tillate at andre tviler. Tvil er en viktig og konstruktiv følelse man ikke skal undertrykke! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Å herregud, hold nå kjeft. Skal du få hele tråden til å handle om deg. Du skifter mening 46 ganger og sier gang på gang at du tviler på HI. Hvorfor gidder du i det hele tatt å følge tråden? Du er jo ikke stort bedre enn mannen din når du driver og trykker HI ned på denne måten.

 

Anonymous poster hash: b0437...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg fortalte rett ut til politiet at jeg ikke sier til han og hvorfor og hun forsto det. Så jeg vil på dette punktet la vær. Den tid kommer, men den tid er faktisk ikke nå. Akkurat nå er fokuset kun på å komme ut av dette, lære meg å takle, og så fortelle. Denne mannen min kjenner jeg ut og inn og vet at det er best. Politiet forsto.......

 

Jeg sier atter en gang takk for at dere fikk meg til å snakke. Fikk meg til å få det ut og ikke tro jeg kunne klare dette i stillhet.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Men stoler ikke du på mannen din, eller stoler ikke han på deg? Hvorfor gjøre deg til mer offer enn du trenger å være? Jeg har bare sjelden hørt om noe så merkelig som dette. Og kommer ikke han til å bli sint når du en gang forteller/han finner ut av det? Litt av et forhold spør du meg..

 

Anonymous poster hash: 8f2c2...2c0

 

Min man kan blokkere meg helt ut. Kan være kjempe lei meg uten at han får det med seg. Men han legger merke hver gang jeg blir glad, da kan han bli litt teit slik at jeg mister humøret. Nå har ikke mannen min en diagnose, men familien har en merkelig æres kultur selv om de er sekulære nordmenn. Det har vært mange skilsmisser i familien og en av de inngiftede endte på psykiatrisk pga ren utmattelse.  

HI jeg sliter veldig med å tro på deg nå. Men av egen erfaring så om du har et tomt samboerskap der du ikke får snakket og ledd, så kan det ha ledet deg til å åpne deg for mennesker du ikke burde.

I mitt tilfelle så stilte gode venninner opp og de gjør det fortsatt. Mannen min ble med i terapi og fikk forklart så mange ganger viktigheten av å bry seg om følelser og ikke bare jobben sin at det hjalp på at jeg ikke lenger føler meg usynlig. Men det er ikke happy, happy å leve med mennesker som man ikke kan dele følelser med. Man kan føle seg litt utrygg. HI om du har det sånn så må du forklare det til politiet før de tenker at du er merkelig. Er ikke meningen å være ute etter deg på noen måte, men du må tillate at andre tviler. Tvil er en viktig og konstruktiv følelse man ikke skal undertrykke! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Å herregud, hold nå kjeft. Skal du få hele tråden til å handle om deg. Du skifter mening 46 ganger og sier gang på gang at du tviler på HI. Hvorfor gidder du i det hele tatt å følge tråden? Du er jo ikke stort bedre enn mannen din når du driver og trykker HI ned på denne måten.

 

Anonymous poster hash: b0437...ccc

 

HI kan velge å overse alt jeg skriver til henne om det ikke føles godt. Det kan et voksent menneske klare og man forventer at man gjør det. Å kreve at andre skal slutte å skrive er merkelig. Fikk mail fra ledelsen på denne siden om det er noe jeg vil gi beskjed om. Det er ikke et vakuum mellom dere og HI!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min man kan blokkere meg helt ut. Kan være kjempe lei meg uten at han får det med seg. Men han legger merke hver gang jeg blir glad, da kan han bli litt teit slik at jeg mister humøret. Nå har ikke mannen min en diagnose, men familien har en merkelig æres kultur selv om de er sekulære nordmenn. Det har vært mange skilsmisser i familien og en av de inngiftede endte på psykiatrisk pga ren utmattelse.  

HI jeg sliter veldig med å tro på deg nå. Men av egen erfaring så om du har et tomt samboerskap der du ikke får snakket og ledd, så kan det ha ledet deg til å åpne deg for mennesker du ikke burde.

I mitt tilfelle så stilte gode venninner opp og de gjør det fortsatt. Mannen min ble med i terapi og fikk forklart så mange ganger viktigheten av å bry seg om følelser og ikke bare jobben sin at det hjalp på at jeg ikke lenger føler meg usynlig. Men det er ikke happy, happy å leve med mennesker som man ikke kan dele følelser med. Man kan føle seg litt utrygg. HI om du har det sånn så må du forklare det til politiet før de tenker at du er merkelig. Er ikke meningen å være ute etter deg på noen måte, men du må tillate at andre tviler. Tvil er en viktig og konstruktiv følelse man ikke skal undertrykke! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

 

Jeg har skrevet det tidligere i denne tråden, og jeg sier det igjen - du blander dine egne følelser inn i denne saken. Du sa selv at du skulle trekke deg fra tråden nettopp fordi den ble for vanskelig for deg fordi du fikk opp for mye gamle, vanskelige minner.

 

Jeg vil i beste mening be deg om å slutte å skrive om du ikke kan slutte å så tvil om HIs historie!!!!

At HI ikke reagerer som det du gjorde, eller at HI ikke velger som du ville gjort, det er ikke viktig. Dine reaksjoner og dine valg er ikke viktig i denne saken!

 

Jeg er enig med deg i at å leve i et forhold hvor man ikke kan dele følelser ikke er det beste. Men det er kun HI som kjenner seg selv og som kjenner sin samboer. Hvis du hadde lest tråden ordentlig (og ikke bare det du vil) så ville du fått med deg at HI har fortalt politiet at hun ikke har fortalt samboer, og også hvorfor hun ikke har gjort det.

 

Jeg ville ikke latt være å fortelle kjæresten/samboeren/mannen om noe slikt - men det er et standpunkt jeg har ut fra de menn jeg har vært sammen med. Jeg vet de ville stilt opp. Men jeg kjenner ikke HIs samboer. Og hun bør ikke her på forumet måtte forklare alle detaljer om hvorfor hun har ansett det som beste å ikke fortelle samboeren noe foreløpig. Det er detaljer vi ikke har noe med! Vi kan råde henne til å snakke med ham, men det er hun som skal leve hennes liv. Ikke du, annie...389. Ikke jeg. Og ingen andre. Bare HI.

 

Det absolutt viktigste i HIs situasjon var å få kontakt med politiet slik at hun kunne få faglige råd fra de som er kompetent til å vurdere hennes situasjon og sikkerhet. I tillegg var det viktig at HI fortalte det til noen andre slik at hun har flere som vet om situasjonen og kan stille opp i situasjoner når hun trenger det.

Dette har HI gjort - og det skal hun ha cred for, for det krever stort mot!!!

Det HI har gjort med å kontakte politiet nå er det viktigste og det første hun burde gjøre. At du og jeg og andre kanskje ikke er enige i alle detaljene i det andre HI gjør, det spiller ingen rolle! Det er HI som skal leve sitt liv og ta konsekvensene av sine valg.

 

Annie...389, jeg tror faktisk at du på ditt vis mener det beste for HI. Men slik du vingler i svarene dine, sår tvil om HI fordi hun ikke sier eller gjør det du mener hun burde si og gjøre, så har innleggene dine dessverre motsatt virkning. Tvil kan få en til å stille spørsmål som er viktige, det er jeg enig i. Men blander man tvil og frykt er det altfor lett å la frykten få overtaket på den logiske og fornuftige tanken, og da risikerer man å ta veldig feil valg. Det å da skape tvil hos en som er i en så akutt og ekstrem livssituasjon som det HI er i, det er ikke konstruktivt.

 

Igjen, annie....389, jeg tror du egentlig mener det beste, men du blander også inn for mye av dine egne følelser inn i det du skriver. Om du har opplevd det du skrev tidlig i tråden så burde du vite at det siste man trenger er at noen sår tvil om det man opplever! Du har selv skrevet hvor ødeleggende det var når du ikke ble trodd av politiet. Men politiet trodde faktisk på HI, så ikke gjør hennes situasjon verre med å fortsette å si du tviler på henne. Du ser det ikke selv, men svært mye av det du skriver og bruker som argument, er nettopp slike argument overgripere bruker. Det kan da umulig være din mening?!

 

Jeg kan til og med være enig med deg i det at man kanskje lettere åpner seg for feil mennesker hvis man har det det dårlig i forholdet selv, lever med en person som ikke ser deg osv.

Men nå, i det som for HI er en akuttsituasjon, er ikke tidspunktet å begynne å analysere hennes forhold til samboeren. Nå er ikke tidspunktet for å analysere HIs tidligere handlinger. Det er noe hun ev må gjøre når hun er trygg igjen og kan begynne å bearbeide det hun har opplevd.

Nå er det viktigste at hun kommer seg gjennom dagene slik som hun vurderer er best for henne og totalsituasjone.

 

Og jeg synes HI har gjort en god jobb så langt ut fra hennes situasjon!

Fra å nærmest være hjernevasket har hun kommet ut av det, hun har tatt kontakt med politiet, hun har snakket med folk i sin nærhet. Det krever masse mot og styrke for å gjøre!

Detaljene i resten av det hun gjør må hun få gjøre uten at vi skal kritisere henne for det. Hun er i en ekstremsituasjon. HI har gått en lang vei siden hun startet denne tråden på fredag.

 

Hvis du virkelig mener HIs beste, annie...389, så ikke fortsett å blande dine negative erfaringer inn i dette. Det virker rett og slett som om du burde bearbeide dine egne erfaringer mer ut fra det du skriver.

 

HI har vært hos politiet, hun har forklart at hun ikke har fortalt samboer, hun har til og med fått forståelse for dette hos politiet. Politiet mente ikke at HI er "merkelig", som du sier hun må forvente at politiet og andre vil mene om hun ikke følger dine råd. Politiet trodde henne og forstod hvorfor hun ikke har sagt noe. HI har sikkert fortalt politiet langt mer enn hun har fortalt oss, og da vil jeg tro at hun har en god nok grunn til å bli trodd.

 

Hvis du ikke greier annet enn å tvile på HI, så er det bedre at du ikke svarer i tråden. HI trenger ikke at du fortsetter å så tvil om hennes historie.

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det positivt for et mamma forum at man har tråder der mennesker skal kontakte barnevern og politiet og får tips om hva de skal gjøre? Klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i hverdagen, men hvis det blir akutt situasjoner som er skremmende for brukerne av siden hva da? Det er mange som har sagt at HI ikke bør skrive mer. Hun har fått hjelp nå. Så? 



Anonymous poster hash: bcde7...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det positivt for et mamma forum at man har tråder der mennesker skal kontakte barnevern og politiet og får tips om hva de skal gjøre? Klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i hverdagen, men hvis det blir akutt situasjoner som er skremmende for brukerne av siden hva da? Det er mange som har sagt at HI ikke bør skrive mer. Hun har fått hjelp nå. Så? 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hvorfor skriver du fortsatt, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det positivt for et mamma forum at man har tråder der mennesker skal kontakte barnevern og politiet og får tips om hva de skal gjøre? Klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i hverdagen, men hvis det blir akutt situasjoner som er skremmende for brukerne av siden hva da? Det er mange som har sagt at HI ikke bør skrive mer. Hun har fått hjelp nå. Så?

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Her er ikke det vesentlige om denne tråden er positiv for forumet, det viktige her er at hi, som var og er i en ekstrem situasjon oppsøkte hjelp her, og det ga henne mot til å oppsøke hjelp i det virkelige liv også. Jeg vil du det er fantastisk om forumet kan brukes til å hjelpe noen ut fra en så grusom situasjon som hi var og er i.

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det positivt for et mamma forum at man har tråder der mennesker skal kontakte barnevern og politiet og får tips om hva de skal gjøre? Klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i hverdagen, men hvis det blir akutt situasjoner som er skremmende for brukerne av siden hva da? Det er mange som har sagt at HI ikke bør skrive mer. Hun har fått hjelp nå. Så?

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Her er ikke det vesentlige om denne tråden er positiv for forumet, det viktige her er at hi, som var og er i en ekstrem situasjon oppsøkte hjelp her, og det ga henne mot til å oppsøke hjelp i det virkelige liv også. Jeg vil du det er fantastisk om forumet kan brukes til å hjelpe noen ut fra en så grusom situasjon som hi var og er i.

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

 

Nå er det en som ber om hjelp pga brukket fot og liten baby. Folk sender penger til mennesker de ikke kjenner. Hva om noen bare utnytter godtroende brukere her inn? Er litt skeptisk ja!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Er det positivt for et mamma forum at man har tråder der mennesker skal kontakte barnevern og politiet og får tips om hva de skal gjøre? Klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i hverdagen, men hvis det blir akutt situasjoner som er skremmende for brukerne av siden hva da? Det er mange som har sagt at HI ikke bør skrive mer. Hun har fått hjelp nå. Så?

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Her er ikke det vesentlige om denne tråden er positiv for forumet, det viktige her er at hi, som var og er i en ekstrem situasjon oppsøkte hjelp her, og det ga henne mot til å oppsøke hjelp i det virkelige liv også. Jeg vil du det er fantastisk om forumet kan brukes til å hjelpe noen ut fra en så grusom situasjon som hi var og er i.

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

 

Nå er det en som ber om hjelp pga brukket fot og liten baby. Folk sender penger til mennesker de ikke kjenner. Hva om noen bare utnytter godtroende brukere her inn? Er litt skeptisk ja!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Men HVORFOR skriver du her fortsatt? Nå får du jo hele tråden til å handle om deg. Slutt med det. Er jo helt opp til deg om du vil lese tiggertråder eller ikke. Oppfordrer alle til å slutte å svare anonym...389. 

 

Anonymous poster hash: b0437...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min man kan blokkere meg helt ut. Kan være kjempe lei meg uten at han får det med seg. Men han legger merke hver gang jeg blir glad, da kan han bli litt teit slik at jeg mister humøret. Nå har ikke mannen min en diagnose, men familien har en merkelig æres kultur selv om de er sekulære nordmenn. Det har vært mange skilsmisser i familien og en av de inngiftede endte på psykiatrisk pga ren utmattelse.

HI jeg sliter veldig med å tro på deg nå. Men av egen erfaring så om du har et tomt samboerskap der du ikke får snakket og ledd, så kan det ha ledet deg til å åpne deg for mennesker du ikke burde.

I mitt tilfelle så stilte gode venninner opp og de gjør det fortsatt. Mannen min ble med i terapi og fikk forklart så mange ganger viktigheten av å bry seg om følelser og ikke bare jobben sin at det hjalp på at jeg ikke lenger føler meg usynlig. Men det er ikke happy, happy å leve med mennesker som man ikke kan dele følelser med. Man kan føle seg litt utrygg. HI om du har det sånn så må du forklare det til politiet før de tenker at du er merkelig. Er ikke meningen å være ute etter deg på noen måte, men du må tillate at andre tviler. Tvil er en viktig og konstruktiv følelse man ikke skal undertrykke!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

 

Jeg har skrevet det tidligere i denne tråden, og jeg sier det igjen - du blander dine egne følelser inn i denne saken. Du sa selv at du skulle trekke deg fra tråden nettopp fordi den ble for vanskelig for deg fordi du fikk opp for mye gamle, vanskelige minner.

 

Jeg vil i beste mening be deg om å slutte å skrive om du ikke kan slutte å så tvil om HIs historie!!!!

At HI ikke reagerer som det du gjorde, eller at HI ikke velger som du ville gjort, det er ikke viktig. Dine reaksjoner og dine valg er ikke viktig i denne saken!

 

Jeg er enig med deg i at å leve i et forhold hvor man ikke kan dele følelser ikke er det beste. Men det er kun HI som kjenner seg selv og som kjenner sin samboer. Hvis du hadde lest tråden ordentlig (og ikke bare det du vil) så ville du fått med deg at HI har fortalt politiet at hun ikke har fortalt samboer, og også hvorfor hun ikke har gjort det.

 

Jeg ville ikke latt være å fortelle kjæresten/samboeren/mannen om noe slikt - men det er et standpunkt jeg har ut fra de menn jeg har vært sammen med. Jeg vet de ville stilt opp. Men jeg kjenner ikke HIs samboer. Og hun bør ikke her på forumet måtte forklare alle detaljer om hvorfor hun har ansett det som beste å ikke fortelle samboeren noe foreløpig. Det er detaljer vi ikke har noe med! Vi kan råde henne til å snakke med ham, men det er hun som skal leve hennes liv. Ikke du, annie...389. Ikke jeg. Og ingen andre. Bare HI.

 

Det absolutt viktigste i HIs situasjon var å få kontakt med politiet slik at hun kunne få faglige råd fra de som er kompetent til å vurdere hennes situasjon og sikkerhet. I tillegg var det viktig at HI fortalte det til noen andre slik at hun har flere som vet om situasjonen og kan stille opp i situasjoner når hun trenger det.

Dette har HI gjort - og det skal hun ha cred for, for det krever stort mot!!!

Det HI har gjort med å kontakte politiet nå er det viktigste og det første hun burde gjøre. At du og jeg og andre kanskje ikke er enige i alle detaljene i det andre HI gjør, det spiller ingen rolle! Det er HI som skal leve sitt liv og ta konsekvensene av sine valg.

 

Annie...389, jeg tror faktisk at du på ditt vis mener det beste for HI. Men slik du vingler i svarene dine, sår tvil om HI fordi hun ikke sier eller gjør det du mener hun burde si og gjøre, så har innleggene dine dessverre motsatt virkning. Tvil kan få en til å stille spørsmål som er viktige, det er jeg enig i. Men blander man tvil og frykt er det altfor lett å la frykten få overtaket på den logiske og fornuftige tanken, og da risikerer man å ta veldig feil valg. Det å da skape tvil hos en som er i en så akutt og ekstrem livssituasjon som det HI er i, det er ikke konstruktivt.

 

Igjen, annie....389, jeg tror du egentlig mener det beste, men du blander også inn for mye av dine egne følelser inn i det du skriver. Om du har opplevd det du skrev tidlig i tråden så burde du vite at det siste man trenger er at noen sår tvil om det man opplever! Du har selv skrevet hvor ødeleggende det var når du ikke ble trodd av politiet. Men politiet trodde faktisk på HI, så ikke gjør hennes situasjon verre med å fortsette å si du tviler på henne. Du ser det ikke selv, men svært mye av det du skriver og bruker som argument, er nettopp slike argument overgripere bruker. Det kan da umulig være din mening?!

 

Jeg kan til og med være enig med deg i det at man kanskje lettere åpner seg for feil mennesker hvis man har det det dårlig i forholdet selv, lever med en person som ikke ser deg osv.

Men nå, i det som for HI er en akuttsituasjon, er ikke tidspunktet å begynne å analysere hennes forhold til samboeren. Nå er ikke tidspunktet for å analysere HIs tidligere handlinger. Det er noe hun ev må gjøre når hun er trygg igjen og kan begynne å bearbeide det hun har opplevd.

Nå er det viktigste at hun kommer seg gjennom dagene slik som hun vurderer er best for henne og totalsituasjone.

 

Og jeg synes HI har gjort en god jobb så langt ut fra hennes situasjon!

Fra å nærmest være hjernevasket har hun kommet ut av det, hun har tatt kontakt med politiet, hun har snakket med folk i sin nærhet. Det krever masse mot og styrke for å gjøre!

Detaljene i resten av det hun gjør må hun få gjøre uten at vi skal kritisere henne for det. Hun er i en ekstremsituasjon. HI har gått en lang vei siden hun startet denne tråden på fredag.

 

Hvis du virkelig mener HIs beste, annie...389, så ikke fortsett å blande dine negative erfaringer inn i dette. Det virker rett og slett som om du burde bearbeide dine egne erfaringer mer ut fra det du skriver.

 

HI har vært hos politiet, hun har forklart at hun ikke har fortalt samboer, hun har til og med fått forståelse for dette hos politiet. Politiet mente ikke at HI er "merkelig", som du sier hun må forvente at politiet og andre vil mene om hun ikke følger dine råd. Politiet trodde henne og forstod hvorfor hun ikke har sagt noe. HI har sikkert fortalt politiet langt mer enn hun har fortalt oss, og da vil jeg tro at hun har en god nok grunn til å bli trodd.

 

Hvis du ikke greier annet enn å tvile på HI, så er det bedre at du ikke svarer i tråden. HI trenger ikke at du fortsetter å så tvil om hennes historie.

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Takk for mange gode svar fra deg. Du virker som en fantastisk støttende person, som flere av dere! Du er en av de som dyttet meg over kanten og fikk meg til der jeg er idag :)

 

Jeg var som en ristende geleklump utafor politet, nektet å gå inn. Når jeg kom ut igjen tenkte jeg på dere som faktisk fikk meg inn!!!

 

Jeg har helt siden jeg vært barn , vært en som skulle klare meg selv og fikse mine egne problemer. Slik er jeg den dag idag. Aldri være til bry for noen, aldri legge mine problemer over på andre. Det er en av grunnene til at jeg trodde jeg skulle komme ut av dette alene, og det er en av mange grunner til at jeg ikke sier d til samboer. Jeg er mester i å "skjule" mine ting. Jeg gjør det ikke for å være slem, men forsi som regel så klarer jeg meg beat sånn sett på egenhånd. Og om dette lar seg gjøre så velger jeg det denne gangen også. Om jeg ser det blir for mye tar jeg praten. Men jeg håper jeg slipper.... Og for dere som syns det er grusomt så forstår jeg det veldig godt. Men jeg er skrudd sammen slik, og når jeg sa alt til politiet forsto hun meg og jeg håper de også respekterer det. Jeg vet ikke hvordan saken utvikler seg så jeg må ta en dag av gangen. Jeg kan ikke lenger se en uke av gangen feks og planlegge. Nå gjelder fra dag til dag og overlevelsesinnstinktet må skjerpes . Jeg må se realiteten og jeg må se hvor sinnsykt store problemer jeg har foran meg nå. Jeg har på en måte vært blind den siste tiden, og fått høre gang på gang at dette er min skjebne ... For jeg er bygd slik.... Sykt? Ja, men når man sitter midt inni det, hører det om og om igjen ... Da sitter det der og jeg kan ikke noe for det. Selvtilliten har ALLTID vært lav. Psyken høy. Dårlig kombinasjon kanskje. Vet ikke.

Mange av dere hadde nok ikke blitt osyket ned slik, men noen... Noen kan falle i det nettet....

Bare tenk dere hvor sur han er nå, forsi jeg ikke svarer...jakten hans har steget er hakk... Bare tenk når han får vite jeg har sladret ! !! Faaen (sorry) men jeg grøsser inni meg. En del av byrden er borte Pga jeg var åpen.

 

Beklager at dere syns det er ille at jeg la det ut på et mamma forum. Men hvor kunne jeg ellers legge ut noe slik? Jeg er (eller var) helt alene. Helt til dere løftet meg opp er par hakk! Når det står på som verst så skal dere skjermes. Dere skal ikke gå igjennom redsel, jakt, angrep osv. Det slipper dere! Det blir hos meg.... Men å få råd i starten, ja det trengte jeg så sårt...... Gudene vet hva som hadde skjedd om jeg ikke skrev inn her.

Så sorry om det plaget eller forstyrret. Jeg fikk hjelp iallfall! På tross av mye...

 

PS, du som lurte på hvordan jeg kan skjule mld som tikker inn osv... Den mannen vet når jeg er alene... Får alltid kun mld når jeg er alene .......

 

Og ang hvis jeg mister tlf osv, jeg sender alle beviser til et sikkert sted som kan tas tilbake :)

 

Takk gode jenter

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaer er også mennesker, for de som ikke visste det. Anonymforumet brukes til hva som helst. Skal man ikke kunne be om råd og hjelp etter at man har blitt mamma, eller? Gud bedre meg, så trassig det hadde blitt her hvis man ikke kunne snakke om annet enn dumme svigermødre, barnesykdommer, eller graviditetssymptomer.



Anonymous poster hash: 1bbe8...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mammaer er også mennesker, for de som ikke visste det. Anonymforumet brukes til hva som helst. Skal man ikke kunne be om råd og hjelp etter at man har blitt mamma, eller? Gud bedre meg, så trassig det hadde blitt her hvis man ikke kunne snakke om annet enn dumme svigermødre, barnesykdommer, eller graviditetssymptomer.

 

Anonymous poster hash: 1bbe8...c2d

Når man hører et desperat rop om hjelp, så klager man ikke på at det ble ropt på feil sted, da hjelper man hvis man kan! HI, det er én eller kanskje nitten få som har klaget på at du skrev dette her, alle vi andre synes det var bra at du gjorde det og er enormt glade og lettet over at du nå får hjelp! Jeg anbefaler deg å overse innleggene som ikke støtter deg, dem har du ikke bruk for. Ønsker deg alt godt!

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mammaer er også mennesker, for de som ikke visste det. Anonymforumet brukes til hva som helst. Skal man ikke kunne be om råd og hjelp etter at man har blitt mamma, eller? Gud bedre meg, så trassig det hadde blitt her hvis man ikke kunne snakke om annet enn dumme svigermødre, barnesykdommer, eller graviditetssymptomer.

 

Anonymous poster hash: 1bbe8...c2d

Når man hører et desperat rop om hjelp, så klager man ikke på at det ble ropt på feil sted, da hjelper man hvis man kan! HI, det er én eller kanskje nitten få som har klaget på at du skrev dette her, alle vi andre synes det var bra at du gjorde det og er enormt glade og lettet over at du nå får hjelp! Jeg anbefaler deg å overse innleggene som ikke støtter deg, dem har du ikke bruk for. Ønsker deg alt godt!

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Noen få skulle det stå, ikke nitten. Autocorrect...

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det positivt for et mamma forum at man har tråder der mennesker skal kontakte barnevern og politiet og får tips om hva de skal gjøre? Klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i hverdagen, men hvis det blir akutt situasjoner som er skremmende for brukerne av siden hva da? Det er mange som har sagt at HI ikke bør skrive mer. Hun har fått hjelp nå. Så?

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Her er ikke det vesentlige om denne tråden er positiv for forumet, det viktige her er at hi, som var og er i en ekstrem situasjon oppsøkte hjelp her, og det ga henne mot til å oppsøke hjelp i det virkelige liv også. Jeg vil du det er fantastisk om forumet kan brukes til å hjelpe noen ut fra en så grusom situasjon som hi var og er i.

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

 

Nå er det en som ber om hjelp pga brukket fot og liten baby. Folk sender penger til mennesker de ikke kjenner. Hva om noen bare utnytter godtroende brukere her inn? Er litt skeptisk ja!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hun med brukket fot ba ikke om hjelp. Men var fortvilet og lurte på hva hun skulle gjøre. Stor forskjell der.

 

Anonymous poster hash: b75f8...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at HI kunne bruke dette forumet til å søke råd.

Hun er en mamma i en utrolig vanskelig situasjon. Hvorfor skulle hun ikke be andre om råd her?

I tillegg har det faktisk fungert - forumet har vært med på å gjøre denne mammaen i stand til å søke hjelp hos politiet som kan hjelpe henne videre.

 

Om noen synes en slik tråd blir for sterk eller skremmende så er det bare å ikke klikke seg inn på tråden. Det er heldigvis ikke ofte, men det har skjedd flere ganger at desperate og redde mødre har søkt hjelp her. De blir som regel rådet til å oppsøke politi, krisesenter osv. Det er mange oppegående og fornuftige damer på forumet, og også mange som sitter på erfaringer som kan være nyttige for den som søker hjelp.

 

Om man ikke liker en tråd er det bare å la være å klikke seg inn på den.

 

Dette er i høyeste grad en tråd som det er viktig å ha rom for! Her har en mamma fått mot til å søke hjelp i en situasjon som ellers kunne utviklet seg veldig skummelt, både for henne og barna hennes.

 

Jeg er en av de som skrev at HI ikke skulle skrive mer - men det gikk kun på detaljer som enten kan røpe hvem hun er eller for mange detaljer slik at mannen det er snakk om kan kjenne det igjen. Heller ikke hva hun har avtalt med politiet eller detaljer om sine dager fremover bør hun si noe om. Med tanke på hennes sikkerhet.

 

Men å dele sine tanker og følelser rundt en så vanskelig sak, det må hun kunne gjøre, mener jeg.

Som # 292 over her skrev: "Når man hører et desperat rop om hjelp, så klager man ikke på at det ble ropt på feil sted, da hjelper man hvis man kan!"

Jeg mener at det heller ikke ble ropt på feil sted...

 

Jeg synes det er flott at vi har et forum hvor mødre i en så fortvilt situasjon kan be om råd og få fornuftige råd av andre mødre (eller fedre) og kommende foreldre. Ja, det er mange som i dagene og ukene fremover vil ha HI i tankene og lure på hvordan det går med henne, om hun er trygg osv. Men det tåler vi hvis vi har valgt å engasjere oss i tråden. Hvis man ikke tåler det så holder man seg bare borte fra tråden.

 

HI, det er mange som er veldig glad for at du turde å spørre om råd her, og som er glad for at du fant styrken i deg selv til å søke hjelp <3



Anonymous poster hash: baa36...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for ar jeg kan få ut frustrasjon osv her inne.... Dere har på en måte reddet meg litt.. Dagene fremover blir harde og da er det godt å lufte seg litt

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, du sier at du har fått hjelp fra politiet. Du har snakket med venner og ansatte på skolen der du går. Da er du ikke lenger en ensom ulv på nettet. Jeg kjenner mennesker som måtte svømme fra Utøya og andre mennesker og som har opplevd mye. Et sted trenger man fred fra tragedie og elendighet. Om DIB kan ha et forum for voldsutsatte kvinner så er det bra av de. Men jeg tviler strekt på at fagfolk vil synes det er en god idee! Du har heldigvis ventiler og da kan du gi slipp på denne siden. Flott at du følte du fikk hjelp her inne. Det var en opplevelse å møte deg!



Anonymous poster hash: bcde7...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mennesker er dette forumet det eneste de har. Hvis det da hjelper å skrive her- for ikke å snakke om redder liv- så får de få lov til det.

Det er uansett ikke vi som bestemmer hva som skal skrives her, det er det administrasjonen som gjør.

 

HI, klem til deg. Ikke gi deg, dette skal du greie deg gjennom, vi heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HI, du sier at du har fått hjelp fra politiet. Du har snakket med venner og ansatte på skolen der du går. Da er du ikke lenger en ensom ulv på nettet. Jeg kjenner mennesker som måtte svømme fra Utøya og andre mennesker og som har opplevd mye. Et sted trenger man fred fra tragedie og elendighet. Om DIB kan ha et forum for voldsutsatte kvinner så er det bra av de. Men jeg tviler strekt på at fagfolk vil synes det er en god idee! Du har heldigvis ventiler og da kan du gi slipp på denne siden. Flott at du følte du fikk hjelp her inne. Det var en opplevelse å møte deg!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

Hvem faen har gjort deg til sjef over internett?

 

Anonymous poster hash: 75884...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HI, du sier at du har fått hjelp fra politiet. Du har snakket med venner og ansatte på skolen der du går. Da er du ikke lenger en ensom ulv på nettet. Jeg kjenner mennesker som måtte svømme fra Utøya og andre mennesker og som har opplevd mye. Et sted trenger man fred fra tragedie og elendighet. Om DIB kan ha et forum for voldsutsatte kvinner så er det bra av de. Men jeg tviler strekt på at fagfolk vil synes det er en god idee! Du har heldigvis ventiler og da kan du gi slipp på denne siden. Flott at du følte du fikk hjelp her inne. Det var en opplevelse å møte deg!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Så sympatisk du var da!

 

Anonymous poster hash: f966d...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...