Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får kraftige trusler nå, siden jeg ikke svarer og det er ingen tvil om at han er rundt neste sving når jeg minst forventer det. Så jeg må se meg over skuldrene en ekstra gang. Rett og slett paranoid....

 

Kjempeglad jeg ble tatt på alvor. :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får kraftige trusler nå, siden jeg ikke svarer og det er ingen tvil om at han er rundt neste sving når jeg minst forventer det. Så jeg må se meg over skuldrene en ekstra gang. Rett og slett paranoid....

 

Kjempeglad jeg ble tatt på alvor. :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Kanskje litt stygt å si, men flott! Ikke svar han og ta vare på alt! Dess mer han sender, dess mer graver ham sin egen grav;) snakk med de som vet om dette for å få luftet deg litt og sørg for at du ikke er alene:)

 

Dette går bra til slutt!:)

 

Anonymous poster hash: 4c57a...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg får kraftige trusler nå, siden jeg ikke svarer og det er ingen tvil om at han er rundt neste sving når jeg minst forventer det. Så jeg må se meg over skuldrene en ekstra gang. Rett og slett paranoid....

 

Kjempeglad jeg ble tatt på alvor. :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Kanskje litt stygt å si, men flott! Ikke svar han og ta vare på alt! Dess mer han sender, dess mer graver ham sin egen grav;) snakk med de som vet om dette for å få luftet deg litt og sørg for at du ikke er alene:)

 

Dette går bra til slutt!:)

 

Anonymous poster hash: 4c57a...976

Var da ikke meningen å være anonym her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg får kraftige trusler nå, siden jeg ikke svarer og det er ingen tvil om at han er rundt neste sving når jeg minst forventer det. Så jeg må se meg over skuldrene en ekstra gang. Rett og slett paranoid....

 

Kjempeglad jeg ble tatt på alvor. :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Kanskje litt stygt å si, men flott! Ikke svar han og ta vare på alt! Dess mer han sender, dess mer graver ham sin egen grav;) snakk med de som vet om dette for å få luftet deg litt og sørg for at du ikke er alene:)

 

Dette går bra til slutt!:)

 

Anonymous poster hash: 4c57a...976

Jeg skjønte meningen og jeg syns også det er bra. Ekkelt,men bra. Bår jeg ikke svarer så mister jeg litt kontroll, om du skjønner... Og det liker jeg ikke , men jeg får det nok til!

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kraftige trusler nå, siden jeg ikke svarer og det er ingen tvil om at han er rundt neste sving når jeg minst forventer det. Så jeg må se meg over skuldrene en ekstra gang. Rett og slett paranoid....

 

Kjempeglad jeg ble tatt på alvor. :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Jeg forstår redselen din, HI. Du har god grunn for den. Så vær forsiktig og ta vare på deg selv.

Snakk med samboeren og faren din så fort som mulig. Du trenger dem.

 

Husk også at at når han nå kommer med de truslene han gjør, så styrker han din sak, han gir deg beviser. Sånn sett er det bra at han truer deg mer nå. Selv om det blir mer skremmende for deg.

 

Han truer deg mer nå fordi han tror han har brutt deg mer ned enn det han faktisk hadde gjort. Han tror fremdeles han kan kontrollere deg og situasjonen. Hadde han trodd at du hadde gått til politiet så hadde han ikke lagt bevisene opp i hånden din slik han nå gjør.

Så det er til din fordel at han truer deg mer nå.

 

Men at det er en farlig mann, det tror jeg deg på.

 

Skjer det en endring, at du mener du føler deg enda mer truet selv om han ikke er helt i nærheten av deg, da kontakter du politiet umiddelbart igjen. Enhver utvikling i mer skremmende retning så tar du kontakt med politiet på nytt.

 

Vær sterk - du skal komme deg ut av dette!

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg får kraftige trusler nå, siden jeg ikke svarer og det er ingen tvil om at han er rundt neste sving når jeg minst forventer det. Så jeg må se meg over skuldrene en ekstra gang. Rett og slett paranoid....

 

Kjempeglad jeg ble tatt på alvor. :)

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Kanskje litt stygt å si, men flott! Ikke svar han og ta vare på alt! Dess mer han sender, dess mer graver ham sin egen grav;) snakk med de som vet om dette for å få luftet deg litt og sørg for at du ikke er alene:)

 

Dette går bra til slutt!:)

 

Anonymous poster hash: 4c57a...976

Jeg skjønte meningen og jeg syns også det er bra. Ekkelt,men bra. Bår jeg ikke svarer så mister jeg litt kontroll, om du skjønner... Og det liker jeg ikke , men jeg får det nok til!

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Jeg ser den, men det beste er jo å gjøre som politiet har sagt;) dessuten har man ikke full kontroll når man har med psykopater å gjøre.. dessverre..

Hvis du ønsker, kan du bare sende meg en pm;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å ikke svare fratar du ham endel " makt" han blir usikker.

 

Jeg vet ikke hva politiet har anbefalt deg, men det jeg vet er klokt er å legge om de daglige rutinene så langt som mulig. Dvs, feks handle til andre tidspunkter på andre butikker enn vanlg, forsøk så langt som mulig å forlat hjemmet ditt til andre tider, bruk gjerne bakdør hvis mulig, ta taxi, annen rute osv.

 

Ikke røp din gjøren og ladet på sosiale media, i så fall legg ut falske statuser om at du er på andre steder enn du faktisk er, men opplys alltid noen nære om hvor du skal/ befinner deg og avtal feks å ringe til en gitt tid, da vet de hvis du ikke tar kontakt at de skal kontakte deg og da eventuelt kontakte politiet hvis de ikke oppnår kontakt.

 

Ønsker deg alt godt og håper dette løser seg.

 

Jeg vil uansett anbefale deg å snakke med en psykolog, du er tross alt et offer her og det kan være nyttig å få samlet litt tanker og bearbeidet det du nå har vært utsatt for, psykisk terror er også et overgrep.

Endret av Ugl@ ruger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å ikke svare fratar du ham endel " makt" han blir usikker.

 

Jeg vet ikke hva politiet har anbefalt deg, men det jeg vet er klokt er å legge om de daglige rutinene så langt som mulig. Dvs, feks handle til andre tidspunkter på andre butikker enn vanlg, forsøk så langt som mulig å forlat hjemmet ditt til andre tider, bruk gjerne bakdør hvis mulig, ta taxi, annen rute osv.

 

Ikke røp din gjøren og ladet på sosiale media, i så fall legg ut falske statuser om at du er på andre steder enn du faktisk er, men opplys alltid noen nære om hvor du skal/ befinner deg og avtal feks å ringe til en gitt tid, da vet de hvis du ikke tar kontakt at de skal kontakte deg og da eventuelt kontakte politiet hvis de ikke oppnår kontakt.

 

Ønsker deg alt godt og håper dette løser seg.

 

Jeg vil uansett anbefale deg å snakke med en psykolog, du er tross alt et offer her og det kan være nyttig å få samlet litt tanker og bearbeidet det du nå har vært utsatt for, psykisk terror er også et overgrep.

Takk for lure tips. Ikke tenkt så langt faktisk. Jeg er ikke på noen sosiale medier, så den bekymringen slipper jeg. Skjult nr, ikke søkbar på noe sted faktisk. :) men man finner da alltid noen. JEg skal alliere meg med noen venner ang det. Jeg har en del døtid fremover ( vil ikke si når her) men, da florerer tankene og bekymringene. I form av at jeg ikke burde være hjemme alene, heller i bil alene ( enn hjemme altså!) slike ting. 

 

JEg har aldri sett på meg selv som et offer for hverken det ene eller andre. Ikke engang nå som han holder på... Men kanskje jeg er det...allikevel? 

Personen har ikke fått noe kontakt fra politi osv, men min stillhet gjør at han absolutt merker at noe er annerledes, mtp først sinna mld tilbake, og så stille..musestille. han mener jeg gjemmer meg....

 

jeg er redd for hva nærmeste fremtid vil bringe.... skikkelig! og har ikke nok venner til å.. "henge" meg på de heller..om dere skjønner. men men. Jeg skal ta i bruk tipsene dine om å si ifra osv. 112 burde være på speed dial.....  Voldsalarm skal søkes om.

 

For mine tanker er... kommer ikke personen nå på onsdag,så kan planene ha blitt kraftig endret, og resultatet er uforutsigbarhet. usikkerhet og problemer...

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en idé som du kan vurdere: hva med å få deg nytt, hemmelig nummer og la politiet få det gamle sim-kortet, så kan de håndtere truslene direkte og du slipper å se dem?

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du snakke med kjæresten din? Det kan jo ikke bli tryggere enn det på en måte?



Anonymous poster hash: 769e9...a44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en idé som du kan vurdere: hva med å få deg nytt, hemmelig nummer og la politiet få det gamle sim-kortet, så kan de håndtere truslene direkte og du slipper å se dem?

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

problemet er at truslene er jo ikke bare rettet på tlf.Jo, akkurat nå. Men ikke når han faktisk stiller opp.... :/

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Samsungtelefonene har en funksjon der du legger inn noen nummer som vil få nødsmelding hvis du gjør noe bestemt med telefonen (husker ikke helt hva). Kanskje din telefon også har noe slikt?

 

 

Det er ikke du som mister kontrollen ved ikke å svare ham, det er han. Det er derfor han blir sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsungtelefonene har en funksjon der du legger inn noen nummer som vil få nødsmelding hvis du gjør noe bestemt med telefonen (husker ikke helt hva). Kanskje din telefon også har noe slikt?

 

 

Det er ikke du som mister kontrollen ved ikke å svare ham, det er han. Det er derfor han blir sint.

nødsmeldinger? hva skjer da? hmm. har både samsung og iphone. bytter litt på bare :) iphonen er nyeste tilskuddet. 

 

nei, det er vel han som mister kontrollen, jeg merker han hisser seg opp.... og jakten er da sterkere. kraftigere og hissigere... det sa jeg også til politiet. noe de forsto. 

 

men jeg fikk en slags ro/kontroll når jeg svarte. Vanskelig å forklare. men jeg har ikke skrevet noe. Samler på alt jeg får nå. Og håper egentlig på jeg får masse mld fremover....

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det kan være positivt å ikke se på seg selv som et offer. Aksepter situasjonen og gå videre. Jeg husker godt min egen usikkerhet med tanke på fremtiden. så aldri på meg selv som offer. Jeg hadde ingen venner og måtte begynne på nytt et annet sted. Jeg tenkte jeg vil heller være alene resten av mitt liv enn å leve under de forferdelige forholdene. Livet endret seg, og nå har jeg bare gode folk rundt meg. Det vil endre seg for deg også. Hold fast ved målet, det du ønsker så vil det ordne seg på sikt.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble møtt på en god måte hos politiet! Håper alt dette fører til at de tar jævelen og at du får fred! Lykke til på onsdag!

 

Anonymous poster hash: dd4bf...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble møtt på en god måte hos politiet! Håper alt dette fører til at de tar jævelen og at du får fred! Lykke til på onsdag!

 

Anonymous poster hash: dd4bf...15f

veldig glad at politiet tok meg på alvor med en gang, og støttet meg. Og så at det faktisk er alvorlige trusler. Glad mld tikket inn når jeg satt der også. Føler jeg har mange "Muligheter" nå, enn feks igår. VEien er lang, hard og skummel. men nå er jeg iallfall iekke alene slik jeg har vært de siste mnd...

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få en kontaktperson i politiet som du kan videresende disse meldingene til? Eller hva med å sende kopier til en venninne eller din far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke forstår er hvordan det er mulig å skjule slikt for en man bor sammen med? Hvordan har du f.eks, tenkt å forklare voldsalarmen? Om det "tikker" inn mld slik hele tiden, begynner ikke samboeren din å lure? Jeg fatter bare ikke hvordan det er mulig.



Anonymous poster hash: 8f2c2...2c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være positivt å ikke se på seg selv som et offer. Aksepter situasjonen og gå videre. Jeg husker godt min egen usikkerhet med tanke på fremtiden. så aldri på meg selv som offer. Jeg hadde ingen venner og måtte begynne på nytt et annet sted. Jeg tenkte jeg vil heller være alene resten av mitt liv enn å leve under de forferdelige forholdene. Livet endret seg, og nå har jeg bare gode folk rundt meg. Det vil endre seg for deg også. Hold fast ved målet, det du ønsker så vil det ordne seg på sikt. Anonymous poster hash: 654c8...b08

Å være et offer betyr ikke at man er svak, men å innse at man er et offer for slik terror og nedpsyking er endel av det å ta tak i situasjonen. Slike overgrep trenger bearbeiding.

 

HI vil etter dette uansett utfall slite med usikkerhet og redsel i lang tid for denne personen og vil trenge både hjelp og støtte både privat i sitt eget nettverk, men bør også få profesjonell hjelp, både psykolog, voldsalarm og et besøksforbud rettet mot denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI bør også legge alle kort på bordet til samboer her. Jeg forstår at det er vanskelig, men det ubehaget får tåles. Han vil bli sint, redd, skuffet, men jeg tror at det vil komme for en dag uansett, bedre å være ærlig nå og ta den kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd sammen med en sånn mann, du gjør best i å komme deg til h..... Vekk fra fyren . Mest sannsynligvis så har han det bare i kjeften. Det viste seg at det var sånn med min eks. Han truet med noenlunde det samme som du HI skriver her. Men da jeg kontaktet politi, og familievernkontoret og tilslutt fikk han ut av livet mitt, så fikk det ingen konsekvenser Ifm av de truslene som var framsatt fra eksen . Skulle tro det var min tidligere samboer du var utsatt for og han var også øyet oppe i systemet og satt med makt, men har ikke sett mye til den makten etter at politiet ble koblet inn ..

 

Anonymous poster hash: 2fcce...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI bør også legge alle kort på bordet til samboer her. Jeg forstår at det er vanskelig, men det ubehaget får tåles. Han vil bli sint, redd, skuffet, men jeg tror at det vil komme for en dag uansett, bedre å være ærlig nå og ta den kampen.

 

HI bør også legge alle kort på bordet til samboer her. Jeg forstår at det er vanskelig, men det ubehaget får tåles. Han vil bli sint, redd, skuffet, men jeg tror at det vil komme for en dag uansett, bedre å være ærlig nå og ta den kampen.

Bare spør for egen læring. Er det en grunn til at du ikke snakker til HI men til et tenkt oss? Kan det være noe med samboeren som gjør at HI er så redd? Hvordan kan man få henne til å åpne seg mer opp om livet hun lever? 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kan vel ikke henlegge uten å etterforske det litt først? Snakk med politiet fort fort fort, og legg alle kort på bordet. Si at du er livredd og ikke vær alene!! Få deg et besøksforbud eller noe sånt, men i allefall. SNAKK med samboeren din, det ville i allefall jeg gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte rett ut til politiet at jeg ikke sier til han og hvorfor og hun forsto det. Så jeg vil på dette punktet la vær. Den tid kommer, men den tid er faktisk ikke nå. Akkurat nå er fokuset kun på å komme ut av dette, lære meg å takle, og så fortelle. Denne mannen min kjenner jeg ut og inn og vet at det er best. Politiet forsto.......

 

Jeg sier atter en gang takk for at dere fikk meg til å snakke. Fikk meg til å få det ut og ikke tro jeg kunne klare dette i stillhet.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Nødsmeldinger som i "Jeg er i en nødssituasjon!" eller lignende, jeg husker ikke helt hva det står. Disse sendes automatisk fra telefonen din når du taster inn en eller annen kommando.

 

Du bør laste ned en "call recorder"-app, som tar opp alle samtaler fra telefonen. Det er ikke ulovlig så lenge du selv deltar i samtalen, rent etisk er det selvsagt litt i skyggeland, men vet handler det om å samle opp alt han sier/gjør. Andre samtaler du har med andre kan også bli verdifulle. Jeg har faktisk vært borti at slike opptak holdt som bevis hos politiet, selv om det kanskje ikke gjør det i en rettssak...bare et tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...