Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Har du iPhone? Der kan man blokkere nummere..

 

Men dette med samboeren din.. Regner med grunnen til at du ikke vil si noe er fordi du vil ha et voldsomt forklaringsproblem..??

Hvordan kom du egentlig i kontakt med denne mannen? På en sjekkeside?

Å flørte på nett/sms er jo ikke akkurat akseptabelt for mange. Men jeg tror bare du må erklære unntakstilstand her, for sikkerheten kommer først! Legg deg flat, fortell mannen din om denne psykoen. Han MÅ bare forstå alvoret bak å ha en gal person etter seg. Så får han heller kjefte på deg når den andre mannen er tatt..

 

Og som andre sier; selv om du har flørtet eller psykoen mener du har lagt opp til dette, man har lov til å ombestemme seg. Selv om du kan ha vært med på "leken" i starten så må man faktisk respektere når den andre ønsker seg ut. Så han kommee ingen vei med argumentet om at du må finne deg i dette bare fordi du var med på det i begynnelsen. Man kan når som helst sette på bremsen..

 

 

 

Anonymous poster hash: 78cae...de6

Har iphone ja. Ganske ny i iphone gamet. Jeg skal iallfall da prøve å få blokkert nummerene hans, etter at jeg kan få noen bekreftelses mld kanskje . Jeg vil heller snakke med politiet osv, så får jeg ta samboeren etterhvert, som det kommer. 

 

via chat.no faktisk. var bare tidsfordriv en kjedelig dag.  det skjer aldri igjen iallfall. 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI,

 

du må gjerne synes jeg er en suppegjøk med henge pupper og fett hår. Det viktigste er at du føler andre følelser enn frykt nå. Hvis du ikke har sagt noe til mannen din men velger å "skjerme" han så vil politiet tro du lyver når de ringer ham. Politiet vil ikke informere deg om alt de gjør, den miste hodeløse handling så er det du som har provosert denne mannen og ikke motsatt. En god venninne av meg tok selvmord etter å ha anmeldt vold pga hun fikk skyld deling. Verdens beste jente som ikke er her mer!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

seriøst???? Politiet skal man jo kunne stole på!!! man skal jo kunne stole på at de har taushetsplikt!!!! de kan jo ikke bare ringe han, uten min samtykke! nå ble jeg bare deprimert. Så grusomt med din venninne :( :(

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI

bli her nå! Venninnen min sa ikke et ord til noen rundt seg. Hun snakket kun i gåter. Snakk med samboern din HI vær, så snill snakk! Ingen skal skacde deg eller gjøre deg deprimert! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg vet jeg til slutt må snakke med han. Men jeg vil bare høre hva jeg kan gjøre, av politiet. Jeg skal selvsagt være helt ærlig med politiet, jeg vil bare ut av dette helvetet på en beste måte..... jeg vet at hvis jeg sier det til han, så mister jeg han også ( uten tvil) Så jeg vil på alle mulige måter sitte igjen med iallfall han. derfor har jeg valgt å vente for å se hvordan det blir! men jeg trodde liksom politiet kunne hjelpe :( åh herregud.........

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 



Anonymous poster hash: bcde7...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har takket være dere sagt det til flere rundt meg, noe som føles lettere, for da ser jeg selv hvor ille det er. Så dere er grunnen til at jeg klarte det faktisk! jeg hadde ikke sagt det til noen før jeg skrev her inne. Selv om det er mange som tror jeg dikter det opp, så sitter det noen her ute som har tro, som har fått meg til å åpne meg! og det klarner veldig mye for meg. Så jeg takker dere...

 

Ja, jeg blir kjempe bekymret for politiet, MEN jeg har samtidig ike noe valg. Jeg trodde frem til igår at jeg skulle klare å komme meg vekk fra han på egenhånd, men jeg er hans bytte, og jakten hans har vart lenge. Han kommer ikke til å slippe meg. Han sa jo selv 50-60 ganger med meg før han vurderer å gå videre. innen da hadde jeg jo vært død.......

 

så takk til dere...



Anonymous poster hash: 5cae8...930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

 

Du er nødt til å gå til politiet, for om noe skjer med deg, så har de det logget.

Og du må si det til så mange du kan rundt deg, jo flere som vet, jo svakere er denne mannen!

 

Anonymous poster hash: 75884...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

 

Du er nødt til å gå til politiet, for om noe skjer med deg, så har de det logget.

Og du må si det til så mange du kan rundt deg, jo flere som vet, jo svakere er denne mannen!

 

Anonymous poster hash: 75884...c5d

 

ja, jeg går dit for å loggføre det for jeg regner med, og er sikker på at han kommer etter meg. Ikke en gang... men flere... Finner han denne tråden så sliter jeg jo men.. La oss håpe ikke det skjer. JEg har kniv og spray med meg overalt og det akter jeg å gå med frem til jeg er sikker.... til jeg er trygg! 

 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nå ble jeg rørt her. Jeg er dust når det gjelder å se nettverk og strategier andre har. Har bare akseptert det. Tror du trenger en person som ser godt og kan lage en plan til deg. Du og jeg hadde nok endt opp redde i en hytte på fjellet. Noen av oss tenker ikke logisk når vi blir redd derfor trenger vi de som gjør det, selv om de er litt sure og negative :) Stå på!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nå ble jeg rørt her. Jeg er dust når det gjelder å se nettverk og strategier andre har. Har bare akseptert det. Tror du trenger en person som ser godt og kan lage en plan til deg. Du og jeg hadde nok endt opp redde i en hytte på fjellet. Noen av oss tenker ikke logisk når vi blir redd derfor trenger vi de som gjør det, selv om de er litt sure og negative :) Stå på!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

hehe ser det for meg...... :) så lenge det er låser osv på hytta så..... :P 

 

JEg kjenner de som kunne stilt opp og banket han, men det hjelper vel ikke sånn i lengden...... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er også litt av din sikkerhet. Her dokumenterer du jo på mange måter Hva som skjer. Og ingen av oss har noen mulighet til å vite hvem du snakker om, bare at det er en mann i eller i nærheten av Vestfold. Det kan jo være flere tusen. Men om noe skjer med deg, vet vi alle her Hva forhistorien var. Håper virkelig det ordner seg for deg. Du MÅ sette din egen sikkerhet og barnets sikkerhet foran det at din samboer vil bli sint og kanskje gå. Masse lykke til!

 

Anonymous poster hash: 2d403...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er også litt av din sikkerhet. Her dokumenterer du jo på mange måter Hva som skjer. Og ingen av oss har noen mulighet til å vite hvem du snakker om, bare at det er en mann i eller i nærheten av Vestfold. Det kan jo være flere tusen. Men om noe skjer med deg, vet vi alle her Hva forhistorien var. Håper virkelig det ordner seg for deg. Du MÅ sette din egen sikkerhet og barnets sikkerhet foran det at din samboer vil bli sint og kanskje gå. Masse lykke til!

 

Anonymous poster hash: 2d403...b24

har ikke tenkt på det slik, men du har jo rett. 

Mannen bor på østlandet iallfall.... "heldigvis" ikke i vestfold.... men veien er fremdeles ikke lang vel og merke.. men men... gruer meg til imorgen men vet at det må til for å få et bra liv.

å føle seg fanget i sitt eget liv, ikke gøy.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nå ble jeg rørt her. Jeg er dust når det gjelder å se nettverk og strategier andre har. Har bare akseptert det. Tror du trenger en person som ser godt og kan lage en plan til deg. Du og jeg hadde nok endt opp redde i en hytte på fjellet. Noen av oss tenker ikke logisk når vi blir redd derfor trenger vi de som gjør det, selv om de er litt sure og negative :) Stå på!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

hehe ser det for meg...... :) så lenge det er låser osv på hytta så..... :P

 

JEg kjenner de som kunne stilt opp og banket han, men det hjelper vel ikke sånn i lengden...... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Så godt at du kan le nå HI. Huff, ikke bruk vold det løser ikke noe. Nå føler jeg at du har mer og mer beina på jorden. Ikke la denne opplevelsen endre livet ditt, hold fast ved alt det positive du har og er! Gud jeg var redd hun der dama med pil og buen snart skulle stå på min dør (må være lov å le). God klem :)

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nå ble jeg rørt her. Jeg er dust når det gjelder å se nettverk og strategier andre har. Har bare akseptert det. Tror du trenger en person som ser godt og kan lage en plan til deg. Du og jeg hadde nok endt opp redde i en hytte på fjellet. Noen av oss tenker ikke logisk når vi blir redd derfor trenger vi de som gjør det, selv om de er litt sure og negative :) Stå på!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

hehe ser det for meg...... :) så lenge det er låser osv på hytta så..... :P

 

JEg kjenner de som kunne stilt opp og banket han, men det hjelper vel ikke sånn i lengden...... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Så godt at du kan le nå HI. Huff, ikke bruk vold det løser ikke noe. Nå føler jeg at du har mer og mer beina på jorden. Ikke la denne opplevelsen endre livet ditt, hold fast ved alt det positive du har og er! Gud jeg var redd hun der dama med pil og buen snart skulle stå på min dør (må være lov å le). God klem :)

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

hvilken dame med pil og bue...? 

Vel, jeg har klart å holde på dette alene i såpass lang tid nå, at nå som jeg har fått noe ut, så kan jeg smile av en morsom ting. dere har jo vært veldig støttende for meg. Mer enn dere kanskje vet. for første gangn på noen måneder har jeg åpnet meg, og ikke levd i den lille farlige bobla.... selv om jeg har helvetet foran meg, så ... har dere hjulpet

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet skal jo prøve å finne bevis mot denne mannen. Dermed tar de også kontakt med samboeren din for å få han til å hjelpe med å bekrefte historien din.

 

Politiet kommer ikke til å tro på deg om samboeren sier at du har helt normal oppførsel hjemme, han vet ingenting og merker ikke noe på deg.

 

Politiet trenger mer enn bare dine ord. Dersom alle vitner sier du er helt normal og virker ikke redd og ingen vet noe, da vil politiet tro det er oppdiktet.

 

Politiet sin oppgave er å etterforske, og det involverer andre mennesker.

 

Vi hadde de på døra her når nabokona ble banket av mannen. Vi visste lite før politiet banket på men la jo to og to sammen. Fortalte selvsagt alt vi visste.

 

Nabokona fikk ikke beskjed om at de kontaktet naboene, men fikk jo en mye sterkere sak da alle naboene sa det de visste. (Flere visste mye mer enn oss)

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet skal jo prøve å finne bevis mot denne mannen. Dermed tar de også kontakt med samboeren din for å få han til å hjelpe med å bekrefte historien din.

 

Politiet kommer ikke til å tro på deg om samboeren sier at du har helt normal oppførsel hjemme, han vet ingenting og merker ikke noe på deg.

 

Politiet trenger mer enn bare dine ord. Dersom alle vitner sier du er helt normal og virker ikke redd og ingen vet noe, da vil politiet tro det er oppdiktet.

 

Politiet sin oppgave er å etterforske, og det involverer andre mennesker.

 

Vi hadde de på døra her når nabokona ble banket av mannen. Vi visste lite før politiet banket på men la jo to og to sammen. Fortalte selvsagt alt vi visste.

 

Nabokona fikk ikke beskjed om at de kontaktet naboene, men fikk jo en mye sterkere sak da alle naboene sa det de visste. (Flere visste mye mer enn oss)

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

men hele livet har jeg klart å skjule ting for folk rundt meg. Alltid! skal det nå gå mot meg? Eneste samboer har merket er at jeg sover så urolig og drømmer masse. Ikke mer enn det.... skal jeg straffes for at jeg klarer å skille slike ting? 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

 

HI 

nå gir jeg meg det ble for mye minner om ting jeg har opplevd og andre. Husk ingen situasjoner er like. Du vet mye nå. Det er mange damer her inne som ser deg. Lykke til, det ordner seg.

 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg er kjempe glad for at du kom med din historie. Man trenger å høre de sidene som man ikke forventer av det norske politi, men desverre så er det vel noe som skjer. Grusomt å høre om din historie.  JEg håper det går bra med deg og dine.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Huff, hadde ikke trodd den skulle komme ut av meg har gravd den så dypt. Dette var kjempe snilt av deg. Tusen takk. Ta vare på deg selv, være så snill.

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Hadde du ikke vært anonym hadde jeg sendt deg en pm... 

 

Man trenger å høre begge sider for alt er ikke svart og hvitt, det forstår jeg. Og det er også en del av det jeg frykter hender meg. Blir jeg ikke trodd, så har mannen rett... og jeg faller rett ned i edderkoppnettet hans... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Nå ble jeg rørt her. Jeg er dust når det gjelder å se nettverk og strategier andre har. Har bare akseptert det. Tror du trenger en person som ser godt og kan lage en plan til deg. Du og jeg hadde nok endt opp redde i en hytte på fjellet. Noen av oss tenker ikke logisk når vi blir redd derfor trenger vi de som gjør det, selv om de er litt sure og negative :) Stå på!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

hehe ser det for meg...... :) så lenge det er låser osv på hytta så..... :P

 

JEg kjenner de som kunne stilt opp og banket han, men det hjelper vel ikke sånn i lengden...... 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Så godt at du kan le nå HI. Huff, ikke bruk vold det løser ikke noe. Nå føler jeg at du har mer og mer beina på jorden. Ikke la denne opplevelsen endre livet ditt, hold fast ved alt det positive du har og er! Gud jeg var redd hun der dama med pil og buen snart skulle stå på min dør (må være lov å le). God klem :)

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

hvilken dame med pil og bue...? 

Vel, jeg har klart å holde på dette alene i såpass lang tid nå, at nå som jeg har fått noe ut, så kan jeg smile av en morsom ting. dere har jo vært veldig støttende for meg. Mer enn dere kanskje vet. for første gangn på noen måneder har jeg åpnet meg, og ikke levd i den lille farlige bobla.... selv om jeg har helvetet foran meg, så ... har dere hjulpet

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

Hehe :) Hærlig :)

 

Vel i følge galne religiøse som jeg mest sliter med så er jeg en engel og sååååååå hellig. SIkkert, bare veldig strengt oppdrat. Helvete kan du bare glemme det finnes ikke. Sender deg en god sang

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Politiet skal jo prøve å finne bevis mot denne mannen. Dermed tar de også kontakt med samboeren din for å få han til å hjelpe med å bekrefte historien din.

 

Politiet kommer ikke til å tro på deg om samboeren sier at du har helt normal oppførsel hjemme, han vet ingenting og merker ikke noe på deg.

 

Politiet trenger mer enn bare dine ord. Dersom alle vitner sier du er helt normal og virker ikke redd og ingen vet noe, da vil politiet tro det er oppdiktet.

 

Politiet sin oppgave er å etterforske, og det involverer andre mennesker.

 

Vi hadde de på døra her når nabokona ble banket av mannen. Vi visste lite før politiet banket på men la jo to og to sammen. Fortalte selvsagt alt vi visste.

 

Nabokona fikk ikke beskjed om at de kontaktet naboene, men fikk jo en mye sterkere sak da alle naboene sa det de visste. (Flere visste mye mer enn oss)

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

men hele livet har jeg klart å skjule ting for folk rundt meg. Alltid! skal det nå gå mot meg? Eneste samboer har merket er at jeg sover så urolig og drømmer masse. Ikke mer enn det.... skal jeg straffes for at jeg klarer å skille slike ting? 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

HI vi gode jenter blir straffet for å holde kjeft! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Herregud, for en trasig situasjon hi! Jeg skjønner at du har vært uheldig og rotet deg borti en helt feil type person, men for å være helt ærlig med deg blir jeg skikkelig provosert når jeg ser hvordan du uttrykker deg. Du høres jo ut som det perfekte offer jo! Ta deg selv i nakken jente! Rett ryggen og vær sterk, for h......!

Slutt å svare "underdanig" på meldinger! Slutt å svare i det hele tatt! Skal liksom den der lille dritten av en fyr komme inn i klasserommet og du skal følge med uten protester? Lam til slaktebenken? Hvorfor skal du det egentlig?? Lag en scene da så noen ringer politiet, masse vitner hvis du er redd ingen vil tro på deg.

Lykke til videre; "mann" deg opp og slutt å være offer. Den fyren der skulle ikke hatt noe godt rykte lenger i lokalmiljøet hvis jeg hadde vært deg. Riv ham ned fra pidestallen for meg :)

 

Anonymous poster hash: 7438f...1fe

HI, du synes nok at det er vondt å bli stilt tvil til. Dessverre så er det akkurat det du vil møte om du søker "offentlig" hjelp. Søk privat hjelp i form av lege og advokat de vil være dine støttespillere. Begynner du å grine på politi stasjonen så vil de nok sende deg til legevakten, derfra ender du gjerne opp med en innleggelse på psykiatrisk mens du hele tiden trodde at det å vise følelser er ok.

Bruk dine nærmeste, la de lese alt ikke vær flau, du trengte nok å leve litt og personen på nettet utnyttet det.

Få noen til å følge deg til skolen og snakk med lærerne dine. Få noen medstudenter til å følge deg noen dager. Du kan bytte nr og lukke facebook. Kanskje vil frykten du føler nå aldri bli borte, men med tiden lærer du deg å leve med den. Det er selvsagt helt galt at noen skal kunne gjøre dette mot et annet menneske, men det finnes så mange som lever i grå sonen at mye dritt får passere uten at det blir stoppet. Om man kan hente energi ut av å være sadist så er man syk! Et normalt menneske vill føle skam og skyld om det påfører andre skade!

Det er ikke ditt ansvar å stoppe en kriminell galning det er politiet som har. Ikke spill helt. 

 

Glad du føler at du får råd og at du tenker selv, fortsett med det, men involver mennesker du kjenner og stoler på nå. Tror alle som er glad i deg vil tilgi deg raskt og bare ønske å beskytte deg på alle måter.

 

Vær strek!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg grein meg så godt som tom for tårer og hadde småproblemer og snakke mellom hulkene til tider, hos politiet. Og jeg ble ikke sendt til lege, heller ikke innlagt på noen form for avdeling. Jeg kom i tillegg inn alene med tydelige tegn på å ha nesten ikke sove og grått i et par døgn i tillegg, følte meg rett og slett som en zombie. Gikk heller ut overasket over at jeg fikk hjelp, og de ringte knapt en time etter og bekreftet et besøksforbud i tillegg. 

 

Jeg gikk selv med troen på at de ikke kom til å tro meg og nå kom jeg til å få et verre hælvette enn det jeg hadde før, og en av grunnene til at jeg ventet lenge var historier som dine anonym 389. Jeg kunne ha fått hjelp litt over 1 år tidligere, men valgte og vente for politiet gjorde bare vondt verre.....

 

Synes det er veldig dårlig av deg anonym 389 og drive og skremme HI med politiet. 

 

Godt det gikk fint med deg. Det er din tolkning at jeg skremmer. Har jeg ikke lov å si hva jeg opplevde? 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Min tolkning er at du fraråder politiet, og det er skremmende. Å si sin mening er en ting, men når man fremmer at å gå til politiet og viser følelser gjør at du ender opp innlagt på psykiatrien og at man mister barna, da er man i mine øyne ute etter å skremme... HI må skaffe hjelp der hun kan, og politiet er rette veien og gå.

 

Der tar du feil igjen! Hvorfor har du et så ekkelt bilde? For å skremme? På seg selv kjenner man andre.

 

HI snakke med samboeren din. Uansett hvordan dette begynte så har du ikke skyld for det som skjer nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Ut fra det du skiver som: "Begynner du å grine på politi stasjonen så vil de nok sende deg til legevakten, derfra ender du gjerne opp med en innleggelse på psykiatrisk mens du hele tiden trodde at det å vise følelser er ok."

 

Det er trasig at du har opplevd negativt med politiet, men å komme med å heller oppsøke lege og advokat blir feil. Hva kan legen gjøre? eller en advokat? Du må til politiet uansett og de vil si det samme! Jordmoren jeg hadde sendte meg til politiet, helsesøster, lege, rådgivere, advokater osv. sendte meg til politiet for de kunne ikke hjelpe.

 

Politiet skal etterforske ei sak, selvfølgelig blir jo også ting stilt tvil til! Det er jo derfor man etterforsker for å se om det stemmer. Nå har HI bevis, og er denne mannen dum nok til å legge frem nettdelen vil hun stå sterkere hvis hun er ærlig fra starten. Er det snakk om ord mot ord så har de ingen bevis og gå på, men de kan faktisk fortsatt hjelpe. 

 

Har ei venninne som ikke fikk hjelp, og vet du hva? Det var faktisk ikke rart, hun tok kontakt med mannen hun anmeldte og var likegyldig når hun anmeldte som om det var ikke så farlig. Hun synes de er håpløse... Hun hadde til og med vitner og fysiske bevis som sms og ting på facebook, hun fikk ikke hjelp pga hun ikke tok politiets hjelp seriøst, for de gjorde jo ingenting.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Politiet skal jo prøve å finne bevis mot denne mannen. Dermed tar de også kontakt med samboeren din for å få han til å hjelpe med å bekrefte historien din.

 

Politiet kommer ikke til å tro på deg om samboeren sier at du har helt normal oppførsel hjemme, han vet ingenting og merker ikke noe på deg.

 

Politiet trenger mer enn bare dine ord. Dersom alle vitner sier du er helt normal og virker ikke redd og ingen vet noe, da vil politiet tro det er oppdiktet.

 

Politiet sin oppgave er å etterforske, og det involverer andre mennesker.

 

Vi hadde de på døra her når nabokona ble banket av mannen. Vi visste lite før politiet banket på men la jo to og to sammen. Fortalte selvsagt alt vi visste.

 

Nabokona fikk ikke beskjed om at de kontaktet naboene, men fikk jo en mye sterkere sak da alle naboene sa det de visste. (Flere visste mye mer enn oss)

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

men hele livet har jeg klart å skjule ting for folk rundt meg. Alltid! skal det nå gå mot meg? Eneste samboer har merket er at jeg sover så urolig og drømmer masse. Ikke mer enn det.... skal jeg straffes for at jeg klarer å skille slike ting? 

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

 

 

Dette er en av grunnene til at jeg tidligere i tråden skrev at det er så viktig at du i hvert fall forteller din far. Kan du ikke få din far til å komme til deg i kveld, eller at du drar til ham, så kan du prate med ham før du drar til politiet i morgen?

 

Jeg er helt enig i at du også bør snakke med din samboer om dette. Men om du ikke greier å snakke med samboeren før du går til politiet så snakk i hvert fall med din far. Han kan støtte deg, og med tanke på at du også er redd for hva det at du har chattet med en annen mann kan gjøre for forholdet ditt, så kan det evt forklares hvorfor du ikke har sagt noe til din samboer før du snakker med politiet. Men du bør snakke med din samboer når du har vært hos politiet. Din far kan evt kanskje også være en støtte for deg i eller etter en samtale med din samboer, for å støtte deg, for å skape samhold mellom din samboer og din far om å beskytte deg osv.

 

Jo lengre din samboer holdes utenfor, jo verre blir det å fortelle, og jo verre risikerer du det blir for ham også. Hvis du ikke snakker med samboeren før du går til politiet i morgen, så fortell dem at du har prøvd å holde det skjult for ham. Alle kort på bordet.

 

Jeg er også en av de som er altfor "flink" til å skille, og jeg har erfart at det ikke lønner seg i lengden, for de som ikke greier det på samme måte forstår det ikke.

 

De samtalene du må ta blir tøffe, men du må ta dem, og det verste er å gå og grue seg.

 

Så hopp i det! Du er allerede godt i gang.

 

Du kan også ta en utskrift av denne tråden, den beskriver mye av det du sier. Fortell politiet om denne tråden også, og at det var gjennom den at du fikk mot til å gå til politiet.

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Herregud, for en trasig situasjon hi! Jeg skjønner at du har vært uheldig og rotet deg borti en helt feil type person, men for å være helt ærlig med deg blir jeg skikkelig provosert når jeg ser hvordan du uttrykker deg. Du høres jo ut som det perfekte offer jo! Ta deg selv i nakken jente! Rett ryggen og vær sterk, for h......!

Slutt å svare "underdanig" på meldinger! Slutt å svare i det hele tatt! Skal liksom den der lille dritten av en fyr komme inn i klasserommet og du skal følge med uten protester? Lam til slaktebenken? Hvorfor skal du det egentlig?? Lag en scene da så noen ringer politiet, masse vitner hvis du er redd ingen vil tro på deg.

Lykke til videre; "mann" deg opp og slutt å være offer. Den fyren der skulle ikke hatt noe godt rykte lenger i lokalmiljøet hvis jeg hadde vært deg. Riv ham ned fra pidestallen for meg :)

 

Anonymous poster hash: 7438f...1fe

HI, du synes nok at det er vondt å bli stilt tvil til. Dessverre så er det akkurat det du vil møte om du søker "offentlig" hjelp. Søk privat hjelp i form av lege og advokat de vil være dine støttespillere. Begynner du å grine på politi stasjonen så vil de nok sende deg til legevakten, derfra ender du gjerne opp med en innleggelse på psykiatrisk mens du hele tiden trodde at det å vise følelser er ok.

Bruk dine nærmeste, la de lese alt ikke vær flau, du trengte nok å leve litt og personen på nettet utnyttet det.

Få noen til å følge deg til skolen og snakk med lærerne dine. Få noen medstudenter til å følge deg noen dager. Du kan bytte nr og lukke facebook. Kanskje vil frykten du føler nå aldri bli borte, men med tiden lærer du deg å leve med den. Det er selvsagt helt galt at noen skal kunne gjøre dette mot et annet menneske, men det finnes så mange som lever i grå sonen at mye dritt får passere uten at det blir stoppet. Om man kan hente energi ut av å være sadist så er man syk! Et normalt menneske vill føle skam og skyld om det påfører andre skade!

Det er ikke ditt ansvar å stoppe en kriminell galning det er politiet som har. Ikke spill helt. 

 

Glad du føler at du får råd og at du tenker selv, fortsett med det, men involver mennesker du kjenner og stoler på nå. Tror alle som er glad i deg vil tilgi deg raskt og bare ønske å beskytte deg på alle måter.

 

Vær strek!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Jeg grein meg så godt som tom for tårer og hadde småproblemer og snakke mellom hulkene til tider, hos politiet. Og jeg ble ikke sendt til lege, heller ikke innlagt på noen form for avdeling. Jeg kom i tillegg inn alene med tydelige tegn på å ha nesten ikke sove og grått i et par døgn i tillegg, følte meg rett og slett som en zombie. Gikk heller ut overasket over at jeg fikk hjelp, og de ringte knapt en time etter og bekreftet et besøksforbud i tillegg. 

 

Jeg gikk selv med troen på at de ikke kom til å tro meg og nå kom jeg til å få et verre hælvette enn det jeg hadde før, og en av grunnene til at jeg ventet lenge var historier som dine anonym 389. Jeg kunne ha fått hjelp litt over 1 år tidligere, men valgte og vente for politiet gjorde bare vondt verre.....

 

Synes det er veldig dårlig av deg anonym 389 og drive og skremme HI med politiet. 

 

Godt det gikk fint med deg. Det er din tolkning at jeg skremmer. Har jeg ikke lov å si hva jeg opplevde? 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Min tolkning er at du fraråder politiet, og det er skremmende. Å si sin mening er en ting, men når man fremmer at å gå til politiet og viser følelser gjør at du ender opp innlagt på psykiatrien og at man mister barna, da er man i mine øyne ute etter å skremme... HI må skaffe hjelp der hun kan, og politiet er rette veien og gå.

 

Der tar du feil igjen! Hvorfor har du et så ekkelt bilde? For å skremme? På seg selv kjenner man andre.

 

HI snakke med samboeren din. Uansett hvordan dette begynte så har du ikke skyld for det som skjer nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Ut fra det du skiver som: "Begynner du å grine på politi stasjonen så vil de nok sende deg til legevakten, derfra ender du gjerne opp med en innleggelse på psykiatrisk mens du hele tiden trodde at det å vise følelser er ok."

 

Det er trasig at du har opplevd negativt med politiet, men å komme med å heller oppsøke lege og advokat blir feil. Hva kan legen gjøre? eller en advokat? Du må til politiet uansett og de vil si det samme! Jordmoren jeg hadde sendte meg til politiet, helsesøster, lege, rådgivere, advokater osv. sendte meg til politiet for de kunne ikke hjelpe.

 

Politiet skal etterforske ei sak, selvfølgelig blir jo også ting stilt tvil til! Det er jo derfor man etterforsker for å se om det stemmer. Nå har HI bevis, og er denne mannen dum nok til å legge frem nettdelen vil hun stå sterkere hvis hun er ærlig fra starten. Er det snakk om ord mot ord så har de ingen bevis og gå på, men de kan faktisk fortsatt hjelpe. 

 

Har ei venninne som ikke fikk hjelp, og vet du hva? Det var faktisk ikke rart, hun tok kontakt med mannen hun anmeldte og var likegyldig når hun anmeldte som om det var ikke så farlig. Hun synes de er håpløse... Hun hadde til og med vitner og fysiske bevis som sms og ting på facebook, hun fikk ikke hjelp pga hun ikke tok politiets hjelp seriøst, for de gjorde jo ingenting.... 

 

Mangler du helt sosiale antenner?

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet skal jo prøve å finne bevis mot denne mannen. Dermed tar de også kontakt med samboeren din for å få han til å hjelpe med å bekrefte historien din.

 

Politiet kommer ikke til å tro på deg om samboeren sier at du har helt normal oppførsel hjemme, han vet ingenting og merker ikke noe på deg.

 

Politiet trenger mer enn bare dine ord. Dersom alle vitner sier du er helt normal og virker ikke redd og ingen vet noe, da vil politiet tro det er oppdiktet.

 

Politiet sin oppgave er å etterforske, og det involverer andre mennesker.

 

Vi hadde de på døra her når nabokona ble banket av mannen. Vi visste lite før politiet banket på men la jo to og to sammen. Fortalte selvsagt alt vi visste.

 

Nabokona fikk ikke beskjed om at de kontaktet naboene, men fikk jo en mye sterkere sak da alle naboene sa det de visste. (Flere visste mye mer enn oss)

 

Anonymous poster hash: 753ae...526

 

Det der er noe forbanna tull. Ikke far med løgn. 

Jeg har jobbet nok opp mot politiet og i samarbeid med dem til å vite hva jeg snakker om. De kommer IKKE til å ringe samboeren til HI!

Iallefall ikke i uten videre.

 

Ikke la deg skremme av dette HI

 

Anonymous poster hash: 75884...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir helt oppgitt over hvor tafatt det går an å bli. 

 

For ei sutring og syting, kom deg til politiet og få det overstått. Du er forøvrig en idiot som ikke forteller dette til samboeren din, i verste fall blir dette en sak og da har du et helvetes forklaringsproblem når du må inn til avhør osv.

 

Igjen, hvor dum går det an å bli? Håper mange leser denne tråden og lærer hva man IKKE gjør i slike situasjoner.



Anonymous poster hash: d40f3...327
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI,

det er ille det du forteller.

Jeg har selv vært fanget, i starten var det små ting som ga meg dårlig samvittighet. Så utviklet det seg tilå bli værre og værre.Vold og trusler. Å komme seg vekk var vanskelig. Når jeg ville dra kom han etter og var helt crazy. Jeg ble holdt fanget i mange timer helt til jeg hadde overgitt meg. Jeg fortalte det ikke til noen. Men andre merket det alikvel at jeg ikke var den samme. Jeg hadde omtrent ingen venner igjen. De fleste ble ikke godkjent. Fikk aldri besøke familie alene. Jeg vet hvor vanskelig det er å føle seg fanget i et edderkoppspinn. Og hvor vanskelig det er å komme seg ut.

Hvordan jeg klarte det var litt flaks. Uten å røpe slutthistorien var det min pappa som reddet meg. Han kom og hentet meg mens jeg var innelåst. Jeg ble tatt med til et sted langt unna. Etterhvert fikk jeg et nytt bosted.

Uten forvarsel dukket denne personen opp igjen. Truet, hadde en forferdelig oppførsel. Ville ha penger. Jeg betalte. Dumme meg. Jeg bare orket ikke å kjempe. Jeg måtte gå til politiet en gang. Var blitt slått og truet mitt eget hjem. Det jeg erfarte flere ganger. Personen så at skulle ikke slå osv. Men det var ikke til å stole på. Det skjedde gjentatte ganger. Jeg sier det til deg. Ikke stol på denne mannen.

Jeg hadde ingen skriftlige ting å vise til. Politiet var veldig hyggelig å snakke med. De ville jeg skulle anmelde det. Jeg tørte ikke.Jeg ville ikke ødelegge for denne personen. Pluss at det var mye trusler mot meg hvis jeg anmeldte. Personen ville ødelegge livet mitt for alltid. Ødelegge slik at jeg aldri kunne leve et normalt liv igjen. Det tror jeg absolutt han var i stand til. Altså ikke bare en tom trussel. Jeg måtte gå å snakke med noen for å styrke meg opp til å forlate dette. Det tik meg årevis å komme meg opp. Bestemme over mitt eget liv og sette grenser.

Jeg håper du greier det også. Jeg måtte flytte enda en gang. Jeg var også maks heldig med at den personen jeg snakker om fikk et forhold til noen andre. Og glemte meg. Jeg føler ingen fare lengre. Jeg hadde gått rett til politiet om det hadde skjedd meg på nytt. Evt dratt til et krisesenter. Jeg ville flyttet med tanke på barnas sikkerhet. Null kontakt. Jeg måtte si i klær tekst at jeg ønsket ikke å ha kontakt lengre. Hvis ikke det blir akseptert er det bare å kontakte politiet. Du har loven på din side. Forskjellen på meg nå er at jeg hadde ikke funnet meg i en slik oppførsel. Det er ikke bra det du opplever. Jeg ser ut i fra det du skriver at mannen som truer deg er enda farligere enn det jeg har opplevd. Jeg forstår ikke hvorfor du frivillig tenker å bli med å la han gjennomføre det han vil.

For å komme videre må du hente møte inni deg. Mot og styrke. Bestem deg i dag å si nei. Sett foten ned. Jeg gjorde det selv mange ganger og ble fysisk angriper hver gang. Til kreftene mine var tomme. Det varte i mange timer dag eller natt. Jeg klarte det ikke alene. Innse det med engang. Dette klarer du ikke alene. Jeg måtte en stund late som. Jeg bodde i samme hus. Planla hvordan jeg skulle komme vekk uten å bli oppdaget. Du har ikke tid. Du må gjøre noe nå. Det kan ikke vente. Du må ha en plan. Jeg håper du møter noen som kan hjelpe deg hos politiet. Det du opplever er svært ødeleggende for psyken. Lar du han gjøre det han sier blir sporene dypere. Jeg er enda ikke helt bra etter 15 år. Men jeg har kommet et langt stykke på meg. Selvtilliten min har vært så dårlig at jeg nesten ikke har kunnet jobbe. Unner deg ikke det. Jeg har tapt vanvittig mye inntekt. Det er prisen jeg betaler for å holde det for meg selv så lenge. Ikke ba om hjelp i tide.Håper du klarer det.

 

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Noen skrivefeil. Jeg ble fysisk angripet mange ganger. Håper du klarer å forstå det jeg skrev selv om det er noen skrivefeil.

 

Anonymous poster hash: 654c8...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...