Gå til innhold

jeg trenger råd og hJELP ang trusler og farlig person


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest meg igjennom denne tråden og det hele virker lite troverdig.

 

Skulle dette være sant får du gå til politiet, legge fram truslene, være ærlig om hvordan dere kom i kontakt.

 

Vil du risikere å feks bli smittet med en uhelbredelig kjønnsykdom? At han skal få enda " mer" på deg som pressmiddel? Gjør noe nå, så kan du kansje berge forholdet du alt er i. Du påstår at du er " sterk", vel hvis du lar deg bryte ned så lett psykisk av en mann gjennom meldinger så kan du umulig være særlig sterk.

Å risikere å bli " frivillig" voldtatt, ja jeg kaller det faktisk det i dette tilfellet er det mest idiotiske du kan utsette deg for. Jeg har opplevd og overlevd en grov voldtekt selv, det jeg angrer mest i ettertid var at jeg fortrengte det og ikke gikk til politiet, men jeg var ung og var redd for at det hele skulle henlegges og ville bare " glemme", noe jeg innser nå er umulig av flere årsaker.

 

Så av respekt for alle andre kvinner som er utsatt og kan utsettes for denne jævelen så anmeld og få stoppet ham!

 

Og er dette dikt og løgn, skaff deg et liv, visse ting tuller man bare ikke med! Liker man det bør man heller sette seg ned å skrive en krim novelle eller roman.

Jeg har som sagt alliert meg med en venninne, fortalt alt. Vist mld osv. Og hu blir med meg til politiet. SKulle ønske det ikke var ekte. Men det er det. Troverdig eller ei.  Jeg håper han blir stoppet. Ja.

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det var akkurat dette jeg har fått printet inn i lang tid, det er ingen som kommer til å tro meg.Nettopp fordi det virker usannsynlig...



Anonymous poster hash: 5cae8...930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til HIDu må nesten ha litt forståelse for at noe av det du skriver kan skurre litt for oss som leser. Det betyr ikke at vi ikke tror deg.Det som kan virke litt rart er at du ikke virker så redd for barna, samboeren din eller familien. Er han så gal så klart han kan true dem.Du virker mer bekymret for hans familie enn din egen, det kan for oss virke litt rart. Forstår du er redd, virker som du har all grunn til det. Ikke forklar til politi som du gjør til oss, da vil de nok henlegge.Kan jeg spørre om du har hatt et forhold til ham, vært utro? er det derfor du ikke vil fortelle samboer om ham?Anonymous poster hash: 41ea7...d82

 

jeg har ikke hatt et forhold, eller vært utro med denne mannen nei. Jeg er ikke bekymret over hans familie i den forstand ( at han er slem med de) , bare syns synd på dama at hu ikke vet hva som foregår. For jeg er ikke den første, og ikke den siste. Jeg har ikke vært bekymret for min familie på den måten nei, for det har aldri vært snakk om, annet at det kun er meg som står i skuddilden. Jeg trengte bare råd, og det har jeg fått nå, om å gå til politiet, og det skal jeg selvsagt gjøre. Jeg har ingen grunn til å finne på dette, og får ikke politiet frem tidligere mld, så skal jeg skaffe det, for der er det mer enn nok som viser at denne personen er gal. Desverre. Så beklager at tråden utviklet seg til "at jeg lyver". Legger denne død, og håper jeg får hjelp til uken... Anonymous poster hash: 5cae8...930

Og det er her troverdigheten stopper for meg. Du føler synd på familien hans?? Det burde være din familie! Du er mor, HI, det er der ansvaret ditt ligger. Men jeg leser masse fraskrivelser her.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var akkurat dette jeg har fått printet inn i lang tid, det er ingen som kommer til å tro meg.Nettopp fordi det virker usannsynlig... Anonymous poster hash: 5cae8...930

Du har jo ikke snakket med politiet en gang......Uff, hvis dette er ekte: stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!



Anonymous poster hash: bcde7...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Herregud du trenger ikke tro på meg! det er meg som sitter i skitten!! det er meg som har problemet over ørene, men jeg har ikke turt å gjøre noe med det, for jeg har trodd det kanskje går over! men det gjør ikke det! men takket være NOEN her inne, så søker jeg i det minste hjelp hos politiet!!!

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Herregud du trenger ikke tro på meg! det er meg som sitter i skitten!! det er meg som har problemet over ørene, men jeg har ikke turt å gjøre noe med det, for jeg har trodd det kanskje går over! men det gjør ikke det! men takket være NOEN her inne, så søker jeg i det minste hjelp hos politiet!!! Anonymous poster hash: 5cae8...930

Veldig bra. Lykke til med det, HI.

 

Det er lørdagsmorgen nå, kos deg med barna dine. :)

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!Anonymous poster hash: bcde7...389

Herregud du trenger ikke tro på meg! det er meg som sitter i skitten!! det er meg som har problemet over ørene, men jeg har ikke turt å gjøre noe med det, for jeg har trodd det kanskje går over! men det gjør ikke det! men takket være NOEN her inne, så søker jeg i det minste hjelp hos politiet!!! Anonymous poster hash: 5cae8...930

Veldig bra. Lykke til med det, HI.

 

Det er lørdagsmorgen nå, kos deg med barna dine. :)

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

 

Støttes! Det skal ihvertfall jeg gjøre, arg skulle ha holdt meg helt web fri! Takk for nada HI!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært ærlig med politiet og sagt at det begynte som en flørt men utviklet seg til noe sykt som har gjort deg redd for liv og helse. Det ser de da stadig vekk? Bare fordi man har vært med på A betyr vel ikke at man har forpliktet seg til å være med på alt frem til Å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Må innrømme at det er et bra manus til en spennende psycho thriller på en fredagskveld, gjerne i armkroken til mannen og med et glas vin attåt da :-p

 

Anonymous poster hash: 961f4...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Må innrømme at det er et bra manus til en spennende psycho thriller på en fredagskveld, gjerne i armkroken til mannen og med et glas vin attåt da :-p

 

Anonymous poster hash: 961f4...68d

 

Hehe, ja :) Men det ble ingen action film i går. Dette holdt mer enn nok!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Siste gang jeg gidder å gå inn på en slik tråd. Like desperat som babyen min druknet nesten. Eneste jeg fikk ut av dette var en dårlig søvn. Men det bryr nok ikke HI seg om. Det er som hun tror hun er med i en action film eller noe. Sjukt!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Må innrømme at det er et bra manus til en spennende psycho thriller på en fredagskveld, gjerne i armkroken til mannen og med et glas vin attåt da :-p

 

Anonymous poster hash: 961f4...68d

 

Hehe, ja :) Men det ble ingen action film i går. Dette holdt mer enn nok!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

Ikke sant, men jeg må si at jeg har tenkt på denne tråden. Skjønner ikke at en mor er så naiv til å gi tel. nr til fremmede og at hun ikke tenker på barna.

 

Anonymous poster hash: 769e9...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI du må ha noe du sliter med psykisk bortsett fra denne fyren.. Hjelpes for et opplegg....

 

Anonymous poster hash: 32cad...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre så sitter det folk på nettet og dikter opp slike historier, de prøver å få andre til å tro på historiene sine for på den måten å latterliggjøre de som tror på dem - enten de innrømmer at det er tull eller ikke.

 

MEN - så er det også dessverre et faktum at det ER folk som opplever slikt. Det er folk som opplever grusomme mareritt, som kanskje ikke forstår hverken hvordan de ble lurt inn i det, og som ikke aner hvordan de skal komme seg ut av det. For den dagen de forstår at de må komme seg bort så er de som regel så hjernevasket, truet og skremt at de ikke ser logiske utveier. De er blitt fortalt at ingen vil tro dem. At det vil påstås at de ble med på det selv osv. osv. osv.

 

De som opplever slike ting trenger hjelp. Hjelp til å forstå hva de står i og at det ER en måte å komme seg ut av en slik situasjon!

 

Til dere som synes at det er så rart at HI ikke har tenkt at barna kan være i fare, dere har ikke forstått hvordan slike menn som HI forteller om opererer. Hvis denne mannen på et tidligere tidspunkt hadde sagt noe som truet HIs barn så ville det trolig ha vekket HI nok til å søke hjelp. Hadde det skjedd på et tidligere tidspunkt så hadde mannen ikke rukket å manipulere henne nok, han hadde ikke greid å redusere henne til noe han kan kontrollere. En mann som opererer slik denne mannen gjør er utspekulert, han vet hvordan han skal styre situasjonen, han vet hvor langt han kan gå, men også hva som er for mye slik at han mister kontroll over HI. Å true barna hennes på et tidligere tidspunkt - eller til og med i dag - vil være for tidlig, for han har ikke knekt henne fullstendig enda.

Hvis HI hadde møtt mannen til uken og gjort det han ønsker, da ville mannen ha fått en myyyye større makt over henne, og da kunne han ha begynt med mer tydeligere trusler. Trolig så ville han ha ventet enda litt lenger, avhengig av hvor nedbrutt HI ble etter første gang han overgrep seg på henne.

 

Jeg tror faktisk at HI forteller sannheten her, men tar jeg feil så spiller det ingen rolle. For jeg vet det finnes så syke personer der ute som den mannen HI forteller om. Jeg vet at det er personer som lever i slike grusomme mareritt uten å vite hvordan de skal komme seg ut av det. Og som regel så er det kvinner som opplever slike mareritt.

 

Denne mannen har nok meget bevisst unnlatt å snakke om barna til HI. Tvert imot har han latt henne få inntrykk av at han bryr seg om sine barn og sin familie. Enda en del av spillet mot HI fordi hun da vil tro at en mann som elsker barna sine ikke kan være i stand til slike grusomheter som han først bare antydet, og nå har begynt å true med. Det at han fremhever at han er "kjent" og at han har kontakter er også en måte å psyke ned på og gi HI en følelse av å ikke være verdt noe, i hvert fall langt mindre enn ham, og at hvis hun mot formodning skulle tenke seriøst på å søke hjelp så har han overbevist henne om at ingen vil tro henne, og at han uansett har kontakter han kan benytte til å komme seg unna.

På toppen av alt så har han manipulert henne nok til at hun faktisk synes synd på en uskyldig kone og hennes barn. Og det er ikke så rart - denne konen har et monster av en mann og barna har et monster til far. Og så lenge HI ikke gjør noe med situasjonen så kan de kanskje leve resten av livet på denne illusjonen. Denne mannen har manipulert HI slik at hun til og tar hensyn til hans familie.

Denne mannen er "god" i sitt grusomme spill. Det er IKKE HI som er unormal i denne situasjonen!!

 

Historien HI forteller kan virke for utrolig til å være sann - men det er akkurat en slik fremgangsmåte de sykeste bruker for å få full kontroll over sine offer. De argumenterer og snur på alt slik at man tviler på seg selv, på alle. En mann som det HI beskriver er sadist - han har lyster og behov for "makt" som ikke er i nærheten av noe vanlige folk har. Han får energi ved å ødelegge andre, ikke bare fysisk, for det er for enkelt. Han ønsker å tyne ut alt av et offer, egen vilje, følelsen av å være verdt noe, troen på at man er verdt noe.... en slik mann stopper ikke før han har ødelagt alt som kvinnen en gang kjente som seg selv.

HVIS ingen stopper ham! Men han KAN stoppes!

 

Og som jeg og andre har sagt før, eneste måten å stoppe ham på er ved å koble inn politiet og å la så mange i sin umiddelbare omkrets av nære få vite om det. Jo flere som vet, jo mindre makt får denne mannen. Når HI ikke lenger er alene så kan han ikke lenger suge ut av henne kraft og vilje og tro på seg selv slik han har gjort. Han greier ikke lenger å overbevise henne om at alt er hennes egen feil.

For hun vil ha personer rundt seg som bryr seg og som forteller henne sannheten, som ikke vil tillate at hun blir et videre offer for denne mannen.

 

En slik mann er kun sterk når ingen andre enn offeret vet om ham. Med det samme andre vet om han minsker kraften hans. Det betyr ikke at han ikke kan bli desperat og fremdeles kan utgjøre en fare for HI (det er derfor det er så viktig at politiet blir involvert), men kraften hans minsker. Det en slik mann trigges mest av en følelsen av å kontrollere offeret psykisk, mens den fysiske smerten han truer med er bare et middel for å oppnå psykisk smerte hos offeret, eller at han anser den fysiske smerten som en dessert til slutt.

 

Når HI tar kontakt med politiet og forteller sine nære om mannen så har hun brutt den psykiske kontrollen denne mannen har over henne. Hun har begynt å ta tilbake kontrollen over eget liv. Og det er den eneste måten hun kan komme seg ut av dette med sin egen psyke og fysikk i behold.

 

 

Håper du har orket å lese hit, HI.

Du skriver at du har fått din far til å kjøpe spray til deg og at du normalt kan snakke med din far om alt.

Jeg råder deg til å snakke med ham. Det kan være med på å styrke din historie overfor politiet, at din far er informert om alt som har skjedd. Jeg vet du er redd, at du ikke ønsker å skuffe ham, at du er redd han vil si du er skyld i dette selv. Men vet du - du har en pappa som har stilt opp for deg. Det at han kjøper en sikkerhetsspray til deg uten å stille spørsmål viser at han stoler på deg når du mener du trenger en. Det viser også at han bryr seg om deg.

Når du forteller ham om dette så vil han sikkert oppleve at frykt og sinne kommer på samme tid. Husk da at et evt sinne først og fremst kommer fordi noen truer datteren hans!

Din tabbe - at du hadde kontakt med denne mannen og gikk bak samboeren din sin rygg - din tabbe var dum og korttenkt, men den blir som en bagatell i forhold til det denne mannen truer deg med nå. Du er IKKE skyld i at denne mannen truer deg!!!!

 

Jeg tror at det vil styrke din historie overfor politiet om de vet at din far vet, og enda bedre om din far også kan være med til politiet. Husk at jo flere du involverer nå, jo mindre makt har denne mannen over deg!

Hvis du prøver å skjule historien overfor de som står deg nær så gir du mannen muligheter til å snike til seg mer makt over deg igjen. Denne mannen vil utnytte alle små "svakheter" han måtte finne. Derfor skal du ikke gi ham noen slike smutthull. Du må fortelle og du må være åpen. Jo åpnere du er om dette jo mindre muligheter får mannen å gjøre deg noe. Da finner han mindre og mindre ting han kan bruke for å presse deg tilbake under hans kontroll.

 

Til tross for at slike menn prøver å utøve stor makt over andre, så er de som regel også veldig feige. De ønsker å beholde den perfekte fasade, for det er den fasaden som gjør det mulig for ham å operere slik han gjør - fordi ingen mistenker ham å være i stand til slikt. Derfor blir et av dine sterkeste "våpen", HI, at du lar flest mulig i din nærhet få vite om det som har skjedd, hva han har gjort, hvem han er osv. Ikke på nettet, for her betyr det ikke noe som helst, for vi kjenner deg ikke og vet ikke hvem du er. Men at politiet og dine nære og kjære vet om dette - det blir ditt "våpen".

Og det må du benytte deg av. Politiet vil vurdere din sikkerhet oppi dette med evt besøksforbud, voldsalarm osv.

 

 

Til slutt - HI, selv så mye som denne mannen har psyket deg ned og manipulert deg, så har han ikke knekt deg. Du VET at det han gjør er feil, og du VET at du må komme deg ut av det. Og du vet også at veien ut går gjennom politiet!

 

Du tok initiativ ved å starte denne tråden, og det viser at du ikke er knekt. Du har fremdeles styrke i deg!

 

Du er redd for at politiet ikke skal ta deg på alvor fordi du "var med på det" til å begynne med. Men vet du, ingen har rett til å ta fra deg kontrollen over livet ditt, ingen har rett til å true din sikkerhet. Det er ikke lovlig - uansett hvilket forhold man har hatt eller ikke har hatt.

Tenk på de kvinnene som gifter seg med det som senere viser seg å være en kvinnemishandler. Det at de forelsket seg i mannen og giftet seg og fikk familie med ham gir ikke mannen rett til å true eller skade dem - hverken psykisk eller fysisk senere. Og det er også derfor menn blir dømt i retten for slikt når det kommer opp i dagen.

 

Jeg tror du blir tatt på alvor. Fortell akkurat slik det var, at det begynte uskyldig, at du ikke greide å ta de første truslene på alvor, at du syntes det var usmakelig, men at du faktisk ikke forstod at han mente alvor før nå, og at du nå er redd for din egen sikkerhet og helse.

Bare det at mannen har fulgt etter deg osv. viser at mannen er langt mer enn normalt opphengt i deg, og bare det grenser til trakassering.

 

Ikke bry deg om hva enkelte her inne sier, som ikke tror deg. Fokuser på én ting nå, HI, ta tilbake kontrollen over livet ditt på den mest fornuftige måten - politi og at dine nærmeste også blir informert.

 

Dere som mener jeg er godtroende som tar HI på alvor....  selv om det er en teoretisk mulighet for at tråden er en trolletråd, så velger jeg å ta HI på alvor og tro det hun skriver og forteller her. For jeg VET at slike ting kan skje, og jeg vet hvor "ulogisk" man kan tenke, snakke og handle når man er i en slik situasjon. Derfor velger jeg å tro på HI!

Skulle jeg ta feil, så spiller det ingen rolle heller, for da kan kanskje en som opplever noe slikt kanskje finne styrke i det som er skrevet og greie å søke hjelp for å komme seg ut av lignende mareritt. Så for meg så er ikke dette bortkastet.

 

Til HI - søk hjelp hos politiet og fortell det også til din far så fort som mulig. Han kan også hjelpe deg med å roe din samboer hvis samboeren din hisser seg mye opp og ønsker å "ta" den mannen som truer deg når han først hører historien din. La din far få lov til å være den beskyttende pappaen han sikkert ønsker å være. Du har gode støttespillere rundt deg om du lar dem få være det.

Søk etter hvert også hjelp fra en psykolog eller lignende, for jeg tror du kan trenge hjelp til å bearbeide det som har skjedd.

 

Igjen - lykke til videre, HI <3



Anonymous poster hash: baa36...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siste anonym her, #89- for et fantastisk, godt, klokt og velformulert svar!

 

Du sier mye av det jeg tenker, men skriver det på en fantastisk mye bedre måte enn jeg hadde klart. Kudos til deg, kanskje du har reddet livet til HI med dette.

 

Og HI- ta til deg det hun over meg skriver, det er viktig, sant og riktig!

 

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at politiet ikke bryr seg de snakker med den påståtte gjernings mannen som sier at dama er gal missforstår. Da får man politiet og som en trussel mot seg og de kan koble inn barnevernet. Tar HI kontakt med lege, psykolog og advokat. Samt at hun forklarer rektor at en mann har kommet med trusler om å begå vold på skolen hun jobber på, kan en av fagpersonene anmelde. HI vil da slippe en henleggelse og leve med skam om å lyve. HI tror nok at jeg vil henne vondt, min erfaring tilsier at når man er der HI er nå så blir man sett på som en løgner! HI uansett du må komme deg i kontakt med mennesker du kan samarbeide med! Du får ingenting på denne siden annet enn mer stress nå!



Anonymous poster hash: bcde7...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siste anonym her, #89- for et fantastisk, godt, klokt og velformulert svar!

 

Du sier mye av det jeg tenker, men skriver det på en fantastisk mye bedre måte enn jeg hadde klart. Kudos til deg, kanskje du har reddet livet til HI med dette.

 

Og HI- ta til deg det hun over meg skriver, det er viktig, sant og riktig!

 

*Klem*

Helt enig!

 

HI, hvis du synes det er vanskelig å fortelle, til din far, politiet eller andre, kanskje du kan starte med å vise dem hva du har skrevet her?

 

Lykke til!!

 

Anonymous poster hash: 9ab93...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min erfaring er at politiet ikke bryr seg de snakker med den påståtte gjernings mannen som sier at dama er gal missforstår. Da får man politiet og som en trussel mot seg og de kan koble inn barnevernet. Tar HI kontakt med lege, psykolog og advokat. Samt at hun forklarer rektor at en mann har kommet med trusler om å begå vold på skolen hun jobber på, kan en av fagpersonene anmelde. HI vil da slippe en henleggelse og leve med skam om å lyve. HI tror nok at jeg vil henne vondt, min erfaring tilsier at når man er der HI er nå så blir man sett på som en løgner! HI uansett du må komme deg i kontakt med mennesker du kan samarbeide med! Du får ingenting på denne siden annet enn mer stress nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

 

Min erfaring er at politiet ikke bryr seg de snakker med den påståtte gjernings mannen som sier at dama er gal missforstår. Da får man politiet og som en trussel mot seg og de kan koble inn barnevernet. Tar HI kontakt med lege, psykolog og advokat. Samt at hun forklarer rektor at en mann har kommet med trusler om å begå vold på skolen hun jobber på, kan en av fagpersonene anmelde. HI vil da slippe en henleggelse og leve med skam om å lyve. HI tror nok at jeg vil henne vondt, min erfaring tilsier at når man er der HI er nå så blir man sett på som en løgner! HI uansett du må komme deg i kontakt med mennesker du kan samarbeide med! Du får ingenting på denne siden annet enn mer stress nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

Du snakker om din erfaring. Synd du har hatt en slik erfaring.

 

Men ut fra det HI beskriver så er det mulig å hente frem bevis og hun har fremdeles en del selv. Dermed er det ikke noen henleggelsesgrunn i denne saken.

 

Det absolutt tryggeste for HI i hennes situasjon er å søke politiets hjelp. Det er politiet som har mulighet til å skaffe et besøksforbud og å gi henne en voldsalarm. Den muligheten har ingen andre.

 

Å skulle vente for så å håpe at lege eller rektor skal ta tak i saken, det kan ikke HI ta sjansen på. Dessuten så risikerer hun da at hun stiller i et dårligere lys som ikke selv søker hjelp.

 

Å skaffe seg en advokat kan være en god ide, men det viktigste nå er å sikre HIs sikkerhet og få hjelp av politiet. Om hun ikke får den responsen hun trenger der så må hun selvfølgelig umiddelbart finne seg en advokat.

 

Men å si at HI ikke skal oppsøke politiet slik saken fremstår her, det kan være et fatalt råd.

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min erfaring er at politiet ikke bryr seg de snakker med den påståtte gjernings mannen som sier at dama er gal missforstår. Da får man politiet og som en trussel mot seg og de kan koble inn barnevernet. Tar HI kontakt med lege, psykolog og advokat. Samt at hun forklarer rektor at en mann har kommet med trusler om å begå vold på skolen hun jobber på, kan en av fagpersonene anmelde. HI vil da slippe en henleggelse og leve med skam om å lyve. HI tror nok at jeg vil henne vondt, min erfaring tilsier at når man er der HI er nå så blir man sett på som en løgner! HI uansett du må komme deg i kontakt med mennesker du kan samarbeide med! Du får ingenting på denne siden annet enn mer stress nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

 

Min erfaring er at politiet ikke bryr seg de snakker med den påståtte gjernings mannen som sier at dama er gal missforstår. Da får man politiet og som en trussel mot seg og de kan koble inn barnevernet. Tar HI kontakt med lege, psykolog og advokat. Samt at hun forklarer rektor at en mann har kommet med trusler om å begå vold på skolen hun jobber på, kan en av fagpersonene anmelde. HI vil da slippe en henleggelse og leve med skam om å lyve. HI tror nok at jeg vil henne vondt, min erfaring tilsier at når man er der HI er nå så blir man sett på som en løgner! HI uansett du må komme deg i kontakt med mennesker du kan samarbeide med! Du får ingenting på denne siden annet enn mer stress nå!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

Du snakker om din erfaring. Synd du har hatt en slik erfaring.

 

Men ut fra det HI beskriver så er det mulig å hente frem bevis og hun har fremdeles en del selv. Dermed er det ikke noen henleggelsesgrunn i denne saken.

 

Det absolutt tryggeste for HI i hennes situasjon er å søke politiets hjelp. Det er politiet som har mulighet til å skaffe et besøksforbud og å gi henne en voldsalarm. Den muligheten har ingen andre.

 

Å skulle vente for så å håpe at lege eller rektor skal ta tak i saken, det kan ikke HI ta sjansen på. Dessuten så risikerer hun da at hun stiller i et dårligere lys som ikke selv søker hjelp.

 

Å skaffe seg en advokat kan være en god ide, men det viktigste nå er å sikre HIs sikkerhet og få hjelp av politiet. Om hun ikke får den responsen hun trenger der så må hun selvfølgelig umiddelbart finne seg en advokat.

 

Men å si at HI ikke skal oppsøke politiet slik saken fremstår her, det kan være et fatalt råd.

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

 

Det fatale er at politiet ikke tar slike saker særlig alvorlig! La oss håpe HI får den beste hjelpen uansett når hun kommer til politiet om det er i dag, i morgen eller om en måned. Å gå uforberedt til politiet gir en bare problemer!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dessverre så sitter det folk på nettet og dikter opp slike historier, de prøver å få andre til å tro på historiene sine for på den måten å latterliggjøre de som tror på dem - enten de innrømmer at det er tull eller ikke.

 

MEN - så er det også dessverre et faktum at det ER folk som opplever slikt. Det er folk som opplever grusomme mareritt, som kanskje ikke forstår hverken hvordan de ble lurt inn i det, og som ikke aner hvordan de skal komme seg ut av det. For den dagen de forstår at de må komme seg bort så er de som regel så hjernevasket, truet og skremt at de ikke ser logiske utveier. De er blitt fortalt at ingen vil tro dem. At det vil påstås at de ble med på det selv osv. osv. osv.

 

De som opplever slike ting trenger hjelp. Hjelp til å forstå hva de står i og at det ER en måte å komme seg ut av en slik situasjon!

 

Til dere som synes at det er så rart at HI ikke har tenkt at barna kan være i fare, dere har ikke forstått hvordan slike menn som HI forteller om opererer. Hvis denne mannen på et tidligere tidspunkt hadde sagt noe som truet HIs barn så ville det trolig ha vekket HI nok til å søke hjelp. Hadde det skjedd på et tidligere tidspunkt så hadde mannen ikke rukket å manipulere henne nok, han hadde ikke greid å redusere henne til noe han kan kontrollere. En mann som opererer slik denne mannen gjør er utspekulert, han vet hvordan han skal styre situasjonen, han vet hvor langt han kan gå, men også hva som er for mye slik at han mister kontroll over HI. Å true barna hennes på et tidligere tidspunkt - eller til og med i dag - vil være for tidlig, for han har ikke knekt henne fullstendig enda.

Hvis HI hadde møtt mannen til uken og gjort det han ønsker, da ville mannen ha fått en myyyye større makt over henne, og da kunne han ha begynt med mer tydeligere trusler. Trolig så ville han ha ventet enda litt lenger, avhengig av hvor nedbrutt HI ble etter første gang han overgrep seg på henne.

 

Jeg tror faktisk at HI forteller sannheten her, men tar jeg feil så spiller det ingen rolle. For jeg vet det finnes så syke personer der ute som den mannen HI forteller om. Jeg vet at det er personer som lever i slike grusomme mareritt uten å vite hvordan de skal komme seg ut av det. Og som regel så er det kvinner som opplever slike mareritt.

 

Denne mannen har nok meget bevisst unnlatt å snakke om barna til HI. Tvert imot har han latt henne få inntrykk av at han bryr seg om sine barn og sin familie. Enda en del av spillet mot HI fordi hun da vil tro at en mann som elsker barna sine ikke kan være i stand til slike grusomheter som han først bare antydet, og nå har begynt å true med. Det at han fremhever at han er "kjent" og at han har kontakter er også en måte å psyke ned på og gi HI en følelse av å ikke være verdt noe, i hvert fall langt mindre enn ham, og at hvis hun mot formodning skulle tenke seriøst på å søke hjelp så har han overbevist henne om at ingen vil tro henne, og at han uansett har kontakter han kan benytte til å komme seg unna.

På toppen av alt så har han manipulert henne nok til at hun faktisk synes synd på en uskyldig kone og hennes barn. Og det er ikke så rart - denne konen har et monster av en mann og barna har et monster til far. Og så lenge HI ikke gjør noe med situasjonen så kan de kanskje leve resten av livet på denne illusjonen. Denne mannen har manipulert HI slik at hun til og tar hensyn til hans familie.

Denne mannen er "god" i sitt grusomme spill. Det er IKKE HI som er unormal i denne situasjonen!!

 

Historien HI forteller kan virke for utrolig til å være sann - men det er akkurat en slik fremgangsmåte de sykeste bruker for å få full kontroll over sine offer. De argumenterer og snur på alt slik at man tviler på seg selv, på alle. En mann som det HI beskriver er sadist - han har lyster og behov for "makt" som ikke er i nærheten av noe vanlige folk har. Han får energi ved å ødelegge andre, ikke bare fysisk, for det er for enkelt. Han ønsker å tyne ut alt av et offer, egen vilje, følelsen av å være verdt noe, troen på at man er verdt noe.... en slik mann stopper ikke før han har ødelagt alt som kvinnen en gang kjente som seg selv.

HVIS ingen stopper ham! Men han KAN stoppes!

 

Og som jeg og andre har sagt før, eneste måten å stoppe ham på er ved å koble inn politiet og å la så mange i sin umiddelbare omkrets av nære få vite om det. Jo flere som vet, jo mindre makt får denne mannen. Når HI ikke lenger er alene så kan han ikke lenger suge ut av henne kraft og vilje og tro på seg selv slik han har gjort. Han greier ikke lenger å overbevise henne om at alt er hennes egen feil.

For hun vil ha personer rundt seg som bryr seg og som forteller henne sannheten, som ikke vil tillate at hun blir et videre offer for denne mannen.

 

En slik mann er kun sterk når ingen andre enn offeret vet om ham. Med det samme andre vet om han minsker kraften hans. Det betyr ikke at han ikke kan bli desperat og fremdeles kan utgjøre en fare for HI (det er derfor det er så viktig at politiet blir involvert), men kraften hans minsker. Det en slik mann trigges mest av en følelsen av å kontrollere offeret psykisk, mens den fysiske smerten han truer med er bare et middel for å oppnå psykisk smerte hos offeret, eller at han anser den fysiske smerten som en dessert til slutt.

 

Når HI tar kontakt med politiet og forteller sine nære om mannen så har hun brutt den psykiske kontrollen denne mannen har over henne. Hun har begynt å ta tilbake kontrollen over eget liv. Og det er den eneste måten hun kan komme seg ut av dette med sin egen psyke og fysikk i behold.

 

 

Håper du har orket å lese hit, HI.

Du skriver at du har fått din far til å kjøpe spray til deg og at du normalt kan snakke med din far om alt.

Jeg råder deg til å snakke med ham. Det kan være med på å styrke din historie overfor politiet, at din far er informert om alt som har skjedd. Jeg vet du er redd, at du ikke ønsker å skuffe ham, at du er redd han vil si du er skyld i dette selv. Men vet du - du har en pappa som har stilt opp for deg. Det at han kjøper en sikkerhetsspray til deg uten å stille spørsmål viser at han stoler på deg når du mener du trenger en. Det viser også at han bryr seg om deg.

Når du forteller ham om dette så vil han sikkert oppleve at frykt og sinne kommer på samme tid. Husk da at et evt sinne først og fremst kommer fordi noen truer datteren hans!

Din tabbe - at du hadde kontakt med denne mannen og gikk bak samboeren din sin rygg - din tabbe var dum og korttenkt, men den blir som en bagatell i forhold til det denne mannen truer deg med nå. Du er IKKE skyld i at denne mannen truer deg!!!!

 

Jeg tror at det vil styrke din historie overfor politiet om de vet at din far vet, og enda bedre om din far også kan være med til politiet. Husk at jo flere du involverer nå, jo mindre makt har denne mannen over deg!

Hvis du prøver å skjule historien overfor de som står deg nær så gir du mannen muligheter til å snike til seg mer makt over deg igjen. Denne mannen vil utnytte alle små "svakheter" han måtte finne. Derfor skal du ikke gi ham noen slike smutthull. Du må fortelle og du må være åpen. Jo åpnere du er om dette jo mindre muligheter får mannen å gjøre deg noe. Da finner han mindre og mindre ting han kan bruke for å presse deg tilbake under hans kontroll.

 

Til tross for at slike menn prøver å utøve stor makt over andre, så er de som regel også veldig feige. De ønsker å beholde den perfekte fasade, for det er den fasaden som gjør det mulig for ham å operere slik han gjør - fordi ingen mistenker ham å være i stand til slikt. Derfor blir et av dine sterkeste "våpen", HI, at du lar flest mulig i din nærhet få vite om det som har skjedd, hva han har gjort, hvem han er osv. Ikke på nettet, for her betyr det ikke noe som helst, for vi kjenner deg ikke og vet ikke hvem du er. Men at politiet og dine nære og kjære vet om dette - det blir ditt "våpen".

Og det må du benytte deg av. Politiet vil vurdere din sikkerhet oppi dette med evt besøksforbud, voldsalarm osv.

 

 

Til slutt - HI, selv så mye som denne mannen har psyket deg ned og manipulert deg, så har han ikke knekt deg. Du VET at det han gjør er feil, og du VET at du må komme deg ut av det. Og du vet også at veien ut går gjennom politiet!

 

Du tok initiativ ved å starte denne tråden, og det viser at du ikke er knekt. Du har fremdeles styrke i deg!

 

Du er redd for at politiet ikke skal ta deg på alvor fordi du "var med på det" til å begynne med. Men vet du, ingen har rett til å ta fra deg kontrollen over livet ditt, ingen har rett til å true din sikkerhet. Det er ikke lovlig - uansett hvilket forhold man har hatt eller ikke har hatt.

Tenk på de kvinnene som gifter seg med det som senere viser seg å være en kvinnemishandler. Det at de forelsket seg i mannen og giftet seg og fikk familie med ham gir ikke mannen rett til å true eller skade dem - hverken psykisk eller fysisk senere. Og det er også derfor menn blir dømt i retten for slikt når det kommer opp i dagen.

 

Jeg tror du blir tatt på alvor. Fortell akkurat slik det var, at det begynte uskyldig, at du ikke greide å ta de første truslene på alvor, at du syntes det var usmakelig, men at du faktisk ikke forstod at han mente alvor før nå, og at du nå er redd for din egen sikkerhet og helse.

Bare det at mannen har fulgt etter deg osv. viser at mannen er langt mer enn normalt opphengt i deg, og bare det grenser til trakassering.

 

Ikke bry deg om hva enkelte her inne sier, som ikke tror deg. Fokuser på én ting nå, HI, ta tilbake kontrollen over livet ditt på den mest fornuftige måten - politi og at dine nærmeste også blir informert.

 

Dere som mener jeg er godtroende som tar HI på alvor.... selv om det er en teoretisk mulighet for at tråden er en trolletråd, så velger jeg å ta HI på alvor og tro det hun skriver og forteller her. For jeg VET at slike ting kan skje, og jeg vet hvor "ulogisk" man kan tenke, snakke og handle når man er i en slik situasjon. Derfor velger jeg å tro på HI!

Skulle jeg ta feil, så spiller det ingen rolle heller, for da kan kanskje en som opplever noe slikt kanskje finne styrke i det som er skrevet og greie å søke hjelp for å komme seg ut av lignende mareritt. Så for meg så er ikke dette bortkastet.

 

Til HI - søk hjelp hos politiet og fortell det også til din far så fort som mulig. Han kan også hjelpe deg med å roe din samboer hvis samboeren din hisser seg mye opp og ønsker å "ta" den mannen som truer deg når han først hører historien din. La din far få lov til å være den beskyttende pappaen han sikkert ønsker å være. Du har gode støttespillere rundt deg om du lar dem få være det.

Søk etter hvert også hjelp fra en psykolog eller lignende, for jeg tror du kan trenge hjelp til å bearbeide det som har skjedd.

 

Igjen - lykke til videre, HI <3

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Tusen hjertelig takk for et fantastisk svar. Min historie er desvwrre sant og jeg fikk helt vondt av å lese det du skriver men samtidig en veldig god følelse. Takk for at du tror meg. Takk for at du forstår selv om det virker umulig.

 

Jeg blir redd når jeg leser om

Bv oppi det hele fordi jeg er en god mor for mine barn og jeg vil ikke få problemer fordi jeg melder en sak:( det gjør meg svak...

 

Han er på god vei til å ødelegge meg men jeg skal høre hva politiet har å si oppi det hele.

PS jeg er ikke lærer på skole. Jeg er elev på skolen han skal oppsøke:( .

Takk igjen for at noen tror på meg for jeg føler meg skikkelig teit og føler alt er min feil...... Og regner heller ikke med at folk skal tro meg, men det varmet å se det lange fantastiske svaret ditt!!! Du hjalp meg mye bare med det. Takk

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI,

det betyr ikke noe om det er troll eller ei. Men at vi alle går fremover. Min erfaring er at å kontakte politiet og tro at nå er alt over er en illusjon. I mitt tilfelle kontaktet politiet overgriper, barnevern og andre rundt meg. Det ble enda verre for alle holdt tett og kom med historier om hvordan jeg kunne bli drept. Da jeg var helt paranoid fikk jeg beskjed om at jeg nok hadde en diagnose. Jeg vet med meg selv at om politiet hadde vært ærlig og forklart meg hvordan de ville jobbe så hadde jeg ikke oppført meg som et hodeløst tulling. Når den ene etter den andre sier politiet vil hjelpe deg, søk og les om de som ikke fikk hjelp og de som ikke ble trodd. Dette er ikke over og kanskje vil det ikke bli over. Men du er ikke alene! Aldri la noen få deg til å føle det! 



Anonymous poster hash: bcde7...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HI,

det betyr ikke noe om det er troll eller ei. Men at vi alle går fremover. Min erfaring er at å kontakte politiet og tro at nå er alt over er en illusjon. I mitt tilfelle kontaktet politiet overgriper, barnevern og andre rundt meg. Det ble enda verre for alle holdt tett og kom med historier om hvordan jeg kunne bli drept. Da jeg var helt paranoid fikk jeg beskjed om at jeg nok hadde en diagnose. Jeg vet med meg selv at om politiet hadde vært ærlig og forklart meg hvordan de ville jobbe så hadde jeg ikke oppført meg som et hodeløst tulling. Når den ene etter den andre sier politiet vil hjelpe deg, søk og les om de som ikke fikk hjelp og de som ikke ble trodd. Dette er ikke over og kanskje vil det ikke bli over. Men du er ikke alene! Aldri la noen få deg til å føle det! 

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

 

 

Igjen, det er synd at du har opplevd det du har opplevd, og det bør ikke skje.

 

Men å ta dine og noen andres erfaringer som argument for at HI i denne tråden ikke bør kontakte politi, eller ikke skal forvente hjelp fra politiet - det blir så feil som det kan bli! Når du oppfordrer HI til å søke informasjon om personer som ikke har fått hjelp, da er du rett og slett uansvarlig - selv om jeg ikke tror du mener det slik. Saken er at mange, mange får hjelp. Saken er også at HI har rett på hjelp fra politiet, og det skal hun også ta som en selvfølge. Får hun en uheldig opplevelse så må det tas derfra, men man skal IKKE unnlate å kontakte politiet når liv og helse trues av ustabile personer med skremmende maktbehov.

Det eneste ansvarlige å gjøre her er å oppsøke politiet og få all loggført!

 

Det er faktisk veldig mange som får hjelp av politiet!!!

Man skal ta det for gitt at man får hjelp av politiet hvis andre truer ens helse og sikkerhet!

Om man blir en av de uheldige som av en eller annen grunn ikke får hjelp, så får man gå videre med saken på annen måte, finne seg advokat eller lignende. Men man skal og kan regne med å bli tatt på alvor hos politiet!

 

Jeg ble forfulgt av en mann i flere år, han skadet meg aldri, men forfulgte meg mange ganger i uken. Jeg ante ikke hvem han var, ikke noe om ham. Når han forfulgte meg kunne jeg aldri gå hjem, for jeg kunne ikke risikere at han fant ut hvor jeg bodde. Jeg gikk til politiet, ble ikke tatt på alvor. Gikk tilbake en stund senere etter at han ble enda mer nærgående i forfølgelsen - og ble da tatt på alvor. Nå endte jeg med å flytte derfra av en annen grunn, så det løste seg på den måten. Men da politiet forstod alvoret i det tok de meg på alvor. Alt ble loggført og hvis jeg ringte politiet så skulle de komme umiddelbart. Jeg fikk også tilbud om sikkerhetskode fra politiet som jeg kunne bruke hos drosjeselskapet, som ville sikre meg drosje, at jeg slapp å vente i kø, slapp å gå til drosjeholdeplass osv., noe som ville gjøre meg mer utsatt. De tok meg på alvor, selv om jeg aldri hadde snakket med mannen, jeg ante ikke hvem han var, hvor han jobbet, bodde osv. Jeg ante ikke hvorfor han forfulgte meg. Likevel ble jeg tatt på alvor når jeg gikk tilbake andre gang. Og mitt liv og helse var ikke i slik akutt fare som det HI her beskriver.

 

Jeg har en venninne som først for to år siden kunne begynne å gå uten voldsalarm etter at både hun og barna måtte bruke voldsalarm for å sikre seg mot barnas far i årevis. Hadde ikke politiet tatt henne på alvor så ville trolig både hun og barna vært døde i dag. De ville vært døde i dag uten voldsalarmen, det var nære på noen ganger.

Men hun gikk til politiet - og hun fikk hjelp. Da hun kontaktet politiet så trodde hun at alt som skjedde var hennes feil, at hun aldri ville bli tatt på alvor, hun var skamfull og hun trodde ikke hun var verdt noe som helst. Hun forventet ikke hjelp hos politiet. Mannen det her er snakk om er en som er anerkjent i sine miljø, god jobb, faglig dyktig, goood økonomi og enda bedre kontakter. Hun ble mer eller mindre jaget til politiet av en venninne. Og hun ble tatt på alvor.

 

En annen venninne fikk ordnet med besøksforbud mot en som truet henne fysisk og psykisk, kjørte i henne, raserte huset hennes osv. osv. osv. Politiet ordnet med besøksforbud - og det til og med lenge før fyren begynte å hevne seg på å kjøre i bilen hennes når hun var ute og kjørte, raserte huset hennes osv. Besøksforbudet reddet trolig livet hennes også, for fyren var psykopat, dopet seg (ikke mange visste det, og det tok lang tid før politiet skjønte det), han hadde "riktige kontakter" osv.

Likevel, hun ble også tatt på alvor.

 

 

 

 

HI - den siste venninnen som jeg skrev om hadde også små barn, og hun var alene. Politiet sa den gang i hennes situasjon at det var en stor fordel at foreldrene hennes (hovedsaklig faren) også var med henne til politiet og viste at de også tok datteren på alvor. Jeg husker fremdeles flere episoder hvor faren turet ned på politistasjonen for å kreve at mer ble gjort osv. etter at fyren hadde gjort noe mer. Faren hennes, som normalt ikke prater så høyt i forsamlinger eller er så bestemt, han viste seg som en klippe. Ingen skulle få true datteren hans uten at han sa fra. Og som sagt - politiet mente den gang at faren var med på å forsterke min venninnes troverdighet.

Det er grunnen til at jeg foreslo høyere oppe at du kan vurdere å få med deg faren din også.

 

Begge mine venninner hadde frivillig gått inn i forhold til de mennene som senere begynte å mishandle og/eller true dem. Likevel ble de tatt på alvor. Den siste venninnen, som jeg skrev om, fikk også høre at det var svært positivt at hun selv hadde bedt om hjelp av politiet, og det var det som gjorde at barnevernet aldri ble trukket inn i hennes sak. Den første venninnen min var det heller aldri snakk om å koble inn barnevernet i noen utstrakt grad. Der var fokus først og fremst sikkerhet, at mor og evt barn ikke skulle bli mishandlet og/eller drept.

 

Anonym ...389 sier at man ikke skal tro at alt blir over bare man kontakter politiet, og det har hun rett i, HI. Men politiet er absolutt riktig sted å begynne!

 

Så ikke tenk for mye, HI, bare gjør det du må gjøre nå.

Les det jeg skrev i det lange svaret over her. Det denne mannen trenger for å ha kontroll på deg, det er at du ikke oppsøker hjelp. Du må ikke finne på å tro at du kan komme deg unna en slik mann ved å lure ham eller lignende. Du MÅ søke hjelp hos politiet! Det er måten du kan ta fra ham makten på.

 

Du skriver at du er redd for barnevernet, HI. Men vet du - det er langt, langt, langt mer bekymringsfullt om du lar være å søke hjelp mot en person som ikke bare truer deg og din sikkerhet, men som trolig er i stand til å utvide sine trusler mot dine barn og dine andre kjære for å kontrollere deg. Å ikke søke hjelp i denne situasjonen, eller vente for lenge, vil derimot vise dårligere dømmmekraft og kunne bli brukt mot deg. Det blir ikke brukt mot deg på samme måte når du selv bedømmer situasjonen riktig og søker hjelp.

Men som tidligere sagt - se om du greier å snakke med pappaen din også.

 

Jeg skriver alt jeg gjør, HI, fordi jeg har sett hvor ødeleggende det kan være å bli utsatt for slike menn. Begge mine venninner har det bra i dag, til tross for at de gikk gjennom lange og svært tøffe perioder.

Hun som måtte ha voldsalarm ventet i mange år før hun gikk til politiet. Den andre venninnen min ventet heldigvis ikke så lenge. Jo raskere du greier å stoppe denne mannen, dess bedre er det, for da har han ikke rukket å føle at han har nærere forhold til deg enn det dere har hatt.

 

Jeg vet at det krever mot av deg det du skal gjennom nå, og som annie...389 sa, ting er ikke plutselig i orden selv om du går til politiet. Men det er hos politiet du må starte! Nettopp fordi den mannen du har med å gjøre er en mann som på en måte er kjent og som påstår å ha gode kontakter. Da må du skaffe deg kontakter som slår hans i makt - og det er det bare politiet som gjør. Det er også bare politiet som evt kan skaffe deg besøksforbud og voldsalarm hvis det vurderes å være nødvendig.

 

<3

 

Anonymous poster hash: baa36...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier vel å ringe politiet ved telefonterror, og det er egentlig det dette er....

Kommer all informasjonen om tidligere ofre fra fyren selv?

Da kan det jo være noe som han finner på.

Har du noen andre kilder enn ham selv, til at det sitter damer med knekte fingre der ute?

 

Er det egentlig noe problem at han skal dukke opp på skolen med bilen sin? Han kan ikke akkurat gjøre det på en usynlig måte. Dersom han gjør noe uvanlig, vil politiet fort bli tilkalt.

Men han har altså tenkt å stå der med bilen sin og få deg til å gå inn i bilen?

Det høres ut som en slags lokking av sirener, dette her. Sirenene var vakre kvinner som holdt til på ei øy, og de kunne tvinge menn til å komme til dem og bli deres fanger. En form for hypnose?

 

Ville vært verre om han truet med å hente deg hjemme.

Ang. samboeren din: Tror jeg ville sagt at det har dukket opp en eks på internett, og at du ikke blir kvitt vedkommende. Og at han kommer med trusler og gjør deg veldig redd.

På den måten vil det ikke øyeblikkelig framstå som sexchat eller utroskap. Men et problem er jo dersom mannen din stiller spørsmål om når dere først møttes eller fikk kontakt.



Anonymous poster hash: 33da9...fbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HI,

det betyr ikke noe om det er troll eller ei. Men at vi alle går fremover. Min erfaring er at å kontakte politiet og tro at nå er alt over er en illusjon. I mitt tilfelle kontaktet politiet overgriper, barnevern og andre rundt meg. Det ble enda verre for alle holdt tett og kom med historier om hvordan jeg kunne bli drept. Da jeg var helt paranoid fikk jeg beskjed om at jeg nok hadde en diagnose. Jeg vet med meg selv at om politiet hadde vært ærlig og forklart meg hvordan de ville jobbe så hadde jeg ikke oppført meg som et hodeløst tulling. Når den ene etter den andre sier politiet vil hjelpe deg, søk og les om de som ikke fikk hjelp og de som ikke ble trodd. Dette er ikke over og kanskje vil det ikke bli over. Men du er ikke alene! Aldri la noen få deg til å føle det!

 

Anonymous poster hash: bcde7...389

Jeg vil bare at dette skal ende i ro og stillhet. Jeg vegrer meg hvis det er slik at familien min skal utsettes Pga bv. Neida jeg har alt på mitt tørre, men jeg rotet meg inn i noe alene, og skal gå ut av det alene uten at familien min skal ha noen som helst påvirkning. Utrolig skremmende å lese om det som skjedde deg! Har ikke politiet mer tro? Hva har bv med en slik sak å gjøre? :(

 

Anonymous poster hash: 5cae8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...