Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest StineTh

Prøvde sleepyhead også, fant ikke noe på etsysom lignet babynest med det søkeordet heller. Da er det nok som du sier, Shari_z, det er nok noe som er veldig populært i Europa/Skandinavia da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

nå begynner det å bli stille i leiren .. håper det er fordri det går bra med alle :) jeg er iallefall stort sett i god form men begynner å bli stor, lurer på hvor det skal ende … tungt for kropp og sinn.. spesielt bein og rygg.. merker jeg har begynt ta inn vann og syns det er litt tidlig.. uke 26 i dag :) yohoo

 

Hei, ser du er ca like langt på vei som meg, jeg er 27 uker på vei idag (lørdag) er en litt nyskjerrig person, men når har du termin? Vet du sånn eveteult når du ble *befruket?* (vet at det er forskjellig fra person til person) men jeg driver å skriver en sånn detaliert burstags *bok* til min kjære, og prøøøver å finne ut når jegf faktisk ble *befruktet* men er ikke så lett å tenke seg til, har du selv noen teorier om når du kanskje ble ? :-) jeg tenker sånn rundt 11 januar...når jeg tenker 2 uker fra ca 28des..... :-)

Jeg har termin 7 okt (ul termin) opprinnelig hadde jeg 25 sept(mens termin) .. ifølge terminkalkulatorer er lillebolla befruktet 10 jan til ul termin .. så det stemmer jo ganske godt med din beregning :) jeg synes alt det der er litt snodig … siden jeg har blitt flyttet 10 dager tilbake… er ikke like lett å vite hva som er rett og ikke .. men om det er 10 jan så er det litt morsomt for det var bryluppsnatten  til meg og mannen :) jeg husker jeg egentlig var ganske uvel og følte meg gravid i dagene etter men det har isåfall kommet veldig fort..

åååh det var jo litt kjekt da, har hørt at det alltid er noe spesielt med brullyps natten <3333

Håper alt ellers står bra til med deg og den lille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Noen som har noen tips til en god vinterpose til å ha i vogn? Har ett lammeskinn allerede i vognen, så om det er lurt med en vognpose m/lammeskinn inni? LItt suikker på dette. Lille gutt blir jo å ha det veldig varmt nedi der, med liggeunderlag av lammeskin, lammeskinn vognpose, dyne og eventuelt teppe(???) blir jo grådig mye, noen erfaringer?? blir det for mye? Litt fram og tilbake med å få en liten en i oktober :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Noen som har noen tips til en god vinterpose til å ha i vogn? Har ett lammeskinn allerede i vognen, så om det er lurt med en vognpose m/lammeskinn inni? LItt suikker på dette. Lille gutt blir jo å ha det veldig varmt nedi der, med liggeunderlag av lammeskin, lammeskinn vognpose, dyne og eventuelt teppe(???) blir jo grådig mye, noen erfaringer?? blir det for mye? Litt fram og tilbake med å få en liten en i oktober :-)

Jeg har brukt lammeskinnspose fra nøstebarn til min 2-åring. Veldig fornøyd med den og de skryter av den i barnehagen. Veldig god og varm :) Lammeskinnet bruker jeg i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal dere ha i vognen? Tror jeg har bestemt meg for lammeskinn og en tjukk dundyne. Liker det mye bedre enn vognpose :) Dessuten er det ikke like dyrt, har brukt over 20k allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Hva skal dere ha i vognen? Tror jeg har bestemt meg for lammeskinn og en tjukk dundyne. Liker det mye bedre enn vognpose :) Dessuten er det ikke like dyrt, har brukt over 20k allerede...

Er neimen ikke sikker jeg gitt ;) Har kjøpt en RisaRosa pose, men tror den blir litt varm på høsten? Kanskje best å satse på dyne og lammeskinn først og gå over til posen utover senhøsten/vinteren?

 

(Hopper litt frem og tilbake mellom 2. og 3. trimester jeg...) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva skal dere ha i vognen? Tror jeg har bestemt meg for lammeskinn og en tjukk dundyne. Liker det mye bedre enn vognpose :) Dessuten er det ikke like dyrt, har brukt over 20k allerede...

Er neimen ikke sikker jeg gitt ;) Har kjøpt en RisaRosa pose, men tror den blir litt varm på høsten? Kanskje best å satse på dyne og lammeskinn først og gå over til posen utover senhøsten/vinteren?

 

(Hopper litt frem og tilbake mellom 2. og 3. trimester jeg...) ;) ;)

 

Heldig, ønsker meg den jeg også :) men brukte så mye på vogn osv  :fnise: Blir nok dundyne og lammeskinn her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med svangerskapskløe? Er i uke 29 og det klør forferdelig på rygg,nakke armer og på brystet. Verst øverst på ryggen...  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke selv, men jeg fikk noe som heter Phenergan av legen mot allergier. Det middelet gis også mot svangerskapskløe. Spør legen din eller jordmor om det så kan du sikkert få de tablettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til en god baby olje til nyfødte som man skal bade de i? Litt greit å begynne å kjøpe inn slike ting, så man ikke bruker opp hele oktober lønningen på bleier/olje/våtservietter osv...ikke at det er så mye, men greit å ha ting på stell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig fornøyd med babyoljen som heter "Nyrørt" og som jeg kjøpte på butikken Kremfresh (mener det var det den het) i Bergen (Bergen Storsenter) til min datter som ble født i fjor sommer. Den skal være fremstilt av kaldpressede økologiske råvarer. Hun har hatt helt fin hud hele tiden og aldri hatt utslett, tørre hudområder osv. som man jo gjerne vil unngå at de får ved bruk av kjip såpe/olje. :) Finnes nok mange gode badeoljer for de små dog! :) Kjekt å begynne med de små forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig fornøyd med babyoljen som heter "Nyrørt" og som jeg kjøpte på butikken Kremfresh (mener det var det den het) i Bergen (Bergen Storsenter) til min datter som ble født i fjor sommer. Den skal være fremstilt av kaldpressede økologiske råvarer. Hun har hatt helt fin hud hele tiden og aldri hatt utslett, tørre hudområder osv. som man jo gjerne vil unngå at de får ved bruk av kjip såpe/olje. :) Finnes nok mange gode badeoljer for de små dog! :) Kjekt å begynne med de små forberedelsene!

Okei, tusen takk for svar. Bor på askøy. så er ikke noe problem å dra dit å se etter denne oljen :-) Masse lykke til med baby :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...