Gå til innhold

Oktober 2014


Sokkedyret

Anbefalte innlegg

Melder meg og inn:-) 13+1 i dag dette er nummer to men du og du er jo like nervøs nå! Skulle tro det ble bedre med åra;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Då er eg tilbake. UL-kontrollen igår gjekk kjempefint og eg er superletta :huh: såg tydelig eit lite foster som hoppa og dansa i magen-verdens beste følelse!!

Så då er det på tide å presentere seg: er 35 år og ventar mitt 4 barn!dei tre eldste er mellom 10 og 16 så det er god aldersspredning, men vi får nok god hjelp med barnepass :fnise: termin såg ut til å stemme bra, så då er det 10.oktober vi må forholde oss til. Håpar det blir en fin vår og sommar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har formen blitt bedre :-) (Er 13+3 i dag ) Kvalmen er så godt som borte og jeg har ikke kastet opp på en uke :-) Fortsatt ganske trøtt og kjenner det godt på kroppen når jeg blir sliten. Stikker og strekker en del i livmoren om dagen. Ingen mage enda.

Veldig kjekt å få fortelle alle om graviditeten :-) Alle er så glade :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! er 14+1 i dag, termin 5.oktober. Dette er våres fjerde barn! Vi har tre gutter (6,4,2 år) og lurer på om dette blir en gutt til ;-) Graviditeten er helt annerledes denne gangen, har vart kjempe kjempe kvalm og syk (har aldri vart så ille før) og har begynt å få en slags utslett (eksem aktig) på ansikten, kjempe fint  :tommelopp:

Det som hjalp meg med kvalmen var å tygge tyggis hele dagen (pepperminte smak), da forsvant den stygge smak fra munnen og klarte å ikke kaste opp hele tiden (bare tre-fire ganger).

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen her er ganske så mye bedre :) MEN den siste uka har jeg kjent et ganske stort press i livmoren som er der så og si hele tiden, og tidvis stiklinger, og akkurat som om livmoren presser på blæra eller noe...Merkelig følelse og dette kom ikke før uke 12, som om det er veldig trangt om plassen. Er det noen som føler det på samme måte? Er det slik at man er i en voldsom vekstfase fra uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen her er ganske så mye bedre :) MEN den siste uka har jeg kjent et ganske stort press i livmoren som er der så og si hele tiden, og tidvis stiklinger, og akkurat som om livmoren presser på blæra eller noe...Merkelig følelse og dette kom ikke før uke 12, som om det er veldig trangt om plassen. Er det noen som føler det på samme måte? Er det slik at man er i en voldsom vekstfase fra uke 12?

Jeg føler også at det plutselig har blitt veldig trangt for blæren! Tror kanskje livmoren begynner å synes litt. Jeg har også mye stikking og trykk og vondter nedi der. Jeg er 13+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sokkedyret: jeg var 16 uker før jeg fikk en synlig liten kul med første mann :) Jeg ble nesten panisk fordi jeg kunne ikke tro at jeg var gravid når jeg verken hadde symptomer eller mage.

 

Må venter jeg nr 2 og magen begynte å poppe ut i uke 13 :) På kveldene nå er magen nesten like stor som da jeg var 25 uker på vei med første. Jeg er 14+3 nå. Jeg blir veldig oppblåst utover dagen/kvelden.

 

Bare nyt magen nå som den er liten. Du ønsker deg sikkert tilbake når magen er stor, tung og i veien ;) Husker på slutten av forrige sv.skap... da la/lente jeg rett og slett magen oppå kjøkkenbenken for å hvile litt mens jeg lagde mat. Urkomisk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg over her. 12+6 i dag, ul for få dager siden viste en sprell levende baby. Utrolig god følelse. Så ut til å være gutt, så isåfall blir det tredje gutten vår. Kjekt. Vi gleder oss masse, er godt å være kommet så langt og kjenne formen bli bedre igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 15 (14+3) og kjent første sparkene i dag. Når det først begynte gir det seg liksom ikke og sparket masse i dag ☺️. Dette er barn nr 2 og med nr 1 kjente jeg første spark i uke 23 så hadde trodd jeg ikke skulle merke noe enda selv om jeg vet at man ofte merker det tidligere med andremann. Veldig deilig følelse, hadde helt glemt hvordan det var.😊

Fler som har kjent liv i magen enda?

 

Anonymous poster hash: aebfa...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjekt å kjenne spark så tidlig da! Det vil jeg og.

Jeg uroer meg litt om dagen for om alt er bra med babyen. Er så spent på ultralyden om 4 uker. Er litt redd for at noe skal være galt. Har ingen grunn til å tro at noe skal være galt, men uroer meg litt likevel. Flere som blir litt urolig av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjekt å kjenne spark så tidlig da! Det vil jeg og.

Jeg uroer meg litt om dagen for om alt er bra med babyen. Er så spent på ultralyden om 4 uker. Er litt redd for at noe skal være galt. Har ingen grunn til å tro at noe skal være galt, men uroer meg litt likevel. Flere som blir litt urolig av og til?

 

Jeg var hos legen i uke 13, hun målte ikke livmoren eller prøvde å finne hjertelyden og neste kontroll er ikke før ultralyden i uke 19. Jeg har ikke hørt engang på hjertelyden og jeg må si at jeg har ikke helt tro på at jeg er gravid engang!. Vi har ikke jordmor lenge her (hun er sykemeldt) slik at jeg skal ta med en tur til føden denne uke (er i uke 16 da) og be dem å finne hjertelyden. Jeg kan ikke leve hverdagen så urolig fram til ultralyden, og jeg klarer ikke å fortelle om graviditeten før jeg har hørt på hjertelyden og fått i hvertfall en liten bekreftelse. 

Så ja, jeg skjønner uroligheten din  :) Har du hørt på hjertelyden? Du kan alltid ringe jordmora og få en ekstra time, det er ingenting verre enn å gå rundt og bekymre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 15+3 og hat ikke vært kvalm eller lignende siden uke 8 ca, men heldigvis har jeg begynt å kjenne spark <3 (mn man vet jo ikke 100% sikkert at det er babyen og ikke luft, det synes jeg er skummelt) jeg har ikke noe tegn til at jeg er gravid annet enn at jeg har en oppblåst mage på ettermiddagen/kvelden og det jeg tror er spark. Fikk høre hjertelyden i uke 13 ca, mn er ikke betrygget for den del.. Vil gjerne ha oul snart :P har ikke før i svangerskaps uke 21(6mai).. Veldig kjedelig! Flere som ikke har noen spesielle tegn til graviditet lenger...??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner å bli i litt bedre form :) yohooo :) det hadde jeg aldri trodd.. sliter fremdeles mye når jeg kommer til ons,tors og fred selv om jeg sover 1-2 timer hver dag etter jobb.. er det forresten normen ??? å være så sliten at man må sove etter jobb for å klare å være i jobb og overleve hjemme? ofte blir jeg kvalm i slutten av uken igjen fordi jeg er sliten og ikke klarer å hente meg inn… men klarer ikke annet enn å være kjempe happy over å faktisk være i så god form.. dette med tanke på at jeg var ekstrem kvalm md nr en .. innlagt 8 ganger og gikk ned 10 kg i svangerskapet.. 

 

ps har meldt meg opp på gravid yoga og skal på første time i morgen :) gleder meg såååå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg hørte hjertelyden i uke 12. Veldig kjekt å få høre!

Jeg var på vei til å bli i bedre form og hadde ikke kastet opp på over en uke, men nå har kvalmen og oppkasten plutselig gjort comeback!!! Blææ. Utrolig slitsomt! Har også mye "voksesmerter" i livmoren og i dag tror jeg at jeg kjente livmoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke akkurat når, men kjente spark tidlig med nr 2.. det er så stas når man begynner å kjenne det! Er 13+2 så det er vel litt vel tidlig enda, men jeg tar meg i å gå å kjenne etter likevel i håp om å kjenne en liten bevegelse :)

 

Ellers holder det på å klikke for meg her. Jeg vet ikke om det har med svangerskapet å gjøre, men går ut ifra det i og med at jeg aldri har hatt det slik før... men nå ble jeg syk 12.febuar med en skikkelig forkjølelse/influensa-kule... og siden det har jeg hatt tilbakevendende vondt i halsen...! Er ikke bare litt vondt, er såpass vondt at jeg må ta paracet, selv om jeg helst vil holde meg unna det... :( Følger et helt bestemt mønster: først vondt venstre side hals, så bedres det litt, så samme opplegg høyre side, så slipper det og jeg er bra to-tre dager, så er det på´an igjen med venstre side... er så lei av å gå sånn at jeg kunne gråte :((

 

Har bestilt time hos øre/nese/hals på volvat på torsdag, så håper de kan hjelpe meg for sånn her kan man vel ikke gå i lengden.. Er så kjedelig, for sett bort i fra dette er formen myyyye bedre. Selvsagt trøttere enn ellers og sover mer, men får gradvis mer energi også, og jeg har så lyst til å kunne nyte det! Men så er det denne pokkers halsvondten som ødelegger alt :(

 

Håper dere har det bra og nyter de voksende magene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var litt urolig fordi jeg hadde ikke hørt hjertelyden eller noe, så tok jeg meg en tur til føden i går. Jeg spurte om de kunne bruke 10 minutter på meg, siden vi har ikke kommunale jordmor, og prøv å finne hjertelyden. Jordmora sa at siden de hadde så lite å gjøre de kunne ta en liten ultralyd og sjekke at alt var bra (fordelen av å bo i en liten tettsted). Og da så jeg en liten baby som svømte rundt og koste seg inn i magen, det var så deilig å se! Så nå kan jeg slappe av og vente til ordinær UL i Mai  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommer jeg inn her til dere :) 12 uker idag! Må ærlig si at jeg ikke trodde jeg kom til å komme så langt med graviditeten men heldigvis er lille frø der enda.

Har dere begynt å kjenne spark enda? Og hvor langt var du på vei når du kjente det?

Jeg vet ikke om det var innbilning eller ikke, men jeg trodde jeg kjente små dult idag. Kan jo godt bare ha vært luftbobler også. Det sies at du kjenner tidligere spark med nr2, men er ikke 12 uker litt tidlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente spark i uke 16 med førstemann. Og det var mens jeg lå i senga og hadde hendene på magen. Jeg kjente aldri spark innvendig så tidlig. Bare hvis jeg holdt hendene på magen når jeg lå på ryggen. Ropte på mannen som sto i dusjen og han fikk seg også et spark inni hånda da han kjente på magen.

 

Nå er jeg 15+1 med nr 2. Har innbilt meg at jeg har kjent svake dytt/bevegelser når jeg har holdt hendene på magen når jeg ligger. Men er usikker altså. Jeg har endel luftbobler som lager litt bevegelse så kan godt være disse jeg kjenner. Kjenner jeg er hysterisk etter å kjenne spark og blir egentlig mer og mer stressa jo nærmere uke 16 jeg kommer uten å vite sikkert om det er spark eller ikke. Jeg vet jo at morkakens plassering kan ha noe å si samt at babyene ikke er like og kan ha forskjellige måter å være på inni magen, men blir allikevel litt bekymret. Så en frisk og aktiv krabat på ul i uke 12 så satser jo på at alt er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første mener jeg å huske at jeg kjente spark innvendig i ca uke 14. Utvendig tror jeg var i uke 17/18 ca. Mannen kjente ikke sparkene før lenge etterpå, for hver gang skulle kjenne så sluttet mini :(

Han fikk litt trim de første ukene hehe :) Masse løping for å rekke frem i tide. Men da han endelig kjente det så ble han kjempe glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer litt på om jeg har kjent noen spark.. men er veldig usikker.. vil liksom ikke helt tro det.. er 15 uker på vei med nr to… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sykehus har dere fått fødeplass? Jeg skal på a-hus. Var der med nr 1 også å var kjempe fornøyd. Det er ikke det sykehuset jeg hører til men valgt å søke meg dit.

 

Anonymous poster hash: aebfa...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på Ahus. Var der sist og var fornøyd med det meste. Alltids noen man ikke har like god kjemi med, men alt i alt var jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da henger jeg meg på her :rolleyes:

Jeg er nå 14 uker på vei nå. Termin 12 Oktober.

 

Jeg skal også på A hus. Dette er min første så har ingen erfaringer med det her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...