Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Det samme tenkte jeg!

Skulle jo tro at hun skrekken etter det som skjedde med babyen,men tydligvis ikke.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Må dere gi dere, en fireåring klarer fint å bade alene.

 

Anonymous poster hash: 6f760...0a3

 

Det trodde jeg om gutten min på 2.5 år og!

9 av 10 ganger gikk det bra også,men den ene gangen fikk han plutselig hodet under vann.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

 

 

Det at det er stor forskjell mellom en fireåring og en toåring hopper du glatt over?

Jeg hadde aldri latt en toåring sitte alene, men en fireåring? Jo, det går an i et minutt eller to altså.

 

Anonymous poster hash: 547ef...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var 

 

 

 

 

 

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

Hjelpemeg.

Det samme tenkte jeg!
Skulle jo tro at hun skrekken etter det som skjedde med babyen,men tydligvis ikke.

Anonymous poster hash: 581b4...585

Må dere gi dere, en fireåring klarer fint å bade alene.

Anonymous poster hash: 6f760...0a3

 

Det trodde jeg om gutten min på 2.5 år og!

9 av 10 ganger gikk det bra også,men den ene gangen fikk han plutselig hodet under vann.



Anonymous poster hash: 581b4...585

 

 

Det at det er stor forskjell mellom en fireåring og en toåring hopper du glatt over?
Jeg hadde aldri latt en toåring sitte alene, men en fireåring? Jo, det går an i et minutt eller to altså.



Anonymous poster hash: 547ef...b2c

 

 

Det var ikke snakk og ett minutt eller to. Andre med mindre god samvittighet her?



Anonymous poster hash: 0ed23...4ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hi! For det første vil jeg sende deg en stor klem, ulykker skjer fortere enn man tror og kan oppstå når man minst aner det. Selv har jeg ei på 4 og to på 1 år. 4 åringen har til tider vært utrolig sjalu, og selv om hun har vært som et tent sterainlys har hun funnet på så mye djevelskap om jeg har snudd ryggen til de minste at det er skremmende. Om hun får tvilligene 2 sekunder alene har det hent hun har bitt, røsket dem ut av vippestol og kastet på gulvet, ødelagt leker ol. Skremmende å se hvordan sjalusien kan ta overhånd!

Men over til svaret. Ser at du ikke har blitt behandlet godt av legen, men må ærlig innrømme at jeg synes du virker litt tafatt her desverre. I slike tilfeller når legen behandler deg slik ringer du 113 om du er i tvil. De kan ta en vurdering, og der blir man behandlet på en verdig måte og blir ivaretatt. Her kan det faktisk være snakk om liv og død, og da sitter man ikke som uprofesjonell og undres over hva som er det beste. Selv sier du at respirasjonsfrekvensen er høy, og bare der skal man ta der alldeles alvorlig. Og at du ikke får den kontakten med baby som du pleier er ett enda dårligere tegn. 
Nå setter jeg det på spissen… Hva om noe skulle skje ila natten? Vil du ikke angre på et evt valg om å ringe 113 eller ikke? Det er alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. 

Selv har jeg også havnet i en forferdelig situasjon hvor jeg gikk inn på dib for å be om råd fremfor å handle. Fikk kjeft til den store gullmedalje, beskyldninger for å være troll ol fremfor å ta vare på barna. Men jeg var i sjokk, klarte ikke å tenke klart og trengte gode råd. Jeg tror fullt og helt på det du sier, og skjønner at du er her. Selv oppdaterte jeg her inne på hva som skjedde, men fikk refs for tidspunktet jeg oppdaterte på. 
Overse alle de trollere svarene, de ekte trollene klarer ikke å holde seg unna.

Men er du usikker, ring 113! Det er somsagt bedre med en telefon for mye, enn en telefon for lite. 
Stor klem i natten.



Anonymous poster hash: 3705b...91a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var 

 

 

 

 

 

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Det samme tenkte jeg!

Skulle jo tro at hun skrekken etter det som skjedde med babyen,men tydligvis ikke.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

Må dere gi dere, en fireåring klarer fint å bade alene.

 

Anonymous poster hash: 6f760...0a3

 

Det trodde jeg om gutten min på 2.5 år og!

9 av 10 ganger gikk det bra også,men den ene gangen fikk han plutselig hodet under vann.

 

Anonymous poster hash: 581b4...585

 

 

Det at det er stor forskjell mellom en fireåring og en toåring hopper du glatt over?

Jeg hadde aldri latt en toåring sitte alene, men en fireåring? Jo, det går an i et minutt eller to altså.

 

Anonymous poster hash: 547ef...b2c

 

 

Det var ikke snakk og ett minutt eller to. Andre med mindre god samvittighet her?

 

Anonymous poster hash: 0ed23...4ec

 

 

Når jeg var 3 - 4 år så badet jeg fint alene.. Slutt å vær så hysterisk! 

 

Nå har HI vært hos legevakten og fått barnet sjekket. Og Legen har undersøkt barnet og sier at det ikke er noe å tenke på! 

 

Da tar jeg legens ord over en bekymret mor, med mye dårlig samvittighet og som helt sikkert er redd! 

 

Og dere er skikkelig slemme! Synes det begynner å bli nok med dritt kasting til HI nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ringer 113 kan du bare forklare, de kan jo komme hjem til deg og se, i tillegg kan de høre med lege p sykehus slik at du får en annen vurdering. Det er ikke nødvendigvis slik at når du ringer 113 at de rykker ut umiddelbart. Hilsen spl som ofte ringer 113 i natten for å få råd.

 

Anonymous poster hash: 42af8...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring 113. Dersom de vil ga barnet til sjekk, så gjør de det, uavhengig av hva legevakta har sagt/gjort. Dersom de mener det samme som legevakta, ja, da hadde jg nok maset meg til en undersøkelse likevel.

 

DU kjenner barnet ditt. Så dersom du mener det er noe galt, så skal du ta det alvorlig. Kjenn på mammafølelsen, føles det galt, ja, da ringer du 113. Når det gjelder barna våre, da har vi lov til å være hysteriske, og jeg hadde ikke gitt meg, dersom jeg opplevde at noe var galt med barnet mitt!

 

Jeg får helt vondt av deg og lille barnet. Og krysser fingrene for at alt er bedre til i morgen. Jeg synes ikke du er en dårlig mor eller vil rope om BV med en gang. Vi kan alle være litt uomtenksomme eller uforsiktige av og til. Jeg skjønner st du ikke har det godt nå, men håper at morgendagen blir bedre for dere alle.

 

Anonymous poster hash: 6949b...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ein som datt ned frå eit stilas med hovudet først utan hjelm,rett i betong. Legevakten avviste han også. Du må sjølvsagt ikkje gje deg før barnet har fått hjelp. Me prøver så godt me kan her inne. Kva som gjer at du ikkje ringer 113? Du har fått så mange beskjeder om det frå personar rundt om i landet som ligg våken med hjerteverk for barnet ditt. Du kan ikkje ta deg råd til å venta her,det kan stå om liv. Kva seier barnets far ? Han er vel orientert om han ikkje er heime? RING!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du handla fort og rasjonellt som fekk ungen til å skrike og få opp vatnet.  Lege har lytta på ungen, og konstatert at det ikkje er vatn i lungene, så at han kan drukne no skjønar eg ikkje. 

Men når han no får feber stussar eg over rådet om å berre skulle gje han paracet og legge seg å sove.  Han har hatt skittent såpevatn i lungene, og eg tenkjer at feberen kan vere teikn på aspirasjonspneumoni? (lungebetennelse)  Er sikker på at dei på AMK sentralen vil forstå bekymringa di, og hadde nok ringt for å få ein second opinnion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Stakkars lille! Her setter du din angst for å være til bry foran barnets beste.. Ring nå 113 vær så snill, heller en gang for mye!

Beklager at jeg maser, men jeg er oppriktig bekymret for sønnen din da jeg sitter med min på 5 mnd i armene her nå... Så små og hjelpesløse...

Grøss!

 

God bedring til den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Nå har han stygge symptomer, så nå må du dra!! Han har fått akutt lungebetennelse pga installasjon av vannet, høres det ut som.

Og det kødder du ikke med! Det kan plutselig bli veldig ille!!

Jeg hadde ikke ventet ett sekund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper babyen har det bra, HI. Helt sykt at legevakta tar så lett på dette. Jammen ikke rart at den har så mange liv på samvittigheten! Men her burde du ringt 113. Hvis noe skulle gå forferdelig galt så ville det vært fælt å vite at det kanskje bare var en telefonsamtale som kunne vært avgjørende. Men som sagt så håper jeg babyen har det bra! Stakkars liten:(

 

Anonymous poster hash: 7fe13...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri stolt på legevakten! Det er oftest turnusleger, og de sykepleierne som tar telefonen er ikke leger! Selv om mange tror de er det...

Han høres så akutt syk ut nå, at jeg hadde ringt rett til 113. Jeg hadde forlanger å få han inn til overvåkning på sykehus!

Han kan dø, så dette MÅ du bare gjøre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du ikke har oppdatert etter nattens forverring. Håper inderlig at alt er bra med deg og den lille gutten din. Stor klem

 

Anonymous poster hash: b4b15...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, jeg ringte legevakta og satt i 15-20 minutt før svar. Det var akkurat slik som sist jeg ringte (da pga høy feber)

 

Sur og lite behjelpelig dame i andre enden, jeg prøvde jo å høres positiv og hyggelig ut... Så var hun bare negativ, så ba jeg om å få snakke med vakthavende lege, men det fikk jeg ikke! Han var opptatt med pasient... Så sa hun at jeg skulle bare holde et øye med babyen i kveld... Om han ble verre

 

Jeg har flytta babyen på stua da (da bruker han å våkne å være sprell) men ikveld våkna han bare litt å døsa av, han virker ellers grei.. Puster litt fort, hvor mage innhaleringer i minuttet er vanlig rundt 9 mnd, han har mellom 55-65

 

Gråter litt jeg, føler meg så alene å hjelpeløs

 

Anonymous poster hash: 92b01...f97

Jeg trur muligens du trenger litt hjelp. Du virker ufattelig tiltaksløs og usikker. Skriver på DIB i det du burde ringe legevakta. Ta tak i saken menneske. Ny dag idag. Gå til legen !

 

Anonymous poster hash: 0cd65...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du har fått babyen til ny lege iløpet av natten og at dette går bra...

 

Anonymous poster hash: 77216...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har tenkt på babyen din hele kvelden i går, HI. Stakkars liten...Håper det går bra med han. Og om noe skjer igjen ikke nøl å ta barna til legevakten! Det er mye bedre en gang for mye enn en for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusikatt

Hei Hi. Håper alt er bra med deg. Er oppriktig sjokkert over hva folk får seg til å skrive om deg.

Jeg er 38 år og har liten, faktisk ingen erfaring eller opplevelser med drukningsulykker.

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg nok gjort nøyaktig det samme. Fordi jeg ante virkelig ikke at man kunne omkomme lenge ETTER en drukningsulykke, men det har jeg altså lært i kveld.

Ville bare sende deg en klem, ikke ta deg nær av alt det stygge folk skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Vel nå ringte jeg legevakten igjen fordi minste har fått høy feber og lakker litt whiiine skvik når han puster, ca 50 innpust i minuttet

 

Legevakten ringte meg opp igjen å sa jeg bare skulle gi han paracet å legge meg å sove, imorgen skulle jeg se an å mulig ringe fastlegen hvis jeg mente det var nødvendig...

"Gi en paracet og sov på det" når babyen, etter en ulykke som dette, har fått høy feber, og kort, kvinkende pust?! Som om jeg hadde slått meg til ro med det. Og jeg synes det er veldig rart av legevakten pusher paracet og søvn i et slikt tilfelle - såpass usannsynlig at jeg tenker/håper TROLL!

 

Anonymous poster hash: fa225...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk hjelp. Du skal aldri føle deg til bry. Ring 113 når du føler du trenger det. Vi er der for deg. Hilsen en som jobber i ambulanse.

 

Anonymous poster hash: ffc2b...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å mas om troll det er desverre mulig på legevakter at inkompetente folk sitter og tar idiotiske avgjørelser. Hun har dessuten brukt nick.

 

Anonymous poster hash: 8fe0e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da menneske!!!Unnskyld meg,men dette må da virkelig være for dumt til å være sant?

Man ringer legevakten med en gang noe slikt skjer!

 

Faen altså,så latterlig!!



Anonymous poster hash: a1f70...ff7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men herregud da menneske!!!Unnskyld meg,men dette må da virkelig være for dumt til å være sant?

Man ringer legevakten med en gang noe slikt skjer!

 

Faen altså,så latterlig!!

 

Anonymous poster hash: a1f70...ff7

 

Les gjennom tråden, du. Hun har ringt legevakten flere ganger, og blitt avvist. Jeg håper derimot hun ringte 113...

 

Anonymous poster hash: 9eca8...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hi, jeg fulgte litt med på denne tråden i går kveld og har tenkt masse på dere. Håper alt er bra med den lille nå?

 

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å kreve mer når legen avskriver deg med paracet osv., jeg sliter også med å skulle "overkjøre" autoriteter når det gjelder ting jeg ikke selv har god kjennskap til.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg dratt med babyen til fastlege/legevakt rett etter å ha levert den eldste i barnehage for å få tatt en ny sjekk av barnet. Sannsynligvis hadde legen på legevakten rett, og det er ikke noe farlig, men det er greit å få det sjekket i dag også. Og du kan slappe bedre av etter å ha fått ny vurdering.

 

Du har sikkert hatt en tøff natt, men ikke vær for streng mot deg selv. :) Og ignorer de slemmeste kommentarene i denne tråden, endel av dem er kanskje bare veldig engstelige og uttrykker seg ekstra krast av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...