Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Dere er så stygge. Ja hun gjorde noe dumt. Det er det mange som gjør. Hvor mange barn faller ned fra sofa, stellebord, gang osv hvert år? Legen kan ha sett dette før og syntes det var helt uproblematisk. Crp på 42 gir heller ikke automatisk indikasjon for AB. Fra onlinelegen : Crp er høy ved lungebetennelse, ofte over 100, mens ved forkjølelse er den som oftest under 100, sjelden over 50. Ofte vil det jo også ta mer enn noen timer før lungebetennelse utvikler seg etter å ha innhalert vann/såpe. Så at babyen så raskt fikk lungebetennelse høres litt rart ut. Tror og det er litt trollinger her. Men uansett, hun får hjelp nå hvis historien er sann.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Kanskje fastlegen vår så utviklingen fra i natt til nå, +feber og krampe +hosting +hendelsen med vann i lungene og ville være førevar?

 

Jeg er ikke lege men antibiotika har gutten min fått mot lungebetennelse, han er jo bare 9,5 mnd og veier 9 kg, kanskje crp på 100 gjelder voksne før diagnose og ikke babyer? Ikke vet jeh, stiller bare spørsmål om hvorfor du tviler på fastlegen s undersøkte han klokka 12 idag og mener jeg lyver

 

Noe jeg ikke gjør, alt jeg har skrevet er det som har skjedd

 

Kanskje den tråden her kan hjelpe noen i samme situasjon i fremtiden.. Mensen skulle vel vært ryddet opp i for beskyldninger og anklagelser om trolling

Jeg mistet dessverre litt troen når du sa babyen hadde hatt kramper. Legevaktshåndboka sier at alle barn med kramper skal legges inn på sykehus og dette er en streng regel. Så enten overdriver du, eller så fortalte du det ikke til legen. Her jeg jobber hentes barn med kramper av ambulanse ( ofte er det ufarlige feberkramper ) for å utelukke epilepsi feks. Syns det er trist at noen har behov for denne type oppmerksomhet. All fornuft tilsier at babyen din skulle blitt lagt inn for observasjon hvis historien er slik du har fortalt. Det hender nok at 1 lege tar feil beslutning, men ikje 3!

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ikke for å være bedreviter... men man snur seg aldri når man har spebarn i badekaret!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du kan ikke stole på en 4-åring. Ser mange skriver det ikke er normalt å gjøre slikt, men 4-åringen ville kanskje bare leke. 

 

Du må selvfølgelig ringe legevakta. Nå har du dritet på drager noe sykt en gang!, ta ansvar og RING! 

 

Så snakker du rolig med gutten din, forteller hvorfor du hylte og skrek på han. Hva som kunne skjedd! Og så snur du deg aldri igjen! Man kan drukne på få sekunder, selv 4 åringen kan dette slå seg i hodet og havne under vann! 

 

SKJERPINGS!

 

Anonymous poster hash: 27d73...fff

 

 

Dropp det da, menneske! Det er klart hun har skjønt dette! Snakk om å MÅTTE gni det inn!

 

Anonymous poster hash: ab236...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er glad det virker som om det har gaatt fint. En ting jeg lurer veldg paa er om du fremdeles synes det er greit at barna sitter uten tilsyn i badekaret?

 

Anonymous poster hash: 0ed23...4ec

Jeg tror du nettopp sprengte skalaen for hvor dum man kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere er så stygge. Ja hun gjorde noe dumt. Det er det mange som gjør. Hvor mange barn faller ned fra sofa, stellebord, gang osv hvert år? Legen kan ha sett dette før og syntes det var helt uproblematisk. Crp på 42 gir heller ikke automatisk indikasjon for AB. Fra onlinelegen : Crp er høy ved lungebetennelse, ofte over 100, mens ved forkjølelse er den som oftest under 100, sjelden over 50. Ofte vil det jo også ta mer enn noen timer før lungebetennelse utvikler seg etter å ha innhalert vann/såpe. Så at babyen så raskt fikk lungebetennelse høres litt rart ut. Tror og det er litt trollinger her. Men uansett, hun får hjelp nå hvis historien er sann.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Kanskje fastlegen vår så utviklingen fra i natt til nå, +feber og krampe +hosting +hendelsen med vann i lungene og ville være førevar?

 

Jeg er ikke lege men antibiotika har gutten min fått mot lungebetennelse, han er jo bare 9,5 mnd og veier 9 kg, kanskje crp på 100 gjelder voksne før diagnose og ikke babyer? Ikke vet jeh, stiller bare spørsmål om hvorfor du tviler på fastlegen s undersøkte han klokka 12 idag og mener jeg lyver

 

Noe jeg ikke gjør, alt jeg har skrevet er det som har skjedd

 

Kanskje den tråden her kan hjelpe noen i samme situasjon i fremtiden.. Mensen skulle vel vært ryddet opp i for beskyldninger og anklagelser om trolling

Jeg mistet dessverre litt troen når du sa babyen hadde hatt kramper. Legevaktshåndboka sier at alle barn med kramper skal legges inn på sykehus og dette er en streng regel. Så enten overdriver du, eller så fortalte du det ikke til legen. Her jeg jobber hentes barn med kramper av ambulanse ( ofte er det ufarlige feberkramper ) for å utelukke epilepsi feks. Syns det er trist at noen har behov for denne type oppmerksomhet. All fornuft tilsier at babyen din skulle blitt lagt inn for observasjon hvis historien er slik du har fortalt. Det hender nok at 1 lege tar feil beslutning, men ikje 3!

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39 [/quote

 

Vel, de tar vel opptak av alle amk samtaler så hvis dette bryr deg veldig er det bare å ringe helse-vest å be om opptak fra nødsamtalen tatt 02.35-02.47

 

Så får du bekreftetat jeg ble satt på vent, hva legevakten sa, vil du ha journal?

 

Vi ble sendt hjem to ganger og jeg ringte legevakten 1 gang og bør avvist, en gang til å fikk komme inn ig da hørte han bare fort med stetoskop og sendte oss hjem, ringte legevakten 02.10-25 og forakte om høy feber og whine pust, fikk beskjed om å gi han en paracet og sove...

 

15 minutter etter fikk han krampe og jeg ringte 113, den samtalen var roligog jeg ble satt på vent, bedd om å måle feberen og ja/om/men kunne dra til legevakten for en sjekk til om JEG?!?! Mente det var nødvendig

 

Ja, kanskje de har gjort litt feil på legevakten/amk men det er jo de man skal høre på

 

En rolig samtale mens baby har Kramper og du er livredd for tørdrukning?

 

Jeg tror du har formidlet helt feil på telefon eller så overdriver du her inne.

 

Dersom jeg ikke husker helt feil har du i tidligere tråd sagt at babyen din har er syndrom? Når baby er så liten så er vel det enda verre med tanke på kramper og at han var lenge uten pust?

 

Jeg mener alle kan bli utsatt for ulykker. Men hadde du vært i samme rom ville du hørt plaskelyder eller noe når stolen ble veltet og storesøster satte seg på han. Men dette var et uhell som kunne skje den beste.

 

 

 

Anonymous poster hash: 77216...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må beklage at jeg trodde dette var tull...
Jeg var ikke den som ropte høyest men kommenterte her på en av de første sidene.
Håper alt går bra på røngten med lille.
Og at det går bra med deg og storesøster også :)
Lykke til videre :)
 



Anonymous poster hash: 5f6f4...9a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere er så stygge. Ja hun gjorde noe dumt. Det er det mange som gjør. Hvor mange barn faller ned fra sofa, stellebord, gang osv hvert år? Legen kan ha sett dette før og syntes det var helt uproblematisk. Crp på 42 gir heller ikke automatisk indikasjon for AB. Fra onlinelegen : Crp er høy ved lungebetennelse, ofte over 100, mens ved forkjølelse er den som oftest under 100, sjelden over 50. Ofte vil det jo også ta mer enn noen timer før lungebetennelse utvikler seg etter å ha innhalert vann/såpe. Så at babyen så raskt fikk lungebetennelse høres litt rart ut. Tror og det er litt trollinger her. Men uansett, hun får hjelp nå hvis historien er sann.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Kanskje fastlegen vår så utviklingen fra i natt til nå, +feber og krampe +hosting +hendelsen med vann i lungene og ville være førevar?

 

Jeg er ikke lege men antibiotika har gutten min fått mot lungebetennelse, han er jo bare 9,5 mnd og veier 9 kg, kanskje crp på 100 gjelder voksne før diagnose og ikke babyer? Ikke vet jeh, stiller bare spørsmål om hvorfor du tviler på fastlegen s undersøkte han klokka 12 idag og mener jeg lyver

 

Noe jeg ikke gjør, alt jeg har skrevet er det som har skjedd

 

Kanskje den tråden her kan hjelpe noen i samme situasjon i fremtiden.. Mensen skulle vel vært ryddet opp i for beskyldninger og anklagelser om trolling

 

Lungebetennelse må absolutt ikke ha høy CRP, i hvert fall ikke hos små barn/babyer, hele tiden. Mi jente fikk fostervann i lungene (hun hadde bæsjet i det) da hun ble født, og ble syk bare få timer etterpå. Det var lungebetennelse. CRP steg jevnt, var på ca 50 etter et døgn, og var høyest (230 eller noe) etter et par dager, men da fikk de kontroll på det ved medisinering. Så CRP kan stige litt og litt, uansett hva andre måtte mene, for det har jeg erfart selv. 

 

God bedring til gutten din! Om det skulle skje noe lignende ved en annen anledning, er du bedre rustet til å håndtere det nå som du allerede har vært gjennom det. Jeg mener du ikke gjorde noe galt, jeg kunne funnet på å gjøre noe lignende selv når jeg følte barna satt trygt i karet. Men nå er du i hvert fall ops neste gang du er tom for håndduker, om du velger å gjøre akkurat det samme men være med ops, springe, sette barna på gulvet, bære med deg babyen til tross for at han er våt etc... Jeg tror nok du har lært noe av dette. Jeg er veldig glad for at alt gikk bra til slutt, til tross for kjip lungebetennelse. 

Ha en strålende dag, og god helg!

 

Anonymous poster hash: 9eca8...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du har oppdatert HI.

Det var fint å høre at dere endelig fikk ordentlig hjelp!

Ikke føl deg forpliktet til å forsvare deg noe mer.

De som er vettuge nok til å ha en viss forståelse for hendelsen, er glade for oppdatering om hva som skjedde hos legen i dag, samt at lillemann er under behandling.

De andre hønene er bare på hugget og vil fortsette spydighetene og kranglinga.

 

Ha ei flott helg, ta vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De plasker hele tiden, og jeg hørte lyd fra badekaret

 

Jeg er veldig glad for at det har gått bra med babyen din - og håper alt roer seg fint fremover.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg sluttet å svare på denne tråden, det gir bare vann på mølla til folk som ikke er opptatt av ditt ved og vel.

 

Du har forklart deg, noe mer trenger du faktisk ikke å gjøre. Anonymgjengen som henger seg på den negative spiralen ønsker bare å trykke deg mer ned, de ønsker ikke å høre forklaringer.

 

Men takk for at du delte, jeg tror flere av oss har lært noe nytt som er bra å ga med seg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er veldig glad for at det gikk bra med barnet! Våget nesten ikke å gå inn på nyhetene i dag.

 

Når det er sagt, så er det bedre å dra en gang for mye, enn en gang for lite til sykehuset.

 

Synes ikke noe om den barnevaktløsningen deres. Barna alene hjemme med altandøren åpen??? Regner med at babyen også er alene hjemme om du skal en snartur i butikken. Du skjønner vel at dette ikke er en smart løsning?

 

Blir litt bekymret for barna dine, og venninnen din sine. Tenk dere om, før det går galt!

 

Anonymous poster hash: 49501...ddd

.

 

Jeg sier ikke at det er ideelt, men når nødsituasjoner oppstår som at jeg er tom for mme og må i butikken når barna sover ringer jeg til naboen og hun kobler seg til babycallen vår. Hun er ofte alene (manne jobber natteskift/ute og hun har to små selv. Dette gjør vi begge veier typ toppen 4 ganger i året. Det er trygt, og om huset skulle tatt fyr hadde jo babycallen tatt brannalarmen og vi har Securitas alarm som oppdager gass og usynlig røyk å kobler seg umiddelbart opp til nødsentralen som ringer meg. Dette er også en alarm som biper om vindu/dører åpnes eller bevegelser i hovedetasjen (vi har soverom i underetasjen)

 

Badet med badekar har en dør mot vaskerommet og en dør mot vårt soverom så når jenta på 4 sitter der å baderens jeg legger minstemann i vår seng har jeg kontroll og kan se henne via baderomspeilet. :) bruker ofte å la henne sitte i badekaret slik at jeg kan legge minste uten henne løpende rundt og når minste har sovnet ta henne opp, tørke, kle på, gre håret, legge henne og ligge en halvtime å lese

 

Når man er alene med to barn i perioder og har bare to hender finner man løsninger på ting. Greit at noen av dere ville aldri ha gjort det, men da kunne dere fått kommet å prøvd å vært meg. Man kan ikke ta begge samtidig, heller ikke sørge for at det alltid et hånduker tilgjengelig på badet

Mme?? Ammer du ikke heller??? Neida. Enig i at du har fått noen fæle kommentarer. Når det er sagt er jeg sjokka over legevakta her. Tipper legen var mest interessert i å sove. Evt mistenker jeg at du kanskje har vært litt for hyggelig og underdrevet det hele av frykt for å være til bry? En fireåring kan etter min mening fint bade alene hvis man hele tiden ser og hører h*n. Kan også forstå at du følte deg trygg nok til å vende ryggen til dem i noen sekunder, ikke lurt men det gjør du nok bare den gangen tipper jeg. Fireåringer forstår ikke enhver konsekvens av det de gjør og jeg tror ikke storesøster er psykopat av den grunn. Et råd til deg i slike situasjoner; ring omså ambulanse! Heller en gang for mye. Tenk for en tragedie for dere alle (ikke minst søster!) om det skulle gått ille. Og ved feber og krampe synes jeg det er grotesk å bli rådet til å gi paracet og glemme d! Stol på magefølelsen, drit i om du driter deg ut! Krysser alle fingre og tær for lillebror og at alt går bra. Ville droppet dib neste gang i en akuttsituasjon. Ingen hjelp å få av andre foran en pc.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bar si alle VET at vi ikke skal gå fra barnet, det er mye vi vet men likevel er vi nok flere som har gjort ting vi ikke burde! tTIL TROSS FOR AT VI VET! Jeg innrømmer at jeg selv har gjort det! Og det er nok flere her som har gjort :-( Stoooor klem til deg :-)

 

Anonymous poster hash: 09345...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanvittig tråd! Kakkel og galskap. Jeg vil bare takke for masse ny god kunnskap som jeg tydeligvis manglet om tørrdrukning. Bra det går fint m barnet ditt HI og blås i furiene her inne. Jeg har selv løpt fra ungene på 3 og 7 i badekaret for å hente håndklær flere ganger, de sitter jo så pent og leker i meget grunt vann, men det skal jeg nok ikke gjøre mer.

 

Anonymous poster hash: 5672a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering ;

 

Vi har vært med fastlegen og lille har fått lungebetennelse, crp på legevakten inatt 03.00 var på 5 og har nå steget til 42... Fastlegen underkte han og han skal få antibiotika kur, og vi skal på rønken av lungene 14.30 på sykehuset. Han hoster litt og har feber

 

4 åringen er i bhg idag

Mannen tok syk barn dag og reiste idag tidlig hjem og kommer rundt 16.00 med fly, enda jeg er permisjon og hjemme må jeg sove litt.

 

Det jeg var redd for var såkalt tørr drukning som kan skje om vann blir liggende i lungene , man kveles sakte da lungene klistrer seg sammen og ikke åpnes for å ta opp oksygen. Dette kan skje ila de første 24 timer, men også dager

 

Det at han har fått lungebetennelse kan komme av såpevann, litt bakterier i vann osv. Og er vanlig etter å ha inhalert vann... Jeg synes selvfølgelig at det er trist,en skjedd har skjedd og han får antibiotika..

 

Føler meg ikke dårlig behandlet av legevakt, amk -men føler de ikke tok det seriøst. Hadde helst sett at de la han inn igår kveld på overvåkning i 24 timer og ikke sendte oss hjem etter fem minutter. Eller drøyde lenge og ble satt på vent sv amk, de hadde vurdert å sende ambulanse, men legevakten mente det ikke var nødvendig. Ambulanse har surstoff tilgjengelig itilfelle han ble tørr kvalt...

 

Tusen takk for at dere fikk meg til å ringe, så jeg ikke gidde opp etter første samtalen medsykepleier på legevakten. Føler ofte når jeg ringer dit at jeg er til bry/unødvendig så mister lett motet når de som vet best sier slik og slik

Takk for oppdatering :) Tenkte på dere idag etter å ha lest tråden din igår kveld. 

 

Ikke bry deg om de kaklehønene som er her inne. Alle foreldre gjør feil, og forhåpentligvis lærer man noe av det. Fint når noen deler, så slipper vi andre å gjøre akkurat den samme feilen. Hvem har ikke har snudd ryggen til badende barn i 30 sek? 

 

Som regel går det bra, og heldigvis ser det ut som det går bra med babyen din. 

 

Jeg har vært på legevakten med barn med større brannskade og barn med i kvelningsulykke. Bare flaks at det gikk bra begge gangene, de fleste foreldre som har hatt barn noen år kan fortelle lignende historier. Noen ganger kunne man gjort ting annerledes for å unngå ulykken, men det er sjelden noen vits å være etterpåklok. Man vet selv når man vil gjøre ting på en annen måte neste gang, man trenger ikke hespetre som forteller hvor idiotisk og dum man er. Det vet man best selv.

 

Litt empati derimot har aldri skadet noen :) 

 

God helg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk klager på at Luten er fæl.. Hun er jo en engel i forhold til dere anonyme førkjer som har gnålt om det samme styret opp og ned i mente i hele jævla natt..

 

Ja, man kan ta valg som i ettertid viser seg å kanskje ikke være det lureste man har gjort. Det skjer de fleste en eller annen gang i løpet av livet. Men blir man stort klokere av å få huden full ørten ganger? Fra anonyme mennesker? All honnør til dere som har skrevet med nick i denne tråden, både dere som har vist støtte og dere som har kommet med kritikk. Og jeg synes du er tøff som har holdt deg saklig, HI, selv etter all dritten du har fått. Det er lett å dømme andre når man ikke står i en tøff situasjon selv. Det betyr ikke dermed at verden er i sorthvitt, og man vet hvordan man selv ville tenkt i enhver situasjon.

 

Noen ganger kan man ta et valg som får katastrofale følger. Heldigvis gikk det bra for HI. Hadde dere sittet her og gnidd dere i hendene om sønnen hadde dødd? Hvor går grensen for når det er ok å hetse en annen person?

 

Tenk heller litt på jenta som ble dyppet i vannbøtta. DA kan dere begynne å rette pekefingeren mot ei dårlig mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppdatering HI. Tenkt på babyen din og deg siden igår . Glad dere får sjekket det ordentlig nå, og jeg er rystet over legevakten sin bagatelisering. Ikke hør på kaklekjerringene sine ufine poster. Puh glad det gikk fint .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange anonyme her som besitter enorm medisinskfaglig kompetanse, og som ikke nøler med å dele generøst med sin altomfattende kunnskap om medisin og om menneskekroppen, og ikke minst om fireåringers psykologi. Fantastisk! 

 

HI: Du gjorde det rette ved å kontakt helsepersonell, det er godt at fastlegen nå har tatt grep om situasjonen slik vi jo nå ser at legevakten burde ha gjort tidligere. Du er en erfaring rikere, og barna slapp trolig begge unna med helsa i god behold.

 

Jeg skal gladelig innrømme at dette like gjerne kunne ha vært meg. Ingen kan gå igjennom livet uten noen øyeblikk av uoppmerksomhet. (Dere kjører vel bil de fleste av dere, eller..?)



Anonymous poster hash: 396e6...77d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppriktig bekymret for de to barna..... Moderator bør gripe inn!!!

 

Anonymous poster hash: ef485...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange anonyme her som besitter enorm medisinskfaglig kompetanse, og som ikke nøler med å dele generøst med sin altomfattende kunnskap om medisin og om menneskekroppen, og ikke minst om fireåringers psykologi. Fantastisk!  HI: Du gjorde det rette ved å kontakt helsepersonell, det er godt at fastlegen nå har tatt grep om situasjonen slik vi jo nå ser at legevakten burde ha gjort tidligere. Du er en erfaring rikere, og barna slapp trolig begge unna med helsa i god behold. Jeg skal gladelig innrømme at dette like gjerne kunne ha vært meg. Ingen kan gå igjennom livet uten noen øyeblikk av uoppmerksomhet. (Dere kjører vel bil de fleste av dere, eller..?) Anonymous poster hash: 396e6...77d

Ja, tenk så merkelig at enkelte er opplyste, og har kunnskap om medisin, ja, kanskje til og med er utdannet innen medisin, fysøren så rart!!!!!

 

Anonymous poster hash: bfb0f...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilKidsa

 

 

Dere er så stygge. Ja hun gjorde noe dumt. Det er det mange som gjør. Hvor mange barn faller ned fra sofa, stellebord, gang osv hvert år? Legen kan ha sett dette før og syntes det var helt uproblematisk. Crp på 42 gir heller ikke automatisk indikasjon for AB. Fra onlinelegen : Crp er høy ved lungebetennelse, ofte over 100, mens ved forkjølelse er den som oftest under 100, sjelden over 50. Ofte vil det jo også ta mer enn noen timer før lungebetennelse utvikler seg etter å ha innhalert vann/såpe. Så at babyen så raskt fikk lungebetennelse høres litt rart ut. Tror og det er litt trollinger her. Men uansett, hun får hjelp nå hvis historien er sann. Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Kanskje fastlegen vår så utviklingen fra i natt til nå, +feber og krampe +hosting +hendelsen med vann i lungene og ville være førevar?

Jeg er ikke lege men antibiotika har gutten min fått mot lungebetennelse, han er jo bare 9,5 mnd og veier 9 kg, kanskje crp på 100 gjelder voksne før diagnose og ikke babyer? Ikke vet jeh, stiller bare spørsmål om hvorfor du tviler på fastlegen s undersøkte han klokka 12 idag og mener jeg lyver

Noe jeg ikke gjør, alt jeg har skrevet er det som har skjedd

Kanskje den tråden her kan hjelpe noen i samme situasjon i fremtiden.. Mensen skulle vel vært ryddet opp i for beskyldninger og anklagelser om trolling

Jeg mistet dessverre litt troen når du sa babyen hadde hatt kramper. Legevaktshåndboka sier at alle barn med kramper skal legges inn på sykehus og dette er en streng regel. Så enten overdriver du, eller så fortalte du det ikke til legen. Her jeg jobber hentes barn med kramper av ambulanse ( ofte er det ufarlige feberkramper ) for å utelukke epilepsi feks. Syns det er trist at noen har behov for denne type oppmerksomhet. All fornuft tilsier at babyen din skulle blitt lagt inn for observasjon hvis historien er slik du har fortalt. Det hender nok at 1 lege tar feil beslutning, men ikje 3!Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Hvor har du tre leger fra? Det var vel samme vaktlegen hele kveld og natt? Det er det som er vanlig på legevakter utenom større byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Overrasket over hvor mange anonyme her som besitter enorm medisinskfaglig kompetanse, og som ikke nøler med å dele generøst med sin altomfattende kunnskap om medisin og om menneskekroppen, og ikke minst om fireåringers psykologi. Fantastisk!  HI: Du gjorde det rette ved å kontakt helsepersonell, det er godt at fastlegen nå har tatt grep om situasjonen slik vi jo nå ser at legevakten burde ha gjort tidligere. Du er en erfaring rikere, og barna slapp trolig begge unna med helsa i god behold. Jeg skal gladelig innrømme at dette like gjerne kunne ha vært meg. Ingen kan gå igjennom livet uten noen øyeblikk av uoppmerksomhet. (Dere kjører vel bil de fleste av dere, eller..?) Anonymous poster hash: 396e6...77d

Ja, tenk så merkelig at enkelte er opplyste, og har kunnskap om medisin, ja, kanskje til og med er utdannet innen medisin, fysøren så rart!!!!!Anonymous poster hash: bfb0f...9ee

Tviler på at du er en av dem med dine seks utropstegn!

 

Anonymous poster hash: 705c3...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Overrasket over hvor mange anonyme her som besitter enorm medisinskfaglig kompetanse, og som ikke nøler med å dele generøst med sin altomfattende kunnskap om medisin og om menneskekroppen, og ikke minst om fireåringers psykologi. Fantastisk! HI: Du gjorde det rette ved å kontakt helsepersonell, det er godt at fastlegen nå har tatt grep om situasjonen slik vi jo nå ser at legevakten burde ha gjort tidligere. Du er en erfaring rikere, og barna slapp trolig begge unna med helsa i god behold. Jeg skal gladelig innrømme at dette like gjerne kunne ha vært meg. Ingen kan gå igjennom livet uten noen øyeblikk av uoppmerksomhet. (Dere kjører vel bil de fleste av dere, eller..?) Anonymous poster hash: 396e6...77d

Ja, tenk så merkelig at enkelte er opplyste, og har kunnskap om medisin, ja, kanskje til og med er utdannet innen medisin, fysøren så rart!!!!!

 

Anonymous poster hash: bfb0f...9ee

Men du er ikke en av dem ser vi.

 

Anonymous poster hash: 36d6b...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppriktig bekymret for de to barna..... Moderator bør gripe inn!!!

 

Anonymous poster hash: ef485...119

 

Mor har ringt legevakt, vært på legevakten to ganger, ringt amk og i dag vært hos fastlege og på sykehus for å ta rtg av lungene, fått antibiotika.

 

Da det aktuelle skjedde var mor 3-4 meter fra badekaret. Da mor la minste kunne hun hele tiden se 4-åringen via speil siden hun bare var i naborommet.

 

Det er ikke alle som greier å slå i bordet overfor personer som regnes å ha stor autoritet (slik leger hos mange har), man blir tvilende, man er i sjokk, og velger å stole på at de gjør den jobben de er utdannet til og at de tar riktige beslutninger (man burde faktisk kunne stole på det når man er på et sykehus/legevakt). Noen ville gitt seg etter første besøk på legevakten. HI valgte å dra til legevakten to ganger i natt i tillegg til samtale med amk.

 

At to mødre som bor vegg i vegg er mye alene med barn kanskje fire ganger i året finner løsninger slik HI ellers har beskrevet er helt akseptabelt. Venninnen kunne se/høre fireåringen over babycallen, og hvis fireåringen våknet mens mor var på legevakten med minste så ville venninnen kunne være hos fireåringen på et minutt.

Det er omtrent det samme som å reise seg fra egen sofa, gå ut i gangen, opp trappen og inn på et barnerom hvis man er i samme hus...

 

At du mener moderator skal gripe inn nå blir å lage et hav ut av en dråpe vann.

 

Anonymous poster hash: 46900...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for mange utropstegn er utvisningsgrunn på medisinstudier ;) !

 

Anonymous poster hash: bfb0f...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt indikasjon for antibiotika her, uansett crp. Jeg synes egentlig den tidlige temperaturstigningen og krampene var grunn nok, selv om ikke crp hadde begynt å stige. Crp er et tregt mål på infeksjon.

Han burde etter min mening fått antibiotika tidligere, man risikerer at mikstur ikke er godt nok, og at han trenger intravenøs antibiotika.

 

Anonymous poster hash: 6e2c1...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ein av dei som har lagt igjen ein kommentar her inne,med nick. Eg blir ofte skuffa og lei meg for kor stygge folk er med kvarandre. I denne saken meiner eg imidlertid at det har vore behov for å gje mor ei tilbakemelding. Me er alle berre mennesker, ingen er perfekte,kanskje vil eg vera ein av dei som opplever at barnet mitt tar skade fordi eg ikkje passer godt nok på. Den angsten bærer eg kvar dag,den er både sunn og usunn. Eg meiner på ingen måte at eg er perfekt. Eg Rekner med at hi har, som alle andre, mange gode egenskaper.

 

MEN: Reagerer på læringskurven til hi,som virker å vera bekymringsfullt mangelfull.

 

Etter at eit barn nesten drukna,lar ho det andre sitja igjen.

 

Bakgrunnen for at det skjedde var at det mangla håndkle. Etter at alt dette ikraft skjedd, våkenatt, omfattende kontakt med helsevesenet, krampe, lungebetennelse osv, så ser ho heller ikkje at det er problemer med denne håndduk-praksisen.

 

" skal iallefall ALDRI gløyma håndkle igjen" hadde vore ein naturlig oppsummering, i det minste.

 

Ein må kunne forventa at både det som trengs på badet under bad er på plass, spesielt med fire års erfaring som mor. Og ein må også kunne forventa at dersom barnet blir livnært på mme, at det er i hus til ei kvar tid. Det må iallefall ikkje vera eit alternativ å forlata barnet aleine heime for å skaffa det.

 

Dette er mi ærlige meining som eg skriv her med nick, ikkje for å vera ekkel, men fordi eg er Bekymra for desse borna. Kanskje,kanskje kan det også hjelpa borna at mor får denne tilbakemeldinga.

 

Og hi, viss du føler at ansvaret er for stort,og at du er for mykje aleine,må du ta det opp med faren. De deler ansvaret for ungane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...