Gå til innhold

Livredd for at babyen min har druknet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke alle roe seg ned. Dette er i HI's hender. Vi må stole på at hun gjør det rette. Inhen vits å ta helt av med anklagelser og spørsmål.

 

Anonymous poster hash: ffc2b...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en annen ting, når man (sitat fra trådens tittel) er "Livredd for at babyen min har druknet", LIVREDD, faktisk, ringer man 113, eller i det minste legevakt, UMIDDELBART. Man sitter ikke og lager tråder inne på et nettforum. I hvert ikke om man er enten noenlunde oppegående eller ikke er et troll. Jeg vet ikke hva HI er/ikke er, men sannsynligvis ett av de to.



Anonymous poster hash: fa225...b12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dere syke anonyme som fortsetter hetse HI! Vil dere slutte nå eller trå frem med nick ivertfall for noen av dere har dratt det langt med skittkasting!

 

Anonymous poster hash: 8fe0e...80b

 

Beklager om det fremstår som hets, men jeg er faktisk oppriktig bekymret for disse to barna. Det later til at mor verken forstår alvoret eller ønsker å endre seg når hun fortsatt tviholder på at det å la ungene bade alene var en bagatell og at hun i tillegg drar fra en 4-åring midt på natta.

 

Om dette er hets, så javel da er det kanskje det, men jeg tenker mer på barna enn på HI akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter denne tråden sitter jeg igjen med ett spørsmål: Hva i all verden gjør jeg her inne?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Har rapportert tråden. For enten så er dette et tulleinnlegg, eller så er et lite barns liv i fare!

 

Anonymous poster hash: 0993d...55f

Syns det er fryktelig dumt om innlegget blir slettet,hvis HI er i en tilstand hvor hun ikke klarer å forstå alvoret og derfor tyr til et forum for råd. Hva om vi her inne er "de eneste" som faktisk kan hjelpe akkurat nå?

 

Anonymous poster hash: fd663...323

Rapporterte det ikke for å få det slettet, men for at moderator skulle ta kontakt med HI,- enten for å avsløre tull eller få skaffet øyeblikkelig hjelp!

 

Anonymous poster hash: 0993d...55f

Moderator skal skaffe HI øyeblikkelig hjelp? Hva skjer?

Haha. Ja hva skjer. Lurer på om noen her inne har røyka noe de ikke burde altså.

Moderator skal gripe inn.

Viktig å ikke tilbringe hele dagen og natta på nett. :-)

 

Anonymous poster hash: 36d6b...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter denne tråden sitter jeg igjen med ett spørsmål: Hva i all verden gjør jeg her inne?????

Fordi du samanlikna med gribbane framstår som mor Teresa og Albert Einstein i samme skikkelse, og at det er litt fint å innsjå at uansett kva du måtte ha sagt i ditt verste øyeblikk er det nesten snillt i forhold til kvardagslege kommentarar her inne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg ikke på deg lenger.

Ingen setter deg på vent, ringer legevakt og ber deg måle feberen på en baby med feber, KRAMPER, surkling i lungene som har blått blå og kastet opp etter å ha vært under "skittent" vann lenge.

At du møter en dust av en lege eller sykepleier tror jeg på, men at du i løpet av kvelden og natta møter bare imkompetente folk tror jeg ikke noe på. Det har jo vært vaktskifte fra første gang du ringte.

Dette er nok bare en måte å få oppmerksomhet på her på forumet.

Viss ikke bør du komme deg til fastlege med barnet så fort som råd. Du bør i tillegg tenke på hva du har sagt til legevakt i telefonen siden de ikke har tatt deg på alvor. Kan hende du faktisk ikke ser alvoret selv i situasjonen og dermed ikke klarer formidle det til legevakt.

Hadde dette vært min unge så hadde jeg etter å evt bli avvist på legevakten ringt en gang til og vært så hysterisk, redd og kanskje smørt på litt ekstra for å få komme til ny kontroll. Jeg hadde ikke funnet meg i at legen såvidt så på ungen i bilstolen.

Dette blir for dumt til å være sant.Anonymous poster hash: 77216...8fd

Og slettes ikke uvanlig. Har vært borti, og hørt om flere slike hendelser.

 

Anonymous poster hash: 9b6b1...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke gått fra barna mine, jeg gikk 3-4 meter i fra badekaret å hentet en håndbok og siden de satt så fint putta jeg inn i tørketrommelen og trykket på start... Jo ryggen var til i 30 sekund, men det føltes igrunn ut som en rasjonell og fornuftig ting akkurat da

 

Nå vet ikke du hvordan vi bor, men vi har Apple sin video call så da kan naboen ha den på å se at fireåringen ligger å sover, blir varslet om bevegelse eller lyd. Fra soverommet hennes og inn til mitt hadde det tatt henne 1 minutt å gå inn (vi har verandadør ut mot terassen nede rett ved soverommet

 

Vi bruker ofte å gjøre det slik da vi begge har mannfolk som er mye borte, hvis jeg må på butikken eller noe akutt som inatt

100% trygt, like trygt som om jeg skulle vært hjemme

 

Du mener du ikke var borte lenge fra badekaret og du anser det som trygt å gå fra et sovende barn.

 

Hva var det igjen som skjedde da du gikk fra ungene i badekaret?

 

Har du ikke lært noe som helst siden du fortsett å forsvare det du gjør. Det er enda mer bekymringsverdig. Beklager, men det er det!

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

 

 

 

Jeg har ikke gått fra barna mine, jeg gikk 3-4 meter i fra badekaret å hentet en håndbok og siden de satt så fint putta jeg inn i tørketrommelen og trykket på start... Jo ryggen var til i 30 sekund, men det føltes igrunn ut som en rasjonell og fornuftig ting akkurat da

 

Nå vet ikke du hvordan vi bor, men vi har Apple sin video call så da kan naboen ha den på å se at fireåringen ligger å sover, blir varslet om bevegelse eller lyd. Fra soverommet hennes og inn til mitt hadde det tatt henne 1 minutt å gå inn (vi har verandadør ut mot terassen nede rett ved soverommet

 

Vi bruker ofte å gjøre det slik da vi begge har mannfolk som er mye borte, hvis jeg må på butikken eller noe akutt som inatt

100% trygt, like trygt som om jeg skulle vært hjemme

 

Du mener du ikke var borte lenge fra badekaret og du anser det som trygt å gå fra et sovende barn.

 

Hva var det igjen som skjedde da du gikk fra ungene i badekaret?

 

Har du ikke lært noe som helst siden du fortsett å forsvare det du gjør. Det er enda mer bekymringsverdig. Beklager, men det er det!

 

Anonymous poster hash: eeacc...817

 

Rolig nå.

Det å sitte i naboleiligheten med babycall er ikke verre enn å sitte i en annen etasje i sitt eget hus, med babycall. 

En på 4 år klarer fint å sitte alene i badekaret en liten stund, h*n leker jo ikke lydløst. Jeg har gjort det ofte, og da har jeg ørene på stilker og får med meg at ungen snakker med lekene sine, lager motorlyd fra båten o.l. 

 

Nå må dere slutte med denne heksejakten, det kan være deres tur neste gang, som blir angrepet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke aa sparke noen som ligger nede, men jeg er enig i at det innblikket vi her har faatt naar det gjelder HIs omsorgsevne er noe foruroligende.

 

Man forlater ikke babyer uten tilsyn i badekaret, og man gaar ikke fra smaa barn om natta. Og er man livredd et barn skal omkomme saa setter man himmel og jord i bevegelse. Om hun fikk sjokk forklarer det mye, men her er det mye som er bekymringsverdig.

 

Jeg haaper av hele mitt hjerte at dette ender bra, og at hendelsen bidrar til at mor strammer opp rutinene sine.



Anonymous poster hash: 0ed23...4ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad for at det gikk bra med barnet! Våget nesten ikke å gå inn på nyhetene i dag.

 

Når det er sagt, så er det bedre å dra en gang for mye, enn en gang for lite til sykehuset.

 

Synes ikke noe om den barnevaktløsningen deres. Barna alene hjemme med altandøren åpen??? Regner med at babyen også er alene hjemme om du skal en snartur i butikken. Du skjønner vel at dette ikke er en smart løsning? 

 

Blir litt bekymret for barna dine, og venninnen din sine. Tenk dere om, før det går galt!



Anonymous poster hash: 49501...ddd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å bidra i denne tråden, men klarte ikke la være...

 

Kjære HI: Mitt råd er å unngå å svare mer på denne tråden. Alt du sier blir vridd og vrengt på. Alt du sier blir brukt mot deg. Håper du og barna har det bra og at du har fått hvilt ut etter en strevsom natt.

 

Til alle dere andre: Gi hi ro nå. La oss legge denne tråden død. Nå er er fredag og helg. Bruk energien på å ta vare på egen familie og planlegg noe hyggelig i helgen.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f**** så mye pes og hets HI har fått!!!!Det nytter ikke å skjule seg bak "vi er bekymret for babyen din.Gode råd formuleres IKKE på denne måten som mange har gjort til nå!Nå sitter HI og må forsvare seg til dere som roper høyest og skriker mest om at hun både er tafatt/dum og troll og whatnot.Ta en chillpill og ro dere 5 hakk ned!Å kritisere noen som føler seg som dritt,alene og hjelpesløs på denne måten er et nytt steg NED i lavmålsstigen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er veldig glad for at det gikk bra med barnet! Våget nesten ikke å gå inn på nyhetene i dag.

 

Når det er sagt, så er det bedre å dra en gang for mye, enn en gang for lite til sykehuset.

 

Synes ikke noe om den barnevaktløsningen deres. Barna alene hjemme med altandøren åpen??? Regner med at babyen også er alene hjemme om du skal en snartur i butikken. Du skjønner vel at dette ikke er en smart løsning?

 

Blir litt bekymret for barna dine, og venninnen din sine. Tenk dere om, før det går galt!

 

Anonymous poster hash: 49501...ddd

Regner med at du drar på jobb mens barna er alene hjemme? Huff, nå ble jeg bekymret. Tror jeg må melde deg til barnevernet.

 

Anonymous poster hash: 9b6b1...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; det er bra det gikk bra med barnet. MEN FOR En gjeng med kaklehøner det er her inne. 



Anonymous poster hash: b0b31...4bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en gjeng.......... Hva mer mener dere at hun skulle ha gjort. Hun har vært på legevakta 2 ganger, ringt 113 og alle gangene har de bedt henne se de an og at dem ikke er bekymret for noe akutt. Moren er fortsatt engstelig og velger derfor å fulge rådet og dra til fastlege idag. Det er merkelig at dere her inne mener å vite bedre en lege, AMK, og nå muligens fastlege?

 

Anonymous poster hash: ef4b8...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Helt sykt, og dette etter det som nettopp hadde skjedd da. Hadde dratt opp min 4 åring fra badet og sendt ungen på rommet sitt med håndduk!

 

Tråden må være tull. At en lege lar en baby som nesten drukna bare sitte i bilstolen for å bli undersøkt helt overfladisk tror jeg ikke noe på. Å bare reise hjem som en tafatt molbo etter at det evt. mot formodning var en undersøkelse med rutinesvikt skjønner jeg heller ikke. Kreativiteten gikk vel slutt for trollet.. Får håpe det iallefall.

 

Anonymous poster hash: 04cfe...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er veldig glad for at det gikk bra med barnet! Våget nesten ikke å gå inn på nyhetene i dag.

 

Når det er sagt, så er det bedre å dra en gang for mye, enn en gang for lite til sykehuset.

 

Synes ikke noe om den barnevaktløsningen deres. Barna alene hjemme med altandøren åpen??? Regner med at babyen også er alene hjemme om du skal en snartur i butikken. Du skjønner vel at dette ikke er en smart løsning?

 

Blir litt bekymret for barna dine, og venninnen din sine. Tenk dere om, før det går galt!

 

Anonymous poster hash: 49501...ddd

.

heller ikke sørge for at det alltid et hånduker tilgjengelig på badet

Joda...akuratt det er ikke rakettforskning.

 

Anonymous poster hash: 72a61...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helt utrolig stygg "tråd" dette er! Og da tenker jeg ikke på HI eller temaet. Men, hvordan voksne damer snakker og behandler andre på, er helt sjokkerende! 

 

Det er VIRKELIG ikke rart at det er krig her i verden! 

 

Jeg blir helt dårlig av å lese hva folk skriver til hverandre her! Helt utrolig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og helt vanvidd at de fortsetter med hetsingen og snakket om trolling ettersom tiden går og folk ber dem roe seg. Holder med hets nå.,

 

Anonymous poster hash: 8fe0e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering ;

 

Vi har vært med fastlegen og lille har fått lungebetennelse, crp på legevakten inatt 03.00 var på 5 og har nå steget til 42... Fastlegen underkte han og han skal få antibiotika kur, og vi skal på rønken av lungene 14.30 på sykehuset. Han hoster litt og har feber

 

4 åringen er i bhg idag

Mannen tok syk barn dag og reiste idag tidlig hjem og kommer rundt 16.00 med fly, enda jeg er permisjon og hjemme må jeg sove litt.

 

Det jeg var redd for var såkalt tørr drukning som kan skje om vann blir liggende i lungene , man kveles sakte da lungene klistrer seg sammen og ikke åpnes for å ta opp oksygen. Dette kan skje ila de første 24 timer, men også dager

 

Det at han har fått lungebetennelse kan komme av såpevann, litt bakterier i vann osv. Og er vanlig etter å ha inhalert vann... Jeg synes selvfølgelig at det er trist,en skjedd har skjedd og han får antibiotika..

 

Føler meg ikke dårlig behandlet av legevakt, amk -men føler de ikke tok det seriøst. Hadde helst sett at de la han inn igår kveld på overvåkning i 24 timer og ikke sendte oss hjem etter fem minutter. Eller drøyde lenge og ble satt på vent sv amk, de hadde vurdert å sende ambulanse, men legevakten mente det ikke var nødvendig. Ambulanse har surstoff tilgjengelig itilfelle han ble tørr kvalt...

 

Tusen takk for at dere fikk meg til å ringe, så jeg ikke gidde opp etter første samtalen medsykepleier på legevakten. Føler ofte når jeg ringer dit at jeg er til bry/unødvendig så mister lett motet når de som vet best sier slik og slik

 

God bedring til den lille, og til deg også. Stell godt med dere begge. Syns du har fått ufortjent mye pepper.

 

Anonymous poster hash: 547ef...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet heldigvis troen på menneskeheten lenge før denne tråden, ellers hadde den vært dråpen som fikk begeret til å renne over.

 

Håper alt er bra med deg og barna HI, jeg vet utmerket godt hvor vanskelig det noen ganger er å vite hvordan man skal reagere.

Enkelte ganger har jeg rett ut stoppet fremmede biler for å komme meg til legevakten, andre ganger har jeg sittet våken hele natten for å følge med på ungen min for å vurdere fortløpende hva jeg skulle gjøre.

 

Ingen er perfekt, spesielt ikke de som roper høyest her inne. Vi vanlige mennesker har nok innsikt til å vite at vi ikke er ufeilbarlige.

 

 



Anonymous poster hash: 068c2...a8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så stygge. Ja hun gjorde noe dumt. Det er det mange som gjør. Hvor mange barn faller ned fra sofa, stellebord, gang osv hvert år? Legen kan ha sett dette før og syntes det var helt uproblematisk. Crp på 42 gir heller ikke automatisk indikasjon for AB. Fra onlinelegen : Crp er høy ved lungebetennelse, ofte over 100, mens ved forkjølelse er den som oftest under 100, sjelden over 50. Ofte vil det jo også ta mer enn noen timer før lungebetennelse utvikler seg etter å ha innhalert vann/såpe. Så at babyen så raskt fikk lungebetennelse høres litt rart ut. Tror og det er litt trollinger her. Men uansett, hun får hjelp nå hvis historien er sann.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0edf1...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så etter at det eine barnet gjekk under vatn då det blei forlatt av voksen i badekaret,lot hi det andre barnet sitja igjen ubevokta all den tida det tar å legga ein baby?

 

Hjelpemeg.

Helt sykt, og dette etter det som nettopp hadde skjedd da. Hadde dratt opp min 4 åring fra badet og sendt ungen på rommet sitt med håndduk!

 

Tråden må være tull. At en lege lar en baby som nesten drukna bare sitte i bilstolen for å bli undersøkt helt overfladisk tror jeg ikke noe på. Å bare reise hjem som en tafatt molbo etter at det evt. mot formodning var en undersøkelse med rutinesvikt skjønner jeg heller ikke. Kreativiteten gikk vel slutt for trollet.. Får håpe det iallefall.

 

Anonymous poster hash: 04cfe...f8f

Jeg ville ikke straffet jenta på fire med å sende henne våt og kald på soverommet ialfall. Jeg ropte jo til henne typ herregud hva er det du gjør, det er kjempefarlig -stakkars lillebror og hun skjønte med en gang at det var galt

 

Når jeg la henne forklarte jeg rolig hvorfor man ikke skal gjøre slik, da ble hun lei seg og sa unnskyld og at det ikke var meningen

 

Det er helt sant alt, både undersøkelsen fra legevakten, han tok han ikke opp av bilstolen første gangen og hørte bare fort med teloskop om det var vann i lungene

Stetoskop😃.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad det virker som om det har gaatt fint. En ting jeg lurer veldg paa er om du fremdeles synes det er greit at barna sitter uten tilsyn i badekaret?



Anonymous poster hash: 0ed23...4ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...