Gå til innhold

Når alle naboene har så mange ressurser... Klarer ikke henge med.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det beste du kan gjøre er og være ærlig ang økonomi både til naboer og ikke minst dine barn, lær barna dine at det er ikke merket på buksa som betyr noe det er mennesket inni buksa.

 

Ellers så vill jeg si at du er heldig som har kommet i et inkluderende nabolag for gud skal vite at det finnes nabolag der man ikke vet naboens navn!

 

Du og mannen din finner ut av det håper dere klarer og lage en middelvei med tanke på ferier ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synes jeg det kommer fram veldig mange gode poenger som jeg ikke klarte å formulere selv. Ville bare si: signerer, til alle dere siste som har svart.

 

Viktig å huske på at naboen kanskje også spiser frossen-pizza og ser på søppel-tv, selv om de kjører blankpolert suv og drar på ferie til eksotiske steder tre ganger i året ;) Pizza og Paradise synes bare ikke like godt utad...

 

Og jeg er forsåvidt enig i at det er HI sitt problem. Det høres bare litt brutalt ut å si det på den måten.

 

Og Nyttårsbarn: det må være slitsomt å føle at man er den eneste som engasjerer seg, også.

 

Hadde vært fint med et sted som var sånn midt i mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå føler jeg at jeg outer de skjønne naboene mine altså.

Vi bor på Stabekk. Det er sikkert forskjellige miljøer i Bærum ja og på Snarøya tror jeg det er mer materiell kapital enn kulturell og sosial (kanskje. Er bare et upresist inntrykk). På Stabekk er det også noen blokker, men det er ikke der jeg bor. De har Tesla i tillegg til SUVen (must på vei til hytta) og raser i vei til foreldremøter, FAU og styremøte i idrettslaget.

 

I dag tar de nok ut siste rest av snøen på Sollihøgda, mens jeg venter på lørdagsunderholdningen på tv.

Knegg. Knegg. Det hjelper litt å le av det.

 

La oss håpe de har litt frossenpizza innimellom da. :-)

 

HI



Anonymous poster hash: 74fc9...a02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også oppvokst i Bærum, men nå vet jeg ikke hvor dere bor da, er jo ganske så ulike områder der :) jeg er selv fra Bærums Verk. foreldrene mine ble skilt da jeg var barn, og økonomien ble jo dårligere med alenemor. Mamma har selv sagt at hun merket at hun ikke kunne gi oss så mye av ting og merkeklær og ferier som andre foreldre rundt oss. MEN jeg tenkte ALDRI på dette selv. I klassen min var det et mangfold av hvordan folk bodde, fra svære hus til små blokkleilgheter. ingen som reagerte på det ene eller det andre. syntes det var et flott miljø å vokse opp i! det var veldig akspetert å være forskjellige. jeg har nettopp bodd et par år i en småby et annet sted i norge.... og mistrivdes veldig, alle forventet plutselig at jeg skulle være sånn eller sånn, for der er alle like (sier de selv). syntes også de var mer opptatt av penger og materielle ting der enn noe jeg har opplevd i Bærum. sikkert mye ulike erfaringer blant andre, men dette er det jeg mener. føler man kan være seg selv i bærum, så det synes jeg du også skal være :)

 

dessuten er det sant det andre her sier, at det er mye høyt udannede mennesker, noe som skaper et godt skolemiljø mener jeg. jeg kjenner feks ingen som droppet ut av vgs, og alle var opptatt av å gjøre det bra hele veien på skolen (såklart man kan bli lei, men de aller aller fleste stod på).

 

jeg tror ikke andre enn du selv tenker over dette :) og de er nok neppe så "perfekte" som du tror :)

 

Samtidig vet jeg hvordan det er å mistrives i det miljøet man bor i, så liker du deg virkelig ikke så er det lov å flytte. Jeg har kommet tilbake til bærum, og føler meg endelig hjemme igjen:)

 

Anonymous poster hash: 48063...fce

Jeg er også "skilsmissebarn" fra Bærums Verk, og opplevde oppveksten på samme måte som du beskriver ;) Har også fryktelig lyst til å flytte tilbake, men nå er vi litt for etablerte i Oslo.

 

Til HI: Tror dere må finne deres egen greie. Invitert de andre barna til dere, så blir man sakte men sikkert integrert. Trenger ikke å være superdyrt, vet du fx hvor kult det er å lage pølsespaghetti!? Misunnelig på dere som har relativt kort vei til Burudvann, telting der er såååå koselig!! :) Gi det litt tid ;)

Endret av Gulosten™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabekk er nærme der jeg bor og alle jeg kjenner derfra er skjønne mennesker, som ja er opptatt av barna sine, bruker sykkelhjelm og er mer enn middels gode på ski.

 

Det finnes noen gater med prangende hus, men mange er mer 6-10 millioner som veldig mange andre steder. Ikke at det er gi-bort pris, men det er ikke helt på viddene heller.

 

Vær heldig på har gode naboer og inviter damene hjem på ost & vin, så er jeg sikker på at den gode praten vil komme.

 

Og du er heldig som har Bolina, Jeppes, sykkelavstand til byen og Fornebu - for ikke å glemme den gammeldagse bokhandelen...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du sliter med mindreverdighetskomplekser eller dårlig selvtillit? Håper ikke du overfører dette til barna dine.

 

Anonymous poster hash: b2b10...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det er lettere og ha overskudd til og be inn mange naboer på sushi f.eks hvis enn ikke trenger og tenke på pengene.det er slitsomt og gå rundt og tenke penger og føle at enn ikke strekker til.jeg hadde nok kansje flyttet hadde jeg vært dere.

Men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du sliter med mindreverdighetskomplekser eller dårlig selvtillit? Håper ikke du overfører dette til barna dine.

 

Anonymous poster hash: b2b10...d9a

Synes du? Jeg synes HI virker som et hyggelig og oppegående menneske, i motsetning til _svært_ mange her inne.

 

Anonymous poster hash: 52b69...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne bodd slik du bor, her er naboene veldig lite inkluderende og det er ikke noe kjekt

 

Anonymous poster hash: 7b30f...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Høres ut som du sliter med mindreverdighetskomplekser eller dårlig selvtillit? Håper ikke du overfører dette til barna dine.

 

Anonymous poster hash: b2b10...d9a

Synes du? Jeg synes HI virker som et hyggelig og oppegående menneske, i motsetning til _svært_ mange her inne.

 

Anonymous poster hash: 52b69...d07

Man kan ha både mindreverdighetskomplekser og dårlig selvtillit OG være et hyggelig og oppegående menneske.

 

HI: Det er sikkert bare du som tenker på at dere "bare" drar til Danmark og ikke spiser sushi. Nabolaget har bare godt av at dere er der.

 

Anonymous poster hash: bfe6e...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...