Gå til innhold

Fotsvette!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage, så har på sko hele dagen (klarer ikke å gå i sokkene der). Bruker crocs og spotec sandaler, men jeg blir så innihampen klam! Som medfører en sjenerende lukt. Ja, jeg lukter deb selv..... Når jeg STÅR...... Har med skifte, men 1-2 timer så er det like ille... Blir ganske fuktige, og skikkelig sur/klam lukt... Finnes det hjelp?

Anonymous poster hash: fb69b...605

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Både Crocs og Spotec er jo av verstingene da, etter min erfaring ;) Prøv noen andre typer sko?

Skrevet

Åh, trudde hvertfall crocs skulle være minst klam! Hmm, får prøve noen andre :) tips?

Anonymous poster hash: fb69b...605

Skrevet

Scholl sandaler, evt bytte merke på sokkene. Syntetiske sokker er forferdelig.

Skrevet

For det første, sjekk at du ikke har fotsopp mellom tærne. Det er nesten garantert å få det om tærne er fuktige hele tida.

Og fotsopp lukter!

Jeg har veldig svette tær og slitt med kronisk fotsopp, går bare noen uker mellom hver behandling, så bryter det ut igjen. Utrolig irriterende.

Men på apoteket får du kjøpt produkter som man skal smøre på på kvelden og vaske av på morgenen, ren antiperspirant, husker ikke hva det heter. Dette er ganske effektivt hvis man klarer å bruke det jevnlig :)

Anonymous poster hash: 526bf...2ca

Annonse

Skrevet

Høres rart ut sikkert, men prøv å vaske beina med head and shoulders. Det gjør min svigerfar og han svetter vist mye mindre på beina enn tidligere, og det lukter ikke så mye lenger heller.

Skrevet

Du kan også kjøpe Silicea på helsekosten og ta det 2-3 måneder. Bruker faktisk å ta forsvette.

Kan være lurt å ta en utvidet blodprøve hos legen for å sjekke alle mineralene. Noen mangler kan forårsake fotsvette.

Vær litt forsiktig å bruke Head & Shoulder på føttene hvis du også bruker det i håret - spesielt om du bruker den som er tilsatt sink. Du risikerer å få for mye sink og for lite kobber i kroppen.

Anonymous poster hash: c8a2c...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...