Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nok en graviditet ble kunngjort i min omgangskrets i dag, og jeg fikk en stooooor klump i magen, og hadde lyst til å kaste opp! Klarte selvfølgelig å klynke frem "Gratulerer, så koselig".

Men innerst inne tenkte jeg "F***, det skulle jo vært meg som skulle ha sluppet den nyheten!" :-/

Hadde en SA i januar, og sskulle vært godt over 12 uker nå, men istede er jeg akkurat ferdig med min 1. Mens etter SA.

Syns det er så trist og leit, og skulle ønske jeg klarte å glede meg over andres gode nyheter! 😞

Jaja.. kveldens utblåsning! 😟

Anonymous poster hash: 31da2...905

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144124729-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-slem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klem til deg. Jeg har ikke mistet, men prøvd en god stund og kan til dels skjønne din reaksjon. Greier fremdeles å glede meg med andre (fikk selv nettopp en annonsering), men kjenner samtidig et lite stikk av misunnelse. Når annonseringen kommer er det jo uansett ikke alltid man vet hvor lenge de har prøvd, og etter å ha vært her en stund har jeg i alle fall forstått at jeg er langt fra alene og det hjelper meg litt. Virker som flere sliter enn man tror og jeg forteller jo ikke uoppfordret at vi har prøvd en stund, selv om jeg egentlig godt kunne tenkt meg å snakket med noen om det. Det er baksiden ved at ingen spør direkte...

Takk😊 Kanskje det er det stikket av misunnelse jeg egentlig kjenner?! Aff.. samma det. Jeg smiler fortsatt for å si det sånn, men kjenner meg liksom litt bitter også! :-/

Men det verste er å få høre: "Burde ikke dere få nr 2 snart da?" "Er vel på tide at sønnen deres får bli storebror snart vel?!"

Ved et par anledninger har jeg faktisk svart "joda, men vi mistet nettopp!". Da er det noen rare ansiktsuttrykk plutselig ;-)

Jeg vet ihvertfall at jeg ALDRI skal slenge fra meg en kommentar som: "skal ikke dere ha barn snart a?" ...

Håper spiren sitter hos deg snart, og at du sitter med en liten baby i armene om noen mnd!😊

Anonymous poster hash: 31da2...905

Jeg skjønner deg veldig godt!!

Noen ganger lurer jeg på om de som spør egentlig tenker over hva de spør om! På spørsmål fra en bekjent om vi ikke snart skulle få barn svarte jeg: Det er ikke så lett for oss siden jeg har operert bort begge eggstokkene. Vedkommende ble helt tomat i ansiktet og følte seg temmelig ille berørt.

Jeg har begge eggstokkene i behold, ville bare teste ut dette svaret for å vise hvor privat dette spørsmålet er og hvor mange faktorer som kan ligge bak. Vedkommende ble veldig lettet da jeg avslørte spøken min, men var fortsatt flau og jeg tror ikke han spør meg om dette igjen:)

Anonymous poster hash: bfa60...563

Kjenner den mesunnelsen jeg også, min søster har prøvd i 6 år å få barn med sin mann,  og der kom den andre søsteren vår som er året yngre enn hun å annonserte at hun var gravid, fortalte alt fra når de startet å prøve og til de fikk positiv test, og dette gjorde hun mot min eldre søster som ikke kunne bli gravid. Kjenner jeg ble sint på hennes vegne. Pluss deres lillesøster på 16 ble gravid samtidig som hu søstra mi.

Jeg kjenner at etter 9 mnd er blir jeg også lei meg for at andre blir gravide, og ikke meg. Men jeg er lykkelig på deres vegne !

• 2 uker senere...

tror det er helt naturlig å kjenne stikk av sjalusi i sånne situasjoner. To av mine kusiner er nå gravide... kjenner den... er i pp9... og i tillegg kom gamle tante og sa: "du må skynde deg, du også, slik at ungene får glede av hverandre, og du ikke blir for gammel"...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...