Gå til innhold

limt fast til sofaen.

Anbefalte innlegg

"jeg vil at du skal være lykkelig" sier mannen.

"jeg vil at du skal være mer hjemme" sier jeg - gravid, sykemeldt og ensom.

han ser i kalenderen og finner en ledig dag - om to uker. han skriver "kjærestedag" i kalenderen. han har gjort en innsats, og jeg later som jeg er litt lykkeligere. før han igjen forsvinner. i dag var jeg "heldig", jeg fikk 40 min sammen han.  

og jeg føler meg stuselig. som er stuselig stuselig kvinnemenneske som er avhening av mannen sin for å ha det bra. jeg vil ikke være det menneske. jeg vil være den selvstendinge meg, som jeg alltid har vært. hun som går i tog, som mener noe og som tror på noe, hun som er del av noe større en seg selv.

problemet er at jeg er låstfast i sofaen. legen sa ligg, og jeg ligger, og her skal jeg ligge og her har jeg ligget. jeg liker rett og slett ikke meg selv om dagen, så jeg kan godt forstå mannens ønske om å jobbe masse og aldri være hjemme. jeg er ikke akkurat en solstråle.

så: hvordan like seg selv, når en slettes ikke kan gjøre noe?

Anonymous poster hash: 04b48...483

Anonymous poster hash: 1083c...65f
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144123908-limt-fast-til-sofaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff føler med deg god klem :)

Jeg har ikke fått beskjed av legen om å ligge, men jeg er enda så utrolig redusert at jeg er mye på sofaen. Formye :(

Jeg orker ikke å være med på noe særlig, og presser jeg meg blir jeg liggende lenge etterpå.

Håper mannen din får tid til deg fortere enn som så. Det er tross alt hans baby også selv om han ikke ruger så kan han stille opp mere for deg, og dine behov når du nå har det vanskelig!

Du har min dypeste sympati :)

Det er ofte litt sånn det blir når vi er sjuke i svangerskap.... sånn er det litt her også minus at det er litt å holde på med de barna vi allerede har. Men kjærestetid...nei, lite av det.

Tja, jeg henger her inne og prøver å glemme formen når jeg kjeder meg (og ikke kan gjøre stort annet), du kan jo henge med og prate om alt og ingenting i det uendelige :-)

Ellers prøver jeg å ha et mål for dagen, det korter ned endel.

I dag er målet å få tak i frø på plantasjen om jeg klarer å komme meg dit (2 min i bil) som plutselig er tiltak nok, og sette et par frø av paprika i en ferdig brikke med jord.

I morgen er målet å klare å bevege seg nok til å rusle rundt nabolaget noen minutter for å komme seg ut. Går ikke langt - må ha retrettmulighet!

Lurt å ha noe å se fram til også, sånn som kjærestedagen deres selv om den er noen uker unna.

Hold ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...