Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter en p-sprøyte ?

Anbefalte innlegg

Eg gikk på p-sprøyte til januar 2007, eg var ikke i nærheten av å bli gravid før 2012. Måtte ha 5 Ivf forsøk. Aldri mer sier bare eg.

Fortsetter under...

Hei! Har du hatt blødninger etter at du slettet på p-plaster? Anonymous poster hash: 78b63...df9

Ja fikk mens en mnd etter p plaster slutt fortsatt usikker på syklusene mine men denne gang hadde jeg syklus på 32 dager

Hei! Har du hatt blødninger etter at du slettet på p-plaster? Anonymous poster hash: 78b63...df9

Ja fikk mens en mnd etter p plaster slutt fortsatt usikker på syklusene mine men denne gang hadde jeg syklus på 32 dager

Aldri mer sprøyta! Dårlig av legen og ikke informere om at man skan slite med og bli gravid lenge etter!

Føler med dere, skal aldri ta sprøyten igjen!!

Jeg tok min siste sprøyte i mai 2012, fikk blødninger i nov 2012. De har vært regelmessige noen mnd, noen mnd ikke:(  Bør man gå til legen og kreve pergotime??

Rettelse, dei skulle stå mai 2013 og nov 2013

Jeg vet ikke om man automatisk har rett til og kreve pergo time i og med at det er ventetid og mange som sliter ekstremt osv. Men gå til fastlegen og be ta plodprøver av deg, for og sjekke hormonnivået ditt..da vil han vurdere videre om han skal sende deg videre osv.

Jeg var hos legen idag og gjorde det. Krysser fingrane for at jeg har El og alt er normalt.

Annonse

Nei, en kan nok ikke kreve det. Jeg tok blodprøver og fikk sjekket hormonnivå i høst, men det var før blødningene mine kom tilbake. Alt var i orden med blodprøvene og hormonnivået ok. Men jeg vet jo ikke om jeg har EL selv om jeg har blødninger nå.

Satser på at alt er i orden hos deg! Sa legen noe om neste steg hvis du ikke har EL?

Nei, en kan nok ikke kreve det. Jeg tok blodprøver og fikk sjekket hormonnivå i høst, men det var før blødningene mine kom tilbake. Alt var i orden med blodprøvene og hormonnivået ok. Men jeg vet jo ikke om jeg har EL selv om jeg har blødninger nå.

Satser på at alt er i orden hos deg! Sa legen noe om neste steg hvis du ikke har EL?

Vis prøven er normal vil det si at jeg har El da? Glemte spørre om det men regner jo nesten med det da?

Han skulle sende meg videre til gyn vis det var noe med prøvene håper jeg får ett svar slikt at jeg roer meg litt ned, ikke akkurat morro og prøve forgjeves heller, vis El ikke er kommet ennå

Jeg vet ikke, det kommer vel litt an på når i syklus du tar blodprøvene? Om de kan se om du har EL eller ikke?

Jeg syns det var frustrerende å få vite at alt vart i orden, men samtidig ikke vite noe om EL.. Synes du skal spørre om dette, så slipper du å lure :)  Hadde bare TR vært et sikkert tegn på EL så hadde alt vært så mye lettere!

Hmm, håper du får et positivt svar ifra legen!

Jeg tror jeg kan vente TR når som helst nå, det kjennes slik ut. Har aldri testet etter EL.Tror jeg kommer til å kontakte legen neste mnd for å finne ut av det.

Hei. Jeg tok min siste sprøyte i desember, å ikke fått mensen enda. Gikk på sprøyta i 1 år ca og har ikke hatt mensen da heller. Bør jeg dra til legen å bli henvist til gynekolog? Synes det er merkelig å ikke hatt mensen på så lang tid. Tror jeg hadde en eggløsning for 3 uker siden, men varte kun en dag.

Aldri mer p-sprøyte !

Annonse

Hvis du tok din siste i desember så vil det si at virkningen av sprøyta begynnte å gå ut i mars. De sier at det er vanlig at det kan ta 12 mnd å få tilbake eggløsning og menstruasjon :sad:  :sad:

Testet du etter EL siden du tror du hadde det for 3 uker siden?

Hei. Jeg tok min siste sprøyte i desember, å ikke fått mensen enda. Gikk på sprøyta i 1 år ca og har ikke hatt mensen da heller. Bør jeg dra til legen å bli henvist til gynekolog? Synes det er merkelig å ikke hatt mensen på så lang tid. Tror jeg hadde en eggløsning for 3 uker siden, men varte kun en dag.

Aldri mer p-sprøyte !

Du kan sikkert gå til legen og fortelle at du gjerne ønsker deg barn og at du ønsker og fremskive menstruasjonen din osv..

Men ett råd som jeg har gitt til mange andre her inne så anbefaler jeg deg og prøve ut Dong quai! Den er utrolig bra og setter igang det hormonelle noe som du trenger får og få igang tr og El. Det som også er sjekk med denne urten er at det er så lett og bli gravid med den :-) jeg bruker det så får jeg se .

Aldri mer p-sprøyte !

Hvis du hadde el for tre uker siden og ikke har fått mensen er du gravid. Ingen som har så lang lutealfase. Og merk at man kan abortere om msn tar Dong Quai når man er gravid.

Anonymous poster hash: 4a49a...c90

Man skal ikke bruke bruke Dong quai under graviditet. Det skal brukes til El og så starter man igjen når tr er kommet igjen, for og sikre at man ikke bruker det under en evt graviditet :-) men siden hun ikke har fått tr osv er det flott og bruke for henne til hun merker at hun er i ny rute med kroppen sin..for så og slutte ved El osv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...