Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Sålangt har vi tenkt: Grønnsakssuppe med en pose nudler Omelett med grønnsaker og ost. (Disse tingene har vi) Har ikke fått lønn i min nye jobb. De etterskuddsbetaler 1.5 mnd og gamlejobben forskuddsbetalte 1 mnd i forkant. Så 2.5 mnd mellom lønn og konto er skrapt (samme med kredittkortet). Vi har råvarer nok til å bake brød, og pålegg som ost, syltetøy og salami. Har egg også. Noe frosne grønnsaker i frysen (nok til 2 måltider om vi finner billig kjøtt), har også pommes frites og en kyllinkjøttdeig, og frossen frukt og bær til smoothies. Ca 2 kg bær Ellers havregryn, semulegryn, ris og diverse krydderposer fra toro og old el paso. Og makaroni. I hovedsak middagstips jeg trenger. Tips om tilbud, og hva jeg kan lage med det jeg har. Det trenger ikke være så sunt. Anonymous poster hash: 50c76...692
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Optimalt burde dere vel da ha spart på den forskuddsbetalinga, men det er av og til lettere sagt enn gjort. 1 uke, hvor gammelt er barmet? Kan dere invitere dere bort på middag et par dager i helga? Saumfar reklamen og se etter tilbud. Bruk rester, dete må jo bare klare det... Lån 2-300 kr, pant tomflasker... Anonymous poster hash: 07e65...231
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Pannekaker! Anonymous poster hash: 602e6...c94
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Svinekjøttdeig og svinestrimler er billig kjøtt. Ca 20 kr pakken, nok til en middag for 4, kan brukes både i suppe ( lag kjøttboller), wok mix i frysedisken er billig, lapskausblanding koster under 20 kr pakken mener jeg. Anonymous poster hash: c78db...46a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Sikkert mulig. Mye egg (billig med eggene fra Coop xkstra, de smaker vanlig egg). Mye pasta som, og mye grovt brød til. Smak med krydder og ketchup så går det sikkert bra. Anonymous poster hash: c847c...120
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Det er også mye penger å spare på å kjøpe f.eks. en hel kylling, og bruke brystet i én rett, lårene i en annen, og koke kraft på resten. Anonymous poster hash: 602e6...c94
PRobert Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Sikkert mulig. Mye egg (billig med eggene fra Coop xkstra, de smaker vanlig egg). Mye pasta som, og mye grovt brød til. Smak med krydder og ketchup så går det sikkert bra. Anonymous poster hash: c847c...120 Det er nok fordi det ER vanlige egg HI: Hvis du stikker på Coop Mega nå får du kylling og svinekjøttdeig til 15 og 20 kr pakken. Da har du til cottage pai en dag, spaghetti en dag(kjøp en tomatpurè og bland ut med vann og krydder = saus), Kiwi har helgetilbud på kjøtt til 16.90 pr pakke med enten kyllingfilet, laksefilet, svinefilet osv. Ordner sæ
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Du får kjøpe nudler, poteter og en stor pakke med pølser. De har en 1,5 kg kjøttpølser til ca 56 kroner på rema. Noen ganger har de varer til under halv pris i butikkene, som går ut på dato. Kjøp og legg i frysern. Bak pizzasnurrer/horn med ost og pølse. Eller vanlig pizza. Poteter med pølser og brun saus. Anonymous poster hash: dab91...682
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Tørre erter, bønner og linser er nesten gratis. Mettende mat er det også, da det er fullt av proteiner. Linsekaker, ertestuing, bønnestuing osv Anonymous poster hash: 5bc21...7c5
Jallow B Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Bor du i Oslo? Grønt er billigere på arabiske butikker, 1kg løk fra First Price koster ca 10kr. Saumfar Kiwi for First Price-produkter, det er mye man kan bruke. Kyllingkjøttdeigpakke koster 19,- , spagettien 9,- , ketchup 9kr. Bønner kan også brukes istedetfor kjøtt, koster ca 5kr for en boks.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Legg ut noe du har på salg på fb gruppe. Det gir deg fort et par hundre ekstra:) og vi alle har vel noe å selge. Klær til barn som er for små, interiør ting og billige møbler er lett å få solgt synes jeg. Anonymous poster hash: b222d...b69
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Sålangt har vi tenkt: Grønnsakssuppe med en pose nudler Omelett med grønnsaker og ost. (Disse tingene har vi) Har ikke fått lønn i min nye jobb. De etterskuddsbetaler 1.5 mnd og gamlejobben forskuddsbetalte 1 mnd i forkant. Så 2.5 mnd mellom lønn og konto er skrapt (samme med kredittkortet). Vi har råvarer nok til å bake brød, og pålegg som ost, syltetøy og salami. Har egg også. Noe frosne grønnsaker i frysen (nok til 2 måltider om vi finner billig kjøtt), har også pommes frites og en kyllinkjøttdeig, og frossen frukt og bær til smoothies. Ca 2 kg bær Ellers havregryn, semulegryn, ris og diverse krydderposer fra toro og old el paso. Og makaroni. I hovedsak middagstips jeg trenger. Tips om tilbud, og hva jeg kan lage med det jeg har. Det trenger ikke være så sunt. Anonymous poster hash: 50c76...692 Man og tirsdag grønsaksuppe med hjemmelaget brød/rundstykker Onsdag spagetti/ Evt Toro pose som dere har og kyllingkjøttdeig Torsdag grønnsaker fra frysen og stekt svinekjøtt tror det er på tilbud på Kiwi i dag Fredag pizza med skinke og ost Lørdag grøt Søndag pomfri og stekt fisk Evt svinekjøtt igjen Anonymous poster hash: b28dc...d0a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Sålangt har vi tenkt: Grønnsakssuppe med en pose nudler Omelett med grønnsaker og ost. (Disse tingene har vi) Har ikke fått lønn i min nye jobb. De etterskuddsbetaler 1.5 mnd og gamlejobben forskuddsbetalte 1 mnd i forkant. Så 2.5 mnd mellom lønn og konto er skrapt (samme med kredittkortet). Vi har råvarer nok til å bake brød, og pålegg som ost, syltetøy og salami. Har egg også. Noe frosne grønnsaker i frysen (nok til 2 måltider om vi finner billig kjøtt), har også pommes frites og en kyllinkjøttdeig, og frossen frukt og bær til smoothies. Ca 2 kg bær Ellers havregryn, semulegryn, ris og diverse krydderposer fra toro og old el paso. Og makaroni. I hovedsak middagstips jeg trenger. Tips om tilbud, og hva jeg kan lage med det jeg har. Det trenger ikke være så sunt. Anonymous poster hash: 50c76...692 Har du havregryn, melk, egg og mel kommer du langt:) kjøp inn poteter, og se etter billig kjøtt i butikken (anbefaler Kiwi). Du kan lage pytt i panne, havregrøt, semulegrøt, grønnsakssuppe, omelett, pannekaker, fløyelsgrøt, hirsegrøt, pasta med kjøttdeig og sikkert mye mer:) Anonymous poster hash: 0d198...7c4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Semulegrynsgrøt Kylling kjøttkaker Stekt kyllingkjøttdeig blandet i potetmos Anonymous poster hash: e3e58...6ed
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #15 Skrevet 21. februar 2014 Kan du ikke låne av nær familie? Jeg hadde ikke klart meg. Anonymous poster hash: aa225...908
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #16 Skrevet 21. februar 2014 Optimalt burde dere vel da ha spart på den forskuddsbetalinga, men det er av og til lettere sagt enn gjort. 1 uke, hvor gammelt er barmet? Kan dere invitere dere bort på middag et par dager i helga? Saumfar reklamen og se etter tilbud. Bruk rester, dete må jo bare klare det... Lån 2-300 kr, pant tomflasker... Anonymous poster hash: 07e65...231 Var ikke så lett det når den må dekke husleie for 2 mnd og alle regningene ellers for 2.5 mnd. Vi har utsatt noe men vi har levd knepent siden jul. Takk for tips fra alle Hi Anonymous poster hash: 50c76...692
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #17 Skrevet 21. februar 2014 Kiwi har ofte korger med halv pris på varene. Sjekk innvandrer butikker. Inviter deg til venner mot at dere inviterer tilbake når du har penger Anonymous poster hash: 1b140...63d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #18 Skrevet 21. februar 2014 Optimalt burde dere vel da ha spart på den forskuddsbetalinga, men det er av og til lettere sagt enn gjort. 1 uke, hvor gammelt er barmet? Kan dere invitere dere bort på middag et par dager i helga? Saumfar reklamen og se etter tilbud. Bruk rester, dete må jo bare klare det... Lån 2-300 kr, pant tomflasker...Anonymous poster hash: 07e65...231 Var ikke så lett det når den må dekke husleie for 2 mnd og alle regningene ellers for 2.5 mnd. Vi har utsatt noe men vi har levd knepent siden jul. Takk for tips fra alle HiAnonymous poster hash: 50c76...692 :-) det ordner seg nok, ser dere har fått mange gode råd. Støtter den med å prøve å selge en ting eller to på nettet, man har vel alltids noe en kan kvitte seg med:-) Anonymous poster hash: 07e65...231
<3 mamma til verdens beste <3 Skrevet 21. februar 2014 #19 Skrevet 21. februar 2014 Di har masse tilbud på rema 1000 nå
Følelsesvims Skrevet 21. februar 2014 #20 Skrevet 21. februar 2014 Gulerøtter, kålrabi, poteter, brokkoli, blomkål og purre kan være basis for grønnsakssuppe, pølsesuppe, fiskesuppe og lapskaus. Pasta med egg, litt fløte og brokkoli (sammen med litt bacon) er godt. Pai med brokkoli, skinke/bacon, purre. Ovnsbakt fisk med grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #21 Skrevet 21. februar 2014 Sikkert mulig. Mye egg (billig med eggene fra Coop xkstra, de smaker vanlig egg). Mye pasta som, og mye grovt brød til. Smak med krydder og ketchup så går det sikkert bra. Anonymous poster hash: c847c...120 Hihihi,måtte flire litt av kommentaren din om at eggene fra Coop smaker vanlige egg :-) Anonymous poster hash: 1b960...fd0
Ophelia & Jr. Skrevet 21. februar 2014 #22 Skrevet 21. februar 2014 400 g kyllingkjøtteig til 15,- på Rema 1000 om dagen (i Oslo iallefall)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #23 Skrevet 21. februar 2014 kylling kjøttdeig koster 15 kr på rema 1000 nå Så har di jo taco dinnerkit til 10 kr Så har di lapskaus blanding til 10 kr Di har også tilbud på kjøttpølser til 29.90 for 900g - nok til 2 middager Du kan lage havregrøt med sukker og kanel på vist du har det i hus Lag dobbel gryte med lapskaus - 2 lapskaus poster fra rema, vann, pølser og buljong = 50 kr middag 2 dager Lag pannekaker 1 dag Bruk rester av pannekakene å stek en kylling kjøttdeig med 1 løk og ketsjup, så legger du fyllet inni pannekakene å har ost på toppen stekes i ovnen til osten er smeltet og litt brun = 25 kr for middag Tomatsuppa med egg og fiskeboller = 25 kr Taco - kylling kjøttdeig, taco dinnerkit og salat, agruk og mais = ca 60 kr Havregrøt = 0 kr vist du har kannel og sukker må nok ha melk 25 kr Anonymous poster hash: 9247e...19d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #24 Skrevet 21. februar 2014 helt sprøtt at dere gjør dere så blakke når det er unge i bilde. vi sliter noen ganger økonomisk,men sørger for vi alltid har nok penger til mat og ting til ungen vår Anonymous poster hash: 3ecf5...e17
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #25 Skrevet 21. februar 2014 helt sprøtt at dere gjør dere så blakke når det er unge i bilde. vi sliter noen ganger økonomisk,men sørger for vi alltid har nok penger til mat og ting til ungen vår Anonymous poster hash: 3ecf5...e17 Nå "gjør vi oss så blakke" pga at jeg går over fra en stilling ikke det offentlige på 320000 ikke året til 740000 i det private. Har studert deltid frem til desember og fikk tilslag på ny jobb før jeg hadde vitnemålet. Visste de betalte ut den siste innspurt mnd, men ikke at januarlønna først kom inn i slutten av februar før etter at vi hadde brukt store deler av desemberlønn på regninger, gaver og julemiddag. Til gjengjeld så sitter jeg igjen med nesten dobbelt inn hver mnd fremover, og barnet er så lite ennå at han forstår ikke hva som foregår. Jeg gjør meg gladelig blakk for drømmejobben. Hi Anonymous poster hash: 50c76...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå