Gå til innhold

Baby på 10 mnd våkner hver natt til nesten samme tid, jeg blir gal!


BellaSuz

Anbefalte innlegg

For det første,- hun er i separasjonsangstalderen og skal bare til mamma/pappa/mormor.

Alle andre er kjempeskumle.

 

Når vi legger henne om kvelden vræler hun som om døden er nær når vi går ut av rommet.

Hun har ikke vondt noe sted, ikke luft i magen, hun er trøtt, men reiser seg opp i senga og hyler når vi går. hun kan ligge rolig lenge inntil vi går ut av rommet og sier natta.

 

Og hver natt, ca kl 5 våkner hun og er lys våken, vræler, og kan gjerne holde det gående i 1,5 time. Vi går selvfølgelig inn til henne og prøver roe henne ned, men ingenting funker, og jeg må innrømme at jeg gruer meg til hver natt. Har ikke sovet en hel natt på mange måneder.

 

Da hun var yngre sov hun gjerne natten gjennom, og det var lett å legge henne.

Våknet hun var det en kos og så sovnet hun rolig igjen.

 

Noen tips til hva vi skal gjøre? Både på kveld og natt.

Selv om pappa tar henne på natta så ligger jeg våken og "venter" på når hun vræler når han går ut av rommet. Kan jo ikke stå over senga hennes i evigheter?

 

Vurderer å leie meg inn på hotell en natt slik at jeg kan sove ut litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første jeg tenker er at hun er ferdig med natta kl fem, og vil ha morgen da?.

Jeg har valgt å ta barna inn hos meg, og la de sove med meg når de våkner på natta, eller tidlig morgen.

Minste er 11 mnd, når vi legger henne, så sitter vi ved siden av henne til hun sovner, da hun har seperasjonsangst, og jeg synes ikke noe om å gå fra henne, å la henne gråte, tenker på hvilken følelse det er å bli forlatt, uten å skjønne hvorfor.

 

Anonymous poster hash: 679f6...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det her og - og ungen er 4:)

 

(Trøst?)

 

Heldigvis søv ho som regel greit i morgontimane, men akkurat når eg skal legge meg, derimot :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at for veldig mange 1-2 og 3-åringer er kl 5 morgen, maaange småbarnsforeldre som står opp da. Og jeg ville heller ikkeforlatt et barn med seperasjonsangst alene i senga.

 

Anonymous poster hash: 307eb...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste her våkner stort sett alltid en gang løpet av kvelden.

Hun er 3,5....

I tillegg har både mann og barn en festlig vane : de snakker i søvne.

Roper i søvne, går rundt .

 

Tror ikke jeg kan huske en uavbrutt natt.

 

Ikke mye trøst å få her heller, sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenker er at hun er ferdig med natta kl fem, og vil ha morgen da?.

Jeg har valgt å ta barna inn hos meg, og la de sove med meg når de våkner på natta, eller tidlig morgen.

Minste er 11 mnd, når vi legger henne, så sitter vi ved siden av henne til hun sovner, da hun har seperasjonsangst, og jeg synes ikke noe om å gå fra henne, å la henne gråte, tenker på hvilken følelse det er å bli forlatt, uten å skjønne hvorfor.

 

Anonymous poster hash: 679f6...671

Synes nå alt er for tidlig før kl 06, så før det er det fortsatt natta hos oss.

Er bare så redd for så skape en dårlig vane med å ta henne inn i senga vår, for vi sover dårlig hele gjengen da.

Hun lugger, klorer osv, og da får jeg helt noia... :huh:

 

Jeg prøver å være hos henne en stund til hun sovner, men enkelte ganger klarer jeg bare ikke å stå over henne (må stå over henne, hun "leter " etter meg hvis jeg står ved døra) i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik er det her og - og ungen er 4:)

 

(Trøst?)

 

Heldigvis søv ho som regel greit i morgontimane, men akkurat når eg skal legge meg, derimot :/

Hehe, ingen trøst, og jeg håper hun ikke er slik fortsatt når hun er 4 år :P

Jeg får ikke lagt meg enkelte kvelder før kl er 1, i går holdt hun det gående fra kl 22 til 1.....inn og trøste, berolige, og hvis vi tar henne opp så er hun rolig. legger vi henne og går mot døra vræler hun.

Men det virker nesten som å være annenhver natt med tidlig/sen oppvåkning...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slik er det her og - og ungen er 4:)

 

(Trøst?)

 

Heldigvis søv ho som regel greit i morgontimane, men akkurat når eg skal legge meg, derimot :/

 

Hehe, ingen trøst, og jeg håper hun ikke er slik fortsatt når hun er 4 år :P

Jeg får ikke lagt meg enkelte kvelder før kl er 1, i går holdt hun det gående fra kl 22 til 1.....inn og trøste, berolige, og hvis vi tar henne opp så er hun rolig. legger vi henne og går mot døra vræler hun.

Men det virker nesten som å være annenhver natt med tidlig/sen oppvåkning...?!

De er så gøyale! Husker eldste våknet ca ti over halv elleve hver eneste kveld.

Da var hun rundt året. Hun slet natteskrekk en periode og.

Endret av skinnfilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri latt et så mye barn 'holde det gående' i halvannen time på morgenen. Dvs at hun gråter fra 5-6.30 og så sovner igjen? Av ren utmattelse - eller at hun rett og slett gir opp.

 

Du har ikke sovet en hel natt på mange måneder? Velkommen til virkeligheten, det er faktisk sånn det er å ha barn. Det vil ikke si a man ikke skal prøve å få inn gode rutiner, men det gjør man ikke med å la barnet skrike seg i søvn!

 

Hun er redd og trenger nærhet. Sett deg på en stol ved sengen, holdnhpnden eller stryk kinnet. Kjedelig og utmattende, absolutt, men nødvendig en periode.

 

Anonymous poster hash: e85a8...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri latt et så mye barn 'holde det gående' i halvannen time på morgenen. Dvs at hun gråter fra 5-6.30 og så sovner igjen? Av ren utmattelse - eller at hun rett og slett gir opp.

 

Du har ikke sovet en hel natt på mange måneder? Velkommen til virkeligheten, det er faktisk sånn det er å ha barn. Det vil ikke si a man ikke skal prøve å få inn gode rutiner, men det gjør man ikke med å la barnet skrike seg i søvn!

 

Hun er redd og trenger nærhet. Sett deg på en stol ved sengen, holdnhpnden eller stryk kinnet. Kjedelig og utmattende, absolutt, men nødvendig en periode.

 

Anonymous poster hash: e85a8...952

*et så lite barn, ikke et så mye barn.

 

 

Anonymous poster hash: e85a8...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan sove inne hos henne en periode til det gir seg? Det hjalp her ihvertfall.. Lå oppredd madrass inne på rommet hans hele tiden, så når han våkna, tusla jeg bare inn å la meg der.. Da var det fort slutt på skriking! Er jo ikke akkurat noe fasitsvar på problemet ditt, men det meste er verdt et forsøk. Veit åssen du har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til virkeligheten. Det er sånn det er. Mange barn starter dagen kl. Fem så bare å stå opp! Jeg er oppe med gutten min inntil 20 ganger fra 19 til 05 pga sykdom. Vart i hele hans liv altså 17 måneder.

 

Syns du ikke har noe å klage for! Du får mye søvn!



Anonymous poster hash: a8567...ae2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kl 5 er jo morgen, selv om det føles som natt! Da jeg leste overskriften tenkte jeg kanskje barnet våknet kl 2 eller noe sånt. Hvis du får til å sove til kl 5 vil jeg si at du har sovet en hel natt! Her er det "morgen" rundt den tiden, noen ganger kl 4.30 til og med. Jeg tenkte akkurat som deg en periode, at alt før kl 6 var natt, men så fort jeg endret tankegangen min gikk det mye lettere å stå opp kl 5 :) Jeg tror rett og slett du bør tenke at det er den nye "stå-opp-tiden" deres, evt kan du prøve vekkerklokke metoden for å forskyve tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første,- hun er i separasjonsangstalderen og skal bare til mamma/pappa/mormor.

Alle andre er kjempeskumle.

 

Når vi legger henne om kvelden vræler hun som om døden er nær når vi går ut av rommet.

Hun har ikke vondt noe sted, ikke luft i magen, hun er trøtt, men reiser seg opp i senga og hyler når vi går. hun kan ligge rolig lenge inntil vi går ut av rommet og sier natta.

 

Og hver natt, ca kl 5 våkner hun og er lys våken, vræler, og kan gjerne holde det gående i 1,5 time. Vi går selvfølgelig inn til henne og prøver roe henne ned, men ingenting funker, og jeg må innrømme at jeg gruer meg til hver natt. Har ikke sovet en hel natt på mange måneder.

 

Da hun var yngre sov hun gjerne natten gjennom, og det var lett å legge henne.

Våknet hun var det en kos og så sovnet hun rolig igjen.

 

Noen tips til hva vi skal gjøre? Både på kveld og natt.

Selv om pappa tar henne på natta så ligger jeg våken og "venter" på når hun vræler når han går ut av rommet. Kan jo ikke stå over senga hennes i evigheter?

 

Vurderer å leie meg inn på hotell en natt slik at jeg kan sove ut litt.....

Eldste min våkner gjerne rundt halv fem-fem hver natt. Han får komme i min seng og sover da til nærmere halv åtte .

 

Regner med du ikke legger ungen så sent? For husk hvor mange timer hun har allerede sovet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frøken våkner også i den tiden. Jeg tar henne inn i sengen vår og vi ligger og koser oss noen timer til. Hun er to år, og har gjort det hele tiden. Har ikke dårlig samvittighet, det er de koseligste timene i døgnet:)



Anonymous poster hash: a3a10...002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at kl 5 er morgen, og at du får legge deg tidligere dersom du ikke føler deg uthvilt nok til å stå opp da.

Trøst deg med at det bare er for en periode. Plutselig snur det, og så sover hun lengere.

Jeg synes også at det er helt feil å forlate et gråtende barn med separasjonsangst. Stakkars liten! Hva om du snudde hele situasjonen rundt og tok et krafttak? Gi henne all den nærhet og trygghet som skal til; kanskje det kunne føre til at hun sov lengere og bedre?

Her har vi alltid sittet hos barna til de sovner på kvelden, og de har alltid fått kommet inn i vår seng på natten når de våkner. Synes det er herlig å være deres trygghet i natten, jeg. Det gir sånn en varm, god mamma-følelse når den lille kroppen kryper inntil under dyna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste er snart to år, og her starter dagen fortsatt mellom fem og halv seks.. Jeg tror du må justere forventningene dine til hva som kan anses som natt. Uten at jeg kjenner ditt barn, er det sannsynlig at hun er ferdig sovet i femtiden. Det er jo veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft og slitsomt, men for meg høres det normalt ut. Flere av mine har vært ferdig med natta rundt kl. 5, og det er selvsagt for tidlig når de bøller så man ikke kommer seg i seng tidlig nok selv. Her løste vi det med at en av oss la seg tidlig og stod opp tidlig, den andre la seg sent og sov lengre enn 5. Så har det heldigvis gått seg til etterhvert. Et alternativ er å legge henne litt senere og senere over en periode og håpe at morgenen justerer seg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...