Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Siden bekkenet har kranglet en del i det siste anbefalte JM en kiropraktor da vi var der sist. Hadde første time i går. Au! Hadde visst bekkenlåsning og stram muskulatur i korsrygg og på låret. Hun trykket på muskulaturen så hardt at jeg følte mest for å sparke til henne. Prøvde å puste i stedet for å spenne meg men det var jammen ikke lett! Hvordan skal det gå under fødselen tenkte jeg da... Men hun knakk litt også. Og tror faktisk det er litt bedre i dag :) Skal tilbake neste uke. 

Flere som har vært hos kiropraktor eller fysioterapeut? Hva gjorde de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går fast til fysio hver uke og har gjort det siden uke 14.

De første gangene er de vondeste. Den første er virkelig den jævligste.

Det blir bedre etter noen ganger, men effekten merker du kjapt.

 

Effekten hos meg er ikke lenger noe å skryte av og jeg kommer til å be henne endre metode når jeg skal dit neste gang.

Hittil har jeg blitt knadd/massert hardt.

Funnet ut på egenhånd at varme har stor effekt på meg, så skal høre med henne ang det.

 

Bekkenløsning er ikke noe en ønsker sin værste fiende engang.

Jeg hadde kraftig bekkenløsning under fødsel sist, men merket ikke noe problemer med det og det å føde. Er vel forskjellig for alle.

Håper det går bra denne gangen også, selv om det er like ille nå, tre måneder før, enn det var sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girasol: Så bra at du er blitt litt bedre etter behandling! :)

 

I dag var jeg til kontroll hos lege, uke 28+2. Både blodtrykk og hemoglobin var flott :) Symfyse-fundusmål lå på 25 cm, økt 3 cm på en mnd og ligger fortsatt på den rød streken. Urinprøven viste 2+ på leucocytter, noe den for øvrig har gjort på alle kontrollene utenom en gang. Legen reagerte litt på det og lurte på om jeg hadde symptomer på urinveisinfeksjon, men det har jeg ikke. Jordmor sa at det var normalt at noen skiller ut leucocytter i urinen i svangerskapet, så jeg vet ikke hvem jeg skal tro på. Legen ringte og forhørte seg med noen andre og dermed ble det avgjort at urinen sendes til dyrkning.

 

Tipptopp: Oi, en hel kurv nektariner var ikke småtteri :) Får du ikke vondt i magen?

 

Det godterisuget jeg har nå for tiden er helt vilt, prøver etter beste evne å holde meg unna det, men noen ganger tillater jeg meg å spise :)

 

Har ikke kjøpt noe utstyr enda, men har ryddet og kastet en hel del, har ordnet tre ledige hyller i klesskapet til "Lille My", så hun gir meg virkelig ett spark bak. Er så deilig å kvitte seg med ting og tang og rydde. I dag fikk jeg også vasket badet, så jeg er skikkelig fornøyd :) Skal overraske kjæresten med det når han kommer hjem fra jobb.

 

Får lettere sting nå enn før, f.eks. hvis jeg spaserer fort. Ganske langt ned i magen. Er dette kynnere? Når jeg kjenner at jeg får det, slakker jeg tempoet litt til det bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girasol, jeg hadde jo også bekkenlåsning for en stund siden (slutten av første trimester), og ble MYE bedre allerede etter første behandling hos kiropraktor. Jeg hadde ikke gått med det så lenge, så det løsnet i grunnen ganske godt allerede på første knekk. :) Jeg kjenner fortsatt at det kniper litt til baki der hvis jeg er for inaktiv en dag, og hele rumpa visner når jeg har sittet lenge på jobb, men smerter har jeg heldigvis nesten ikke. Håper virkelig det holder ut svangerskapet også!

 

A87, jeg får også hold av ingen ting nå! :ler: (Har hatt kynnere også innimellom, det kjennes annerledes ut, da strammer hele magen seg, men det er ikke vondt.) Måtte le av meg selv da jeg ruslet en tur med samboeren på flate asfalten og fikk så hold at jeg nesten måtte krøke meg sammen. Men på fjelltur, det skal jeg! :hoho:

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

girasol: Så bra at du er blitt litt bedre etter behandling! :)

 

I dag var jeg til kontroll hos lege, uke 28+2. Både blodtrykk og hemoglobin var flott :) Symfyse-fundusmål lå på 25 cm, økt 3 cm på en mnd og ligger fortsatt på den rød streken. Urinprøven viste 2+ på leucocytter, noe den for øvrig har gjort på alle kontrollene utenom en gang. Legen reagerte litt på det og lurte på om jeg hadde symptomer på urinveisinfeksjon, men det har jeg ikke. Jordmor sa at det var normalt at noen skiller ut leucocytter i urinen i svangerskapet, så jeg vet ikke hvem jeg skal tro på. Legen ringte og forhørte seg med noen andre og dermed ble det avgjort at urinen sendes til dyrkning.

 

Tipptopp: Oi, en hel kurv nektariner var ikke småtteri :) Får du ikke vondt i magen?

 

Det godterisuget jeg har nå for tiden er helt vilt, prøver etter beste evne å holde meg unna det, men noen ganger tillater jeg meg å spise :)

 

Har ikke kjøpt noe utstyr enda, men har ryddet og kastet en hel del, har ordnet tre ledige hyller i klesskapet til "Lille My", så hun gir meg virkelig ett spark bak. Er så deilig å kvitte seg med ting og tang og rydde. I dag fikk jeg også vasket badet, så jeg er skikkelig fornøyd :) Skal overraske kjæresten med det når han kommer hjem fra jobb.

 

Får lettere sting nå enn før, f.eks. hvis jeg spaserer fort. Ganske langt ned i magen. Er dette kynnere? Når jeg kjenner at jeg får det, slakker jeg tempoet litt til det bedrer seg.

 

Får veldig lett hold jeg også, irriterende siden jeg er vant til å holde ganske høyt tempo. Nå går jeg som en snegle og holder meg på magen mens alle andre suser forbi meg!

 

Føler også at "håndbrekket" er på i ryggen, alt går så sakte, lite energi. Hadde ikke det sånn med de andre, alderen som tynger? Er 36 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det graviditeten som gjør at vi får lett sting? Både jeg og kjæresten min digger å spasere fort, men noen ganger må jeg slakke tempoet pga får skikkelig sting. Går heldigvis fort over når jeg tar det mer med ro.

 

Kjøttmeis: Artig å høre at du også går på fjelltur :) Går du på høye topper? Jeg og kjæresten elsker fjellturer, men jeg tar ikke sjansen på å gå på topper over ca 800 moh pga er ikke komfortabel med det. Da jeg sa det til venninna mi sa hun "Er du redd for å føde på fjellet?" Haha, er nok ikke det som er hovedgrunnen, men det er ikke like artig med lange fjellturer når jeg merker at jeg ikke er like spenstig som før og samtidig får lett sting. De siste ukene har det vært regn og 3-5 grader, så fjellturer har vært uaktuelt, satser på at været bedrer seg sånn at vi kommer oss på fjelltur snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A_87: Høyt og høyt ... Vi tar gjerne en topptur sånn ellers, men nå blir det nok bare dagsturer i snilt terreng og meget rolig tempo. Vet ikke helt hvor vi drar ennå, det blir været som bestemmer, egentlig. :) Vanligvis går vi med telt, men jeg er sjanseløs på det nå. Tenkte først å gå fra hytte til hytte et sted hvor vi kan få til nokså korte dagsetapper, men jeg tror nok det også kan bli litt for ambisiøst. Planen nå er i grunnen bare å dra et sted hvor vi ikke trenger å gå så langt fra bilen, ha med telt og lage oss en base camp (om nødvendig kan vi da gå flere ganger for å få med alt), og så bare gå litt dagsturer. Litt spent på om jeg klarer å ligge flere netter på såpass hardt underlag ... Hvor har dere tenkt dere på tur i sommer, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bedagelig sommer, kanskje litt bilferie og definitivt med båten vår.

Reiser nå i neste uke, men tror jeg skal til naprapaten før vi reiser. Fikk en real smell i bekkenet da jeg skulle ta rundstykkene ut av ovnen i morges.

 

Vanlig problem her, men vagger nå rundt her, vondt som fy, håper naprapaten ikke har tatt ferie ennå.. 4 uker sånn som dette vil jeg ikke ha, har hatt kynner også omtrent i hele dag!

 

Tenker på dere som har det slik hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Septemberdamer! Jeg er 27 uker på vei og de siste to dagene har det kommet litt veske fra brystene. Noe er klart og noe litt mer hvitaktig. Regner med det er ganske normalt, men det er skikkelig rart 3 måneder før termin og i dag fikk jeg tilogmed flekk på bh og singlet.

 

Noen andre med lignende erfaringer?

Endret av superspent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kommer litt når jeg klemmer på brystvortene, litt klar væske, noen ganger med litt hvitt i. Hadde det slik de med de to andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ammeveiledning, sa barnepleier at det er normalt at det kommer litt væske fra brystene under graviditet, men hun sa at vi burde ikke klemme for å provosere fram.

 

Kjøttmeis: Ja, man må jo selvfølgelig tilpasse tempoet nå. Dette er ikke tiden for å slå rekorder. Vi tar også dagsturer på fjellet, da vi ikke liker å ligge i telt. Vi er med på noe som heter "Ti-På-Topp", der det hvert år kommer 20 ulike fjelltopper, noen lette, noen moderate og noen krevende. Gjennomfører man minst 7 topper, får man et krus i premie. I fjor klarte jeg 19 av 20 topper mens kjæresten klarte alle toppene, i år er målet 7 topper, resten får bli en bonus. Det begynner å haste med å komme seg på fjellet ettersom ferie/termin nærmer seg med stormskritt og været ikke har vært på vår side, men vi satser på at vi klarer 7 topper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal klemme mye for å provosere fram, har ikke greid det ennå heller.

 

Tar ca et døgn her med amming før melken kommer igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel tredje trimester rett rundt hjørnet for de fleste her, skal vi bare flytte over på tredje alle sammen? Ser de har startet septembertråd der nå, og vi er jo ikke så mange uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 trimester på tirsdag!

 

Måtte kaste inn håndkleet idag pga bekkenet.. Kjipt, håper jeg får time hos naprapat imorgen! Ferie på onsdag. Får se hva legen sier om sykemelding da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har vært og tatt 3D ultralyd?

Hvordan var det?

Og hvor var det dere var hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har vært og tatt 3D ultralyd?

Hvordan var det?

Og hvor var det dere var hen?

Jeg hører egentlig til i augustgruppa med termin 30/08, men det kan jo like godt bli septemberbarn så jeg svarer deg jeg :)

Jeg var på 3D/4D UL i uke 28, på Ultralydklinikken i Skien (det var det nærmeste for oss, siden det ikke finnes på sørlandet) og det var en fantastisk opplevelse! Lille jenta ville ikke vise oss ansiktet rett fram, men fikk masse fine bilder av profilen, hodet, føtter, hender og fikk bekreftet kjønn. Fikk også vite at ho veide 1150g, så det var jo litt gøy å vite!  Hun som tok UL på meg var utrolig hyggelig, og vi med oss masse bilder/filmer, både på papir og på USB-penn. Betalte 1400,-, men for meg var det verdt det, tror gubben også syntes det :)

Anbefales! :D

Endret av awaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

awaaa: Høres ut som en koselig opplevelse :) Vi skal på 3D-ultralyd 10.juli, da er jeg i uke 31+1. Vi gleder oss skikkelig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awaaa: Høres ut som en koselig opplevelse :) Vi skal på 3D-ultralyd 10.juli, da er jeg i uke 31+1. Vi gleder oss skikkelig mye :)

Ja det var virkelig en fin opplevelse, er glad jeg bestemte meg for å gjør det, selv om det er litt dyrt :) Du bør glede deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har vært og tatt 3D ultralyd hos Anne Stensløkken, på Balderklinikken?

Vet dere om man får med seg bilder og filmsnutt av den lille etter undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...