Gå til innhold

Hvorfor er det ille med nystekte lapper på samenes dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så ille ??

Anonymous poster hash: 5312a...b78

Skrevet

samer blir også kalt lapper :fnise:

Anonymous poster hash: 781e9...83c
Skrevet

Ahhh...hahaha.. jeg har også grublet lenge på denne! :P Takk for svar.. haha

Anonymous poster hash: 719a2...f0a
Skrevet

Saer blir kalt lapper (du visste vel det?), men i denne saken synes jeg at folk tar helt av. Agurknytt!

Anonymous poster hash: f6664...691
Skrevet

Haha...nei, jeg viste ikke det. Forstod ikke hva så var så ille med nystekte lapper :P nå skjønner jeg litt mer!

Anonymous poster hash: 5312a...b78

Skrevet

Noen mener forresten at "lapp" ligger i gata skjellsord, og da skaper det tydeligvis reaksjoner. Selv syntes jeg det var litt festlig at de solgte lapper på samefolkets dag da 😌

Skrevet

Svenske samer bruker selv ordet lapp og man har jo Lappland. Hvorfor noen synes dette er et skjellsord vet jeg ikke. Det er helt vanlig å bruke det her hvor vi bor og ha oss ligger det ikke noe negativt i ordet.

Anonymous poster hash: 2ca25...203

Skrevet

Jeg er nordmann og bor i et område hvor det bor mye samer. Jeg har selv sameblod i årene (en av mine oldemødre var samejente). Jeg vet at samene har vært undertrykte og de (som alle andre) skal ikke godta hets. Men jeg syns de setter seg selv på en alvorlig høy pidestall. Jeg blir så sliten av at de skal klage på ALT MULIG. Jeg har bare lyst at vi skal eksistere sammen som gode naboer. 

Anonymous poster hash: 022b1...b7b
Skrevet

Jeg er nordmann og bor i et område hvor det bor mye samer. Jeg har selv sameblod i årene (en av mine oldemødre var samejente). Jeg vet at samene har vært undertrykte og de (som alle andre) skal ikke godta hets. Men jeg syns de setter seg selv på en alvorlig høy pidestall. Jeg blir så sliten av at de skal klage på ALT MULIG. Jeg har bare lyst at vi skal eksistere sammen som gode naboer. 

Anonymous poster hash: 022b1...b7b

Hehe. Måtte le litt av denne :D Var hun ikke samegutt? Hun ble vel etterhvert samedame også eller?

Skrevet

Skulle tro vi deltok i en konkurranse om å føle seg mest mulig krenket.

Folk tåler ikke en dritt.

Anonymous poster hash: 36761...808

Skrevet

Så flaut, damen som har laget dette oppstyret er ifra samme by som meg, og jeg vet godt hvem det er :(
Hjelpes, denne var jo egentlig bare morsom- og jeg er SAME! :P

Anonymous poster hash: 9b81e...24d
Skrevet

Uansett, et folkeslags "nasjonaldag" trenger jo ikke tulles med. Hvem ville f.eks feiret Somalias nasjonaldag med negerboller i kantina på Blindern (både afrikanere og samer har tidligere vært undertrykte). En trenger ikke tulle med alt. Selv om samene selv ikke ble støtt, så er ikke dette konseptet humor for meg. 

Anonymous poster hash: 20251...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...