Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Jeg vet om ei som har jobbet svart som dagmamma, samt noen som har saltet ned penger i utlandet. Hva er framgangsmåten for å melde dem? Anonymous poster hash: b5f27...31b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Er vi en kommuniststat eller? Melde fra til myndighetene så fort noen gjør noe "galt." Ikke legg deg opp i andres saker og slutt å bry deg. Anonymous poster hash: 980bf...427
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Du melder fra til Skatteetaten. Hvordan vet du forøvrig dette? Det er svært lite trolig at noen lar en dagmamma jobbe svart, da de på den måten taper sitt eget skattefradrag... Anonymous poster hash: 9b869...8c5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Du dummer deg ut om du sniker rundt og spionerer og løper til myndighetene med det du " tror" er sannheten. Slutt og bry deg og få deg en hobby Anonymous poster hash: 3bef2...075
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Herregud, har du ikke annet å finne på? Hva med å jobbe? Anonymous poster hash: 01b95...75d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Herregud for noen holdninger dere har! Selvsagt skal du melde fra hvis du oppdager at noen snylter til seg midler. Meld fra til Skatteetaten. Anonymous poster hash: 90d4b...d95
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Hva med folk som baserer seg på svart arbeidskraft? Har noen bekjente som skal betale noen mellom 50-100 000 svart for en oppussingsjobb. De harræva fulle av penger og mer enn nok tåd til å ansette noen hvitt. Blir så forbanna, er veldig imot denne type handlinger, de undergraver det felleskapet vi skal ha, de krever gjerne sin rett, men betale skatt? Nei, det gjør de alt for å unngå. De leier også ut svart. Har selv kun ansatt hvitt arbeid, vi har selv drevet utleie, men meldt fra og betalt skatt av inntekten, Jeg er ekstremt motstander av enhver trygde og skattesnylting. Jeg mistenker også arbeidskraften de skal bruke å være Navere som mottar trygd, er i hvertfall en norsk arbeider de skal ha inn. Verste er at de går å skryter av dette, så de fortjener jo å bli angitt!!! Jeg kommer til å med fra anonymt når arbeidet er i gang så får de kansje et ubeleilig besøk...hihi... Anonymous poster hash: 4ea1e...1e7
Mamma_til_2 Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Hva med folk som baserer seg på svart arbeidskraft? Har noen bekjente som skal betale noen mellom 50-100 000 svart for en oppussingsjobb. De harræva fulle av penger og mer enn nok tåd til å ansette noen hvitt. Blir så forbanna, er veldig imot denne type handlinger, de undergraver det felleskapet vi skal ha, de krever gjerne sin rett, men betale skatt? Nei, det gjør de alt for å unngå. De leier også ut svart. Har selv kun ansatt hvitt arbeid, vi har selv drevet utleie, men meldt fra og betalt skatt av inntekten, Jeg er ekstremt motstander av enhver trygde og skattesnylting. Jeg mistenker også arbeidskraften de skal bruke å være Navere som mottar trygd, er i hvertfall en norsk arbeider de skal ha inn. Verste er at de går å skryter av dette, så de fortjener jo å bli angitt!!! Jeg kommer til å med fra anonymt når arbeidet er i gang så får de kansje et ubeleilig besøk...hihi... Anonymous poster hash: 4ea1e...1e7 Syns faktisk at siden du er så bastant mot svart arbeid at du skal ha "baller" nok til og stå frem med navn når du melder de, eller er du ikke helt sikker siden du skal melde anonymt? Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, de må velge selv om de vil følge loven eller ikke, det er ikke jeg som får problemer om politi eller fut står på døra.
Turtelduen Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 (endret) En ser gjernes andres feil mens en selv er plettfri... Endret 5. februar 2014 av Turtelduen
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Har ikke ord for hvor tragisk dette er... Bare vær glad du har betalt for ditt og har alt på det reine, så kan du heller godte deg om de en eller annen gang blir tatt, og det blir man som regel til slutt. Som hun over meg sier, hvis du faktisk gidder å ta deg bryet med å melde dem inn så bør du stå frem med navn. Anonymous poster hash: 38d11...d11
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er faktisk svært overasket over svarene her nå. Dibbere som er så skinnhellige! Anonymous poster hash: c98f8...482
ærlig talt Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Skremmende at så mange mener man skal lukke øynene for stjeling av statskassa!!
**snuskeluska** Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er overasket over så mange som tydeligvis synes det er greit med svart arbeid og mener man kun skal bry seg med seg selv og sitt.. Hvor går grensen for når man skal melde fra? Gjelder dette all mulig svindel el kun svart arbeid? Jeg hadde uten tvil meldt fra om jeg visste noen hadde jobbet svart!
Turtelduen Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er overasket over så mange som tydeligvis synes det er greit med svart arbeid og mener man kun skal bry seg med seg selv og sitt.. Hvor går grensen for når man skal melde fra? Gjelder dette all mulig svindel el kun svart arbeid? Jeg hadde uten tvil meldt fra om jeg visste noen hadde jobbet svart! Jeg mener at folk skal melde ifra, så lenge de kan si til seg selv helt ærlig at dem aldri snylter...
sug lut Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Er vi en kommuniststat eller? Melde fra til myndighetene så fort noen gjør noe "galt." Ikke legg deg opp i andres saker og slutt å bry deg. Anonymous poster hash: 980bf...427 Du nyter kanskje ikke godt av noen av de skattefinansierte godene? Selvsagt skal man legge seg opp i "andres" saker, det er VÅRE saker.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Du dummer deg ut om du sniker rundt og spionerer og løper til myndighetene med det du " tror" er sannheten. Slutt og bry deg og få deg en hobby Anonymous poster hash: 3bef2...075 Jeg vet, jeg tror ikke. Og nå er det gjort. Anonymous poster hash: b5f27...31b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 Er vi en kommuniststat eller? Melde fra til myndighetene så fort noen gjør noe "galt." Ikke legg deg opp i andres saker og slutt å bry deg. Anonymous poster hash: 980bf...427 Denne dama går ut over meg, mine veier, sykehus, skoler, skoleskyss osv i det uendelige. Det er ikke lite penger disse snyter staten for i løpet av et år heller. Hun bidrar ikke til staten og velferdssystemet, men hun bruker. Pass dine egne saker er veldig feil svar her.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. februar 2014 #18 Skrevet 8. februar 2014 Du dummer deg ut om du sniker rundt og spionerer og løper til myndighetene med det du " tror" er sannheten. Slutt og bry deg og få deg en hobby Anonymous poster hash: 3bef2...075 Jeg vet, jeg tror ikke. Og nå er det gjort. Anonymous poster hash: b5f27...31b Bra! Vi trenger varslere som tør.
Gjest 5 andre Skrevet 8. februar 2014 #19 Skrevet 8. februar 2014 Er vi en kommuniststat eller? Melde fra til myndighetene så fort noen gjør noe "galt." Ikke legg deg opp i andres saker og slutt å bry deg. Anonymous poster hash: 980bf...427 Passe mine egne saker? Skal jeg bare overse det hvis jeg VET at noen mottar overgangsstønad men er sammen med barnefar, eller er uføretrygdet men jobber svart som snekker? Det er er en grunn til at økonomisk kriminalitet blir slått hardt ned på. Har man ikke gjort noe ulovlig, har man jo ikke noe å frykte ved å bli rapportert inn en gang for mye (hvis den som melder ikke VET men antar). Hadde noen stjålet bilen din foran øynene dine hadde du vel ikke nølt med å anmelde? Å putte fellesskapets penger rett i lomma er like mye et tyveri, og for mang er beløpet svært stort. Hvor går grensa for hva som er akseptabelt å bry seg med? Svindel av staten, svindel av privatpersoner, livsfarlig kjøring, vold og misbruk mot voksne eller barn osv.?
samlex Skrevet 8. februar 2014 #20 Skrevet 8. februar 2014 Enig med deg over her! Det er lov å bry seg. Det er faktisk felles anliggender det er snakk om! Velferdsstaten er oss alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå