Mariannetv Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Hei! Jeg er helt ny her og jeg aner ikke hvor jeg skal poste dette innlegget så dere får ha meg unnskyldt! Det jeg lurer på er: Kjæresten min skal på tur til Irland med jobben og jeg har fått tilbudet om å være med, problemet er at jeg er 16 år (fyller 17 i år) og eneste som er under 18.. Ser på nettet at det er 18 års grense på å kjøpe alkohol der, men har også lest noen plasser at folk skriver at "barn" kan være der til klokken 21.00 eller lignende. Noen har også skrevet at det er lov å være med for de under 18 så lenge de ikke kjøper! Stemmer dette? Noen som har vært der eller har erfaringer? Veldig flaut og kjedelig om jeg må sitte på rommet når absolutt alle de andre er ute... :/ Ikke så nøye om jeg ikke får kjøpt noe, bare jeg kommer inn å får være med. Takknemlig for svar og/eller tips!
PeppaPig Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 På nattklubbene vil jeg regne med at det er legitimasjonsplikt og da gjerne 18 eller 21 års grense. Her vil du naturlig nok bli nektet adgang siden du er under 18. Du har lov til å gå på pub (uten foreldre/foresatte), men siden du er under 18 så må du nok forlate puben kl 21 Jeg vet ikke hvor strenge de er på akkurat denne regelen, men jeg regner med at det går på pubens alkoholservering/lisens som de mulig kan miste dersom de blir sjekket om det er mindreårige til stede etter et visst klokkeslett. Når det er sagt så var jeg selv ofte på pub (I England og ikke Irland vel og merke) fra jeg var 15år, og var der gjerne til puben stengte kl 23. Dette var den lokale puben i nabolaget og pubeieren kjente familien min så det hadde kanskje noe med det å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå