Gå til innhold

Single prøvere?


ViolaF

Anbefalte innlegg

Noen flere single prøvere her inne? Hadde vært greit med litt tips og råd innimellom... Er det noen som vet hvordan man blir medlem i gruppa for single prøvere, på Facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er også single og regner med å starte med IVF i neste syklus om jeg rekker, så har dessverre lite med råd og tips å komme med ennå:)

 

Eneste tipset jeg har foreløpig er at det kan være kjekt å ha tatt en ultralydundersøkelse og hormonprøver så du vet om alt evt er greit.

 

Vet ingenting om Facebookgruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til..! Superspennende prosess! Jeg har mitt tredje forsøk med inseminasjon på lørdag. Gleder meg, og heldigvis har nedturene i etterkant når jeg ikke ble gravid gått bra/ vært til å leve med, tross alt. Har hatt to fine turer til København :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singel prøver her :)

Fem forsøk bak meg, snart i gang med sjette.

 

Håper det gikk bra i går, og at du om 13 dager ser på to streker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

jeg lurer på om jeg skal prøve å få mitt 3. barn med donorsæd fra Storkeklinikken i København.. Har to barn fra før, på 8 og 2,5 år.. Eldste sønnen min fikk jeg da jeg var student, og han er hos pappaen sin annenhver uke. Fant min store kjærlighet da eldstemann var 2 år, og vi fikk en nydelig baby sammen høsten 2011. Men samboeren min døde brått da minstebaby var 8 uker. :( Nå er jeg singel, og vil være det i lang tid fremover. Samtidig har jeg lyst å gi minstebarnet mitt et søsken, sånn at hun ikke skal føle seg "alene" i oppveksten siden pappaen er død og storebroren er en del hos sin far. Høres dette helt vilt ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilto81:

 

Jeg ser ingen grunner til at det er upassende på noe som helst vis. Så fantastisk at du og familien din er klar for å skape et nytt liv...!! :klem:

 

Jeg ønsker deg lykke til i tankeprosessen! Bare spør om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen single prøvere ønsker å bli medlem i en "hemmelig" gruppe på facebook, er jeg behjelpelig med å formidle kontakt. Veldig kjekt å utveksle erfaringer, tips og råd underveis i prosessen :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen single prøvere ønsker å bli medlem i en "hemmelig" gruppe på facebook, er jeg behjelpelig med å formidle kontakt. Veldig kjekt å utveksle erfaringer, tips og råd underveis i prosessen :skravle:

 Kjære ViolaF, det har jeg veldig lyst å få vite mer om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Send en melding til Katinka thors på Facebook, så legger hun dere til :-) dere kan også ta en titt på Fema sine internettsider.

 

Anonymous poster hash: df86c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert i fb gruppe for single prøvere. Har sendt en melding til Katinka Thors på FB. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hadde vært litt hyggelig om noen ville være her på forumet også jeg da... Her er man jo faktisk også helt anonym :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Ser denne tråden er gammel ... 

 

Jeg er singel og har nå bestemt meg for at tiden er inne for å få barn... alene...etter at et 8 år langt forhold har gått i vasken fordi vi aldri ble enige om spørsmålet om barn. Jeg har akkurat fattet beslutningen og er i planleggingsfasen, der jeg søker rundt på nettet, finner ut av hvordan ting fungerer, kostnadsspørsmål, finansiering etc. Det hadde vært godt å ha noen å snakke med under prosessen, noen å følge - og ikke minst se noen som har kommet lenger enn meg som har noen solskinnshistorier å dele :-) 
 

Jeg er interessert i kontakt både her og på facebook og noen ønsker å ha meg med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne tråden er gammel ... 

 

Jeg er singel og har nå bestemt meg for at tiden er inne for å få barn... alene...etter at et 8 år langt forhold har gått i vasken fordi vi aldri ble enige om spørsmålet om barn. Jeg har akkurat fattet beslutningen og er i planleggingsfasen, der jeg søker rundt på nettet, finner ut av hvordan ting fungerer, kostnadsspørsmål, finansiering etc. Det hadde vært godt å ha noen å snakke med under prosessen, noen å følge - og ikke minst se noen som har kommet lenger enn meg som har noen solskinnshistorier å dele :-) 

 

Jeg er interessert i kontakt både her og på facebook og noen ønsker å ha meg med :-)

Hei! Gratulerer med bestemmelsen! Ikke et enkelt valg å ta.. Men tror ikke du blir å angre! :) Jeg kan godt svare etter beste evne på spørsmål du måtte ha! Har ikke min egen solskinnshistorie å fortelle riktig enda, men vet flere som har blitt gravid. Har prøvd både inseminasjon og er nå over på prøverør. København er byen jeg reiser til. Jeg tror det er et par damer i min facebook-gruppe som kanskje kan hjelpe deg inn i en. Vår er full, men der er sikkert flere grupper. Ta gjerne kontakt i innboksen :) Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker også kontakt med ei gruppe! Har prøvd å få kontakt før, men det har ikke lyktes!

 

Jeg er singel prøver, og begynner vel egentlig å bli "dreven"... Begynte å undersøke allerede i 2011, men det er jo en vanskelig avgjørelse å ta, så først på høsten 2012 var jeg ferdig med alle blodprøver osv. Pga ny jobb begynte jeg, dessverre, ikke med forsøk før høsten 2013! Jeg hadde insemineringer, og ble gravid på 2. forsøk! Dessverre fikk jeg for tidlig vannavgang og måtte avbryte svangerskapet i uke 16 for nøyaktig 1 år siden. Det er en stor sorg... Jeg hadde ytterligere 5 insemineringer i 2014, men ble ikke gravid. Nå er jeg i kontakt med en klinikk i Riga og er veldig fornøyd med den! Har hatt et IVF forsøk som dessverre heller ikke lyktes, og er helt i oppstarten av fryseforsøk nå. Det er skummelt, spennende, slitsomt, vanskelig, ensomt, osv... Ord dere andre single prøvere sikkert kjenner igjen... Og hvis det skulle lykkes så vil det være det største og viktigste i hele livet, og verdt alt slitet gjennom flere år!

 

Ta gjerne kontakt med meg, hadde vært fint å ha andre å dele spenningen og prosessen med!

 

Gode tanker til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ser denne tråden er gammel ... 

 

Jeg er singel og har nå bestemt meg for at tiden er inne for å få barn... alene...etter at et 8 år langt forhold har gått i vasken fordi vi aldri ble enige om spørsmålet om barn. Jeg har akkurat fattet beslutningen og er i planleggingsfasen, der jeg søker rundt på nettet, finner ut av hvordan ting fungerer, kostnadsspørsmål, finansiering etc. Det hadde vært godt å ha noen å snakke med under prosessen, noen å følge - og ikke minst se noen som har kommet lenger enn meg som har noen solskinnshistorier å dele :-) 

 

Jeg er interessert i kontakt både her og på facebook og noen ønsker å ha meg med :-)

http://mittstorkebarn.familieprat.no/

http://www.fema.no/

 

Anonymous poster hash: 47d85...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei, Jeg er også single og forsøker å bli gravid. Har vært i Køben 3 ganger. Jeg nærmer meg 40 år. Noen med erfaringer med prøving i denne alderen? Jeg sliter litt med å lykkes i forhold til å reise nedover etter positiv EL-test.. Jeg bor i Oslo så gardermoen er jo relativt nære, men syns likevel det er vanskelig. Tar i mot tips med stor takk!

 

Jeg så en annen tråd her om "private sæddonorer".. Syns det hørtes skummelt ut med tanke på sykdommer (familiære og overførbare), men det måtte jo være betraktlig billigere... Noen som har vurdert/prøvd dette? Altså donorer som man ikke kjenner..

I den tråden ble det nevnt at man hadde forsøkt f.eks. 3 pp, noen som vet hva "pp" betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...