Gå til innhold

Synest dere sangen Byssan Lull er trist?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet dere om fine bøker eller noe som inneholder alle disse sangene?

Anonymous poster hash: 2d502...2f3

Den store barnesangboka har mange av sangene. 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6338103

Anonymous poster hash: 150c8...daa

Synes Vinden Rider er trist!

Og så får jeg tårer i øynene av tredje verset i Lykkeliten...

Anonymous poster hash: 03fd3...30f

Enig, i begge deler! Måtte sjekke teksten i Lykkeliten nå, og husker jeg sang den til datteren min da hun var baby og snufser til det tredje verset, hehe. Vers fire er jo egentlig tristere ser jeg nå, ikke lagt merke til det før nå. Vers tre er mest rørende, men traff meg veldig!

Anonymous poster hash: c6441...c27

Ja, må måtte jeg sjekke og det var vers 4 i Lykkeliten jeg tenkte på! Gikk litt i surr... Jeg blir alltid så trist av sånne betraktninger...

Anonymous poster hash: 03fd3...30f

Slutt å tøys med folablakken !!!!!!!!!

Leste noen - farvel Rune som liten ? Blir trist bare av å tenke påvden :(

Nei, jeg leste den ikke som liten, da var den ikke skrevet....

Men jeg har lest "Farvel, Rune" for egne barn, i forbindelse med at barnas besteforeldre døde. Den er trist, men samtidig meget god.

Anonymous poster hash: edbec...034

Jeg HATET Farvel Rune når jeg var liten, det gjorde så vondt spesielt med de illustrasjonene. Den boken er nå plukket ut av barnesamlingen min og har egentlig ingen planer om å lese den for barnet mitt. Hører med i historien at en gutt yngre enn meg døde av drukning når jeg var liten og. Så alltid for meg han under jorden. 

Anonymous poster hash: 5c430...f78

Den fyste song synes jeg er så fin- og litt trist ;

Den fyrste song eg høyra fekk,
var mor sin song ved vogga;
dei mjuke ord til hjarta gjekk,
dei kunde gråten stogga

Dei sulla meg so underleg,
so stilt og mjukt te sova;
dei synte meg ein fager veg
opp frå vår vesle stova

Den vegen ser eg enno tidt,
når eg fær auga kvila;
der stend ein engel, smiler blidt,
som berre ei kan smila

Og når eg sliten trøytnar av
i strid mot alt som veilar,
eg høyrer stilt frå mor si grav
den song som all ting heilar

Annonse

Den går fint, men mange andre sanger som blir rimelig gråtkvalte... Og "Farvel Rune" klarer jeg ikke... Jobbet i bhg for mange år siden, og da døde en som gikk i bhg i en tragisk bilulykke... Da ble den boka veldig aktuell for å hjelpe barna å bearbeide det som hadde skjedd...jeg fant fort ut at noen av de andre voksne måtte lese den for jeg begynte bare å gråte...

Anonymous poster hash: 1479f...25a

Kanskje det er noen som tenker på Vesleblakken og ikke Fola, fola Blakken?

http://www.youtube.com/watch?v=tNUDfkx5KMw

Gråt hver gang vi hørte på den på kassett ;) Farvel Rune var grusom, gråt og gråt. Byssan Lull  fin fordi pappa sang den så fint :)

Anonymous poster hash: 96282...790

Jeg likte ikke lille kattepus. Moren ga han jo ris! Min datter reagerer ikke på den.

Likte heller ikke fola fola blakken, han dør jo! Den synes jeg er trist enda :-P

Jeg har skrevet om Lille pusekatt for barna mine jeg. Syns det er ille å få ris for å ta melk av mamma'n sin :P

Min mor hørte på skillingsviser da jeg var liten og det holdt å høre første strofen av noen av de før jeg brast i gråt. Tror kanskje barna er litt mer hardhudet nå for tiden?

Ha ha det har jeg og.

Eldstejenta trodde det var ris, som i middagsris.... Da hun hørte " originalen "

Jeg må vel være helt rar jeg da, for jeg elsker byssan lull, blåmann og hvem kan segla, melodiene er så fine! Mellom bakkar og berg har også vært en favoritt og jeg syns også sinclairvisen var skikkelig fin da jeg gikk på barneskolen.

http://m.youtube.com/watch?v=AfKuJx0OoWY

Etter å ha hørt den på nytt nå så ja.. Jeg er/var vel litt rar.. Jeg hørte vel mer på melodiene og fant de fine, framfor å høre på tekstene :) Men jeg fikk jo også for meg at de tre mennene i Byssan lull var de tre vise menn, så da var det liksom helt greit for de var jo snille.

Anonymous poster hash: 6fe24...649

Annonse

Fola blakken får nok evig hvile den kvelden :-p

Og helt enig, byssan lull var ufattelig trist!

Nei, det gjer han IKKJE det så! :sad:

- han skal jo kanskje gå ein runde på tunet med veslegut på nakken?!

Ja, og det står jo også "Ser du gutten smile?", hvorfor skulle gutten ha smilt hvis hesten døde? Dette er bare en søt sang og flinke Blakken :D

Anonymous poster hash: 30ad0...704

Fola blakken får nok evig hvile den kvelden :-p

Og helt enig, byssan lull var ufattelig trist!

Nei, det gjer han IKKJE det så! :sad:

- han skal jo kanskje gå ein runde på tunet med veslegut på nakken?!

Ja, og det står jo også "Ser du gutten smile?", hvorfor skulle gutten ha smilt hvis hesten døde? Dette er bare en søt sang og flinke Blakken :D

*OM flinke Blakken

Slutt å tøys med folablakken !!!!!!!!!

Leste noen - farvel Rune som liten ? Blir trist bare av å tenke påvden :(

Farvel Rune var i boksamlingen min som liten ja. Veldig trist.

Byssan lull aner jeg ikke hvordan er. For dere mener vel ikke byssan lull koka kittelen full, det kommer tre vandringsmenn langs veeeegen? :P

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...