Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Vurderer å flytte dit. Vi vurderer å flytte av flere grunner, men vi har i tillegg fått en kommentar fra dattera som går 2.klasse. Vi bor nå i en leilighet i en villaområde, og hun har spurt oss hvorfor vi ikke bor i et hus, og at hun føles seg annerledes - 'alle' bor i et hus (tomansbolig) osv. Vi har ikke råd til et hus i Bærum, men er avhengig av å bo her pga jobben. Tenkte på Østerås- det er et området med få eneboliger, og 'alle' bor i en leilighet.. Noen som har barn som går på Eikeli skole? hvordan trives de? Anonymous poster hash: 2de91...773
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skjønner problemstillingen, men syns det er noe oppriktig galt i samfunnet vårt når man velger å flytte fordi en 2.klassing syns det er flaut å ikke bo i hus. Jeg kjenner til området, men ikke skolen. Vet at det er mange eldre i området. Ellers fint sted. Lykke til. Anonymous poster hash: 7f058...f19
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har bodd på Østerås i 6 år, på to forskjellige adresser! I november flyttet jeg og familien til Sandefjord, pga jobb, nærhet til familie osv. Har bare fine ting å si om Østerås. Kort vei til T-bane, men likevel er det stille og rolig der. Følte meg alltid trygg, også på kveldstid på vei hjem fra banen etc. Hadde superhyggelige naboer... Fine turområder... Jeg hadde flott barselgruppe og helsestasjon da jeg fikk jenta mi. På de rette stedene har man også fantastisk utsikt over Oslofjorden, og ellers er det jo kort vei til legekontor, barnehager, skoler etc. Har ingen erfaring med skolen, for så store barn har jeg ikke, så der kan jeg dessverre ikke gjøre deg noe klokere... Men sånn kort oppsummert, da, så vil jeg si at Østerås er det beste stedet jeg har bodd på! <3 Har bodd i to forskjellige leiligheter/blokker, og begge stedene storkoste jeg meg. Ser ei skriver det er mange eldre der, og det stemmer jo, MEN jeg vil si at det driver og jevner seg ut, for det er mange barnefamilier og unge par også! Hadde godt sosialt nettverk der, og følte slettes ikke at jeg bodde i noen "gamlehjemslandsby." Følte egentlig at blandingen var veldig god, og bidro til å gjøre miljøet der så fint og trygt. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: ca123...877
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har bodd på Østerås i 6 år, på to forskjellige adresser! I november flyttet jeg og familien til Sandefjord, pga jobb, nærhet til familie osv. Har bare fine ting å si om Østerås. Kort vei til T-bane, men likevel er det stille og rolig der. Følte meg alltid trygg, også på kveldstid på vei hjem fra banen etc. Hadde superhyggelige naboer... Fine turområder... Jeg hadde flott barselgruppe og helsestasjon da jeg fikk jenta mi. På de rette stedene har man også fantastisk utsikt over Oslofjorden, og ellers er det jo kort vei til legekontor, barnehager, skoler etc. Har ingen erfaring med skolen, for så store barn har jeg ikke, så der kan jeg dessverre ikke gjøre deg noe klokere... Men sånn kort oppsummert, da, så vil jeg si at Østerås er det beste stedet jeg har bodd på! <3 Har bodd i to forskjellige leiligheter/blokker, og begge stedene storkoste jeg meg. Ser ei skriver det er mange eldre der, og det stemmer jo, MEN jeg vil si at det driver og jevner seg ut, for det er mange barnefamilier og unge par også! Hadde godt sosialt nettverk der, og følte slettes ikke at jeg bodde i noen "gamlehjemslandsby." Følte egentlig at blandingen var veldig god, og bidro til å gjøre miljøet der så fint og trygt. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: ca123...877 tusen takk for svar! er det sånn at de fleste bor i blokk, så man føler ikke i grunn 'sosiale' forskjeller pga bostandard? Anonymous poster hash: 2de91...773
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har bodd på Østerås i 6 år, på to forskjellige adresser! I november flyttet jeg og familien til Sandefjord, pga jobb, nærhet til familie osv. Har bare fine ting å si om Østerås. Kort vei til T-bane, men likevel er det stille og rolig der. Følte meg alltid trygg, også på kveldstid på vei hjem fra banen etc. Hadde superhyggelige naboer... Fine turområder... Jeg hadde flott barselgruppe og helsestasjon da jeg fikk jenta mi. På de rette stedene har man også fantastisk utsikt over Oslofjorden, og ellers er det jo kort vei til legekontor, barnehager, skoler etc. Har ingen erfaring med skolen, for så store barn har jeg ikke, så der kan jeg dessverre ikke gjøre deg noe klokere... Men sånn kort oppsummert, da, så vil jeg si at Østerås er det beste stedet jeg har bodd på! <3 Har bodd i to forskjellige leiligheter/blokker, og begge stedene storkoste jeg meg. Ser ei skriver det er mange eldre der, og det stemmer jo, MEN jeg vil si at det driver og jevner seg ut, for det er mange barnefamilier og unge par også! Hadde godt sosialt nettverk der, og følte slettes ikke at jeg bodde i noen "gamlehjemslandsby." Følte egentlig at blandingen var veldig god, og bidro til å gjøre miljøet der så fint og trygt. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: ca123...877 tusen takk for svar! er det sånn at de fleste bor i blokk, så man føler ikke i grunn 'sosiale' forskjeller pga bostandard? Anonymous poster hash: 2de91...773 Det er mye villabebyggelse på Østerås. Det er også mange rekkehus, tomannsboliger og leiligheter. Personlig liker jeg ikke noen av leilighetene jeg har sett på Østerås, planløsningene er stort sett tilbakestående, eller leilighetene knøttsmå. Østerås er ellers et flott sted. Rolig, sentralt, nært marka. Anonymous poster hash: 784e1...88c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har bodd på Østerås i 6 år, på to forskjellige adresser! I november flyttet jeg og familien til Sandefjord, pga jobb, nærhet til familie osv. Har bare fine ting å si om Østerås. Kort vei til T-bane, men likevel er det stille og rolig der. Følte meg alltid trygg, også på kveldstid på vei hjem fra banen etc. Hadde superhyggelige naboer... Fine turområder... Jeg hadde flott barselgruppe og helsestasjon da jeg fikk jenta mi. På de rette stedene har man også fantastisk utsikt over Oslofjorden, og ellers er det jo kort vei til legekontor, barnehager, skoler etc. Har ingen erfaring med skolen, for så store barn har jeg ikke, så der kan jeg dessverre ikke gjøre deg noe klokere... Men sånn kort oppsummert, da, så vil jeg si at Østerås er det beste stedet jeg har bodd på! <3 Har bodd i to forskjellige leiligheter/blokker, og begge stedene storkoste jeg meg. Ser ei skriver det er mange eldre der, og det stemmer jo, MEN jeg vil si at det driver og jevner seg ut, for det er mange barnefamilier og unge par også! Hadde godt sosialt nettverk der, og følte slettes ikke at jeg bodde i noen "gamlehjemslandsby." Følte egentlig at blandingen var veldig god, og bidro til å gjøre miljøet der så fint og trygt. Lykke til med valget! Anonymous poster hash: ca123...877 tusen takk for svar! er det sånn at de fleste bor i blokk, så man føler ikke i grunn 'sosiale' forskjeller pga bostandard? Anonymous poster hash: 2de91...773 Det er mye villabebyggelse på Østerås. Det er også mange rekkehus, tomannsboliger og leiligheter. Personlig liker jeg ikke noen av leilighetene jeg har sett på Østerås, planløsningene er stort sett tilbakestående, eller leilighetene knøttsmå. Østerås er ellers et flott sted. Rolig, sentralt, nært marka. Anonymous poster hash: 784e1...88c Det var jeg som skrev innlegget som har bodd på Østerås i 6 år. Så for å svare på det du spurte om, jeg følte overhode ikke at det var noen klasseforskjell. De fleste bor i blokk, noen få i rekkehus. De som bor i hus, merket hvertfall ikke jeg så mye til...hadde ei i barselgruppa som bodde i hus på Østerås, men de leide, så sånn sett var de på samme nivå som oss som eide leilighet. Var liksom ikke noen forskjell sånn. Resten av de i barselgruppa bodde i blokk. Min personlige opplevelse er altså at jeg følte jeg passet godt inn, og at ikke jeg ble sett ned på for å bo i blokk. For å svare på det noen skrev her, ang planløsningene i blokkene på Østerås, så er jeg enig i at noen har dårlig planløsning. MEN det er noen av blokkene/leilighetene som faktisk har VELDIG god planløsning. De som ligger ved rekkehusene ved T-banen har veldig store bad og kjøkken, og mye lagringsplass, og stor veranda. De som ligger litt "baki" Østerås, altså litt mer ned mot Eiksmarka...Rideveien...de har rar planløsning, med lang gang etc, synes jeg. De helt oppe ved senteret er ganske små, max 65m2 eller noe, tror jeg. Bak senteret ligger de største på sånn 120'ish m2. Men så det jo litt hva de som har bodd der oppigjennom har gjort med løsningene sine også, da. Man må jo bare lete etter de gode objektene. For folk har jo mer eller mindre peil på slikt....og noen har smarte løsninger, mens andre skjønner man ikke hva har tenkt på. Da jeg var på leting, så jeg at det finnes leiligheter alt fra 35-40m2 opp til kanskje 120-130m2 på Østerås. Så det med planløsning er vel på Østerås som andre steder....du finner begge deler...og må rett og slett bare sortere og velge ut fra hva som passer akkurat dine behov. Igjen, lykke til! Anonymous poster hash: ca123...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå