Gå til innhold

"Det var en gang 1 mann, som var så sterkt som 2, kanskje 3,men ikke 4...


PrinsesseHengepupp

Anbefalte innlegg

...Han hadde 5 sønner og 6 døtre,het 7ver 8sen og bodde ved 9len. Hver morgen klokken 10 gikk han til 11n for å se på 12erene, men det var så 13de..."

 

Også husker jeg ikke resten,noen andre som husker? Mener den gikk opp til 20? Var i alle tilfeller en telleregle vi sa som barn på det glade/gale 80tallet ;)

 

Alt man skal kværne på når man ikke får sove :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he... den har jeg aldri hørt. Venter i spenning om noen kan hjelpe deg :)

 

 



Anonymous poster hash: ad2d8...999
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper på napp her ;) mener å huske at mr. 8sen blir kriminell mot slutten, så det er verdt å få med seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kom igjen, dette er viktig kunnskap og en stor kulturskattekrim som er i ferd med å gå tapt! Hørte den forøvrig første gang i 87, i Trondheim. Irriterende å ikke huske 14-19, men syns å huske at siste ord er 20ri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at det var 13nde å sitte der hver 14. dag og tenke på at han som 15 åring... Han satt ihvertfall på nr 19 for 20eri :-)

Endret av den perfekte mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 år senere...

Jeg kan noe:

det var 1 mann med 2 i, han var sterk som 3 og ville ikke 4. Han hadde 5 søslen og var selv nr 6, han hette Syver Ottessen og bodde ved Nilen. Han hadde god tid der han satt ved elvebredden og så på tol(v)lerne nr 13 til 18 husker jeg ikke, men det avsluttes med. På nr 19 for tyveri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Salapalmer5 skrev:

...men det avsluttes med. På nr 19 for tyveri

Nummer 19 ja. Leit at den ikke brukes mer. Hadde vært ypperlig som passkontor.

Anonymkode: f1e09...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

På 7.12.2019 den 21.19, Anonym bruker skrev:

Nummer 19 ja. Leit at den ikke brukes mer. Hadde vært ypperlig som passkontor.

Anonymkode: f1e09...ab5

Husker fra jeg var liten, 50-60 år siden: Det var en gang en mann, som det var godt to i. Han var sterk som tre, og ville aldri fire på noe. Han hadde 5 søsken, og var sjøl den sjette. Han hadde syv barn, og åtte hus ved Nilen. Han hadde alltid god tid. Han satt ofte ved elvebredden og så på tollerne. Det var veldig trettende å sitte der hver fjortende dag, sammen med sin femten år gamle sønn, og tenke på da han for seksten år siden, som syttenåring, ble satt inn for attende gang på nummer nitten, for tyveri. 

På 21.1.2014 den 2.22, Anonym bruker skrev:

He-he... den har jeg aldri hørt. Venter i spenning om noen kan hjelpe deg :)

 

 

 


Anonymous poster hash: ad2d8...999

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rolf 56 skrev:

Husker fra jeg var liten, 50-60 år siden: Det var en gang en mann, som det var godt to i. Han var sterk som tre, og ville aldri fire på noe. Han hadde 5 søsken, og var sjøl den sjette. Han hadde syv barn, og åtte hus ved Nilen. Han hadde alltid god tid. Han satt ofte ved elvebredden og så på tollerne. Det var veldig trettende å sitte der hver fjortende dag, sammen med sin femten år gamle sønn, og tenke på da han for seksten år siden, som syttenåring, ble satt inn for attende gang på nummer nitten, for tyveri. 

 

Takk, der var hele teksten, ja :)  .

Anonymkode: 73e6e...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2019 den 21.09, Salapalmer5 skrev:

Jeg kan noe:

det var 1 mann med 2 i, han var sterk som 3 og ville ikke 4. Han hadde 5 søslen og var selv nr 6, han hette Syver Ottessen og bodde ved Nilen. Han hadde god tid der han satt ved elvebredden og så på tol(v)lerne nr 13 til 18 husker jeg ikke, men det avsluttes med. På nr 19 for tyveri

«Å for 17, der glemte jeg 18!»

😂

Anonymkode: a78a2...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sånn har jeg lært denne:

Det var en mann men to i, han var hard som tre og lot seg ikke fire.

Han hadde fem sønner, og selv var han den sjette.

Hans navn var syver åttesen. 

Han bodde ved Nilen.

Der satt hav ved elvebredden og så på tollerne, men dette ble trettende i lengden.

Hans fjorten-årige sønn fylte femten den sekstende, men det ga han sytten i, for han hadde sittet atten ganger på nummer nitten for tyveri.

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Heisann Folkens.  Jeg har hele den regla i hodet.  Her::.  Det var en gang 1 mann som var sterk nok for 2, kanskje for 3, men ikke for 4. Han hadde 5 sønner og 6 døtre. Han het 7ver  8sen og bodde ved 9len. Klokken 10 gikk han til 11 bredden, og satt der til 12, for det var så 13de for hans 14 årige sønn  , som fylte 15 den 16de. Men det ga han foressten 17'i, for han hadde sittet 18 ganger på nr 19 for 20ri..... Bare Hyggelig 😊. Kjell Ove 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må være lokal for Oslo? Det er vel ikke universelt at nr 19 er fengselet... 

Anonymkode: 963a1...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...