Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Hei. Dette er kanskje feil forum å poste dette, men..Jeg fant ut 14. Januar at jeg er gravid. Nå har jeg et problem, og det er at jeg ikke vet hvem barnefar.Jeg håper dere kan hjelpe meg med dette:1. Jeg hadde ubeskyttet sex med kjæresten min den 15. Desember.2. Fikk mensen 22. Desember og siste mensdag var den 27. 3. 27. Des. (Altså, siste dag for mensen, sluttet å blø tidlig denne dagen), var jeg på fest, ble full og ble utsatt for overgrep av to menn. Jeg husker nesten ingenting annet enn at jeg prøvde å si nei flere ganger, begge klarte å få utført samleie, men jeg klarte å komme meg bort før noen rakk å få utløsning. Jeg har anmeldt dette. 4. Fra den 31. Desember har jeg hatt ubeskyttet samleie med kjæresten min hver dag til dags dato.I følge mine beregninger må unnfangelsen ha skjedd rundt 5. Januar. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg ønsker virkelig ikke å ta abort, men jeg klarer ikke tanken på at det ikke skal være kjæresten sitt barn Jeg har snakket med legen min om dette, og blir henvist til tidlig ultralyd. Men det virket ikke som at legen min orket å engasjere seg noe i dette, så jeg har ikke fått noen råd om hva som kan stemme om unnfangelse. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 14f0d...09e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 fd Anonymous poster hash: 14f0d...09e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Regner med du har pratet med kjæresten din om at du ble overfalt. Prat med han om dette. Engasjer han i dette. Han står jo like oppi dette som deg med å ikke vite. Anonymous poster hash: b04c3...bb2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Så grusomt Hva sier kjæresten??? Anonymous poster hash: 7ac4c...3b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Så grusomt Hva sier kjæresten??? Anonymous poster hash: 7ac4c...3b5 Han vet alt.. Det er tungt for oss begge. Anonymous poster hash: 14f0d...09e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Så fælt at du måtte gjennomgå noe så grusomt! Veldig bra at du har anmeldt det, HI - jeg håper de blir straffet! Får du noen oppfølging ift traumet som det er å bli voldtatt? Jeg håper det! Flott at du har vært åpen med kjæresten din om dette, godt at du kan snakke med ham om det, selv om det sikkert ikke er noe enkelt... Det er jo helt umulig å si med sikkerhet hvem som er far til barnet. Men det er jo størst sjanse for at det er kjæresten din. Du ble voldtatt den 27. desember. Hvis man antar at du har rett i at du hadde eggløsning den 5. januar, så gikk det ni dager fra voldtektene til eggløsning. Det er visstnok mulig for sædceller å overleve så lenge, men det er lite sansynlig. Så hvis du virkelig hadde eggløsning den 5. januar så er det mest trolig din kjæreste som er pappaen. Men så er det det at du ikke kan være sikker på når du hadde eggløsning. Hadde du eggløsning tidligere så øker sjansen for at det er en av de to andre. Hvis de ikke fikk utløsning så er det jo lite sjanse uansett, men man kan dessverre ikke utelukke det. Det er mulig å teste farskap i svangerskap, men jeg tror du må til Sverige fordi det ikke er lov i Norge. Men det er jo også risikoer involvert med dette, risikoen for abort øker. Kanskje du kan ha nytte av å snakke med noen i Amathea? http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003 Forstår godt at du trenger noen å prate med om dette. Jeg vil tro at du etter voldtekt burde få tilbud om psykolog? Jeg håper ting ordner seg og at det er kjæresten din som er pappaen til barnet ditt! Klem <3 Anonymous poster hash: aa988...12a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Tusen takk for et godt svar <3 Jeg føler meg veldig dum som har hatt samleie med kjæresten min så raskt. Men jeg var vel egentlig ganske forvirret og tenkte at det var like greit å ha sex raskest mulig for å komme meg over det som skjedde. Jeg tror egentlig ikke at det enda har gått opp for meg hva som har skjedd. Jeg prøver egentlig bare å være sterk for kjæresten og forholdets skyld. Jeg håper at en tidlig ultralyd kan gi meg mer nøyaktig beregning om når dette må ha skjedd. Om ikke, tror jeg at abort er det beste for alle. :/ Anonymous poster hash: 14f0d...09e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Tusen takk for et godt svar <3 Jeg føler meg veldig dum som har hatt samleie med kjæresten min så raskt. Men jeg var vel egentlig ganske forvirret og tenkte at det var like greit å ha sex raskest mulig for å komme meg over det som skjedde. Jeg tror egentlig ikke at det enda har gått opp for meg hva som har skjedd. Jeg prøver egentlig bare å være sterk for kjæresten og forholdets skyld. Jeg håper at en tidlig ultralyd kan gi meg mer nøyaktig beregning om når dette må ha skjedd. Om ikke, tror jeg at abort er det beste for alle. :/ Anonymous poster hash: 14f0d...09e Jeg vet ikke hvor nøyaktig ultralydene er, men gynekologen som skal gjøre ultralyden er nok den som kan gi deg best svar. Håper du får en rask time. Hvis ikke så er det et alternativ å betale for det hos en privat dyktig gynekolog også. Jeg var hos en privat gynekolog i fjor og hun tok kr 1.100 for det. Hun var veldig nøye og tok seg god tid. Uansett hva som skjer og hva du får vite - ta godt vare på deg selv <3 Anonymous poster hash: aa988...12a
Lillababy Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 huff kjære deg så grusomt. sender først ein god klem. det Høyres utruleg usannsynlig ut at det ikkje er kjæresten sitt barn! sæd celler kan absolutt ikkje leva i ni dager! ei lita veke kan dei under dei beste forhold,men rundt tre dager er mest vanlig,dette har eg snakka med spesialist om. overgrepet skjedde på dag 6 i syklus,dei hadde heller ikkje utløsning. kor lang syklus pleier du å ha? kvifor trur du eggl var då du trur? fekk du teikn? eg trur du kan sjå heilt vekk i frå at overgriperen har noko som helst med graviditeten å gjera! ang tidlig ultralyd: gå til nokon med flunkende nytt apparat. eg gjekk i to svangerskap på ultralyd med gammelt apparat,sist gong visste eg at funna ikkje stemte-for då måtte Spermen ha levd i sju døgn og legen var enig i at dette var umulig. tok ny hos spesialist og då hadde første legen bomma med 9 døgn. med rett apparat kan du få vita på dagen kor langt du er. er du i nærheten av bergen så er mortensen fantastisk! men du har verdens beste grunn til å få ein sjekk på sjukehuset også. elendig lege som ikkje ivaretar deg betre. alle gode ønsker for deg. send gjerne pm ved behov. klem!
Turtelduen Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Uansett så er det lov å ta fostervannsprøve i uke 15 og kan en da få sjekket farskap? (Jeg bet jo ikke) Jeg tenker at mest sannsynlig så er kjæresten din pappaen, eggløsning skjer som oftest ikke same dag som mensen slutter. Men som andre skriver her og, en kan aldri vite. Få en tidlig UL og se videre derifra... Hvis du får det kjapt så kan GYN se om fosteret er 4 eller 5 uker, mao om du ble gravid den 27-30 eller i du ble gravid etter 31...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Dessverre er det ikke lovlig i Norge å sjekke farskap under svangerskap, da må dere utføre det i et annet land, i slik situasjon som du er i HI, burde slikt være lovlig her til lands også! Det skal mye til for at det er noen andre enn kjæresten din som er far til spira, men 100% sikker kan vi ikke være her.. Mitt råd til deg, er å kontakte gyn.pliklinikk på sykehuset deres, forklare situasjonen og høre om du kan få en ultralyd uten henvisning fra legen, om h*n er så lite interessert i å hjelpe deg/dere. Det er bra at du har anmeldt voldtekten, og at du inkluderer kjæresten din her. Anonymous poster hash: 457ea...aae
Lillababy Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 eg holder det som sagt som heilt usannsynlig at nokon andre enn kjæresten er faren og det trur eg legane du møter vil sei og.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Regner med at du var på sykehuset etter dette skjedde, og når man er der får man angre pille. Syns virkelig synd på deg, og skjønner du ikke vil ta det bort, men ikke bære frem andre sitt barn enn din kjæreste. Veldig dårlig av din lege og være kald Anonymous poster hash: c48dc...2df
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Dette er det dessverre umulig å få et 100% sikkert svar på før barnet er født... Så lenge man har samleie med flere personer innenfor samme fruktbare periode kan man ikke være sikker på hvem som er far før man får tatt en dna test.. Sædceller kan overleve lenge og eggløsningen kan ha kommet tidligere enn du tror... Leger kan komme med en antagelse ut fra størrelse på foster men kan aldri si med 100% sikkerhet hvem som er far når det er så kort tid mellom samleiene.. Anonymous poster hash: 81892...991
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Ehhh... Beklager altså, men hva med å ta en angrepille etter voldtekt? Merkelig at "ingen" kom på DEN tanken!!! Anonymous poster hash: b6a03...592
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Huff for en kjedelig situasjon hi. Det er jo umulig å si med sikkerhet hvem som er far til barnet. Tror det lureste er å handle ut fra at det kan være overgriperne som er faren med mindre du får tatt en DNA test. Men altså- når du og kjæresten din vet du er voldtatt, hvorfror i alle dager har dere ubeskyttet sex? Du vet jo om farene for både kjønnssykdommer og graviditet. Anonymous poster hash: 448f3...75f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Huff for en kjedelig situasjon hi. Det er jo umulig å si med sikkerhet hvem som er far til barnet. Tror det lureste er å handle ut fra at det kan være overgriperne som er faren med mindre du får tatt en DNA test. Men altså- når du og kjæresten din vet du er voldtatt, hvorfror i alle dager har dere ubeskyttet sex? Du vet jo om farene for både kjønnssykdommer og graviditet.Anonymous poster hash: 448f3...75f Ubeskyttet sex- da mener jeg altså i etterkant av voldtekten. Anonymous poster hash: 448f3...75f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Huff for en kjedelig situasjon hi. Det er jo umulig å si med sikkerhet hvem som er far til barnet. Tror det lureste er å handle ut fra at det kan være overgriperne som er faren med mindre du får tatt en DNA test. Men altså- når du og kjæresten din vet du er voldtatt, hvorfror i alle dager har dere ubeskyttet sex? Du vet jo om farene for både kjønnssykdommer og graviditet.Anonymous poster hash: 448f3...75f Ubeskyttet sex- da mener jeg altså i etterkant av voldtekten. Anonymous poster hash: 448f3...75f Veldig spesielt alt sammen! Anonymous poster hash: b6a03...592
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Hei. Dette er kanskje feil forum å poste dette, men.. Jeg fant ut 14. Januar at jeg er gravid. Nå har jeg et problem, og det er at jeg ikke vet hvem barnefar. Jeg håper dere kan hjelpe meg med dette: 1. Jeg hadde ubeskyttet sex med kjæresten min den 15. Desember. 2. Fikk mensen 22. Desember og siste mensdag var den 27. 3. 27. Des. (Altså, siste dag for mensen, sluttet å blø tidlig denne dagen), var jeg på fest, ble full og ble utsatt for overgrep av to menn. Jeg husker nesten ingenting annet enn at jeg prøvde å si nei flere ganger, begge klarte å få utført samleie, men jeg klarte å komme meg bort før noen rakk å få utløsning. Jeg har anmeldt dette. 4. Fra den 31. Desember har jeg hatt ubeskyttet samleie med kjæresten min hver dag til dags dato. I følge mine beregninger må unnfangelsen ha skjedd rundt 5. Januar. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg ønsker virkelig ikke å ta abort, men jeg klarer ikke tanken på at det ikke skal være kjæresten sitt barn Jeg har snakket med legen min om dette, og blir henvist til tidlig ultralyd. Men det virket ikke som at legen min orket å engasjere seg noe i dette, så jeg har ikke fått noen råd om hva som kan stemme om unnfangelse. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 14f0d...09e Du husker nesten ingenting, men husker at du sa nei, og at ingen av de to rakk å få utløsning. Skjønner ikke helt jeg, skulle nesten tro at voldtektsmenn nr 1 ville gjort seg ferdig, før nr 2 overtok. Eller!? Nei, merkelig opplegg dette... Men men, lykke til med hva enn du sliter med! Anonymous poster hash: b6a03...592
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Hei. Dette er kanskje feil forum å poste dette, men.. Jeg fant ut 14. Januar at jeg er gravid. Nå har jeg et problem, og det er at jeg ikke vet hvem barnefar. Jeg håper dere kan hjelpe meg med dette: 1. Jeg hadde ubeskyttet sex med kjæresten min den 15. Desember. 2. Fikk mensen 22. Desember og siste mensdag var den 27. 3. 27. Des. (Altså, siste dag for mensen, sluttet å blø tidlig denne dagen), var jeg på fest, ble full og ble utsatt for overgrep av to menn. Jeg husker nesten ingenting annet enn at jeg prøvde å si nei flere ganger, begge klarte å få utført samleie, men jeg klarte å komme meg bort før noen rakk å få utløsning. Jeg har anmeldt dette. 4. Fra den 31. Desember har jeg hatt ubeskyttet samleie med kjæresten min hver dag til dags dato. I følge mine beregninger må unnfangelsen ha skjedd rundt 5. Januar. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg ønsker virkelig ikke å ta abort, men jeg klarer ikke tanken på at det ikke skal være kjæresten sitt barn Jeg har snakket med legen min om dette, og blir henvist til tidlig ultralyd. Men det virket ikke som at legen min orket å engasjere seg noe i dette, så jeg har ikke fått noen råd om hva som kan stemme om unnfangelse. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 14f0d...09e Du husker nesten ingenting, men husker at du sa nei, og at ingen av de to rakk å få utløsning. Skjønner ikke helt jeg, skulle nesten tro at voldtektsmenn nr 1 ville gjort seg ferdig, før nr 2 overtok. Eller!? Nei, merkelig opplegg dette... Men men, lykke til med hva enn du sliter med! Anonymous poster hash: b6a03...592
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #21 Skrevet 21. januar 2014 Å huske stykkevis og delt er helt normalt etter en slik traumatisk opplevelse som det HI har måttet gjennomgå, så det er ikke rart at hun husker deler av voldtektene og ikke andre. Det er faktisk helt normalt! Noen husker lite eller ingenting, andre husker alt, atter andre husker deler av det. Å sitte i etterkant å spørre hvorfor ting er gjort som de er gjort eller ikke gjort er også bare helt idiotisk. Når man opplever noe så traumatisk så lever man i en boble den første tiden etterpå, og da kan man ikke alltid tenke like logisk - så å sitte å være etterpåklok blir for dumt. Man har som regel nok med å prøve å overleve psykisk den påkjenningen og det overgrepet man er blitt utsatt for. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde kommet på angrepille om jeg selv var blitt voldtatt. Jeg hadde hatt nok med påkjenningen generelt samt påkjenningen med anmeldelse i ettertid. Hvis ingen hadde sagt noe om det til meg hadde jeg nok ikke kommet på det selv. Jeg hadde tenkt å skrive det i går kveld, men glemte det, HI..... du skriver at du prøver å være sterk for kjæresten sin del. Har du andre du kan snakke med om dette? Jeg tror ikke det er bra om du skal være den sterkeste oppi dette her, du trenger også å få ut dine følelser. Du har lov å ha og føle de følelsene du har nå, og det er viktig at du har noen som du kan få gitt uttrykk for dem for. Be om hjelp slik at du ikke tar vare på alle rundt deg, det er egentlig de som skal ta vare på deg nå <3 Anonymous poster hash: aa988...12a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #22 Skrevet 21. januar 2014 Troll..... Du husker nesten ingen ting, men du VET at ingen av de fikk utløsning? Rart du husker nettopp det, og rart du fikk med deg detaljer i en slik situasjon... på tross av at du var så full at du ikke husker noe annet. Anonymous poster hash: 1acda...885
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #23 Skrevet 21. januar 2014 Jeg koker!! Man merker jo for pokker at noen har fått/ ikke fått utløsning inne i seg! Det merker man selv og de på legevakt hadde merket det! Og angrepille er ganske fjernt for noen etter en sånn situasjon! Jeg ble selv dopet ned på byen for et par år siden, og husker ingenting av det. Jeg ante ikke hva som hadde skjedd, men diverse gjør at jeg er ganske sikker på at jeg ikke har blitt voldtatt.. Men jeg vet ikke.. I etterkant har det dukket opp bruddstykker fra natten, men jeg har også hatt så mye mareritt om det som skjedde, at jeg vet ikke hva som er virkelig og hva jeg har drømt! Så å forvente at noen skal tenke klart rett etter noe sånt er bare utrolig TEIT!! Anonymous poster hash: 45a41...38f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #24 Skrevet 21. januar 2014 Jeg koker!! Man merker jo for pokker at noen har fått/ ikke fått utløsning inne i seg! Det merker man selv og de på legevakt hadde merket det! Og angrepille er ganske fjernt for noen etter en sånn situasjon! Jeg ble selv dopet ned på byen for et par år siden, og husker ingenting av det. Jeg ante ikke hva som hadde skjedd, men diverse gjør at jeg er ganske sikker på at jeg ikke har blitt voldtatt.. Men jeg vet ikke.. I etterkant har det dukket opp bruddstykker fra natten, men jeg har også hatt så mye mareritt om det som skjedde, at jeg vet ikke hva som er virkelig og hva jeg har drømt! Så å forvente at noen skal tenke klart rett etter noe sånt er bare utrolig TEIT!! Anonymous poster hash: 45a41...38f Hvis hun har anmeldt dette så er hun blitt tatt hånd om av helsevesenet og de ville gitt henne angrepille. Anonymous poster hash: 4ef2d...494
Gjest Sommerfuggel Skrevet 21. januar 2014 #25 Skrevet 21. januar 2014 Tråden er ryddet for personangrep. Jeg oppfordrer dere til å tenke før dere poster, og ber dere vise hverandre respekt. Om tråden utvikler seg i negativ retning må vi dessverre se oss nødt til å slette den. Sommerfuggel i vinterland brukermoderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå