Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er 26 år. Har siste par årene(særlig siste året)vært plaget med vondt bryst(akkurat som om noen tar tak i puppen/området over puppen og kliper med hele neven så hardt de klarer) smertene strømmer ut i venstre arm også. Akkurat nå føles det ut som det prikker i håndleddet. Jeg plages litt med hjertebank/hjertesting også. De vondtene kan jeg ha i flere døgn uten stans før det plutselig går over. Smertene kan være bort noen dager for så å komme tilbake. Jeg er mye trøtt og sliten, føler jeg er fri for energi. Jeg begynner å bli bekymret nå, jeg tenker, hjertesykdom eller kreft! Har vært i ultralyd og mammografi uten at de fant noe galt(undersøkelse av brystet). Hva kan dette være? Legen mener det er bortkastet med MR, og har henvist meg til fysioterapaut :S Jeg innrømmer at jeg er redd, jeg har små barn og vi vil prøve å få en til, men jeg vil vite først hva som feiler meg:( Har fått smertestillende for ørtende gang utskrevet. Anonymous poster hash: cc674...34d
<3 Legoland <3 Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Syns du burde skifte lege Masse god bedring
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Takk Har vært til to forskjellige leger :S begge sier det samme.....:S Anonymous poster hash: cc674...34d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 takk:-) ja nå begynner jeg å bli kraftig lei, jeg satt med tårer i øynene til legen sist:( Jeg jobber 100% og det går bra, men jeg er liksom blitt så vant til smertene om man kan si..... Anonymous poster hash: cc674...34d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Det kan jo også være så ufarlig at du har låsninger i ryggen og/eller ribbene og/eller at du har veldig stram muskulatur i bryst/skulderområdet. Gå til en dyktig kiropraktor eller naprapat for å få en sjekk. Er det bare muskulært vil en fysioterapeut kunne hjelpe deg, men jeg vil tro at det i så fall også er snakk om låsninger. Noen kan ha så store smerter i brystet av muskelsmerter at de havner på legevakten med mistanke om hjerteinfarkt. Be også lege om å sjekke mineraler og vitaminer. Lave nivåer eller ubalanser mellom f.eks. noen mineraler kan gi muskelspenninger og hjertebank. Om nødvendig - bytt lege igjen. En kiropraktor har forresten også mulighet til å hevise deg til både MR og legespesialister hvis han eller hun mener det er indikasjon for det. Anonymous poster hash: 62a81...c45
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Jeg tenker faktisk at fysioterapi kanskje kan være veien å gå. Skader ikke prøve i hvert fall. Egentlig høres det ut som du har en nerve i klem fra tid til annen. Kan også være psykisk da, stress, angst etc. Jeg håper ting ordner seg for deg, og at det ikke er noe alvorlig galt. Anonymous poster hash: c2f71...bac
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde det slik. Skyldtes låsninger og stiv muskulatur i ryggen. Jeg ble bra av manuellterapaut Anonymous poster hash: 56379...93d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Håper inderlig at det er musklene/nerver i klem......har vart så lenge:( Jeg går jo bare å tenker brystkreft/hjertesykdom nå jeg...uff Anonymous poster hash: cc674...34d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 men skal ikke smertestillende funke på muskelsmerter?(de gjør ikke det, fått ny type piller nå...) Anonymous poster hash: cc674...34d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Jeg vet at sikkert flere har sagt det til deg, men slik du forklarer det kan det være symptomer på angst (og alle kan oppleve angst, selv om det ikke er en spesiell forklaring eller grunn til det) Jeg har det hvert fall sånn innimellom, men da vet jeg at det er angst. Jeg har også en forstyrrelse i hjerterytmen. Fant det ut ved å ta et enkelt EKG. Det er ikke noe alvorlig, hvert fall når de nå vet grunnen til at jeg har det. Er til sjekk innimellom, bare for å se at det ikke er noen forandringer. For meg er det altså blitt "normalt" med hjerterytmeforstyrrelser. Gå til legen og krev et EKG. Det tar ikke langt tid, og er ingen dyr undersøkelse, så legen har ikke akkurat mye å tape på det... Anonymous poster hash: 14bab...c90
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har vært plaget av akkurat det samme. Har vært på fullstendite utredninger hos kardiolog og på ullevål uten at de har funnet noe galt. Jeg har ekstrasystoler, thats it. Jeg begynner i tillegg å hoste når "anfallene" kommer. Etter at jeg sluttet å jobbe har jeg blitt ekstremt mye bedre. Føler at det var veldig stressrelatert hos meg. Har også begynt å se på det som en slags "angst", og prøvd å jobbe med meg selv for å ikke bli redd. Nå klarer jeg å få anfall uten å bli engselig. Da går det fortere over. Før hendte det jeg ringte 113... :-) Anonymous poster hash: e3264...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå