Gå til innhold

Hvor lenge jobba dere 100 % ved graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber som kokk, og jobbet 100% frem til dagen før termin ( og fødsel).

Hadde spesial avtale med arbeidsgiver ang de tre ukene med permisjon før termin, som jeg fikk flyttet til slutten av permisjonstiden

Anonymous poster hash: e79f3...5f9
Skrevet

Hele sv.skapet. Gikk ut i permisjon 2 dager før babyen ble født. Er frisør :)Anonymous poster hash: b53bc...819

Oi, det kan da ikke være lov:P

Jeg måtte slutte 3 uker før permisjon..

Anonymous poster hash: 54aa3...4ab

Skrevet

til uke 27 med nr 1. det gikk så fint til da, men snudde brått:( råkjipt å.være hjemme. hadde smerter 24/7, så fikk ikke hvilt skikkelig en gang.

student med nr 2, sykemeldt fra 8 ukers praksis (svskapsuke 22) pga anemi og besvimelser:/ fullførte det teoretiske og var kvikk igjen på slutten:)

denne gangen har det vært noe driiit fra dag en. sykemeld. fra uke 11 pga store blødninger, besvimelser og veldig lavt blodtrykk. Har 4 uker igjen. Går ALDRI gravid igjen! savner jobb...

Anonymous poster hash: 6e395...530

Skrevet

butikkmedarbeider i første jobb, og bhg denne gangen foresten.

Misunner alle de som klarer seg så bra i jobb sååå mye. blir sprø av å trå hjemme, må ha hjelp til alt med de to andre barna. føler meg invalid:(

Anonymous poster hash: 6e395...530

Skrevet

100% fem til uke 34, deretter 50% men var på jobb hver dag 10-14. Sykemeldt pga. trøtthet sovnet på jobb, i bilen, over alt! Er finansrådgiver i bank, og elsker å jobbe!

Skrevet

Med nr en gikk jeg på skole og jobbet deltid. Jobbet frem til permisjon og var ferdig med skolen 2 dager før fødsel.

Med nr to hadde jeg en periode fra 3-6 mnd på vei hvor jeg var 50% sykmeldt pga ekstremkvalme. Etter dette jobbet jeg 100% frem til permisjon.

Med nr 3 ble jeg sykmeldt 100% de siste 5 ukene. Arbeidsgiver ville ikke tilrettelegge for 5 uker, så da kunne jeg ikke jobbe lenger..

Jobbet på kontor med de to siste.

Anonymous poster hash: 24bdf...e4d

Skrevet

jobber som kokk, og jobbet 100% frem til dagen før termin ( og fødsel).

Hadde spesial avtale med arbeidsgiver ang de tre ukene med permisjon før termin, som jeg fikk flyttet til slutten av permisjonstiden

Anonymous poster hash: e79f3...5f9

Å det vil jeg og! Tror jeg nå som jeg er i uke 5. ;)

Men sterkt at du klarte det, kokk er et slitsomt yrke kan jeg tro.

Anonymous poster hash: 9a5c5...973

Skrevet

Jobbet fult til jeg gikk ut i permisjon (kontorjobb). Hadde 1 dag egenmelding.

Har aldri vært sykemeldt. Så hvis jeg denne gangen blir syk så tror jeg det kommer som et stort sjokk.

Anonymous poster hash: 9a5c5...973
Skrevet

ble sykemeldt 100% fra uke 12 begge gangene pgs veldig høyt blodtrykk og hvilepuls som var konstant over 100 og ekstrem hodepine. Fikk dette tidlig begge gangene, men klarte ikke å holde ut lengre enn til uke 12. Fikk også bekkenløsning rundt uke 28 med nr 1 og noe tidligere med nr 2.

Jeg jobber i en stor åpen bhg og klarte ikke å følge tempoet og takle støyen med hodepinen. prøvde meg i 50% begge gangene, men klarte ikke fulle dager og jobben kunne ikke tilrettelegge så jeg kunne få jobbe hver dag og halve dager. Så valget stod på annenhver dag og full dag eller ingenting.

Full dag klarte jeg ikke.. Trodde hodet skulle sprenge og jeg var døsliten mesteparten av dagen. så sliten at jeg grein i bilen på vei hjem, så da ville legen sykemelde meg.

På slutten var han veldig bekymret for om jeg utviklet svangerskapsforgiftning. Hadde høyt blodtrykk, mye væskeansamlinger og innimellom proteiner i urinen.

Syns svangerskapene var et helvete. mye styr med ukentlige kontroller, døgnmålinger av ekg og blodtrykk, inn på sykehus for vurdering og frem og tilbake hit og dit.

Sa etter nr 2 at dette orker jeg ikke å gå igjennom en gang til.. men likevel så har vi lyst på nr 3, jeg bare gruer meg til å muligens bli syk i mange mnd, samtidig som jeg har et håp om å kunne gå et svangerskap å føle meg i fin form. Nå har vi også to barn som trenger sitt så er ikke like greit å være syk i flere mnd nå om det skulle skje en gang til. Så dette m det 3. barnet vi ønsker oss er foreløpig kun i vurderings fasen pga tidligere tunge svangerskap.

Fødslene derimot var helt ok. Det hadde jeg gladelig gjort flere ganger, hadde jeg bare sluppet de 9 mnd i forkant.

Skrevet

Sykmeldt fra uke 21 pga tvillinger.

Anonymous poster hash: 33aae...c0f
Skrevet

Til uke 4...da begynte såpinga for alvor!!! Fælt! Skulle gjerne jobbet fullt men det var helt umuligus.

All ære til de som greier jobbe fullt - MEN husk at ingen premierer deg HI om du presser deg for hardt!Anonymous poster hash: 00725...a02

Såping?Anonymous poster hash: 88881...60d

Hehe, autokorrekt...spyinga!!!

Anonymous poster hash: 00725...a02

Skrevet

100 % ++ i hele første svangerskap. Jobbet da som styrer i en liten barnehage og var litt mer enn 50% på avdeling. Jobbet så mye at jeg ikke rakk å tenke tanken på at et barn skulle komme og endte opp med fødselsdepresjon som varte i over et år. Er alene med barnet, så mye falt på meg. Denne gangen jobbet jeg som ped leder på avdelling i barnehage 100% frem til uke 28. Ble da sykmeldt 100% for å ikke møte veggen helt. Tenkte å begynne å jobbe litt mer før jeg var ferdig med svangerskapet, men har hatt en del komplikasjoner og må derfor holde meg i ro, noe som ikke er forenelig med en slik jobb. Kjedelig å være hjemme, skulle gjerne ha jobbet litt... men alle svangerskap er ulike, så må nok bare akseptere det :(

Anonymous poster hash: b770c...695
Skrevet

Med nr1 jobbet jeg 100% til uke 36,3 og nå med nr2 jobbet jeg 100% til uke 33,2 og  60% til uke 37. Barne- og ungdoms arbeider i barnehage.

Anonymous poster hash: 81442...c9e
Skrevet

Jobbet 100 % helt frem til permisjonsstart. Dette til tross for bekkenløsning. Hadde litt hjemmekontor, og brukte hev-og-senk-pulten aktiv (jobbet mye stående). Og gikk frem og tilbake til jobb hver dag (30 min hver vei). Det verste med bekkenløsningen var jo å sitte, så ser ingen grunn til at jeg skulle ha sykemeldt meg pga den.

Anonymous poster hash: 864bb...df8
Skrevet

100% og mye overtid frem til uke 33 da fødselen startet.

Anonymous poster hash: 92b3d...fb7
Skrevet

Jobbet ikkje i svangerskapet i det heiletatt. Da jeg fikk bekreftet at jeg var gravid, blir jeg nektet å jobbe der jeg jobber. Pga fare for misdannelser.

Anonymous poster hash: 4b474...56f

Skrevet (endret)

Med de to første jobbet jeg 100% fram til permisjonsstart i skolen. Denne gangen ble jeg sykemeldt 50% pga kvalme, oppkast og utmattelse i uke 17. Skal være det til uke 21, og ta ny vurdéring om det er nødvendig med forlenget sykemelding - denne gangen er det på kontor

Endret av Mor di!
Skrevet

100% halvveis, så 50% i kontorjobb. Tredje svangerskap og alene, har ikke fritid. Er 33 uker.

Anonymous poster hash: 2d727...18c

Skrevet

Sykemeldt av og på de første 14-16 ukene i første svangerskap pga hyppige blødninger, fullt sykemeldt fra uke 20 pga kraftig bekkenløsning med mye smerter, låsninger og gangsperre. Med nr 2 var jeg fortsatt i permisjon i starten, jobbet så fullt fra jeg var 5-6 mnd på vei, så sykemeldt siste trimester med samme problem som første svangerskap. Jeg er heller ikke skapt til å være hjemme, og det var forferdelig kjedelig. Hadde kontorjobb.

Er aldri borte fra jobb utenom svangerskap, men med slike smerter kom jeg meg ikke på do selv enkelte dager, så da var det bare å holde seg hjemme.  

Anonymous poster hash: 99722...78f
Skrevet

Jobbet 100 % uten en dag borte fram til uke 28, da ble jeg innlagt med høyt blodtrykk etter en rutinekontroll, og lå på obs-posten fram til uke 34, da ble barnet forløst med keisersnitt.

Anonymous poster hash: 55f3c...d4b

Skrevet

Ved begge mine sv.skap har jeg fått tilpasset arb.tid av arbgiver og det gjorde at jeg slapp å be om sykemelding flere ganger.

Jobber på sykehus som Ergoterapeut. Ved første sv.skap ble jeg 100% sykmeldt siste mnd før termin. Med andre 100% sykmeldt innimellom og 100% sykmeldt fom uke 30. Kjedelig men med stadige brsvimelser pga lavt BT, tidlige kynnere og bekkenløsning og ryggproblemer hvor bena delvis ikke ville fungere ble det sånn.

Pga tunge sv.skap er jeg ferdig med å få barn. Er glad for de 2 jeg har og at de er friske:)

Anonymous poster hash: 159e6...88b

Skrevet

Har 100% fast jobb, og jobbet ikke en dag i mitt svangerskap :)

Anonymous poster hash: f8b4c...9c2

Skrevet

Jobbet 100 % hele svangerskapet alle tre gangene. TV-journalist. Spesielt tungt første gang fordi jeg da løp mye ute.

Anonymous poster hash: 3a0ce...0dd

Skrevet

Hele sv.skapet. Gikk ut i permisjon 2 dager før babyen ble født. Er frisør :)Anonymous poster hash: b53bc...819

Oi, det kan da ikke være lov:P

Jeg måtte slutte 3 uker før permisjon..

Anonymous poster hash: 54aa3...4ab

Babyen kan jo bli født før tiden. I mitt tredje svangerskap var jeg ferdig på jobb fredag og baby kom mandag. Altså jobbet jeg til tre dager før babyen ble født.

Anonymous poster hash: 3a0ce...0dd

Skrevet

Ved første svangerskap jobbet jeg helt frem til siste uken, da ble jeg sykmeldt pga misstanke om svangerskapsforgiftning (det var det også). Andre svangerskap ble jeg automatisk sykmeldt i uke 17 da vi hadde en del komplikasjoner som endte i et hastekeisersnitt i uke 33.

Jeg synes man skal jobbe så lenge man kan, muligens be om litt roligere dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...