Gå til innhold

Frustrert! Hva tenker dere? (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, må bare få ut litt frustrasjon her!

Svigers har sagt de skal betale barnevogn til babyen vår. Dette har de sagt hele veien, jeg er i uke 30 nå. Jeg er så og si sengeliggende med alvorlig bekkenløsning og begynnende svangerskapsforgiftning, men kravet meg ut av sengen i helgen for å se på vogner. Vi brukte timesvis på å gå innom det som er av vognbutikker i området, og fikk endel pristilbud. Leveringstid var 6-8 uker på alle vognene. Jeg var helt utslitt etter dette, men det måtte jo til fordi det begynner å haste litt.

Vi har denne uken vurdert fram og tilbake, og funnet vognen vi vil gå for. Mannen kontaktet foreldrene og oppga pris, og spurte/sa at de kunne overføre penger til kontoen hans. Det ville de ikke og det var helt uaktuelt (10 000kr). De mente vi skulle kjøpe vognen selv og så fikk de eventuelt betale etterpå når de hadde sett fakturaen for vogna.

Vi har IKKE råd til å legge ut selv, for så å (kanskje) få penger senere. Nå måtte de tenke seg om igjen om de skulle betale eller ei, de ville iallefall ikke forhåndsbetale noe.

Tiden går fort og vi trenger ei vogn! Nå er jeg der at jeg føler det beste er at jeg finner en billigere brukt vogn på finn.no og da et annet merke/modell/farge (ikke det jeg ville), fordi de skal være så jæ""" vanskelige og for at vår økonomi skal strekke til. Jeg skjønner ikke problemet. De er gamle og svært "gammeldagse" og bor langt unna oss, så vi får ikke sett dem før fødselen heller.

Hva tenker dere? Er jeg urimelig og hormonell, eller hva? Er bare skuffet...

Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0

Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0

Hvorfor i alle dager starter du innlegget med at du er sengeliggende og i uke 30? At du ikke har kjøpt vogn før er vel ikke svigers sitt problem?

At du brukte timevis på å gå i butikker og ble helt utslitt er heller ikke relevant. Du kunne brukt flere dager, sjekket ut vogner i ukevis eller sendt mannen i butikker for å ta bilder og sett priser for så å sjekket opp vognene hjemme. Når du visste hvilken kunne du fått i en butikk!

Viss søsteren til mannen fikk barn for 20 år siden var prisnivået et helt annet.

Mannen får ringe til sine foreldre og høre hvor mye de vil legge i. Viss de sier 2000 får du jammen være fornøyd med det!

Du høres sytete ut. 8 uker er vel nok til å finne ei vogn på finn. Viss ikke får dere kjøpe en ny dere har råd til.

Anonymous poster hash: 097e2...25f

Skrevet

Jeg brukte 3 måneder på å finne en god vogn og vi bruker den 2 og et halvt år senere. Den kostet 5000 og fins desverre ikke i norge, men knall bra vogn som var verdt det for min del. Emmaljunga var min favoritt men altfor dyr med tanke på type vogn jeg ville ha så jeg endte opp med en som var mindre kjent, men god! Det er verdt å sette hva slags krav du har til vognen, hvor lenge du beregner brukstiden, om den har flere funksjoner og lett på nettet. Les hva andre skriver om disse vognene og plukk ut de som passer best med det du ønsker deg.  I forhold til svigers, enten drit i dem eventuellt spør om hvor mye de vil hjelpe med. Det siste er nok det jeg ville rådet deg til siden det er en løsning, og om noe så hvis de har nett så kan dere sende link med vognen dere ønsker og de kan se selv evnt kjøpe vognen direkt for dere der. 

Anonymous poster hash: 672c6...9fa
Skrevet

Synes de er noe urimelige fordi de har lovet å betale for vogn og fordi hans søster fikk en slik vogn som du nå også velger (?)

Er ikke så opptatt av vognene kostnad, men de lovnader som er fremsatt.

Ville lagt og for vognene og sendt kvitteringen til svigerforeldrene som se ber om, og gått utifra at de betalte vognen.

Skrevet

Hvis noen hadde tilbydt seg å kjøpe en vogn til meg, så ville jeg ha spurt hvor mye de ville legge ut - fordi det er så stor forskjell i både pris og kvalitet.

Så det første dere bør gjøre er kanskje å spørre hvor mye de evt er villige til å betale.

Så går det an å fortelle dem om hvorfor dere har valgt akkurat denne vognen foran andre, og at dere gjerne deler på prisen med dem hvis de synes det er for mye.

Hvis de insisterer på faktura og er villig til å betale hele summen så kan dere jo få butikken til å sende faktura direkte til besteforeldrene og så venter dere med å hente ut vognen til den er betalt.

Eller dere kan finne en annen vogn og bare glemme hele irritasjonen rundt vognen.

Selv om de har sagt at de skulle kjøpe vogn til dere siden søsteren fikk, så kan det hende at de egentlig ikke tror det koster så mye som det faktsik gjør nå.

Anonymous poster hash: 88d54...37d
Skrevet

Ville nok ha spurt hvor mye de var villige til å betale på forhånd, men synes absolutt det er de som er urimelige. I værste fall burde de ha sagt at de ble sjokket over prisen og tilbudt seg en annen sum. Skjønner godt dere ønsker en vogn av god kvalitet som kan brukes hele soveperioden til barnet. 

Når først situasjonen hadde blitt slik den er nå hadde jeg blitt skikkelig irritert og ikke spurt dem om en krone mer, kjøpt en brukt emaljunga (evt simo som er litt rimligre, men ganske lik kvalitet). Ville ikke trivdes med å bruke en vogn jeg hadde mast meg til, så får dere heller se om de gir dere penger til noe utstyr etter hvert. 

Hos oss har jeg og min søster fått en viss sum hver gang vi har fått barn. Førstr barn fikk jeg 10 000 til utstyr. Da kunne jeg selv velge å bruke hele summen på vogn eller kjøpe billig eller brukt vogn pluss noe annet utstyr. Andre gang fikk jeg summen 5000 til ny vogn, siden den forrige var kjøpt brukt og ikke holdt til et barn til 

Anonymous poster hash: 563ba...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...