Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Pga. familiesituasjonene Har vi et ungt par boende i sokkeletasjen. De klager på lyd, tv lyden/musikken må skrues ned samt andre ting. Det er lytt mellom etasjene, noe vi informerte tydelig om før de flyttet inn. Vi har aldri klaget på lyd fra dem, selv om de kan høres godt til tider. Nå har det seg slik at vi har en hund som har innbilt svangerskap og bjeffer når hun er alene hjemme. (jeg jobber skift og går nå på en jobbeperiode på 3uker). Etter samråd fra vet. skal vi ikke fokusere på dette, da det vil gå fortere over om vi ignorerer det. Nå har de klaget igjen. Hunden bjeffer hele dagen. De er hjemme hele dagen og vil derfor bli berørt av dette. Må legge til at vi har nå flyttet hunden i andre enden av der de har stuen. Hva gjør man i en slik situasjon? Hvordan skal man forholde seg til de som leier. Føler tiltider at det er vi som leier og ikke dem om dere skjønner. Anonymous poster hash: 44762...e26
It's all about me Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Vanlig levestøy må de tåle og det hadde jeg fortalt dem. Men en hund som bjeffer hele dagen er uholdbart, diagnose eller ei. Ta bikkja med dere, skaff hundepass, lån den bort eller bli hjemme selv. Dere kan iallfall ikke la den bjeffe hele dagen når dere har leieboere i samme hus At de er hjemme hele dagen har ikke noe si, de bruker leiligheten som de betaler for akkurat så my de vil. Eventuelt kan dere tilby de gratisl leie så lenge dette pågår.
Øyne som ser!! Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 La være å leie ut er ett alternativ. Skaffe "Hundevakt" på dagtid. Greit at det er dere som leier ut og eier huset, men de som leier betaler for seg og burde slippe å høre på en hund hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Dere burde fjerne hunden eller redusere leien til halv pris mens dette pågår Anonymous poster hash: 9fa71...8bf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Hi her sant nok. Skal prøve å få hundepass på dagtid. Skal sjekke opp hvilket tilbud det er her i nærområdet. Har ikke noe å si at de begge er hjemme på dagtid. Grunnen til at jeg sa det var at vi er borte på dagtid. Tror kanskje de var intr. i å leie da vi ikke har barn, bare hund. Lite viste vi alle at hunden fikk dette. De har bodd i huset noen år, og hunden har hatt dette i sanrt ett år.. Anonymous poster hash: 44762...e26
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 De betaler for å bo der og om de skal tåle hundebjeffing dagen lang i eget hjem så burde dere absolutt gjøre noe med det. Jeg leier også og hadde blitt rimelig irritert om noen av naboene hadde en hund som bjeffa nesten døgnet rundt. Hunden er ditt og mannen din sitt problem. Sørg for at hunden ikke bjeffer så mye eller gi leieboerne avslag i husleien som plaster på såret. Reglene for støy gjelder BÅDE for huseier og for leieboere! Anonymous poster hash: e12b9...170
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Forstår godt at leieboerene klager på hunden! Det burde du da tatt hensyn til med det samme du fikk vite hunden bjeffet masse. Tilby reduksjon i husleien eller betal dem for å passe hunden. Snakk om utleier fra helvete!! Stakkars folk som leier hos deg, for det høres ikke ut som du er villig til å ta hensyn til noen andre enn deg selv! Anonymous poster hash: db0a3...8a1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Huff da. Tror ikke de synes vi har vært for galne. Har bare fått klage nå som hunden klager. Forstår jo at man tåler mindre støy når man er slitt pga. hunden som bjeffer. Det er rolig i perioden min. Skal snakke med leieboeren idag, og hører med dem om de kan passe/luften hunden disse tre ukene jeg er borte nå. De er mye ute på tur så det tror jeg skal gå bra. Takk for tips om hundepass Anonymous poster hash: 44762...e26
Våryr ✿ Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Huff da. Tror ikke de synes vi har vært for galne. Har bare fått klage nå som hunden klager. Forstår jo at man tåler mindre støy når man er slitt pga. hunden som bjeffer. Det er rolig i perioden min. Skal snakke med leieboeren idag, og hører med dem om de kan passe/luften hunden disse tre ukene jeg er borte nå. De er mye ute på tur så det tror jeg skal gå bra. Takk for tips om hundepass Anonymous poster hash: 44762...e26 Hvis leieboerne skal passe / lufte hunden på dagtid (for at de skal slippe å høre på bjeffing), så får du sørge for å kompensere de godt!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Huff da. Tror ikke de synes vi har vært for galne. Har bare fått klage nå som hunden klager. Forstår jo at man tåler mindre støy når man er slitt pga. hunden som bjeffer. Det er rolig i perioden min. Skal snakke med leieboeren idag, og hører med dem om de kan passe/luften hunden disse tre ukene jeg er borte nå. De er mye ute på tur så det tror jeg skal gå bra. Takk for tips om hundepass Anonymous poster hash: 44762...e26 Om du skal ha de til å passe på hunden mens dere er borte på dagtid, så bør dette føre til noe reduksjon i husleia deres, ellers tror jeg du vil få sint nabo, om du dukker opp på døra der og spør om ikke de kan passe hunden, så de slipper bjeffingen til din hund. Anonymous poster hash: 4f150...ff1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Har de hatt det sånn i et år og betalt full leie? Stakkars leieboere... du bør redusere leien og gjøre noe hyggelig for dem, at det er vanlig støy er en ting, men bjeffing dagen lang i et år kan få den beste til å fly i taket. Anonymous poster hash: 47ae0...500
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 bjeffing er den verste støyen som finnes!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Er leiligheten godkjent for utleie? Er det ikke regler for støydemping? På den annen side. Som de fleste sier. Kan de ikke passe hunden når dere ikke er hjemme mot litt penger. Regner med de kommer godt med for leieboer? Høres ut som en vinn-vinn situasjon for alle. Og den stakkars hunden da. Hun har det jo vondt nå siden hun bråker slik og ikke pleier å gjøre det. Anonymous poster hash: 0440c...95a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Huff da. Tror ikke de synes vi har vært for galne. Har bare fått klage nå som hunden klager. Forstår jo at man tåler mindre støy når man er slitt pga. hunden som bjeffer. Det er rolig i perioden min. Skal snakke med leieboeren idag, og hører med dem om de kan passe/luften hunden disse tre ukene jeg er borte nå. De er mye ute på tur så det tror jeg skal gå bra. Takk for tips om hundepass Anonymous poster hash: 44762...e26 Dette bør du ikke gjøre med mindre du er villig til å tilby en kompensasjon. Noe annet vil faktisk være ganske så uhørt. Anonymous poster hash: 2870c...313
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Bikkjer som gneldrer er det verste som finnes, jeg hadde blitt rasende om jeg måtte bodd i det bråket hele tideen. Anonymous poster hash: 24674...611
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Hi her sant nok. Skal prøve å få hundepass på dagtid. Skal sjekke opp hvilket tilbud det er her i nærområdet. Har ikke noe å si at de begge er hjemme på dagtid. Grunnen til at jeg sa det var at vi er borte på dagtid. Tror kanskje de var intr. i å leie da vi ikke har barn, bare hund. Lite viste vi alle at hunden fikk dette. De har bodd i huset noen år, og hunden har hatt dette i sanrt ett år.. Anonymous poster hash: 44762...e26 Har hunden hatt innbilt svangerskap i snart ett år?!?!?! I alle dager er det dere driver med????? Kom dere til vetrinær, tror du den har det noe godt når den har det sånn over så lang tid?? Anonymous poster hash: c9bf3...077
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Få hunden til veterinær, og få den sterilisert. Ærlig talt, det er IKKE bra for en hund å ha innbilt svangerskap i et helt år! Jøssesmeg, så sløvt.. Anonymous poster hash: 12ffd...d69
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Jeg jobber frivillig for dyrebeskyttelsen og har hunder hjemme med adferdsproblemer.. Leieboer her visste at vi er en familie med barn og dyr, og at det dermed ville bli mer støy fra oss enn det som normalt er. Likevel valgte leieboer å flytte inn i kjeller. Etter en stund begynte leieboer å klage over støyen her hjemme, men i og med at h.n visste at vi hadde husdyr og at vi var en familie med barn, så kom h.n ingen vei med klagen sin. Her ble det et oppgjør med politiet innvolvert. Leieboer tapte hele saken, med beskjed om at støy mellom kl 07.00 og kl 23.00,var noe h.n måtte tåle. Så lenge det var stille og hundene ikke bjeffet på natten, så var dette "problemet" et ikke problem. Så jeg hadde heller vurdert å sagt opp leietakere, enn å måtte føle meg som gjest i eget hus. Anonymous poster hash: c4a16...c07
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Jeg jobber frivillig for dyrebeskyttelsen og har hunder hjemme med adferdsproblemer.. Leieboer her visste at vi er en familie med barn og dyr, og at det dermed ville bli mer støy fra oss enn det som normalt er. Likevel valgte leieboer å flytte inn i kjeller. Etter en stund begynte leieboer å klage over støyen her hjemme, men i og med at h.n visste at vi hadde husdyr og at vi var en familie med barn, så kom h.n ingen vei med klagen sin. Her ble det et oppgjør med politiet innvolvert. Leieboer tapte hele saken, med beskjed om at støy mellom kl 07.00 og kl 23.00,var noe h.n måtte tåle. Så lenge det var stille og hundene ikke bjeffet på natten, så var dette "problemet" et ikke problem. Så jeg hadde heller vurdert å sagt opp leietakere, enn å måtte føle meg som gjest i eget hus. Anonymous poster hash: c4a16...c07 Dere ga beskjed FØR leieboerne flyttet inn. HI skaffet seg en bjeffehund ETTER at leieboerne flyttet inn. Normal støy skal man tåle. Bjeffing hele dagen er langt mer enn normal støy. I tillegg er det dyreplageri! Støy fra huseierne er heller ikke gyldig oppsigelsesgrunn av leieboere. Anonymous poster hash: e12b9...170
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 En ting er om leieboer kan kreve noe, men det er jo rimelig usympatisk av husverten... Anonymous poster hash: 47ae0...500
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 Hva slags samarbeid har du med vetrinær? Uten å vite historien til hunden din, så vil jeg gjerne få sagt det at den burde steriliseres/kastereres,eller har dere noen annen form for behandling dere holder på med?. En hund med innbilt svangerskap over så lang tind (regner med det holder seg til/rundt løpetiden?) er forferdelig anstrengende for en hund, både hormonelt, fysisk og psykisk. Du kan ende opp med at hunden endrer adferden sin selv etter en eventuell kastrering dersom dere venter for lenge. Og ikke er det sunt for hunden din å stå hele dagen å bjeffe, noe som forsåvidt og er en stor indikasjon på eventuell separasjonsangst (som og kan utvikle seg når det hormonelle er i slik ubalanse) og det er klart det da evt må trenes bort. Vi er selv leieboere, hvor huseier har kjøpt en hund hos oss (Valp) Vi bor i sokkelen på huset og hører alle skritt og eventuell leking/løping fra barna og hunden, men siden vi selv er hundenmennesker og familie, så er vi vant med disse lydene, og det generer oss ikke. Det som derimot ville vært til stor irritasjon for oss som familie og hunde eier er hvis deres hund hadde stått hele dagen og bjeffet/gneldret, i allefall dersom vi var hjemme hele dagen og faktisk måtte høre på det. Hvis du spør leietakerne om de ønsker å ha samvære med hunden, gå tur med den, lufte den så burde det være en eller annen form for kompensasjon i leien, men samtidig kan du da ende opp med en hund som i etterkant av alt får enda større problemer fordi den overhodet ikke kan være alene. Du har ikke vurdert å ta kontakt med en ordentlig hundetrener, fortelle hva og hvordan hunden er? Har dere tatt vekk eventuelle leker som den bruker som substitutt"valp"? Finnes også mange forskjellige leker som man kan fylle med godsaker og som er en utfordring for hunden, slik at den har noe å gjøre mens dere er borte. Jeg er på ingen måte noe hundehelsepersonell eller trener, men normal adferd har jeg da klart å oppnå på mine egne hunder, selv om den ene tispa mi var plaget med innbilt svangerskap på to løpetider. Heldigvis trengte vi ikke å sterilisere henne, vi behandlet henne med å ta bort leken som hun pep etter, flytte på plassen hennes, ikke gi "støtte" når hun gikk rundt og pep og letet etter det hun trodde var valpen sin og gode turer slik at hunden ble ordentlig sliten og fikk kjørt seg litt. Hun er ikke lengere plaget, men så var ikke hun slik som sto å bjeffet ustanselig heller. Håper dere finner en løsning på dette, for det er så synd at en hund må lide på den måten, og ikke minst blir dere nok forferdelig slitne av å ha dette hengende over dere.. Mvh Anonymous poster hash: b7c16...d0e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #22 Skrevet 7. januar 2014 Jeg jobber frivillig for dyrebeskyttelsen og har hunder hjemme med adferdsproblemer.. Leieboer her visste at vi er en familie med barn og dyr, og at det dermed ville bli mer støy fra oss enn det som normalt er. Likevel valgte leieboer å flytte inn i kjeller. Etter en stund begynte leieboer å klage over støyen her hjemme, men i og med at h.n visste at vi hadde husdyr og at vi var en familie med barn, så kom h.n ingen vei med klagen sin. Her ble det et oppgjør med politiet innvolvert. Leieboer tapte hele saken, med beskjed om at støy mellom kl 07.00 og kl 23.00,var noe h.n måtte tåle. Så lenge det var stille og hundene ikke bjeffet på natten, så var dette "problemet" et ikke problem. Så jeg hadde heller vurdert å sagt opp leietakere, enn å måtte føle meg som gjest i eget hus. Anonymous poster hash: c4a16...c07 Det dere driver med er ikke normal støy og selv om dere sa fra om dette må dere som alle andre forholde dere til reglene. Hadde dere blitt blid om leietaker hadde spilt høy musikk frem til 23.00. Dere har kanskje ikke små barn lengre? Anonymous poster hash: 32a7a...2bf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #23 Skrevet 7. januar 2014 Jeg jobber frivillig for dyrebeskyttelsen og har hunder hjemme med adferdsproblemer.. Leieboer her visste at vi er en familie med barn og dyr, og at det dermed ville bli mer støy fra oss enn det som normalt er. Likevel valgte leieboer å flytte inn i kjeller. Etter en stund begynte leieboer å klage over støyen her hjemme, men i og med at h.n visste at vi hadde husdyr og at vi var en familie med barn, så kom h.n ingen vei med klagen sin.Her ble det et oppgjør med politiet innvolvert. Leieboer tapte hele saken, med beskjed om at støy mellom kl 07.00 og kl 23.00,var noe h.n måtte tåle. Så lenge det var stille og hundene ikke bjeffet på natten, så var dette "problemet" et ikke problem.Så jeg hadde heller vurdert å sagt opp leietakere, enn å måtte føle meg som gjest i eget hus.Anonymous poster hash: c4a16...c07 Dere ga beskjed FØR leieboerne flyttet inn.HI skaffet seg en bjeffehund ETTER at leieboerne flyttet inn. Normal støy skal man tåle. Bjeffing hele dagen er langt mer enn normal støy. I tillegg er det dyreplageri! Støy fra huseierne er heller ikke gyldig oppsigelsesgrunn av leieboere. Anonymous poster hash: e12b9...170 Før vi fikk oss hus, var vi leietaker hos en husvert som skaffet seg hund etter at vi var flyttet inn. Vi jobbet 3 delt turnus, og måtte da innimellom sove på dagtid, noe som var umulig uten ørepropper, da denne hunden bjeffet fra 08.00 til kl 14.00 hver ukedag. Denne husverten jobbet selv i politiet, og vi kom ingen vei da vi klaget på bjeffing fra hunden. Vi fikk samme svar som våre leietakere fikk... Anonymous poster hash: c4a16...c07
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #24 Skrevet 7. januar 2014 Hi her Ser at jeg har skrevet MYE feil. Hunden har hatt disse problemene i snart en UKE. Leieboerene pleier IKKE å ha denne støyen. Men det har vært 1 periode tidligere, og da klaget de. Jeg stresser for at jeg skal ikke være hjemme noen uker fremover nå. Men problemet kan også være over før jeg reiser. Pleier å være med hunden og da er det ikke noe problem. Men takk for alle reaksjoner. Viktig å reagere når infoen blir så utydelig. Vi er fornøyd med våres leieboere og prøver å gjøre dem tillags. Anonymous poster hash: 44762...e26
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. januar 2014 #25 Skrevet 7. januar 2014 Hi her sant nok. Skal prøve å få hundepass på dagtid. Skal sjekke opp hvilket tilbud det er her i nærområdet. Har ikke noe å si at de begge er hjemme på dagtid. Grunnen til at jeg sa det var at vi er borte på dagtid. Tror kanskje de var intr. i å leie da vi ikke har barn, bare hund. Lite viste vi alle at hunden fikk dette. De har bodd i huset noen år, og hunden har hatt dette i sanrt ett år.. Anonymous poster hash: 44762...e26 Innbilt svangerskap i 1 år!!???! Da bør du sterilisere hunden. Høres mer ut som separasjonsangst, syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå