Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Har ei jente på syv som har veldig lyst å se Twilight-filmene etter å ha hørt om dem og sett noen klipp. Er det alt for tidlig? Hun har sett Harry Potter og flere andre filmer av samme type uten å bli skremt. Anonymous poster hash: a9f74...ebe
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ville ikke latt en 7-åring se Twilight-filmene!!! Harry Potter er mye mer eventyraktig enn det Twilight-filmene er. Vampyrer som river hodene av hverandre er vel ikke akkurat noe for en 7-åring... Anonymous poster hash: 2f459...525
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg vil si nei. Anonymous poster hash: 9d9d1...704
*SommerFrisk* Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Hva er tillatt aldersgrense da? Der har du jo svaret evt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Nei! Anonymous poster hash: 552b6...f30
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Hva er tillatt aldersgrense da? Der har du jo svaret evt. Filmene har 11 års aldersgrense. Mellom 7 og 11 skiller det fire år - mer enn halve syvåringens liv.... # 2 - som mener at en syvåring ikke bør se disse filmene! Anonymous poster hash: 2f459...525
Tauriel Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Helt ærlig ville jeg ha latt henne se den, i mine øyne er Harry Potter filmene (i alle fall de siste) noe verre. De siste Twiligth filmene er brutale så ville nok ha avventet de pga den delen med Bellas improviserte keisersnitt og det slaget som er i siste filmen (som på en måte ikke er så ille, men det kommer an på jenta) Men om hun vil forstå filmen i seg selv er mer vanskelig og si, for det er MYE prating og MYE følelser som skal verbalt vises frem. Så kommer rett og slett an på hva hun takler og se. Det er en vampyrfilm, men dog en "uskyldig" vampyrfilm i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Hva er tillatt aldersgrense da? Der har du jo svaret evt. Filmene har 11 års aldersgrense. Mellom 7 og 11 skiller det fire år - mer enn halve syvåringens liv.... # 2 - som mener at en syvåring ikke bør se disse filmene! Anonymous poster hash: 2f459...525 Du kan ta med et barn på 8 år (eller var det 7 år) på 11 årsgrense på kino når barnet er ifølge med en voksen, så aldersgrenser er ikke absolutte. Ville kanskje latt henne se nr.1. Sittet sammen med henne og spolt over det verste. Er egentlig ikke så mye ille der. Evt om du er god kan du laste de over på pc og fjerne skumle scener der. Det er blant annet gjort på en versjon av pirates som Disney junior har sendt noen ganger. Anonymous poster hash: f4887...792
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Nei herregud er du sprø! Gutten min på 10 får ikke se dem Anonymous poster hash: ab6ab...771
rytme Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Har ei jente på syv som har veldig lyst å se Twilight-filmene etter å ha hørt om dem og sett noen klipp. Er det alt for tidlig? Hun har sett Harry Potter og flere andre filmer av samme type uten å bli skremt. Anonymous poster hash: a9f74...ebe Har du sett de selv?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 nei nei nei nei nei Anonymous poster hash: 13a1a...337
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Tror ikke det kommer til å gi jenta så veldig mye å se de akuratt nå. Twilight filmene er en kjærlighetshistorie og med mye snakk i, som har veldig mye for historien å si. Jeg ville ha ventet til hun var 11 jeg, slik at hun faktisk kan forstå noe. Anonymous poster hash: 82442...205
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Du kjenner jenta di best, hvis du mener hun er moden nok til det så ser ikke jeg problemet. Anonymous poster hash: fbed3...d24
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Absolutt ikke. Anonymous poster hash: 93c00...631
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Takk for mange svar. Har ikke sett filmene selv, derfor jeg er usikker. Tenker også at det ikke er vits før hun klarer å lese teksten selv uansett, er jo ikke mye hun får med seg av praten... Tror hun må vente noen år Anonymous poster hash: a9f74...ebe
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Nei det hadde jeg ikke gjort. Det er aldersgrenser for en grunn. Jeg har sett deler av et par av dem filmene, slet med mareritt en stund etterpå pga vampyrgreiene. Harry Potter er som andre nevner beregnet for barn. Men nå må jeg legge til at jeg synes Harry Potter også er skummelt. Takler ikke den slags spenning rett og slett..
meg-og-mine Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Nei, å det er ikke 11år på alle twilight, noen av dem har 15år. Jeg har ei stedatter på 11år som fikk lov å se dem, hun ble faktisk oppriktig lei seg der bella døde og jeg måtte fortelle henne at hun døde ikke men ble vampyr i neste filmen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå