Gå til innhold

Barn borte i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 barn i barnehagen til jenta min ble funnet av en forelder på vei hjem fra jobb 5-600 meter fra barnehagen. Ses ikke fra barnehagen. De sto på kanten på hovedveien, (i nærheten av en elv) på tur til å gå hjem til den ene jenta. Hun bor 3 km unna. Det er mye trafikk og folk letter ikke på gasspedalen for noen barn :o jeg tok det opp med barnehagen som sa at sånn kan skje.

De visste di var borte å begynnte å lete inne. Selv om barna var ute da de forsvannt.

Det er andre tilfellet på kort tid. 3 mnd periode.

Hva hadde dere sagt/gjort/forventet av barnehagen?

Anonymous poster hash: ad982...70d

Anonymous poster hash: 817f2...7a8

Skrevet

Sikring av uteområdet, full gjennomgang av hms og økt bemanning i utetiden.

Anonymous poster hash: 5d50c...620

Skrevet

Herregud! Det er det verste jeg har hørt! Jeg hadde tatt ungene ut av barnehagen på flekken, ringt lokalavisen, ringt kommunen. Dette er ikke en sak for barnehagen å rydde opp i alene, dette er en sak for offentolig forvantning. Her må noens sjef få klar beskjed. Kort sagt, jeg ville ha laget kjemperabalder. 

Det er så enorm forskjell på barnehager, i noen sitter de voksne og snakker sammen uten å være interessert i barna i det hele tatt. Det får mange utslag, ikke minst sikkerhetsmessig. 

Skrevet

Ta det opp med leder og FAU. Det er ikke ok. Barn kan komme seg ut, det er barn som har stukket av fra vår barnehage også. Men da strammet de veldig inn på utekontrollen heldigvis. En grunn til at barna i vår barnehage klarte å stikke av var at voksne ikke brukte begge låsene på døra. Så barna klarte å lukke det opp selv. Men er jo barnehager der de klarer å klatre over gjerdet og.

Men deres barnehage høres jo ikke trygg ut i det hele tatt. Kan skje en gang. Men flere ganger på kort tid??? Ikke bra.

Anonymous poster hash: e0abb...cdb
Skrevet

Dette er helt uakseptabelt og du må ta det opp med styrer med en gang. Man skal alltid telle opp barna før man går inn, og jeg teller alltid barna flere ganger når vi er ute. Det er egentlig kun for å være sikker på at alle har det bra, og jeg vet hvor de er. Barn skal ikke klare å komme seg ut selv.

Anonymous poster hash: 20e13...be8
Skrevet

unger kan være rimelig utspekulerte og. Har opplevd at 5åringer har planlagt å rømme fra barnehagen, klatret over gjerdet og gjemt seg da de har sett en voksen, så hvis det gjelder de samme barna om og om igjen, så trenger man kanskje å snakke med foreldrene OG barna!! er ikke alltid området eller personalet sin" skyld"

Anonymous poster hash: 7ebd3...de9
Skrevet

Barna var ute å lekte da di forsvannt, skulle ikke inn. men når ansatte tellte var det 2 for lite. Men begynnte å lete inne.

HI

Skrevet

Barna er forresten 3-4 år.

HI

Skrevet

Har du dysleksi, HI?

Hvis ja, det er ingen hvilepute!

2-klassingen min er seriøst bedre i rettskriving enn deg!

Flaut!

Anonymous poster hash: 4701d...b78

Skrevet

Barna burde bli straffet. Slik som skjer

Anonymous poster hash: 82a57...7f0

Skrevet

Har du dysleksi, HI?

Flaut!

Det som er flaut er at du synes rettskriving er viktigere enn tema. En skjønner godt hva Hi sier. Å henge seg opp i rettskriving for å kritisere noen er pinlig. Sånne utsagn som du kommer med her er grunnen til at folk blir redd for å skrive ting. Uff. Skamme seg burde du. Alt til rett tid. Å lære seg å skrive korrekt er ikke grunnen til at Hi ber om hjelp.

Anonymous poster hash: e0abb...cdb

Skrevet

Har du dysleksi, HI?

Flaut!

Det som er flaut her er at du legger deg opp i noen få skrivefeil. Hun spurte ikke deg om hjelp til sin rettskriving.
Skrevet

Har du dysleksi, HI?Hvis ja, det er ingen hvilepute!2-klassingen min er seriøst bedre i rettskriving enn deg!Flaut!Anonymous poster hash: 4701d...b78

Det som er flaut er at du synes rettskriving er viktigere enn tema. En skjønner godt hva Hi sier. Å henge seg opp i rettskriving for å kritisere noen er pinlig. Sånne utsagn som du kommer med her er grunnen til at folk blir redd for å skrive ting. Uff. Skamme seg burde du. Alt til rett tid. Å lære seg å skrive korrekt er ikke grunnen til at Hi ber om hjelp. Anonymous poster hash: e0abb...cdb
Nei, jeg har ikke dysleksi :( har skrevet kun dialekt i mitt voksne liv, det har ødelagt rettskrivingen min. Jeg må si jeg kviet meg litt for å poste innlegget pga sånne usaklige folk som deg! Jeg kjente jeg faktisk fikk en klump i magen å ble lei meg :( Hvis du tenkte å svare mer, så gjerne hold deg til saken!

Skrevet

Har du dysleksi, HI?Hvis ja, det er ingen hvilepute!2-klassingen min er seriøst bedre i rettskriving enn deg!Flaut!Anonymous poster hash: 4701d...b78

Det som er flaut er at du synes rettskriving er viktigere enn tema. En skjønner godt hva Hi sier. Å henge seg opp i rettskriving for å kritisere noen er pinlig. Sånne utsagn som du kommer med her er grunnen til at folk blir redd for å skrive ting. Uff. Skamme seg burde du. Alt til rett tid. Å lære seg å skrive korrekt er ikke grunnen til at Hi ber om hjelp. Anonymous poster hash: e0abb...cdb
Nei, jeg har ikke dysleksi :( har skrevet kun dialekt i mitt voksne liv, det har ødelagt rettskrivingen min. Jeg må si jeg kviet meg litt for å poste innlegget pga sånne usaklige folk som deg! Jeg kjente jeg faktisk fikk en klump i magen å ble lei meg :( Hvis du tenkte å svare mer, så gjerne hold deg til saken!Anonymous poster hash: 817f2...7a8
Hvis du tenker å svare mer så hold deg til tema!!! Beklager den idiotiske setningen over her.

HI

Skrevet

Når barn forsvinner fra Bhg.

Og de er ute, så har de jo allerede leita ute når de teller ungene, og når de ikke finne de to.

Så går de inn for å informere ledelse og få fler ansatte med på å leite.

Mange barn går inn for å varme seg, de går inn på do osv. Så å leite inne et jo nødvendig. Inneområdet må gjennomsøkes i tilfelle barna er der.

At dette skjer kort tid etter en annen hendelse er jo synd.

Da må de gå igjennom sin hms rutine.

Skrevet

Dette minnet meg litt om barnehagetanta i Lyckliga gatan (i Linn Skåbers skikkelse), for dere som husker den.. "Jaja, litt svinn må man regne med" :D

Anonymous poster hash: cc87c...dd2

Skrevet

Tatt det opp på et fellesmøte med alle foreldre og deretter med barnehagen. Dette kan ikke fortsette. Vil tro de legger skylda på økonomien, men da må det bare tas videre til politikerne. Stå på!

Skrevet

2 barn i barnehagen til jenta min ble funnet av en forelder på vei hjem fra jobb 5-600 meter fra barnehagen. Ses ikke fra barnehagen. De sto på kanten på hovedveien, (i nærheten av en elv) på tur til å gå hjem til den ene jenta. Hun bor 3 km unna. Det er mye trafikk og folk letter ikke på gasspedalen for noen barn :o jeg tok det opp med barnehagen som sa at sånn kan skje.

De visste di var borte å begynnte å lete inne. Selv om barna var ute da de forsvannt.

Hvordan går det, HI? Har noen tatt saken videre? 

Gjest lillehi
Skrevet

Har du dysleksi, HI?

Flaut!

Er du helt riktig skrudd sammen? Fy flate for en kommentar 👿
Skrevet

Jojo, 'sånt' kan skje. Det er jo mye som kan skje, men synes de tok altfor for lett på det. Synes du bør ta det videre, 'sånt' BØR absolutt ikke skje!

Skrevet

Huff, det hørtes skummelt ut.. Vil som tidligere Oslobarnehage-ansatt bare skyte inn at det ofte er alt for mange barn pr voksen grunnet sykdom og vikarnekt, og det er ikke alltid det er snakk om late barnehagetanter med kaffekopp i hånda når sånt skjer.. Har selv vært en av to voksne med ansvaret for hele barnehagen på 80 barn fra kl 11-17. Det er MYE å passe på og slett ikke forsvarlig, men hva ska´n gjørra liksom?? Stenge? Ringe foreldre å be dem hente barna før? Vi hadde heldigvis ingen barn utenfor gjerdet, men leita febrilsk med hjertet i halsen noen ganger..

Skrevet

Huff, det hørtes skummelt ut.. Vil som tidligere Oslobarnehage-ansatt bare skyte inn at det ofte er alt for mange barn pr voksen grunnet sykdom og vikarnekt, og det er ikke alltid det er snakk om late barnehagetanter med kaffekopp i hånda når sånt skjer.. Har selv vært en av to voksne med ansvaret for hele barnehagen på 80 barn fra kl 11-17. Det er MYE å passe på og slett ikke forsvarlig, men hva ska´n gjørra liksom?? Stenge? Ringe foreldre å be dem hente barna før? Vi hadde heldigvis ingen barn utenfor gjerdet, men leita febrilsk med hjertet i halsen noen ganger..

Det høres helt fryktelig ut. I den situasjonen du beskriver ville jeg som mor ha satt pris på at dere ringte meg og ba meg hente, faktisk. Så kunne jeg - og forhåpentligvis flere foreldre med meg - heller laget bråk og klaget til kommunen angående vikarnekt og dårlig bemanning.

Jeg tror rett og slett at det er det som må til. At barnehager stenger på grunn av for dårlig bemanning. Sånn at politikerne kan se hva de stadigen nedskjæringene fører til. Sånn det er nå, så er det ingen som egentlig merker noe til det. Ikke før det går galt. Ja, bortsett fra samvittighetsfulle ansatte som jobber rævva av seg og sliter seg halvt ut for å gjøre sitt aller beste for barna.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har hørt om en eneste barnehage som ikke opplever at noen unger stikker av en gang eller to i året. Det eneste måtte muligens være en bybarnehage jeg var borti der ungene så godt som aldri fikk være ute.

Sånt bør jo ikke skje, men det er veldig vanlig.

Anonymous poster hash: 1f6ff...c4b

Skrevet

Det høres helt fryktelig ut. I den situasjonen du beskriver ville jeg som mor ha satt pris på at dere ringte meg og ba meg hente, faktisk. Så kunne jeg - og forhåpentligvis flere foreldre med meg - heller laget bråk og klaget til kommunen angående vikarnekt og dårlig bemanning.

Jeg tror rett og slett at det er det som må til. At barnehager stenger på grunn av for dårlig bemanning. Sånn at politikerne kan se hva de stadigen nedskjæringene fører til. Sånn det er nå, så er det ingen som egentlig merker noe til det. Ikke før det går galt. Ja, bortsett fra samvittighetsfulle ansatte som jobber rævva av seg og sliter seg halvt ut for å gjøre sitt aller beste for barna.

Vi skulle gjerne ringt foreldre, men det fikk vi faktisk ikke lov til…?! Vi fikk tigget oss til å nevne for foreldre som vi visste gikk hjemme med småsøsken hvordan situasjonen var, og om de hadde mulighet til å hente før.. Vi hadde faktisk noen sånne dager hvor noen av foreldrene kom tidlig og var der sammen med oss i utetiden .. Hatten av til dem :klemmer:

Foreldrene (FAU) var fantastiske og tok opp med bydelen og kjempet som bare det, men fire år senere flyttet jeg og sa opp, da var situasjonen fortsatt uendret. Nå har kommunen planer om å bygge enda en barnehage på samme tomta. Dvs 3 svære barnehager på ETT uteareal.. Flotte greier.. Blir lett å holde styr på tenker jeg.

Skrevet

Vi skulle gjerne ringt foreldre, men det fikk vi faktisk ikke lov til…?! Vi fikk tigget oss til å nevne for foreldre som vi visste gikk hjemme med småsøsken hvordan situasjonen var, og om de hadde mulighet til å hente før.. Vi hadde faktisk noen sånne dager hvor noen av foreldrene kom tidlig og var der sammen med oss i utetiden .. Hatten av til dem :klemmer:

Foreldrene (FAU) var fantastiske og tok opp med bydelen og kjempet som bare det, men fire år senere flyttet jeg og sa opp, da var situasjonen fortsatt uendret. Nå har kommunen planer om å bygge enda en barnehage på samme tomta. Dvs 3 svære barnehager på ETT uteareal.. Flotte greier.. Blir lett å holde styr på tenker jeg.

Oi... Jeg blir helt målløs jeg... Hvem nektet dere å ringe? Styrer eller oppvekstsjefen eller? To voksne på åtti barn er jo helt utenfor alt. Hatten av for barnehageansatte og et spark bak til politikerne som til de grader nedprioriterer barna våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...