Gå til innhold

Noen her ned tvillinger og eldre søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere svare meg på når det liksom blir litt orden på tilværelsen? Denne julen har vært et helvete med en 5 åring som bare har mast og vært kranglete og tvillinger på 18 mnd som vil alt de ikke kan og hyler og sutrer konstant! Skjønner nesten ikke hvordan dette skal gå og om det blir er godt liv for oss eller ungene med dette kaoset?

Please, kan noen det ute berolige meg? Når jeg ser bilder av folk som er på fjellet etc med tre unger tenker jeg at det kommer jeg aldri til å orke! Skjønner ikke at folk kommer seg ut døra engang!

I tillegg har hele familien her hatt omgangssyken på rad, så jeg har ikke sovet på flere uker..

Dette kan umulig være meningen med livet?

Anonymous poster hash: e6b3a...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Vi har omtrent samme aldersforskjell som dere på våre barn, ei på 4år, tvillinger på 20 mnd og minstemann er 4,5mnd. Heldigvis går det veldig rolig hos oss, tror kanskje det har noe med at både jeg og far er avbalanserte personer fra før. Det eneste som er ille med eldstejenta vår er at hun tror at hun er tenåring og at det er hennes oppgave å oppdra tvillingguttene. Det prøver vi virkelig å få bort før guttene blir så store at de kommer til å krangle og diskutere med henne..

Men barna vokser da til og blir eldre og da sier dem at alt blir lettere :)

Skrevet

Vi har omtrent samme aldersforskjell som dere på våre barn, ei på 4år, tvillinger på 20 mnd og minstemann er 4,5mnd. Heldigvis går det veldig rolig hos oss, tror kanskje det har noe med at både jeg og far er avbalanserte personer fra før. Det eneste som er ille med eldstejenta vår er at hun tror at hun er tenåring og at det er hennes oppgave å oppdra tvillingguttene. Det prøver vi virkelig å få bort før guttene blir så store at de kommer til å krangle og diskutere med henne..

Har dere fått enda en etter tvillingene ? Hjælpest! Da har dere mer overskudd enn oss.. Har jo ikke sovet på 18 mnd...

Tar av meg hatten ;)

Skrevet

Største var 7 da tvillingene kom til verden, vil nok si at kaoset varte til de begynte på skolen. Det avtok gradvis selvfølgelig. Er nok ingen ideell tvillingmor da jeg ikke er rutinemenneske. Nå har vi gitt opp og innført valgfri leggetid :P Tvillingene er 10 nå.

Skrevet

Har ei på 8, en på 7, tvillinger på 3 og ei på1.

Synes egentlig ikke det er så mye kaos jeg. Litt småsvett av og til når alle slår seg vrange samtidig, men stort sett går det greit.

I kveld har jeg vært på juletrefest med dem alene siden mannen plutselig med opptatt med noe annet. Storkoste oss vi :)

Tror det viktigste er å ikke stresse så mye. Er man rolig smittet det ofte over på unga. Og klarer man å le av en del kaotiske situasjoner, som selvfølgelig oppstår av og til med en sånn gjeng, ja da løser det meste seg.

Anonymous poster hash: 12eb8...89c

Skrevet

Har dere fått enda en etter tvillingene ? Hjælpest! Da har dere mer overskudd enn oss.. Har jo ikke sovet på 18 mnd...

Tar av meg hatten ;)

Må bære være helt ærlig å si at sistemann var langtfra planlagt, men alt har gått seg til på et vis. Man får ikke mer enn man klarer med tror da jeg!

Heldigvis har vi klart å holde tvillingene samrutinerte nesten helt fra dag en og begge to har gode sovehjerter så søvn har jeg fått i massevis. Dessverre er minstemann ikke like samarbeidsvillige som tvillingene og liker gjerne å være oppe til i to-tiden på natten før han finner ut at det er sovetid, men da sover han også gjerne til i ti-tiden.

Men som sagt er vi veldig avbalanserte personer og dette har smittet over på småtrollene og gjør at vår hverdag fungerer.

Godt nyttår forresten! Er nå oppe med minstemann som ble oppgiret av rakettene og kun ligger å småpludrer for seg selv i vugga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...