Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Bare lurer på en ting. Mange ting av verdi er kjøpt i mitt navn selv om det er han som har betalt det. Hvordan vil det vli ved et samlivsbrudd? Vi avtalte at vi skulle eie halve hver selv om det står i mitt navn bare, skrev noen ord om det også men har ikke skrevet under noe stad. Vi er ikke registrert samboere. Noen som vet? Anonymous poster hash: 124f3...953
Kliko Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Om det er barn inni bildet (felles) og ikke skrevet noen kontrakt, skal alt deles likt uansett :-)
Ludviksmamma Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 hvordan kan det være samlivsbrudd om dere ikke bor sammen ??? om det ikke er skrevet noen form for kontrakt kan dere enten dele med sunn fornuft eller krangle til advokater og namsmann overtar... det er ingen lov som regulerer det, om dere har barn eller ikke, har intet med saken å gjøre ! ekteskapsloven / samboer loven regulerer KUN ekteskap og samboerskap, ikke felles barn ! om det står i ditt navn, kan du kreve det, om han har kvittering fra sin konto, kan han kreve det, du kan påstå det var en gave, han kan kreve at du beviser gaven (anledning o.l.) - og sånn kan dere holde det gående !
Ludviksmamma Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Om det er barn inni bildet (felles) og ikke skrevet noen kontrakt, skal alt deles likt uansett :-) stemmer ikke !!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Bare lurer på en ting. Mange ting av verdi er kjøpt i mitt navn selv om det er han som har betalt det. Hvordan vil det vli ved et samlivsbrudd? Vi avtalte at vi skulle eie halve hver selv om det står i mitt navn bare, skrev noen ord om det også men har ikke skrevet under noe stad. Vi er ikke registrert samboere. Noen som vet? Anonymous poster hash: 124f3...953 Oppfører du deg voksent lar du han ta med sine ting som han har betalt og eier. Om ikke får dere krangle og betale advokater. Anonymous poster hash: d3e8a...883
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Vi delte alt, eller alt eide vi sammen, unntatt en firmabil i hans navn. Anonymous poster hash: 2ed07...f7c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Om det er barn inni bildet (felles) og ikke skrevet noen kontrakt, skal alt deles likt uansett :-) Dette er bare tull. Ikke engang i ekteskapet deler man likt. Virkeligheten er ikke en amerikansk film. Det som han har kjøpt er jo virkelig urimelig å kreve delt. Men dere er ikke samboere? Hva mener du egentlig, bor dere sammen i det hele tatt og Isåfall hvor lenge? Anonymous poster hash: 3bb36...42f
Mia_73 Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Om det er barn inni bildet (felles) og ikke skrevet noen kontrakt, skal alt deles likt uansett :-) Håper seriøs at du enten er gift eller har samboerkontrakt, da blir fordeling av verdier reglementert. Hvis ikke ser det mørkt ut for din del, total kunnskapsløs. Les deg opp!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Om det er barn inni bildet (felles) og ikke skrevet noen kontrakt, skal alt deles likt uansett :-) Dette er bare tull. Ikke engang i ekteskapet deler man likt. Virkeligheten er ikke en amerikansk film. Det som han har kjøpt er jo virkelig urimelig å kreve delt. Men dere er ikke samboere? Hva mener du egentlig, bor dere sammen i det hele tatt og Isåfall hvor lenge? Anonymous poster hash: 3bb36...42f Vi bor sammen men har aldri hatt samme adresse fordi han ikke er registrert bosatt i norge. Har bodd sammen et par år nå. Han har vært mest borte å tjent masse penger og kjøpt ting som han har satt i mitt navn sånn at han fikk fortsette å være usynlig i norge og slippe å skatte osv.. Åjo, det er faktisk rimelig av meg å kreve en del av det han har kjøpt for sine penger, årsaken orker jeg ikke ta her. Vi avtalte til og med at jeg skulle eie en del av tingene men jeg er skeptisk til hvor mye av den avtalen som gjelder om det blir brudd Anonymous poster hash: 124f3...953
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Bare lurer på en ting. Mange ting av verdi er kjøpt i mitt navn selv om det er han som har betalt det. Hvordan vil det vli ved et samlivsbrudd? Vi avtalte at vi skulle eie halve hver selv om det står i mitt navn bare, skrev noen ord om det også men har ikke skrevet under noe stad. Vi er ikke registrert samboere. Noen som vet? Anonymous poster hash: 124f3...953 Oppfører du deg voksent lar du han ta med sine ting som han har betalt og eier. Om ikke får dere krangle og betale advokater. Anonymous poster hash: d3e8a...883 Ja, da håper jeg han oppfører seg voksent også og lar meg få det jeg har krav på. Det kan imidlertid ikke se sånn ut å da vil jeg vite hva disse muntlige avtalene har å si.. Anonymous poster hash: 124f3...953
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Det er vanskelig å svare når du ikke vil fortelle noe. Ut fra de opplysningene du har gitt er det hans ting. Du kan ikke forvente at vi skal gi deg råd basert på opplysninger vi ikke har. Men det er vel ikke et samlivsbrudd ettersom dere ikke har vært samboere. Anonymous poster hash: 3bb36...42f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 hvordan kan det være samlivsbrudd om dere ikke bor sammen ??? om det ikke er skrevet noen form for kontrakt kan dere enten dele med sunn fornuft eller krangle til advokater og namsmann overtar... det er ingen lov som regulerer det, om dere har barn eller ikke, har intet med saken å gjøre ! ekteskapsloven / samboer loven regulerer KUN ekteskap og samboerskap, ikke felles barn ! om det står i ditt navn, kan du kreve det, om han har kvittering fra sin konto, kan han kreve det, du kan påstå det var en gave, han kan kreve at du beviser gaven (anledning o.l.) - og sånn kan dere holde det gående ! vi bor sammen, bare ikke på papiret. Pga skattemessige årsaker fra han side. Selv om tingene står i mitt navn og pengen har kommet fra min konto så kan det nok spores til hans konto i andre ledd.. Anonymous poster hash: 124f3...953
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 hvordan kan det være samlivsbrudd om dere ikke bor sammen ??? om det ikke er skrevet noen form for kontrakt kan dere enten dele med sunn fornuft eller krangle til advokater og namsmann overtar... det er ingen lov som regulerer det, om dere har barn eller ikke, har intet med saken å gjøre ! ekteskapsloven / samboer loven regulerer KUN ekteskap og samboerskap, ikke felles barn ! om det står i ditt navn, kan du kreve det, om han har kvittering fra sin konto, kan han kreve det, du kan påstå det var en gave, han kan kreve at du beviser gaven (anledning o.l.) - og sånn kan dere holde det gående ! vi bor sammen, bare ikke på papiret. Pga skattemessige årsaker fra han side. Selv om tingene står i mitt navn og pengen har kommet fra min konto så kan det nok spores til hans konto i andre ledd.. Anonymous poster hash: 124f3...953 Om han faktisk bor i Norge og med vilje har gjort alt for å unnslippe norsk beskatning så har jo du han i skrustikka som det holder - er jo bare å true med å melde fra til skatteetaten så vil han neppe tørre noe annet enn å la deg få viljen sin.. At det er totalt umoralsk både det han har gjort og det du evt gjør er en annen sak... Tingene står i ditt navn, da er det irrelevant hvem som har betalt dem.... Anonymous poster hash: f9b92...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå