Vilruge Skrevet 27. desember 2013 #26 Del Skrevet 27. desember 2013 Her ventes nr 2 med termin 1. januar. Fødte 1,5 uke over termin sist- det samme har mamma gjort med alle oss søsken, og også søsteren min med sine barn... Jeg er derfor innstilt på at det blir et stykke ut i januar før hun kommer. Eldste på 2,5 er superaktiv, og jeg må si det var litt lettere å være gravid sist- uten andre barn i hus. Hun er normalt i barnehage, men jeg tenkte at det var hyggelig med juleferie nå før hun blir storesøster og må dele oppmerksomheten (og der er det jo også). Jeg har fått vasket og lagt på plass en del klær i dag. Jeg har trodd at jeg ikke hadde så mye klær etter første. Alt i str 50, 56 og 62 fikk plass i en pose liksom. I tillegg er eldste sommerbaby. Har derfor handlet inn en del klær med ujevne mellomrom og fikk litt sjokk etter vasking og bretting i dag- 35 bodyer i str 50 og 56 Jaja- trenger vel knapt å vaske før de er for små da.... Jeg er veldig sliten, og har vært helt kraft- og energiløs gjennom hele svangerskapet. Ellers lite plager. Hodet var ikke festet ved forrige kontroll, og hun ligger ikke så langt ned heller. Neste kontroll den 30. Har vel gått opp ca 15 kg. Det var IKKE planen. Jeg er stor og tung fra før, og hadde som mål å gå opp maks 8 kg. Nesten hele vektoppgangen kom de første 20 ukene da jeg var i dårlig form og kastet opp ved anstrengelse, og ble kvalm hvis jeg ikke hadde spist på en stund (les en time). Ellers er jeg spent på fødsel og lurer også på hvordan det blir med storesøster, barnepass osv. Vi har i utgangpunktet stor familie, men alle er liksom så opptatt... Foreldrene mine har sagt de kjører så fort vi gir beskjed, men de bor over 3 timer unna. Fødte første på 2,5 time, og det er jo da en viss fare for at andremann kommer enda fortere. Nå håper jeg at jeg føder på formiddagen mens eldste er i barnehagen. Jaja- det skal jo helst gå bra Har begynt på pakking av fødebag, og har som mål at denne skal bli ferdig i morgen- da skal storesøster og far i lekeland, så jeg får litt ro og tid for meg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145972284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeTerese85 Skrevet 29. desember 2013 #27 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Nårtid tror dere det er nødvendig å pakke fødebaggen? gikk 11 dager over sist og jeg pakka ikke baggen før jeg ble sendt avgårde for å bli satt i gang har nå 4 uker igjen til termin og har ikkep akket noen ting enda.. Endret 29. desember 2013 av SiljeTerese85 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145976322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Attpåklatten* Skrevet 29. desember 2013 #28 Del Skrevet 29. desember 2013 Tenkte å pakke når jeg kommer hjem fra juleferie, da er det 18 dager til termin:-) Pakker dere to bagger? En til fødsel og en til barsel? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145976367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 29. desember 2013 #29 Del Skrevet 29. desember 2013 Har så vidt begynt å pakke den. Termin 4. Men settes igang 2. Pakker bare en bag.. Gode myke pysj bukser og gensere, lypsul, undertøy , bind, gode kremer til massasje, ... Mere har jeg ikke pakket ennå. Tenkte å jøpe med halvlitere med drikke og noe snacks til mannen under fødselen : )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145976373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 29. desember 2013 #30 Del Skrevet 29. desember 2013 Min bag står klar. Vi har lang reisevei, og med tvillinger er det sjans for at de kommer tidlig. Så for sikkerhets skyld pakket jeg etter en kveld med rie-lignende smerter da jeg kom overvi 3.trimester. Pakker en bag, oppi der er også babyenes klær til hjemturen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145976426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mars17 Skrevet 29. desember 2013 #31 Del Skrevet 29. desember 2013 jeg har begynt å pakke litt.. 18 dager igjen til termin, først og fremst sjekket at jeg har det jeg trenger.. Har nå en bag til barsel med toalett saker (+ amme innlegg,purelan, bind,toalettpapir, ørepropper,paracet) og klær til meg. Til småen har jeg funnet 3 antrekk i forskjellige str (50, 56 & hjemmestrikket), lagt i hver sin zip loc pose og skrevt str utenpå, de ligger jeg i bilen sammen med bilstolen så henter mannen den str som passer. i kjøleskapet står det 2 mer-juice, 2 cola, 0,75 l bon aqua (synes den har best tut), og en plate sjokolade.. Dette havner i fødebagen når fødselen starter, sammen med kjeks, ipad, mobil, mobillader, kamera, helsekort osv.. Valgte å gjøre det sånn siden det som skal i fødebagen gjerne er i bruk frem til fødsel, mens det som skal være på barsel ikke er det.. Da er også mesteparten klart dersom ting går fort og mannen får ansvar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145976922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cmoi Skrevet 5. januar 2014 #32 Del Skrevet 5. januar 2014 Termin 28.01.med nr 5 ( 2 flyttet ut, en død etter 4 t og ei på 3 år) Planlagt KS 13.01, hvis det holder til da Gleder meg til å bli ferdig, og dette er siste gang. Sover dårlig, lillegutt ligger høyt slik at jeg plages med halsbrann, blir kvalm og mister pusten av å ligge på rygg, så det blir fra side til side hele natta, opp på do 3-4 gr. Mannen er flink hjemme, har ei på 3 år i tillegg som krever mye. Ikke vondt en eneste plass, ikke vann i kroppen, lagt på meg 8-9 kg og er heldig som har så lite plager, nyter dette sv skapet ekstra, da jeg vet det er siste gang Men i alle dager..døde babyen din? D var grusomt å høre :/ Var babyen fullbårent også? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 144ac Ja, jeg mistet min lille prins. Hadde vannavgang i uke 29, han ble tatt med KS 29+5 pga infeksjon og levde bare 4 timer. Så han var ikke fullbåren, men har hatt alle muligheter til å leve om han hadde blitt forløst med det samme, obduksjon viste at han var helt frisk bortsett fra infeksjonen som følge av åpning inn til baby pga vannavgang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145998565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regina_George Skrevet 5. januar 2014 #33 Del Skrevet 5. januar 2014 Termin 28.01.med nr 5 ( 2 flyttet ut, en død etter 4 t og ei på 3 år) Planlagt KS 13.01, hvis det holder til da Gleder meg til å bli ferdig, og dette er siste gang. Sover dårlig, lillegutt ligger høyt slik at jeg plages med halsbrann, blir kvalm og mister pusten av å ligge på rygg, så det blir fra side til side hele natta, opp på do 3-4 gr. Mannen er flink hjemme, har ei på 3 år i tillegg som krever mye. Ikke vondt en eneste plass, ikke vann i kroppen, lagt på meg 8-9 kg og er heldig som har så lite plager, nyter dette sv skapet ekstra, da jeg vet det er siste gang Men i alle dager..døde babyen din? D var grusomt å høre :/Var babyen fullbårent også? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 144ac Ja, jeg mistet min lille prins. Hadde vannavgang i uke 29, han ble tatt med KS 29+5 pga infeksjon og levde bare 4 timer.Så han var ikke fullbåren, men har hatt alle muligheter til å leve om han hadde blitt forløst med det samme, obduksjon viste at han var helt frisk bortsett fra infeksjonen som følge av åpning inn til baby pga vannavgang. Så utrolig trist:( For en forferdelig opplevelse! Hvorfor satte de ikke i gang fødselen innen 24 timer? Trodde det var vanlig ved vannavgang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-145999453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cmoi Skrevet 9. januar 2014 #34 Del Skrevet 9. januar 2014 Termin 28.01.med nr 5 ( 2 flyttet ut, en død etter 4 t og ei på 3 år) Planlagt KS 13.01, hvis det holder til da Gleder meg til å bli ferdig, og dette er siste gang. Sover dårlig, lillegutt ligger høyt slik at jeg plages med halsbrann, blir kvalm og mister pusten av å ligge på rygg, så det blir fra side til side hele natta, opp på do 3-4 gr. Mannen er flink hjemme, har ei på 3 år i tillegg som krever mye. Ikke vondt en eneste plass, ikke vann i kroppen, lagt på meg 8-9 kg og er heldig som har så lite plager, nyter dette sv skapet ekstra, da jeg vet det er siste gang Men i alle dager..døde babyen din? D var grusomt å høre :/Var babyen fullbårent også? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 144ac Ja, jeg mistet min lille prins. Hadde vannavgang i uke 29, han ble tatt med KS 29+5 pga infeksjon og levde bare 4 timer.Så han var ikke fullbåren, men har hatt alle muligheter til å leve om han hadde blitt forløst med det samme, obduksjon viste at han var helt frisk bortsett fra infeksjonen som følge av åpning inn til baby pga vannavgang. Så utrolig trist:( For en forferdelig opplevelse! Hvorfor satte de ikke i gang fødselen innen 24 timer? Trodde det var vanlig ved vannavgang? De ønsker å holde babyen i magen til over uke 34, setter på intravenøst antibiotika for å forebygge infeksjon, men den dekker ikke alt, og vi fikk noe den ikke dekker. Hadde det kommet en ny mamma med vannavgang tidlig, hadde de gjort det samme igjen. I 98 % av tilfellene går det helt fint, vi var innenfor de 2 % hvor det gikk galt. Det verste noen kan oppleve, vi må leve livet med en brikke som er borte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-146010773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smet Skrevet 9. januar 2014 #35 Del Skrevet 9. januar 2014 Termin 26.01 med gutt nummer 2. Opp 6 kg på kontoll i dag, greit å gå gjennom jula uten matlyst! Mykje nedpress og masrier omtrent daglig, hatt det siden 2. Juledag så begynner å bli sliten og utålmodig! Var til jordmor i dag som konstaterte at han er langt ned i bekkenet og at hode er "knapt festa". Håper all modninga i minste hjelpe på fødselen. Hadde en del av det forrige gang og, og da kom eg inn med 4 cm åpning. Forrige iom en dag før termin, så håpe iallefall å sleppe overtid.. kanskje fullmånen kan hjelpe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-146011183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 9. januar 2014 #36 Del Skrevet 9. januar 2014 Lillebror født 6. Januar : )) 3800 gr og 52 cm !! Verdens fineste <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144106750-hadde-v%C3%A6rt-g%C3%B8y-med-en-oppdatering-for-januar-magene/page/2/#findComment-146011709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå